TGS - Seriøs diskusjonstråd
Selskapet TGS og FA-forumets brukere fortjener en seriøs diskusjonstråd som er fri fra endeløse og poengløse sider hvor et fåtall med agenda ødelegger for fruktbar diskusjon.
Denne tråden er ment å romme meninger, dele (opplysende) informasjon, analyser m.m om TGS, sektor og makro etc. Selvfølgelig skal det være rom for meninger som går begge veier. Men i denne tråden forsøker vi gjøre det med argumentasjon og respekt fremfor å søke latterligjøre, bruke hersketeknikker og inneha en tone som dreper diskusjonen.
Vet mange ikke lenger gidder skrive i andre TGS-tråder på grunn av barnehagenivået og flere har bedt meg opprette en låst tråd. Gjør herved et forsøk. Inviterer løpende. Ellers er det bare å be om tilgang, men nei, ikke alle slipper gjennom 😊
Denne tråden er ment å romme meninger, dele (opplysende) informasjon, analyser m.m om TGS, sektor og makro etc. Selvfølgelig skal det være rom for meninger som går begge veier. Men i denne tråden forsøker vi gjøre det med argumentasjon og respekt fremfor å søke latterligjøre, bruke hersketeknikker og inneha en tone som dreper diskusjonen.
Vet mange ikke lenger gidder skrive i andre TGS-tråder på grunn av barnehagenivået og flere har bedt meg opprette en låst tråd. Gjør herved et forsøk. Inviterer løpende. Ellers er det bare å be om tilgang, men nei, ikke alle slipper gjennom 😊
Redigert 22.09.2024 kl 16:38
Du må logge inn for å svare
Morraberget
26.11.2024 kl 22:13
6338
Fant ikke ut noe angående det via rapporten for Q3. Men de skriver at de har flere leads utover nå ! Så jeg tror de har kapasitet og jobber med leadsene for å lande kontrakter. Men nøyaktig hvor mange båter som akkurat nå er i et oppdrag, vet jeg ikke. Kan nok finne ut det ved å se på marine traffic, se på de båtene som eies /leies og drives av TGS !
Grimsmo
27.11.2024 kl 16:58
5617
Kopiert fra en gammel Pgs tråd:
Hvor er PGS sine Ramform skip?
WETrader
PGS
14.03.2022 kl 13:45
131371
Følgende skip ligger i opplag ved Farsund: Valiant og Explorer
https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/shipid:375790/zoom:14
https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/shipid:313224/zoom:13
Ligger for anker utenfor Florø: Victory (14/9)
https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/shipid:7583492/zoom:14
I bevegelse utenfor Norge: Vanguard (31/8)
Utfører seismikk (Restricted Manoeuvrability)
https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/shipid:375793/zoom:14
I bevegelse utenfor Norge: Hyperion (31/8)
Utfører seismikk (Restricted Manoeuvrability)
https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/shipid:4900124/zoom:14
I bevegelse utenfor Singapore: Sovereign (06/6)
https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/shipid:731116/zoom:10
I bevegelse utenfor Brasil: Tethys (3/3)
Utfører seismikk (Restricted Manoeuvrability)
https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/shipid:3988427/zoom:10
I bevegelse utenfor Egypt: Titan (31/8)
Utfører seismikk (Towing Astern)
https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/shipid:372038/zoom:10
I bevegelse utenfor Norge: Atlas (31/8)
Utfører seismikk (Restricted Manoeuvrability)
https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/shipid:372115/zoom:10
I bevegelse utenfor Irland: Sanco Swift (14/9)
Planlagt rute til New York
https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/shipid:204290/zoom:14
Ligger ved kai i Farsund: PGS Apollo (23/6)
https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/shipid:373747/zoom:14
Oversikt over skipene:
https://www.pgs.com/marine-acquisition/the-fleet/vessels/
Hvor er PGS sine Ramform skip?
WETrader
PGS
14.03.2022 kl 13:45
131371
Følgende skip ligger i opplag ved Farsund: Valiant og Explorer
https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/shipid:375790/zoom:14
https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/shipid:313224/zoom:13
Ligger for anker utenfor Florø: Victory (14/9)
https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/shipid:7583492/zoom:14
I bevegelse utenfor Norge: Vanguard (31/8)
Utfører seismikk (Restricted Manoeuvrability)
https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/shipid:375793/zoom:14
I bevegelse utenfor Norge: Hyperion (31/8)
Utfører seismikk (Restricted Manoeuvrability)
https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/shipid:4900124/zoom:14
I bevegelse utenfor Singapore: Sovereign (06/6)
https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/shipid:731116/zoom:10
I bevegelse utenfor Brasil: Tethys (3/3)
Utfører seismikk (Restricted Manoeuvrability)
https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/shipid:3988427/zoom:10
I bevegelse utenfor Egypt: Titan (31/8)
Utfører seismikk (Towing Astern)
https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/shipid:372038/zoom:10
I bevegelse utenfor Norge: Atlas (31/8)
Utfører seismikk (Restricted Manoeuvrability)
https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/shipid:372115/zoom:10
I bevegelse utenfor Irland: Sanco Swift (14/9)
Planlagt rute til New York
https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/shipid:204290/zoom:14
Ligger ved kai i Farsund: PGS Apollo (23/6)
https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/shipid:373747/zoom:14
Oversikt over skipene:
https://www.pgs.com/marine-acquisition/the-fleet/vessels/
Redigert 27.11.2024 kl 16:59
Du må logge inn for å svare
Morraberget
27.11.2024 kl 22:53
5111
👍😊 Litt Ledig kapasitet men bra aktivitet ser det allikevel ut som 😃 Takk for info 👍
Skimmy
28.11.2024 kl 08:37
4629
Søk de opp på feks marinetrafic, så ser du siste posisjon i realtid.
portion
28.11.2024 kl 09:03
4501
Det er da bare og TRYKKE på linkene som Grimsmo la ut så ser du hvor skipene er realtid;) for de som måtte være interessert
Redigert 28.11.2024 kl 09:07
Du må logge inn for å svare
Skimmy
28.11.2024 kl 09:43
4364
Nåh🤔 Jeg finner ingen båter der linkene tar meg (mulig det er pga jeg har brukt marinetrafic til andre søk før), finner andre dem via linkene?
Kontur
28.11.2024 kl 09:45
4355
SW dumper Argeo. Forteller meg enda en gang at TGS troner alene på seismikktoppen.Store underliggende verdier, bibliotek, framførbart undersudd (PGS), Og, det eri 2025 den store inntektsveksten kommer.
portion
28.11.2024 kl 09:53
4307
Er veldig spent på om/når det ønsker å bruke det fremførbare underskuddet fra PGS ja🤔 Det har vi ikke fått noen informasjon om hvordan de tenker hverken i tall eller når de vurderer å bruke,det er en joker det oppå de andre synergieffekter. Er veldig spent på hvordan 2025 utvikler seg🤑🤑
Redigert 28.11.2024 kl 09:56
Du må logge inn for å svare
Quiet-Shadow
28.11.2024 kl 09:56
4292
Har vært snakk om framførbart underskudd i et par år nå.
Ennå ikke sett noe effekt av det?
Er det bare oppdiktet her på forumet- pgs burde jo fått dette synlig gjort i år. Men nå utsatt? Og kommer til neste år…?
Ennå ikke sett noe effekt av det?
Er det bare oppdiktet her på forumet- pgs burde jo fått dette synlig gjort i år. Men nå utsatt? Og kommer til neste år…?
RFS
28.11.2024 kl 09:56
4291
Det brukes så mye man kan ifm årsoppgjøret til våren, i de selskapene det går, resten blir med til året etter.
Blue Cow Group
28.11.2024 kl 10:04
4247
Er du like spent på om det blir jul i år også? Regner begge deler for like sannsynlig.
1 god grunn til å IKKE ville benytte seg av et fremførbart underskudd?
1 god grunn til å IKKE ville benytte seg av et fremførbart underskudd?
veba
28.11.2024 kl 10:09
4216
4 båter ligger til kai Vanguard ( florø ) Hyperion ( Las Palmas ) Titan ( Limasol ) Sancho swift ( Luanda ) noen så har noe mer info om disse ?
portion
28.11.2024 kl 10:15
4179
Jeg tenkte om det kunne være noen regnskapsmessig årsaker til at de eventuelt ikke bruker det i 25 feks.
Men dette kan du tydeligvis??:) JA vist er jeg spent på om det blir jul! I den verden vi lever er ingenting sikkert:)))
Du må gjerne forklare meg hvorfor PGS ikke valgte og bruke det også?
Men dette kan du tydeligvis??:) JA vist er jeg spent på om det blir jul! I den verden vi lever er ingenting sikkert:)))
Du må gjerne forklare meg hvorfor PGS ikke valgte og bruke det også?
Redigert 28.11.2024 kl 11:13
Du må logge inn for å svare
eike
28.11.2024 kl 11:02
4017
Hyperion ,Wallis bay Namibia. SANCO Swift ,Galverston Texas US. Vanguard I Florø. Titan i Las Palmas. Victory og Pgs Apollo Campos oilfield utenfor Rio. Atlas, offshore nord Brasil. Sovereign offshore Malaysia. Tethys , block 32 utenfor Luanda,Angola. Så er vel bra drifting, og de ved kai bonkrer og gjør seg klar for nye oppdrag, unntatt ett skip som skulle ligge. På verft i dette kvartalet!
eike
28.11.2024 kl 11:05
4007
Og Valliant og Explorer ved kai Farsund! Rett meg om noe er utelatt , glemt!
Blue Cow Group
28.11.2024 kl 11:22
3943
Det kan godt være regnskapsmessige grunner til at det lønner seg å fremføre underskuddet på visse tidspunkt, det vet jeg ikke.
Men at det skal finnes grunner til å IKKE benytte seg av det derimot, det finnes ikke.
Men at det skal finnes grunner til å IKKE benytte seg av det derimot, det finnes ikke.
portion
28.11.2024 kl 11:41
3872
Hvorfor valgte PGS å IKKE benytte seg av den muligheten da? Noen andre som kan noe mer om dette?
Redigert 28.11.2024 kl 11:43
Du må logge inn for å svare
Blue Cow Group
28.11.2024 kl 13:16
3583
Bingo! Derfor de hadde et fremførbart underskudd, tenkte det sa seg selv.
Kontur
28.11.2024 kl 13:31
3529
Kommer det snart flere kontrakter skal tro. Noe vi kan lese av flåteforflyttninger?
portion
28.11.2024 kl 13:43
3484
oppturen skrev Det hadde ikke overskudd 😂
Er du fortsatt i TGS? Trodde du hadde hoppet over til EMGS
Morraberget
28.11.2024 kl 15:39
3236
👍😇⛴ Brukbart og de snakket om flere leads. Håper det tikker inn nye kontrakter fremover 😇
oppturen
28.11.2024 kl 20:13
2674
Har en pott i EMGS, følger med og har tro på TGS fremover, men litt usikker i det korte bildet.
Kontur
28.11.2024 kl 22:46
2380
Mye som virker spenstig på børsen for tiden og svinger bra, men ang sikkert så er TGS av de mer sikre. Det er i 2025 den store inntekstveksten kommer. Sitter trygt. Har dessuten stor tro på at utbyttene vil få en fin økning og vil passere 2,0 kanskje allerede i Q1
danmark1
29.11.2024 kl 14:17
1768
De er enige
potensielle prosjekter i begynnelsen av 2025 er sterkere enn forventningene var for 2024 for ett år siden,» skriver selskapet i rapporten.
https://www.finansavisen.no/energi/2024/11/29/8213053/tyder-pa-okt-ettersporsel
potensielle prosjekter i begynnelsen av 2025 er sterkere enn forventningene var for 2024 for ett år siden,» skriver selskapet i rapporten.
https://www.finansavisen.no/energi/2024/11/29/8213053/tyder-pa-okt-ettersporsel
Redigert 29.11.2024 kl 14:19
Du må logge inn for å svare
Blue Cow Group
29.11.2024 kl 16:58
1493
Fra artikkelen:
"Mens Shearwater hadde en ordrebok på 239 millioner dollar ved utgangen av tredje kvartal, er den nå på rundt 360 millioner dollar."
Mener de egentlig 3. kvartal i fjor, eller er det Irene som kommer med dagsferske tall samtidig som Q3 rapporten?
50% økning på under 2mnd høres jo helt spinnvilt ut.
"Mens Shearwater hadde en ordrebok på 239 millioner dollar ved utgangen av tredje kvartal, er den nå på rundt 360 millioner dollar."
Mener de egentlig 3. kvartal i fjor, eller er det Irene som kommer med dagsferske tall samtidig som Q3 rapporten?
50% økning på under 2mnd høres jo helt spinnvilt ut.
Fischer
29.11.2024 kl 22:39
1129
Veldig bra at aktiviteten øker hos Shearewater, det er bra for bransjen som helhet.
Men når jeg ser på tallene de leverer isolert for Q3 stusser jeg på at dette selskapet skal ha en angivelig marketcap på 20 milliarder NOK (antydet i diverse artikler tidligere i år). TGS har pt. en marktcap på ca 21 milliarder NOK. Ser man på tallene på de to selskapene for Q3 isolert skjønner jeg lite dersom disse selskapene skal prises relativt likt.
Andre som har synspunkter rundt akkurat dette ?
Men når jeg ser på tallene de leverer isolert for Q3 stusser jeg på at dette selskapet skal ha en angivelig marketcap på 20 milliarder NOK (antydet i diverse artikler tidligere i år). TGS har pt. en marktcap på ca 21 milliarder NOK. Ser man på tallene på de to selskapene for Q3 isolert skjønner jeg lite dersom disse selskapene skal prises relativt likt.
Andre som har synspunkter rundt akkurat dette ?
oppturen
I går kl 00:01
979
SW er nok mer avhengig av økt aktivitet enn TGS for å forsvare prisingen. SW har(hadde) mange lett reaktiverbare skip og mye streamer utstyr i backup. Om ikke markedet tar seg opp slik at det er rom for SW til å få større del av flåten i arbeid vil jeg tro det blir noe nedside i SW.
TGS på sin side har mye mer i bibliotek som ikke ruster, TGS sine skip som er nyere enn 20 år er alle i drift så TGS tror jeg vil tjene gode penger i dagens marked, med en 20% vekst er trolig TGS sin flåte utsolgt og de kan presse kraftig på marginene. SW kan sikkert enkelt mette en 100% vekst i markedet , men det ønsker nok først endelig margin press før de reaktiverer selv om de kan reaktivere billig.
Men sving kapasiteten til SW blir nok dyrere og dyrere å få reaktivert med årene.
SW er jo heller ikke børsnotert så prisingen er utregnet gjennom rapporter, den er ikke testet i markedet. En tilsvarende regneøvelse hadde sikkert priset TGS endel over dagens mcap. :-)
TGS på sin side har mye mer i bibliotek som ikke ruster, TGS sine skip som er nyere enn 20 år er alle i drift så TGS tror jeg vil tjene gode penger i dagens marked, med en 20% vekst er trolig TGS sin flåte utsolgt og de kan presse kraftig på marginene. SW kan sikkert enkelt mette en 100% vekst i markedet , men det ønsker nok først endelig margin press før de reaktiverer selv om de kan reaktivere billig.
Men sving kapasiteten til SW blir nok dyrere og dyrere å få reaktivert med årene.
SW er jo heller ikke børsnotert så prisingen er utregnet gjennom rapporter, den er ikke testet i markedet. En tilsvarende regneøvelse hadde sikkert priset TGS endel over dagens mcap. :-)
Kontur
I går kl 21:46
332
Vil tro TGS vil nærme seg 85% flåteutnyttelse i 2025, om man tolker managment uttalelser Q3 samt økende backlog.
Aksjonærene går et godt år i møte
Aksjonærene går et godt år i møte