digitalnaboen
09.09.2024 kl 16:39 2640

Laila Danielsen tror jeg er ekstrmet dyktig og flink til å få til ting og selge. Alle selskapene hun hittil har ledet, har blitt oppkjøpt og hun svarte (nesten) bekreftende på spørsmålet om mulighetene at et av de store selskapene vil foreta oppkjøp av Elabs..
Dette skal være et gedigent gjennombrudd og ders nyutvikling kalles allerede for "airdrop killer"n (Apple) og kan bidra til at folk kjøper andre laptoppet enn Apples Danielsen mente de har kontroll på kostnadene og ikke bruker særlig mer penger, selv om omsetningen i følge analytikere vokser kraftig i høst skal det visstnok økes fra 34 mill i 2. kv. til 44 i 3. kv og til 61 i 4 kv. Men med denne nyvinningen virker det sannsynlig med betydelig strørre vekst og uten økte ugifter. Liker også de har mange hundre patenter.
Har aksjer i et annet selskap på OB med unik teknologi, og skulle ha ønsket at vekommende der hadde vært like dyktig i salg som det jeg tror Laila Danielsen er, Jeg liker også godt at Svenn-Tore Larsen er syreformann, han har jo veldig gode relasjoner til de virkelig store i bransjen og bygget NOD opp slik at aksjeverdiene mangedoblet seg.
ColdValley
19.09.2024 kl 15:22 1189

En del av meg ønsker at Elabs skal bli kjøpt opp raskt da den ikke får omsetning som fortjent på børsen. Spørsmålet er hva et eventuelt bud vil ligge på?
Sunn Skepsis
20.09.2024 kl 09:32 831

OB er ikke et egnet sted for mikroskopiske IT-selskaper. Det blir neppe rare gevinsten å snakke om.
digitalnaboen
20.09.2024 kl 11:34 617

Det er helt greit å være skeptisk. Om det er sundt å være skeptisk til alt, vet jeg ikke. Noen selskaper har potensiale. Og microskopiske IT selskapere både på OB og andre børser har vist seg å kunne gi gigantiske verdiøkninger. Når det gjelder elabs i følge analytikere forventes ca 40 % omsetningsøkning hvert kvartal og det blir ganske kraftig resultatforbedring, når utgiftene ikke forventes å stige i særlig grad. Dvs analytikere er relativt samstrmet at de i 4. kvartal omsetter for 61 mill. Hvis 40 % økning pr kvartal hadde det nok betydd bra verdistigning, Ikke i morgen og ikke om en måned men i løpet av et halvt år. Om analytikkeres spådom slår til vet man ingenting om ..
Redigert 20.09.2024 kl 11:34 Du må logge inn for å svare
Sunn Skepsis
20.09.2024 kl 11:56 583

Har du noen eksempler på disse selskapene?
Sunn Skepsis
I dag kl 15:46 68

Det er ikke mange som bryr seg om det.