TGS - Seriøs diskusjonstråd
Selskapet TGS og FA-forumets brukere fortjener en seriøs diskusjonstråd som er fri fra endeløse og poengløse sider hvor et fåtall med agenda ødelegger for fruktbar diskusjon.
Denne tråden er ment å romme meninger, dele (opplysende) informasjon, analyser m.m om TGS, sektor og makro etc. Selvfølgelig skal det være rom for meninger som går begge veier. Men i denne tråden forsøker vi gjøre det med argumentasjon og respekt fremfor å søke latterligjøre, bruke hersketeknikker og inneha en tone som dreper diskusjonen.
Vet mange ikke lenger gidder skrive i andre TGS-tråder på grunn av barnehagenivået og flere har bedt meg opprette en låst tråd. Gjør herved et forsøk. Inviterer løpende. Ellers er det bare å be om tilgang, men nei, ikke alle slipper gjennom 😊
Denne tråden er ment å romme meninger, dele (opplysende) informasjon, analyser m.m om TGS, sektor og makro etc. Selvfølgelig skal det være rom for meninger som går begge veier. Men i denne tråden forsøker vi gjøre det med argumentasjon og respekt fremfor å søke latterligjøre, bruke hersketeknikker og inneha en tone som dreper diskusjonen.
Vet mange ikke lenger gidder skrive i andre TGS-tråder på grunn av barnehagenivået og flere har bedt meg opprette en låst tråd. Gjør herved et forsøk. Inviterer løpende. Ellers er det bare å be om tilgang, men nei, ikke alle slipper gjennom 😊
Redigert 22.09.2024 kl 16:38
Du må logge inn for å svare
portion
I går kl 20:12
1811
De har planer om og løse inn hele PGS lånet + annen gjeld, så om det blir økning av gjelden så tror jeg den blir minimal.
Det hele handler om å få ned rentene, det er her mye av synergiene ligger.
Se på side 5 på denne linken, så ser du hvordan de tenker de skal spare på synergier
https://www.tgs.com/hubfs/Financial%20Reports/Company%20Presentations/Fixed-income-investor-presentation-2024.pdf
In connection with the Offering, the Company also expects to enter into a senior secured credit facilities agreement, the proceeds from which, together with proceeds from the Offering and cash on hand, is expected to be used to redeem the entire outstanding amount of the 13.50% senior secured bonds due 2027 issued by Petroleum Geo-Services AS (the “2027 Bonds”) and to repay the Company’s other existing debt financing. This announcement does not constitute a notice of redemption under the indenture governing the 2027 Bonds.
Litt på siden..
Når PGS refinansierte tok det 11 dager, fra 6 - 17 mars. Så dette kan nok ta litt tid før vi får svar på hva renten blir denne gang.
Men når det gjelder ledelsen i TGS så er jeg ikke i tvil om at de gjør en god jobb når det gjelder økonomi,det er vel noe TGS er kjent for..
Det hele handler om å få ned rentene, det er her mye av synergiene ligger.
Se på side 5 på denne linken, så ser du hvordan de tenker de skal spare på synergier
https://www.tgs.com/hubfs/Financial%20Reports/Company%20Presentations/Fixed-income-investor-presentation-2024.pdf
In connection with the Offering, the Company also expects to enter into a senior secured credit facilities agreement, the proceeds from which, together with proceeds from the Offering and cash on hand, is expected to be used to redeem the entire outstanding amount of the 13.50% senior secured bonds due 2027 issued by Petroleum Geo-Services AS (the “2027 Bonds”) and to repay the Company’s other existing debt financing. This announcement does not constitute a notice of redemption under the indenture governing the 2027 Bonds.
Litt på siden..
Når PGS refinansierte tok det 11 dager, fra 6 - 17 mars. Så dette kan nok ta litt tid før vi får svar på hva renten blir denne gang.
Men når det gjelder ledelsen i TGS så er jeg ikke i tvil om at de gjør en god jobb når det gjelder økonomi,det er vel noe TGS er kjent for..
Redigert i går kl 20:33
Skimmy
I går kl 20:36
1741
Lånt av Kodda_k på Discord
De har i dag 676.2mUSD I gjeld fordelt på bond lån, Eksport finans og RCF.
De tar opp 550mUSD bond lån og ett term lån på 45mUSD. Så totalt etter refinansiering vil de ha 595mUSD i lån. Og da ca 116mUSD i cash + cashflow så langt i Q4.
De har i dag 676.2mUSD I gjeld fordelt på bond lån, Eksport finans og RCF.
De tar opp 550mUSD bond lån og ett term lån på 45mUSD. Så totalt etter refinansiering vil de ha 595mUSD i lån. Og da ca 116mUSD i cash + cashflow så langt i Q4.
nafa
I går kl 21:40
1563
Jag må bare si at jeg solgte kun 7,69% av mine TGS for å kjøpe noe mere ARGEO, så jeg har fortsatt stor tro på begge selskapene som er stort sett i samme bransje offshore.
Geiren
I går kl 22:06
1478
Da har du trukket fra utbyttebetalinger og kostnad ved å innløse gamle og etablere nye lån?
Morraberget
I går kl 23:03
1321
Portion, takker for svar og info link. Da er det som jeg hadde håpet og trodd, men ikke helt forsto. Håper det blir nedgang i renteutgiftene. Har også tillit til ledelsen, de vet nok hva de gjør de. Fusjoner tar tid….. det er nok en realitet. Det inkluderer jo også å få orden på finansene også.
Har som sagt fortsatt nesten hele min innsats i TGS. Solgte noen aksjer i dag……. For så å kjøpe Hauto. Mest for å skape litt bevegelse i porteføljen 😄 Og at det skjer noe. Wå får jeg se om resten forblir i TGS ! Mest sannsynlig. Det fundamentale i selskapet er på plass….. men den er sensitiv mot olje og geopolitisk utvikling. Og det er det for tiden nok av hendelser som kan bikke flere veier ?
Har som sagt fortsatt nesten hele min innsats i TGS. Solgte noen aksjer i dag……. For så å kjøpe Hauto. Mest for å skape litt bevegelse i porteføljen 😄 Og at det skjer noe. Wå får jeg se om resten forblir i TGS ! Mest sannsynlig. Det fundamentale i selskapet er på plass….. men den er sensitiv mot olje og geopolitisk utvikling. Og det er det for tiden nok av hendelser som kan bikke flere veier ?
Grøntgress
I dag kl 08:04
910
TGS Awarded Major 3D Streamer Contract by ONGC offshore India
OSLO, Norway (20 November 2024) - TGS, a leading provider of energy data and
intelligence, is pleased to announce award of a significant 3D streamer contract
for ONGC in the Mahanadi basin on the East Coast of India. The Ramform Sovereign
is scheduled to mobilize for the survey in January 2025 and the contract has a
duration of approximately six months.
OSLO, Norway (20 November 2024) - TGS, a leading provider of energy data and
intelligence, is pleased to announce award of a significant 3D streamer contract
for ONGC in the Mahanadi basin on the East Coast of India. The Ramform Sovereign
is scheduled to mobilize for the survey in January 2025 and the contract has a
duration of approximately six months.
portion
I dag kl 08:13
871
👏👏 Endelig en større kontrakt, 6 mnd og gjennom hele vintersesongen, blir nok som CEO sa at de nærmer seg 85% (som de regner som max)flåte utnyttelse i Q1
Redigert i dag kl 08:15
Sweetspot
I dag kl 08:32
742
Er så bull dette! Nå bør den gå opp de forsinkede prosentene i tillegg!! 🤑🤑🤑
Full utnyttelse er gull, portion!
Full utnyttelse er gull, portion!
Morraberget
I dag kl 09:02
578
Ny stor kontrakt 🙏🏻👍🏻😃 Meget bra. Fint at jobbene kommer. Godt jobba til ledelsen ⛴️⛴️
ag-3
I dag kl 09:51
384
Bra. For den som har ro til å sitte over stortingsvalget 2025:
1. Flere oppdrag for TGS på hjemmebane og
2. Sannsynligvis lavere skatt på aksjene/ salg av aksjene.
1. Flere oppdrag for TGS på hjemmebane og
2. Sannsynligvis lavere skatt på aksjene/ salg av aksjene.
danmark1
I dag kl 09:53
373
Ledelsen har været udskældt uden grund, de har leveret som lovet og på et meget højt niveau.
TWLawson
I dag kl 09:54
358
For den som har tid, om/ hvis og men atte. Gir denne ut året, så er det slutt for min del.
Morraberget
I dag kl 10:03
308
Leser fra intervju med Kyllingstad (investor) som snakker om at olje og forbruk vil stige fremover og at det vil vare langt inn i neste århundre. Men at ulike energikilder vil være supplement og utvikles mer og mer….., men aldri kunne overta oljens rolle i energidelen i vårt samfunn !
Mener at utbygging av havvind, sol må fortsette å være altrnativ. De har som sagt svakheter …… mangel på sol, vind osv.
Oljeutvinning må kombinres med utvidelse av lagring og fanging av CCS !
Mener at utbygging av havvind, sol må fortsette å være altrnativ. De har som sagt svakheter …… mangel på sol, vind osv.
Oljeutvinning må kombinres med utvidelse av lagring og fanging av CCS !
Kontur
I dag kl 10:36
172
Dette er en rimelig stor kontrakt og det på en svært gunstig tid hva utnyttelsesgrad angår.
Bare å kjøpe TGS aksjer jevnt og trutt. Vi skal opp på 200 på litt sikt. Forstår ikke de som våger å satse pengene sine på mye av det grønne tullet, kan like gjerne brenne pengene.
Bare å kjøpe TGS aksjer jevnt og trutt. Vi skal opp på 200 på litt sikt. Forstår ikke de som våger å satse pengene sine på mye av det grønne tullet, kan like gjerne brenne pengene.
Kontur
I dag kl 11:05
59
Hva skal vi tippe på denne kontrakten er verdt? Den er knapt nevnt noe sted og går tydeligvis totalt under radaren. Bra på en måte for da kan flere kjøpe seg billige aksjer. Hele utbyttet er nå returnert og brukt til kjøp av flere TGS for min del. Ganske tydelig at ledelsen ønsker å holde en lav profil og heller dunke til i kvartalspresentasjonene med gode tall. Kan være en ok strategi det, men noe kjedelig.