Saga Pure - Verdier kr 1,85, kurs 1,23

Frodon
SAGA 05.09.2024 kl 19:26 48896

Første kursmål er ca kr 1,38, da handles aksjen til 25% rabatt. Spetalen har kjøpt en del aksjer i det siste. Var hyggelig å få kjøpt billigere enn Spetalen. Så får vi håpe at han har planer for selskapet 😇
Marketwatch
20.12.2024 kl 22:29 2755

God dag mann økseskaft. Du kan umulig ha lest det jeg skriver! Har ingenting med utløsning av aksjer å gjøre (annet en at Spetalen får tilbudsplikt til øvrige aksjonærer ved passering av 50% eierskap, tilbudet vil da måtte ligge på minst det høyeste han har kjøpt aksjer for siste 6 mndr, dvs kr 1,30 - hver aksjonær står selvsagt fritt om man vil akseptere tilbudet eller ikke).
Du er naiv dersom du ikke tror at Spetalen allerede kontrollerer Saga med vel 40% eierskap, der er nok av medspillere å ta av.
Redigert 20.12.2024 kl 22:49 Du må logge inn for å svare
Vågakallen
20.12.2024 kl 23:01 2725

Selskaper på børsen er avhengig av tillit. Saga har pd. dessverre skuslet bort to års mulighetsrom til å kunne gjennomføre smarte strategier, og ikke minst skape nytt investeringsmessig momentum. Litt trading her og der holder ikke. Tillit bygges langsom opp, og brennes raskt ut. De to siste årene minner litt om et uspesifisert finansielt selskap, med tvungen loddtrekning og allsang i styret. Uansett, god helg😎
macland
20.12.2024 kl 23:05 2718

Nopetter,du advarte meg mot spettselskap etter jeg sa ja jeg kjøpte saga. For meg et kupp med aksjekurs langt under kontantbeholdning.. Kom meg ut igjen da jeg følte du hadde rett og ting ikke stemte. Dette er så kynisk og jevlig opptreden av spettet,noe jeg aldri hadde trodd om han. Loppe småfolk for sin egen velstand. Det er undermåls og skammelig. Skal som su ALDRI inn i noe som denne figuren har inflytelse på. Håper de på xi prøver å ta rotta på han.
Redigert 20.12.2024 kl 23:06 Du må logge inn for å svare
nopetter
20.12.2024 kl 23:17 2704

Macland
Det samme gjelder Fredly, kjøper ikke en aksje der han sitter som eier av selskapet. De to slaktet alle selskapene saga hadde på eiersiden, dem tapte massivt i de som aldri ble børsnotert

Marketwatch
Tilbud skal fremsettes uten ugrunnet opphold og senest innen fire uker etter at tilbudsplikten inntrådte. Vi får se hva de finner på. Jeg var iallfall så naiv at jeg forstod tidlig hva som foregikk da jeg pælmet meg ut først på 3,20 og resten på kr 3 i saga. Advarselen fikk dere med metoden som ble brukt i STSU
Redigert 20.12.2024 kl 23:20 Du må logge inn for å svare
Aramis
21.12.2024 kl 01:04 2661

Investor Øystein Stray Spetalen kjøper seg opp i Saga Pure for andre gang denne måneden.
Publisert 20. des. 17:38
Eva Camilla Knutsen
Journalist
Investor Øystein Stray Spetalen fortsetter å kjøpe seg opp i Saga Pure gjennom investeringsselskapet Tycoon Industrier. Det opplyses i en børsmelding fredag at Spetalen har kjøpt nye 3 millioner aksjer til en kurs på 1,26 kroner pr. aksje.

Totalt kostet aksjene rundt 3,8 millioner kroner. Etter kjøpet har Tycoon Industrier cirka 62,9 millioner aksjer i Saga Pure.

Det er ikke første gang Spetalen hamstrer aksjer i selskapet. I september ble det børsmeldt at Spetalens Tycoon Industrier hadde kjøpt 2,5 millioner aksjer i Saga Pure til en kurs på 1,27 kroner. I begynnelsen av samme måned kjøpte Spetalen og Tycoon drøyt 12,5 millioner Saga Pure-aksjer til 1,30 kroner pr. stykk. Tidligere denne måneden kjøpte investoren 2 millioner aksjer til en kurs på 1,26 kroner pr. aksje. Dette etter han kjøpte 7,38 millioner aksjer til en kurs på 1,28 kroner i november.

Spørsmålet er da: Hvem er idiotene som selger aksjene sie til Spetalen på disse kursnivåene??
Lurifax
21.12.2024 kl 08:58 2581

Må nok være de forsmådde og paranoide idiotene det.
Solan-(1)
21.12.2024 kl 11:45 2500

Til dere som er så redd for hva Spetalen skal finne på.
I Standard Supply ble alle skipene solgt og nær alt har gått i utbytte til ALLLE aksjonærene. Standard (Sdsd) eier over 50 % av selskapet og det er ingenting som tyder på at Standard forfordelte seg selv.

Jeg tror de som kjøper Saga på dagens nivåer kommer til å gjøre det svært bra!
Marketwatch
21.12.2024 kl 23:26 2355

I Saga er alt solgt, ingenting er distribuert til andre enn Spetalen!
Solan-(1)
22.12.2024 kl 01:09 2313

Alt er distribuert til Spetalen? Forklar nærmer.
Det er brukt 50 av 800 mill og det er jo ikke gitt at 50 mill er dyrt?
zxcvbnm
22.12.2024 kl 09:45 2215

#solan du bør lese deg opp på saga. Du stiller feil spørsmål. Spørsmålene: Hva har Spetalen og co har gjort siste 2 år, som har bidratt med å berike noe annet enn seg selv og co i Saga? Åssen er kursutvilingen siste 2 år? Er Spetalen på flere sider i aksjekjøp etc? Har saga pure en plan? Vet andre enn største aksjonær hva som foregår i selskapet? Når du har svart på det så kan vi ta opp tråden igjen. Ångående siste valhall,hvorfor i svarte skal 50% ønske å kjøpe ei tomt av største aksjonær? (til opplysning,det var de heller ikke)

Nå er det sånn at q-resultater og drift av et selskap (tiltro etc) og hva markedet (folk) mener, måles i kursutviklingen. Verre er et ikke.
Når det er 40% opp til Nav og ingen kjøper, da er det noe alvorlig galt med styret og Spetalen.

Håper for aksjonærenes del at Spetalen avslutter dette triste kapittelet før jul. Spetalen og co kommer til å bli husket som slimåler.
Redigert 22.12.2024 kl 10:01 Du må logge inn for å svare
Solan-(1)
22.12.2024 kl 11:31 2157

Jeg er faktisk enig i nesten alt du skriver og det er kjent info.

Det jeg stusser på er at mange her skriver at Spetalen skal tilrane seg verdiene på mirakulert vis. Det som har skjedd, mye på grunn av mange negative og uriktige innlegg, er at veldig mange har solgt seg ut på bunn, og ingen av de som leser disse trådene tør kjøpe. Hvem har tjent på det, jo nettopp Spetalen.

Spetalen kan kjøpe billig i markedet , men jeg har ingen tro på at han kommer til å karre til seg verdier på bekostning av andre aksjonærer. I alle fall ikke før han når 90% og kan tvangsinnløse resten etter aksjeloven.

Mitt råd, sitt på aksjene og ikke selg billig til Spetalen!

Redigert 22.12.2024 kl 11:34 Du må logge inn for å svare
zxcvbnm
22.12.2024 kl 14:11 2100

Det kritiske med å kjøpe her er at Saga er planløst og ingen tørr plukke større poster pga nettopp måten Saga blir driftet. Her har aksjonærene sittet stuck i 2 år og aksjen er ned over 50%. Fortsatt har ikke selskapet tatt grep for å opprettholde verdien mot Nav. Da er det ikke så mange som er intressert I å kjøpe for å sitte fastlåst. Saga kunne vært bra om det hadde blitt driftet som et investeringsfond som folk trodde det skulle. Det finnes alt for mye annetå kjøpe enn at aksjonærer/pensjonsfond etc med mye penger, skal investere i Saga. Jeg vet ikke om en eneste aksje,der største aksjonær(innsidekjøp) har kjøpt over 6% av aksjene ,rabatten til Nav er over 40%. Hvor kursen fortsatt synker og alle skyr aksjen som pesten. Årsaken er ene og alene pga Spetalen og co sine handlinger siste året. Har skrivd på nordnet forum akkurat åssen endgame for saga kommer til å utspille seg. Måten Spetalen har fremstått i Saga har gått for langt, så han bør fullføre kjapt før det blir verre. Ingen vits i å snu for Spetalen og co nå. Skygg unna stemplet er Spetalen.

Men som du sier at noen små kan få 15-25% her er ikke umulig. Men for større aksjonærer er risikoen for å tape penger,større enn oppsiden, med Spetalen.

Karre til seg verdier på bekostning av andre aksjonærer har Spetalen allerede gjort, til de grader.

Mulig Spetalen har vært en anerkjent investor. I saga har ihvertfall Spetalen dritti i eget reir. Det blir ikke bare lagt merke til av Saga aksjonærerene.
Redigert 22.12.2024 kl 14:27 Du må logge inn for å svare
Marketwatch
22.12.2024 kl 20:12 1977

Jeg har selv aksjer i selskapet, men etter den utvikling det har vært i Saga de siste to år finner jeg grunn til å spørre:
Hvorfor skal man sitte med aksjer i Saga?
Jeg kjøpte meg inn etter de største fallene i aksjen, har også kjøpt og solgt litt, så akkumulert tap pr idag er mer enn overkommelig. Grunnen til at jeg i sin tid kjøpte aksjen, var at den virket sterkt undervurdert i forhold til kontantbeholdning, og at personene i ledelse/styret så ut til å være proffe investorer som kunne gi meravkastning til aksjonærene. Så feil kan man ta!! Nå sitter jeg med aksjene nærmest på trass, da jeg ikke ønsker å selge til Spetalen med stor rabatt. Jeg har imidlertif, ut fra det som skjer i selskapet, liten tro på noen særlig avkastning utover bankrente, men her står selvfølgelig andre fritt til å ha et mer positivt syn. Håper de som diskuterer på XI kan få samlet 10% av aksjonærene til å få vedtatt en gransking av forvaltningen av selskapet, da dette, om ikke annet, vil gi en ripe i lakken for de som (van)styrer selskapet.
Redigert 23.12.2024 kl 10:35 Du må logge inn for å svare
Solan-(1)
23.12.2024 kl 09:21 1769

Noen som vet hvor mange aksjer Saga ble tildelt i Vow-emisjoen?
Marketwatch
27.12.2024 kl 16:23 1502

Må gratulere Spetalen og hans lakeier (ledelsen og styret i Saga), med nærmere minus 5% avkastning på de ca 800 mill de har hatt disponibelt til finansinvesteringer gjennom året. Dette, samtidig som årets avkasning på OSE nærmer seg pluss 10%. Dette er virkelig proffe folk, som skal sørge for meravkastning til ALLE aksjonærer i selskapet. Et tre ganger hurra til disse, nå på slutten av året, må være på sin plass: HURRA, HURRA, HURRA!!
Redigert 27.12.2024 kl 16:24 Du må logge inn for å svare
Mammon
27.12.2024 kl 16:30 1492

Horra, horra, horra 🥳🥳🥳🎆🎆🎆
Spedalen slår til igjen 🤣
Marketwatch
02.01.2025 kl 16:06 1170

Nytt år, nye muligheter! (eller kanskje ikke).
Spørsmålet er om det er mange nok selgere til at Spetalen klarer å tilrøve seg 70/80% av selskapet under kr 1,30 pr aksje.
Ser ut til at det er det han og lakeiene i ledelsen/styret satser på. Kanskje de har flere "Valhall transaksjoner" i ermet?
Redigert 02.01.2025 kl 16:07 Du må logge inn for å svare
zxcvbnm
07.01.2025 kl 07:48 773

Marketwatch skrev Innlegget er slettet
Høres da merkelig ut at Brandeggen skal selge seg ut,når han har sutret så mye i nyhetsbildet og på diverse forum. Kan jeg ikke tro. Isåfall er det skuffende. Han hadde vel over 3 millioner aksjer? U-turn pluss en konto lengre ned på listen.
Møyfrid
07.01.2025 kl 07:55 760

Bare vår. Har ikke solgt et brev.
Marketwatch
07.01.2025 kl 09:06 693

Beklager, logget meg inn for første gang på Aksjeportalen i går og søkte på navn, var ikke klar over at han også eide gjennom selskap. Sletter mitt innlegg.
Marketwatch
09.01.2025 kl 17:01 508

Kanskje en ide for aksjonærer i Saga å gjøre det samme som enkelte aksjonærer i REC, nemlig å kreve gransking av forvaltningen av selskapet (se forøvrig kommentarer på XI). Spetalen fortsetter også idag å kjøpe aksjer helt ned på 1,23, trolig med midler han ble tilført fra nettopp Saga gjennom salget av Valhall. Tror mange av de som selger til Spetalen bare har gitt opp og velger å komme seg ut selv om de gjør det med tap. Det koster å sitte i et selskap som de to siste år ikke har gitt avkastning også. Når Spetalen har røvet til seg nok aksjer, kommer han til å realisere disse til ca kr 1,80 pr aksje.

Aksjonærer i REC vil ha gransking på dette grunnlaget:
"1. Likebehandling av aksjonærer og oppfyllelse av informasjonsplikten: Evaluering av selskapets praksis og oppfølging av prinsippet om armlengdes avstand i avtaler og beslutninger. Dette inkluderer undersøkelse av eventuell asymmetrisk tilgang til informasjon mellom Hanwha og minoritetsaksjonærene.
2. Rettmessig bruk av aksjonærenes midler: Gjennomgang av beslutninger knyttet til investeringer, avtaler og driften ved Moses Lake, herunder vurdere om noen av selskapets handlinger i denne perioden kan vurderes som erstatningsbetingende disposisjoner til skade for aksjonærene."
Redigert 09.01.2025 kl 17:02 Du må logge inn for å svare
zxcvbnm
I går kl 06:27 190

Da ser vi en i menigheten på xi har dumpet aksjer ut til spetalen på 1.23kr (Steinar Grønland solgt 5maksjer). Ikke lenge siden vedkommende ønsket gransking.

Shares Investor
172 841 799 SPETALEN ØYSTEIN STRAY
67 965 154 TYCOON INDUSTRIER AS
12 267 334 CLEARSTREAM BANKING S.A.
7 400 000 PEDERSEN ATLE SANDVIK
6 900 000 SIMONSEN INVEST AS
6 500 000 INJEKTOR AS
5 900 000 ACTIVE PRO AS
5 207 063 OLA STORMYR HOLDING AS
4 500 000 MELCHER HOLDING AS
4 311 631 GRØNLAND STEINAR

Spetalen mangler nå ca 1 650 000 aksjer før det utløser budplikt. Hva venter han egentlig på? Tyne sine medaksjonærene noen år til? Vedkommende blir vel allerede spyttet etter på gata. Så nok er nok nå vel.
Redigert i går kl 13:17 Du må logge inn for å svare