TGS - Seriøs diskusjonstråd

TonyB
TGS 09.09.2024 kl 22:35 179583

Selskapet TGS og FA-forumets brukere fortjener en seriøs diskusjonstråd som er fri fra endeløse og poengløse sider hvor et fåtall med agenda ødelegger for fruktbar diskusjon.

Denne tråden er ment å romme meninger, dele (opplysende) informasjon, analyser m.m om TGS, sektor og makro etc. Selvfølgelig skal det være rom for meninger som går begge veier. Men i denne tråden forsøker vi gjøre det med argumentasjon og respekt fremfor å søke latterligjøre, bruke hersketeknikker og inneha en tone som dreper diskusjonen.

Vet mange ikke lenger gidder skrive i andre TGS-tråder på grunn av barnehagenivået og flere har bedt meg opprette en låst tråd. Gjør herved et forsøk. Inviterer løpende. Ellers er det bare å be om tilgang, men nei, ikke alle slipper gjennom 😊

Redigert 22.09.2024 kl 16:38 Du må logge inn for å svare
portion
I dag kl 20:12 519

De har planer om og løse inn hele PGS lånet + annen gjeld, så om det blir økning av gjelden så tror jeg den blir minimal.
Det hele handler om å få ned rentene, det er her mye av synergiene ligger.

Se på side 5 på denne linken, så ser du hvordan de tenker de skal spare på synergier
https://www.tgs.com/hubfs/Financial%20Reports/Company%20Presentations/Fixed-income-investor-presentation-2024.pdf

In connection with the Offering, the Company also expects to enter into a senior secured credit facilities agreement, the proceeds from which, together with proceeds from the Offering and cash on hand, is expected to be used to redeem the entire outstanding amount of the 13.50% senior secured bonds due 2027 issued by Petroleum Geo-Services AS (the “2027 Bonds”) and to repay the Company’s other existing debt financing. This announcement does not constitute a notice of redemption under the indenture governing the 2027 Bonds.

Litt på siden..
Når PGS refinansierte tok det 11 dager, fra 6 - 17 mars. Så dette kan nok ta litt tid før vi får svar på hva renten blir denne gang.
Men når det gjelder ledelsen i TGS så er jeg ikke i tvil om at de gjør en god jobb når det gjelder økonomi,det er vel noe TGS er kjent for..
Redigert i dag kl 20:33 Du må logge inn for å svare
Skimmy
I dag kl 20:36 450

Lånt av Kodda_k på Discord

De har i dag 676.2mUSD I gjeld fordelt på bond lån, Eksport finans og RCF.

De tar opp 550mUSD bond lån og ett term lån på 45mUSD. Så totalt etter refinansiering vil de ha 595mUSD i lån. Og da ca 116mUSD i cash + cashflow så langt i Q4.
nafa
I dag kl 21:40 275

Jag må bare si at jeg solgte kun 7,69% av mine TGS for å kjøpe noe mere ARGEO, så jeg har fortsatt stor tro på begge selskapene som er stort sett i samme bransje offshore.
Geiren
I dag kl 22:06 191

Da har du trukket fra utbyttebetalinger og kostnad ved å innløse gamle og etablere nye lån?
Morraberget
I dag kl 23:03 34

Portion, takker for svar og info link. Da er det som jeg hadde håpet og trodd, men ikke helt forsto. Håper det blir nedgang i renteutgiftene. Har også tillit til ledelsen, de vet nok hva de gjør de. Fusjoner tar tid….. det er nok en realitet. Det inkluderer jo også å få orden på finansene også.
Har som sagt fortsatt nesten hele min innsats i TGS. Solgte noen aksjer i dag……. For så å kjøpe Hauto. Mest for å skape litt bevegelse i porteføljen 😄 Og at det skjer noe. Wå får jeg se om resten forblir i TGS ! Mest sannsynlig. Det fundamentale i selskapet er på plass….. men den er sensitiv mot olje og geopolitisk utvikling. Og det er det for tiden nok av hendelser som kan bikke flere veier ?