TGS - Seriøs diskusjonstråd
Selskapet TGS og FA-forumets brukere fortjener en seriøs diskusjonstråd som er fri fra endeløse og poengløse sider hvor et fåtall med agenda ødelegger for fruktbar diskusjon.
Denne tråden er ment å romme meninger, dele (opplysende) informasjon, analyser m.m om TGS, sektor og makro etc. Selvfølgelig skal det være rom for meninger som går begge veier. Men i denne tråden forsøker vi gjøre det med argumentasjon og respekt fremfor å søke latterligjøre, bruke hersketeknikker og inneha en tone som dreper diskusjonen.
Vet mange ikke lenger gidder skrive i andre TGS-tråder på grunn av barnehagenivået og flere har bedt meg opprette en låst tråd. Gjør herved et forsøk. Inviterer løpende. Ellers er det bare å be om tilgang, men nei, ikke alle slipper gjennom 😊
Denne tråden er ment å romme meninger, dele (opplysende) informasjon, analyser m.m om TGS, sektor og makro etc. Selvfølgelig skal det være rom for meninger som går begge veier. Men i denne tråden forsøker vi gjøre det med argumentasjon og respekt fremfor å søke latterligjøre, bruke hersketeknikker og inneha en tone som dreper diskusjonen.
Vet mange ikke lenger gidder skrive i andre TGS-tråder på grunn av barnehagenivået og flere har bedt meg opprette en låst tråd. Gjør herved et forsøk. Inviterer løpende. Ellers er det bare å be om tilgang, men nei, ikke alle slipper gjennom 😊
Redigert 22.09.2024 kl 16:38
Du må logge inn for å svare
Månemannen2
02.12.2024 kl 19:04
3272
Helt klart en lekeaksje. Men man lever i håpet da. Jeg lar det gå inn i det nye året før jeg eventuelt bytter inn i noe annet.
TonyB
02.12.2024 kl 19:05
3257
Det må en respektere, men ta med deg denne fra W. Buffet 😊
«Suksessfull investering krever tid, disiplin og tålmodighet. Uansett hvor stort talent eller innsats du har, noen ting tar bare tid. Du kan ikke produsere en baby på en måned ved å gjøre ni kvinner gravide.»
«Suksessfull investering krever tid, disiplin og tålmodighet. Uansett hvor stort talent eller innsats du har, noen ting tar bare tid. Du kan ikke produsere en baby på en måned ved å gjøre ni kvinner gravide.»
Redigert 02.12.2024 kl 19:06
Kontur
02.12.2024 kl 19:08
3247
Skal være forsiktig med å råde deg til hva å gjøre, men TGS er et solid case å sitte langsiktig i. Managment rydder nå fortløpende opp i den gamle finansieringsstrukturen, ref refinansiering av obligasjonslån PGS og siste børsmelding i dag (bond)
Vi vet at backlog øker relativt mye og flåteutnyttelsen stiger mye, kanskje opp i mot 85%. Ting tar tid men når brikkene faller på plass en etter en nærmer dagen seg for når short slipper taket og finner andre mer sårbare selskaper å leke seg med.
Det er ikke uten grunn at omsetningen nå er lav. De store sitter og robotene får færre og færre aksjer å kjøpe og selge til seg selv. Du kan jo f.eks selge noe da og ha litt i hver om du har troen på KOA.
Vi vet at backlog øker relativt mye og flåteutnyttelsen stiger mye, kanskje opp i mot 85%. Ting tar tid men når brikkene faller på plass en etter en nærmer dagen seg for når short slipper taket og finner andre mer sårbare selskaper å leke seg med.
Det er ikke uten grunn at omsetningen nå er lav. De store sitter og robotene får færre og færre aksjer å kjøpe og selge til seg selv. Du kan jo f.eks selge noe da og ha litt i hver om du har troen på KOA.
Kontur
I går kl 09:24
2308
Fornøyelig å se shortpakket som kjøper og selger til seg selv.
Bare å holde på aksjene.
Bare å holde på aksjene.
Fischer
I går kl 13:06
2002
Ser ut som Shearwater tar for seg i India - Bare bra det nå som bransjen er konsolidert
https://www.shearwatergeo.com/press-releases/shearwater-geoservices-awarded-large-2d-seismic-survey-by-oil-india-ltd
https://www.shearwatergeo.com/press-releases/shearwater-geoservices-awarded-large-2d-seismic-survey-by-oil-india-ltd
Morraberget
I går kl 13:23
1952
eike skrev Eg følger W. Buffet!
Langsiktig strategi er en god strategi i selskapet TGS. Warren Buffet vethva han prater om og følger også den strategien. De fundamentale forhold er god og betraktelig bedret siste tid. Fremtiden og markedet er intakt og i vekst. Utsiktene er god selv om at dette tar noe tid. Men gjør en de rette grepene som å velge rett vekst aksje, tidlig inn, kjøpe mer å få lavt snitt, sitte gjennom vekst….. ja så blir det økte verdier. Mine verdier er økt mye gjennom PGS tiden, stagnert en periode på grunn av fusjonen, som er naturlig. Men nå siste tiden viser ledelsen at de gjør en god jobb og får gjennomført viktige tiltak som lovet og som i kombi med markedet er i ferd med å gi ytterligere økning i mine verdier. Shorterne de må man bare forholde seg til, men en dag er de nok forsvunnet…. Og TGS er et sunt sted å være og pengene har vokst i skuffa 🗄🗄🗄😊👍 Fikk jo et lite sidesprang i forrige uke med Thor. Men pump og dump aksjer er slitsomme å forholde seg til. TGS er mere traust men har satt kursen. Så all kapital er tilbake i TGS + litt til etter mitt sidesprang 😅
Så har lagt alt og satset min kapital i TGS. Børsen er nå uansett et kapittel for seg selv og ei lekegrind for større og kapitaliserte krefter …😅
PS😅 Har Short trykt på feil knapp i dag ! Eller er gjenkjøpsprogrammet startet ? Eller er det programfeil med Robotene ☺️
Så har lagt alt og satset min kapital i TGS. Børsen er nå uansett et kapittel for seg selv og ei lekegrind for større og kapitaliserte krefter …😅
PS😅 Har Short trykt på feil knapp i dag ! Eller er gjenkjøpsprogrammet startet ? Eller er det programfeil med Robotene ☺️
Redigert i går kl 14:02
Bracon
I går kl 19:50
1351
Så lenge ut som sterke krefter ikke ville ha denne over 109,- idag. Plutselig skjedde det noe. Hvem vet. Håper på gode kontrakter fremover. Hadde vært godt å bli ferdig i denne dumpa nå. Håper på kursmålet til DNB er innen rekkevidde om ikke så alt for lang tid. Fin oppgang idag. La det fortsette. Lykke til.
Kontur
I dag kl 01:11
726
Som forventet rettes nå blikket mot Iran. De skal stoppes med og 2 mill fat skal bort ifra markedet.
Webersel
I dag kl 06:26
587
Takk for innpass her :) vil si at dette er meget god timing mtp økt oljepris å fokus på seismikk! At den sluttet over 110,6 igår og endelig brøt det vriene 109 nivået kan bety at det er 117 neste som skal testes. Ser ut som det blir litt medvind for tgs fremover 🤞🏻
Kontur
I dag kl 10:27
116
Beveger oss utvilsomt riktig vei nå. Venter på de større kjøperne som kan være med på å løfte aksjen. Gjenkjøp av egne aksjer ser ut til å dra ut i tid. Managment fokuserer nå antagelig på økt ordreinngang og reduksjon i finanskostnader. Sikkert ingen dum prioritering. Med tanke på CEO nokså klare uttale om max verdiskapning for aksjonærene forventes en grei økning i utbytter de kommende år, vil tro opp imot 2,0 ifra dagens 1,51
Synspunkt?
Synspunkt?