TGS - SeriÞs diskusjonstrÄd
Selskapet TGS og FA-forumets brukere fortjener en seriÞs diskusjonstrÄd som er fri fra endelÞse og poenglÞse sider hvor et fÄtall med agenda Þdelegger for fruktbar diskusjon.
Denne trÄden er ment Ä romme meninger, dele (opplysende) informasjon, analyser m.m om TGS, sektor og makro etc. SelvfÞlgelig skal det vÊre rom for meninger som gÄr begge veier. Men i denne trÄden forsÞker vi gjÞre det med argumentasjon og respekt fremfor Ä sÞke latterligjÞre, bruke hersketeknikker og inneha en tone som dreper diskusjonen.
Vet mange ikke lenger gidder skrive i andre TGS-trĂ„der pĂ„ grunn av barnehagenivĂ„et og flere har bedt meg opprette en lĂ„st trĂ„d. GjĂžr herved et forsĂžk. Inviterer lĂžpende. Ellers er det bare Ă„ be om tilgang, men nei, ikke alle slipper gjennom đ
Denne trÄden er ment Ä romme meninger, dele (opplysende) informasjon, analyser m.m om TGS, sektor og makro etc. SelvfÞlgelig skal det vÊre rom for meninger som gÄr begge veier. Men i denne trÄden forsÞker vi gjÞre det med argumentasjon og respekt fremfor Ä sÞke latterligjÞre, bruke hersketeknikker og inneha en tone som dreper diskusjonen.
Vet mange ikke lenger gidder skrive i andre TGS-trĂ„der pĂ„ grunn av barnehagenivĂ„et og flere har bedt meg opprette en lĂ„st trĂ„d. GjĂžr herved et forsĂžk. Inviterer lĂžpende. Ellers er det bare Ă„ be om tilgang, men nei, ikke alle slipper gjennom đ
Redigert 22.09.2024 kl 16:38
Du mÄ logge inn for Ä svare
MĂ„nemannen2
02.12.2024 kl 19:04
5070
Helt klart en lekeaksje. Men man lever i hÄpet da. Jeg lar det gÄ inn i det nye Äret fÞr jeg eventuelt bytter inn i noe annet.
TonyB
02.12.2024 kl 19:05
5055
Det mĂ„ en respektere, men ta med deg denne fra W. Buffet đ
«Suksessfull investering krever tid, disiplin og tÄlmodighet. Uansett hvor stort talent eller innsats du har, noen ting tar bare tid. Du kan ikke produsere en baby pÄ en mÄned ved Ä gjÞre ni kvinner gravide.»
«Suksessfull investering krever tid, disiplin og tÄlmodighet. Uansett hvor stort talent eller innsats du har, noen ting tar bare tid. Du kan ikke produsere en baby pÄ en mÄned ved Ä gjÞre ni kvinner gravide.»
Redigert 02.12.2024 kl 19:06
Kontur
02.12.2024 kl 19:08
5044
Skal vÊre forsiktig med Ä rÄde deg til hva Ä gjÞre, men TGS er et solid case Ä sitte langsiktig i. Managment rydder nÄ fortlÞpende opp i den gamle finansieringsstrukturen, ref refinansiering av obligasjonslÄn PGS og siste bÞrsmelding i dag (bond)
Vi vet at backlog Þker relativt mye og flÄteutnyttelsen stiger mye, kanskje opp i mot 85%. Ting tar tid men nÄr brikkene faller pÄ plass en etter en nÊrmer dagen seg for nÄr short slipper taket og finner andre mer sÄrbare selskaper Ä leke seg med.
Det er ikke uten grunn at omsetningen nÄ er lav. De store sitter og robotene fÄr fÊrre og fÊrre aksjer Ä kjÞpe og selge til seg selv. Du kan jo f.eks selge noe da og ha litt i hver om du har troen pÄ KOA.
Vi vet at backlog Þker relativt mye og flÄteutnyttelsen stiger mye, kanskje opp i mot 85%. Ting tar tid men nÄr brikkene faller pÄ plass en etter en nÊrmer dagen seg for nÄr short slipper taket og finner andre mer sÄrbare selskaper Ä leke seg med.
Det er ikke uten grunn at omsetningen nÄ er lav. De store sitter og robotene fÄr fÊrre og fÊrre aksjer Ä kjÞpe og selge til seg selv. Du kan jo f.eks selge noe da og ha litt i hver om du har troen pÄ KOA.
Kontur
03.12.2024 kl 09:24
4106
FornĂžyelig Ă„ se shortpakket som kjĂžper og selger til seg selv.
Bare Ä holde pÄ aksjene.
Bare Ä holde pÄ aksjene.
Fischer
03.12.2024 kl 13:06
3799
Ser ut som Shearwater tar for seg i India - Bare bra det nÄ som bransjen er konsolidert
https://www.shearwatergeo.com/press-releases/shearwater-geoservices-awarded-large-2d-seismic-survey-by-oil-india-ltd
https://www.shearwatergeo.com/press-releases/shearwater-geoservices-awarded-large-2d-seismic-survey-by-oil-india-ltd
Morraberget
03.12.2024 kl 13:23
3749
eike skrev Eg fĂžlger W. Buffet!
Langsiktig strategi er en god strategi i selskapet TGS. Warren Buffet vethva han prater om og fĂžlger ogsĂ„ den strategien. De fundamentale forhold er god og betraktelig bedret siste tid. Fremtiden og markedet er intakt og i vekst. Utsiktene er god selv om at dette tar noe tid. Men gjĂžr en de rette grepene som Ă„ velge rett vekst aksje, tidlig inn, kjĂžpe mer Ă„ fĂ„ lavt snitt, sitte gjennom vekstâŠ.. ja sĂ„ blir det Ăžkte verdier. Mine verdier er Ăžkt mye gjennom PGS tiden, stagnert en periode pĂ„ grunn av fusjonen, som er naturlig. Men nĂ„ siste tiden viser ledelsen at de gjĂžr en god jobb og fĂ„r gjennomfĂžrt viktige tiltak som lovet og som i kombi med markedet er i ferd med Ă„ gi ytterligere Ăžkning i mine verdier. Shorterne de mĂ„ man bare forholde seg til, men en dag er de nok forsvunnetâŠ. Og TGS er et sunt sted Ă„ vĂŠre og pengene har vokst i skuffa đđđđđ Fikk jo et lite sidesprang i forrige uke med Thor. Men pump og dump aksjer er slitsomme Ă„ forholde seg til. TGS er mere traust men har satt kursen. SĂ„ all kapital er tilbake i TGS + litt til etter mitt sidesprang đ
SĂ„ har lagt alt og satset min kapital i TGS. BĂžrsen er nĂ„ uansett et kapittel for seg selv og ei lekegrind for stĂžrre og kapitaliserte krefter âŠđ
PSđ Har Short trykt pĂ„ feil knapp i dag ! Eller er gjenkjĂžpsprogrammet startet ? Eller er det programfeil med Robotene âșïž
SĂ„ har lagt alt og satset min kapital i TGS. BĂžrsen er nĂ„ uansett et kapittel for seg selv og ei lekegrind for stĂžrre og kapitaliserte krefter âŠđ
PSđ Har Short trykt pĂ„ feil knapp i dag ! Eller er gjenkjĂžpsprogrammet startet ? Eller er det programfeil med Robotene âșïž
Redigert 03.12.2024 kl 14:02
Kontur
03.12.2024 kl 14:14
3616
Fin oppsving nÄ, flere og flere som nÄ forstÄr at aksjen skal mye opp.
Bracon
03.12.2024 kl 19:50
3147
SÄ lenge ut som sterke krefter ikke ville ha denne over 109,- idag. Plutselig skjedde det noe. Hvem vet. HÄper pÄ gode kontrakter fremover. Hadde vÊrt godt Ä bli ferdig i denne dumpa nÄ. HÄper pÄ kursmÄlet til DNB er innen rekkevidde om ikke sÄ alt for lang tid. Fin oppgang idag. La det fortsette. Lykke til.
Kontur
I gÄr kl 01:11
2519
Som forventet rettes nÄ blikket mot Iran. De skal stoppes med og 2 mill fat skal bort ifra markedet.
Webersel
I gÄr kl 06:26
2379
Takk for innpass her :) vil si at dette er meget god timing mtp Ăžkt oljepris Ă„ fokus pĂ„ seismikk! At den sluttet over 110,6 igĂ„r og endelig brĂžt det vriene 109 nivĂ„et kan bety at det er 117 neste som skal testes. Ser ut som det blir litt medvind for tgs fremover đ€đ»
Kontur
I gÄr kl 10:27
1907
Beveger oss utvilsomt riktig vei nÄ. Venter pÄ de stÞrre kjÞperne som kan vÊre med pÄ Ä lÞfte aksjen. GjenkjÞp av egne aksjer ser ut til Ä dra ut i tid. Managment fokuserer nÄ antagelig pÄ Þkt ordreinngang og reduksjon i finanskostnader. Sikkert ingen dum prioritering. Med tanke pÄ CEO noksÄ klare uttale om max verdiskapning for aksjonÊrene forventes en grei Þkning i utbytter de kommende Är, vil tro opp imot 2,0 ifra dagens 1,51
Synspunkt?
Synspunkt?
Morraberget
I gÄr kl 13:54
1586
Fokus pĂ„ Ă„ Ăžke antall oppdrag og fokus pĂ„ Ă„ utnytte markedet pĂ„ en klok mĂ„te er uansett ledelsens viktigste fokus nĂ„. Refinansiering er utfĂžrt đ FĂ„ igangsatt tilbakekjĂžpsprogra i lĂžpet av 2025. Deretter forventer jeg Ăžkt utbytte. Men fĂžrst Ăžke lĂžnnsomheten inn i et marked i bedring. FĂ„ TGS optimalisert inn i de neste Ă„rene.
Dersom inntjening og overskudd viser seg utover i 25 og videre forventer jeg at Dividende Ăžker bra. Fra ca 6 kr til kanskje opp rundt 10 kr eller mer !
Fint Ă„ se siste tiden at momentum snur litt og litt til ei mere positiv utvikling i kurs. SĂ„ ser fremover og sitter godt i et Solid slskap nĂ„ som har gode Ă„r fremfor seg. Det samme har eierne slik jeg vurderer det. đđŠ đŠ đŹđŹđđâŽâŽâïžâïž
Dersom inntjening og overskudd viser seg utover i 25 og videre forventer jeg at Dividende Ăžker bra. Fra ca 6 kr til kanskje opp rundt 10 kr eller mer !
Fint Ă„ se siste tiden at momentum snur litt og litt til ei mere positiv utvikling i kurs. SĂ„ ser fremover og sitter godt i et Solid slskap nĂ„ som har gode Ă„r fremfor seg. Det samme har eierne slik jeg vurderer det. đđŠ đŠ đŹđŹđđâŽâŽâïžâïž
MĂ„nemannen2
I gÄr kl 13:59
1566
Sikre fremtidige inntekter blir vel viktig nÄ. Men ser ofte kontrakter pÄ 3-6 mnd. Varighet. Hvordanskal de klare Ä inngÄ mer langvarige avtaler? Eller mÄ man leve med litt mer kortvarige og en evig kamp for Ä skaffe nye?
Morraberget
I gÄr kl 14:37
1435
Sikkert noen andre som kan svare bedre pÄ det spÞrsmÄlet. Men sÄ lenge jeg har erfart nÄ siste (snart) tre Är sÄ varierer kontraktene mye. De lengste og stÞrste har vel vÊrt pÄ ca 6 mnd. Inntil muliggens 8 mnd ? (Husker ikke Brasiljobben for Petrobras) SÄ det varierer mye i lengde og omfang. Slik er nok dette markedet og behov for seismikk. Alt fra korte kontrakter pÄ noen mnd til flere mnd. SÄ det mÄ selges og holdes fokus i mot kundene og i de markedene der TGS (gamle PGS) har operert og opererer.
GrĂžntgress
I gÄr kl 14:58
1369
Enn sÄ lenge klarer short Ä flytte kursen ned med smÄ salg. Ser frem til den dagen de er ute av TGS, faen hvor de har herjet her. HÄper vi vÄkner til en kontrakt eller to i nÊr fremtid, kan hjelpe pÄ omsetningen og fÄ ut short pakket.
Tipper vi ser en liten Ăžkning i short fra Qube i morgen, da de prĂžver Ă„ stoppe oppgangen igjen i dag og pushe ned,
Tipper vi ser en liten Ăžkning i short fra Qube i morgen, da de prĂžver Ă„ stoppe oppgangen igjen i dag og pushe ned,
Redigert i gÄr kl 15:17
Skimmy
I gÄr kl 16:22
1137
Er jo ingen som kjÞper TGS, sÄ da fÄr de jo en enkel jobb med Ä selge den ned.
MÄ mye stÞrre aktÞrer inn pÄ kjÞpersiden fÞr det gÄr oppover i vesentlig grad.
MÄ mye stÞrre aktÞrer inn pÄ kjÞpersiden fÞr det gÄr oppover i vesentlig grad.
MĂ„nemannen2
I gÄr kl 16:28
1092
Nitrist dette. Trodde vi hadde forlatt omrÄdet under 110 nÄ men sÄ feil kan man ta. Vi kommer visst ikke noe sted, uansett. Vi fÄr hÄpe det kommer 3-4 kontrakter snart.
GrĂžntgress
I gÄr kl 16:29
1086
Quiet-Shadow skrev Hva skjedde pÄ slutten her?
Mest sannsynlig short algoritmer som var satt mot oljeprisen. Oljen fikk ett fall rett ned mot slutten.
TonyB
I gÄr kl 16:53
980
Kan sikkert forklares med ulike ting, men at det surnet pÄ slutten i dag var ikke unikt for TGS. SvÊrt mye i offshore surnet. Og over dammen er sentimentet ogsÄ svakt.
Redigert i gÄr kl 16:54
Kontur
I gÄr kl 17:23
882
Kan ikke forklare droppen pÄ slutten med annet enn at shorten fortatt jobber iherdig for Ä holde kursen nede. Det vil de ikke klare i det lange lÞp, pilene peker opp
MĂ„nemannen2
I gÄr kl 17:47
791
Tgs er jo pÄ stedet hvil dag etter dag, uke etter uke, sÄ da passer det dÄrlig Ä bare skylde pÄ en oljedropp idag?
BIFFogBĂRNĂ
I gÄr kl 19:32
547
"rik sakte ikke fattig fort" hĂ„per det er meg nĂ„. Alt jeg har er smĂ„surt nĂ„. Tikktakk tiden gĂ„r. đđ
PerUlv Den ene
I gÄr kl 21:05
359
Tja...
Ă skifte fra "Biff og BĂŠrne" til "Flesk og Duppe" blir en kortvarig forandring i kostholdet.
Snart blir det "Chateaubriand" med en "Napa Valley". Avsluttes gjerne med en "Kaffe avec" som gjerne kan vĂŠre en "Meukow Cognac XO"
https://devinos.dk/blogs/vin-til-maden/perfekt-vin-til-din-chateaubriand-udforsk-de-bedste-valg
https://meukowcognac.com/collection/meukow-xo/
Ă skifte fra "Biff og BĂŠrne" til "Flesk og Duppe" blir en kortvarig forandring i kostholdet.
Snart blir det "Chateaubriand" med en "Napa Valley". Avsluttes gjerne med en "Kaffe avec" som gjerne kan vĂŠre en "Meukow Cognac XO"
https://devinos.dk/blogs/vin-til-maden/perfekt-vin-til-din-chateaubriand-udforsk-de-bedste-valg
https://meukowcognac.com/collection/meukow-xo/
Redigert i gÄr kl 21:05