Tråden er privat, og bare inviterte kan svare

TGS - Seriøs diskusjonstråd

TonyB
TGS 09.09.2024 kl 22:35 369436

Selskapet TGS og FA-forumets brukere fortjener en seriøs diskusjonstråd som er fri fra endeløse og poengløse sider hvor et fåtall med agenda ødelegger for fruktbar diskusjon.

Denne tråden er ment å romme meninger, dele (opplysende) informasjon, analyser m.m om TGS, sektor og makro etc. Selvfølgelig skal det være rom for meninger som går begge veier. Men i denne tråden forsøker vi gjøre det med argumentasjon og respekt fremfor å søke latterligjøre, bruke hersketeknikker og inneha en tone som dreper diskusjonen.

Vet mange ikke lenger gidder skrive i andre TGS-tråder på grunn av barnehagenivået og flere har bedt meg opprette en låst tråd. Gjør herved et forsøk. Inviterer løpende. Ellers er det bare å be om tilgang, men nei, ikke alle slipper gjennom 😊

Redigert 22.09.2024 kl 16:38 Du må logge inn for å svare
ag-3
23.01.2025 kl 10:50 4591

Slutt å skryt av deg selv 😂
Morraberget
23.01.2025 kl 10:59 8668

Omstilling i Seismikk sektoren og fusjon Fusjonen TGS/PGS er gjennomført for ikke lenge siden. Seismikksektoren har ikke tatt av helt. Det er positiv utvikling nå jfr. kontrakter inn i 2025. Det har vært ei positiv utvikling siste 3 mnd med stigning på ca 25% i TGS. Det tar litt tid med TGS og sektoren. Men som tålmodig så har utviklingen vært ok. TGS er ferdig refinansiert, vil betale ned lån, skal øke utbyttet og de ønsker /skal kjøpe tilbake en del aksjer.Så jeg er fornøyd med at investeringen er på en « trygg» plass og at utsiktene er positive neste årene. Har et fint papiroverskudd selv om det har vært stagnasjon /lav stigning etter fusjonen. Det er egentlig som jeg og flere forventet og nokså normale tilstander. Trygt og greitt og i Nordgående rute nå. Jeg har god tid og er en realistisk optimist.
Kontur
23.01.2025 kl 11:15 8845

Vi tålmodige vil bli klekkelig belønt.
Bruk tiden til å kjøp mer TGS, short forsvinner nå. Godt tegn.
danmark1
23.01.2025 kl 11:17 8834

Jeg har ikke længere aktier i TGS. Udviklingen i kursen er gået i stå og derfor investerer jeg i helt andre aktier, hvor mulighederne for store stigninger er større. Der er mange danske aktier, der er shortede, hvor kursen er banket i bund, til trods for, at der er større kursmål og købsanbefalinger. Hvorfor amerikanske og UK banker/kapitalfonde satser her, kan kun skyldes at Trump har været ude med riven og de derfor ser et pres mod danske selskaber. Der er mange gode aktier på meget lave kurser lige nu, som f.eks. Novo, Vestas, GN Store Nord, Netcompany, Coloplast og mange flere. Blot til orientering, døm selv.
Redigert 23.01.2025 kl 11:19 Du må logge inn for å svare
Grøntgress
23.01.2025 kl 11:34 8932

Ingen store aktører over 0,5% igjen. Tipper det fikk de resterende under synlighetsgrensen til å begynne å tenke litt.
Obxserver
23.01.2025 kl 11:38 8899

Ser at short har tilbakelevert cirka 2.2 mill aksjer til Folketrygdfondet siden desember. Det skjer definitivt noe, her gjelder det å ha en god dose tålmodighet.
StephanDerrick
23.01.2025 kl 12:06 9062

Du glemte å korrigere for/ta med effekten av utbyttene som er utbetalt underveis, både i PGS og TGS.
Redigert 23.01.2025 kl 12:07 Du må logge inn for å svare
Morraberget
23.01.2025 kl 12:58 8964

Det er jo en ørlig sak det. Det er mange andre fine aksjer å investere i. Takk for tipsene og lykke til med investeringer videre 👍☺️
Skimmy
23.01.2025 kl 13:11 8927

Jeg gjorde nå det da🤷‍♂️
Selv med de utbyttene er det ca samme avkastning som høyrentekonto etter skatt. Og fortsatt tap fra fusjonsdato for oss PGS'ere.
BWMx5
23.01.2025 kl 13:56 8980

Bra for deg, hvorfor kom du tilbake hit?

Bare for å skuffe oss eller ønske et lavere kjøp igjen.
Redigert 23.01.2025 kl 13:58 Du må logge inn for å svare
danmark1
23.01.2025 kl 15:49 8815

TGS er ikke noget dårligt selskab, den står bare stille og der er så mange gode aktier, hvor der kan komme store stigninger i 2025, b.la. de danske, som jeg har nævnt.
Kryptoking
23.01.2025 kl 16:04 9180

Så du tik feil da du lovet at short skulle dekkes inn? Du lovet også 200.- i januar 2024
nafa
23.01.2025 kl 16:14 9400

All grunn til å blokkere kryptoking!
Det har jeg gjort nå!
RFS
23.01.2025 kl 16:39 9349

Det er vel slik at de ikke vil snakke altfor høyt om fremførbart underskudd. Hvis de sier at det var intensjonen bak fusjonen, så er det ikke lov å bruke det. Derfor må de bare nevne det i bisetninger, og så vil vi som aksjonærer se hvor mye det utgjør, når årsregnskapet gjøres opp. Det vil være noen teknikaliteter som at de har underskuddet i flere selskaper som ikke alle nødvendigvis kan samordne seg skattemessig. Uansett vil det kunne brukes i stor grad, nesten nulle ut all skatt i flere år. Hvis noen underselskaper likevel må betale, ja da varer det fremførbare underskuddet bare litt lengre frem i tid.
I sum tror jeg markedet i veldig liten grad har tatt dette inn over seg, enten forstår de det ikke, eller så tror de ikke på det. Derfor sier jeg at det antakeligvis vil skje et godt hopp i aksjen den dagen revisorgodkjent regnskap foreligger, med stort bruk av fremførbart underskudd. Og så vil noen fortsette å tvile til myndighetene har godkjent skatteoppgjør til høsten. Hvis vi skal logikksjekke dette er det vel bare rett og rimelig at PGS-delen av TGS skal kunne bruke dette fullt ut.
Gled dere!
Månemannen2
23.01.2025 kl 17:31 9244

Men vil det fremførbare underskuddet bli benyttet i 2025? Vet vi noe om det?
RFS
23.01.2025 kl 18:26 9204

Det vil bli brukt i skatteberegningen for 2024, som leveres i mai (for norske selskaper). Selvangivelsen om du vil, med skatteoppgjør høsten 2025, som fasit for hvordan 2024 ble. Så har de ikke nok skatt til å bruke alt fremførbart underskudd, resten blir med til neste år. Og så videre, ca 3-5 år så har de brukt det opp.
Jeg kan jo bidra med det jeg er vant til som CFO i ulike selskaper: de har mest sannsynlig i 2024 betalt forskuddsskatt ift hvordan et normalår ville blitt, altså basert på 2023, uten PGS. Når de så nå avgir et årsregnskap for 2024 inkludert PGS, med masse fremførbart underskudd, så blir riktig skatt ca 0. Når skatteoppgjør kommer til høsten får de da tilbake den forskuddsskatten som ble betalt i 2024. Altså blir det ikke bare 0 skatt (i hvert fall lite), men det blir også noe tilbakebetaling.
Fischer
23.01.2025 kl 18:55 9175

Verdien på det fremførbare underskuddet utgjør ca 200 mill USD (NOK 2,26 mrd). Med ca 196.500.000 aksjer utgjør dette ca 11-12 kroner pr aksje. Dette er en verdi som selskapet kan bruke til å utbetale utbytte eller nedbetale gjeld fremfor å betale til skattemyndighetene.
https://www.finansavisen.no/finans/2023/09/18/8036971/last-man-standing

Som RFS riktig nevner er det sjeldent lurt å flagge viktigheten av fremførbart underskudd i forbindelse med fusjoner. Dersom det å kunne benytte det fremførbare underskuddet er en viktig del av fusjonen, kan dette vurderes som om at fusjonen gjøres kun med bakgrunn i skattemessige årsaker - og således bli avvist. Nå er jo fusjonen gjennomført, men jeg tenker at ledelsen er fornuftige når de velger å ikke fokusere for mye på akkurat dette punktet. De har helt garantert regnet på hva det fremførbare underskuddet vil kunne gi av verdier for det nye selskapet, allerede før fusjonsplanene ble gjort kjent.

Denne artikkelen gir også god og enkel forklaring på hva som fremførbart underskudd kan gi av verdier og litt om forutsetningene som ligger til grunn:
https://www.finansavisen.no/nyheter/personlig-oekonomi/2014/10/fremfoerbart-underskudd-kan-vaere-en-skattkiste

Jeg ser ihverfall dette fremførbare underskuddet som en stor oppside for selskapet, og jeg er litt usikker hvor mye meglere har vektlagt denne effekten i sine modeller/kursmål.
TonyB
23.01.2025 kl 19:19 9314

Her er litt mer klarering fra selskapet selv vedr skatt (siden noen på andre forum har lurt på dette)

…… gjelder samme prinsipp i TGS som for vanlige SMb-selskaper eller er her andre regler? Dvs, er det via årsoppgjøret og skattemelding til Norge en motregner den betalbare skatten med det fremførbare skattemessige underskuddet?

«Det er i utgangspunktet det samme som gjelder for TGS. Hvis selskapet har overskudd vil dette motregnes automatisk mot underskudd til fremføring fra tidligere år når man leverer skattemeldingen for året. Det kan være andre regler i enkelte andre land der man bare kan benytte en andel av underskudd til fremføring hvert år, men i Norge kan hele årets skattekostnad dekkes ved bruk av underskudd.»

«Vi opererer i mange forskjellige land og må navigere i mange forskjellige skatteregimer. Noen land opererer med skatt på omsetningen vi har i landet ved at det trekkes kildeskatt fra hver betaling vi mottar, mens i andre land betaler vi skatt på fortjenesten for året gjennom en skattemelding, på samme måte som i Norge. Vi betaler derfor en stor andel av den utenlandske skatten løpende gjennom trekk av kildeskatt. I kontantsoppstillingen i kvartalsrapporten ser du hva vi faktisk har betalt i skatt i de respektive kvartalene. Ser du på resultatregnskapet i den samme rapporten ser du hva vi har avsatt til skatt i perioden, men ikke nødvendigvis betalt ennå»
Redigert 23.01.2025 kl 19:48 Du må logge inn for å svare
Skimmy
23.01.2025 kl 19:32 9273

Takk til RFS og Fischer for gode innlegg.

Og takk (tror jeg) til Fischer for en real realitycheck ang hvor lite fremførbart underskudd egentlig utgjør pr aksje. De 11-12 kronene er jo ganske LAAAANGT unna å dra TGS til høyder på 200+ som haussere messer om🤔
Grøntgress
23.01.2025 kl 19:39 9249

Hvorfor tror dere Qube tok vekk all synlig short nå?
De har gjort en meget god jobb og tjent masse penger, men strikket er strekt nok nå tror jeg.
RFS
23.01.2025 kl 20:16 9141

Ja det utgjør ikke 70-80 kr pr aksje, det har du rett i.
Men, det kan på kort tid føre til at de har netto gjeld slik de vil ha den, og kan starte gjenkjøp og økte utbytter.
Der kommer mye av effekten : )
Obxserver
23.01.2025 kl 22:10 9031

Synergergieffekter på 12--15 kr + fremførbart på 11-13 kr og stabilt TGS utbytte på cirka 6 kr i de siste årene. Her er det bare holde på hatten til 20.feb.
Skimmy
23.01.2025 kl 22:18 9018

Sett i lys av siste dagers kursutvikling er jeg villig til å garantere deg at 20 februar kan du kjøpe min aksjepost i TGS for 150.- pr aksje uansett kurs 20/2.

Tar du dealen?
Obxserver
23.01.2025 kl 22:28 8973

Bare å legge alt på salg imorgen, hvis du har så lite tro? Er ikke verre enn det.
Skimmy
24.01.2025 kl 07:32 8654

Det er selvfølgelig en mulighet, men jeg alluderte til din påstand om at "en må holde på hatten" frem mot 20/2, og tenkte det var en såpass sterk bullmelding at du kanskje var intressert i å sette noen småkroner på det.
Obxserver
24.01.2025 kl 07:42 8628

Er allerede inne med svigermors og hele den pakka der siden de første PGS aksjene kjøpt på lavt 3 tallet. Du må ha tro på dine investeringer, hjelper ikke å mase dag inn dag ut.
portion
24.01.2025 kl 09:47 8379

Intet nytt med seismikk aksjer (store svingninger), består stort sett av trading/short sånn har det vært lenge og de som trader må jo smile fra øre til øre, får se an fremover men mulig man må trade større del av porteføljen... Mulig man bare må innse at dette er en trading aksje?
Bracon
24.01.2025 kl 17:21 7812

Hvordan denne aksjen blir styrt er så sjokkerende. Har ikke ord! Trodde vi endelig kunne gå oppover fra 125,- men Nei!! Problemet mitt er at jeg har hatt så stor tro på denne aksjen at jeg har grodd fast. Hadde jeg investert i KOG for ett halvt år siden så hadde verdiene sett noe annerledes ut. Kommer denne i 125,- igjen, så selger jeg tvert! Å se kurser på 140,- vil jeg ikke tenke på. Det blir langt frem. Tviler på det skjer i 2025. Leke aksjen som sikkert skal teste 100,- igjen. Beklager frustrasjonen, men nok er nok. GOD HELG!!
Skimmy
24.01.2025 kl 17:29 7814

Godt skrevet! Vi er nok endel som tenker og føler det slik.

Men må advare deg, du må ikke lufte frustrasjonene for ofte her, blir ikke populær av sånt.
God helg.
Bracon
24.01.2025 kl 17:44 7883

Sorry, men om det blir populært eller ikke har absolutt ikke noe å si på kursen. Kontrakter på løpende bånd, og knallblå OSLO BØRS har nada å si på denne aksjen. For ett par uker siden ble 250 aksjer lagt ut på kjøp/salg. Nå er det 200 som gjelder!!! Hva du skriver på dette forumet har absolutt ingen påvirkningskraft på denne aksjen. Blir styrt i hytt, og pine uansett!!
GullHårAllOve
24.01.2025 kl 18:16 7861

Skjønner jeg godt! Aksjen er ødelagt og jeg tror faktisk mange blir skuffet her. Sitter du i flere år, ja da kanskje. Men mister du jo mye andre steder som du nevner. Solgte selv 90% på 125. Gikk inn en annen plass og bare det har jo lønnet seg skikkelig. Denne er skikkelig langt unna 140. Folk kan komme med alle sine positive punkter og håp, men fakta er at aksjen er ødelagt.
Jeg kan hente mye penger andre steder og har ikke tid å vente på denne heller.
PerUlv Den ene
24.01.2025 kl 18:24 7869

Tja...

I den grad "Hytt" er OSX i USA og "Pine" er charts har du helt rett... Men..

Om man kan sine saker er jo dette helt "Hokus Pokus" da "Hokus" representerer "Kjøp" og "Pokus" "Salg", hehe..

Faktum er som følger...

TGS dannet en "Dobbel bunn formasjon" med ref. februar 2024 og sept./oktober 2025. Så... Fra oktober til januar har TGS steget 25.57% Så "B(r)acon... Ta deg et egg til frokost... Det er helg
Redigert 24.01.2025 kl 18:35 Du må logge inn for å svare
Morraberget
24.01.2025 kl 18:44 7903

Sitter i ro. Men takk for tips. Det går nok oppover igjen tenker jeg👍
Bracon
24.01.2025 kl 20:22 7856

Når du sitter i denne aksjen med over en million. som blir styrt i hytt, og pine! Så begynner hjernecellene å lure på hva du holder på med. Synd, men sant! Krigen i Ukraina kommer til å føre KOG langt! Hva tror dere denne står i om 3 år. Gang det med 10!
TonyB
24.01.2025 kl 22:29 7918

Betyr det at jeg kan ta deg ut av denne tråden? Siden du kan hente mye penger andre steder og ikke har interesse av å vente på denne, så er det jo ikke verdt å bruke tid her.

Kommentarer som at aksjen er ødelagt «no matter what» blir for snevert. Det at du har gått ut av aksjen og fått fortjeneste av det er helt fint. Men husk da også å evt ta med tapet i beregningen av lønnsomhet av å ikke være inne i denne når/om den aksjen går.

Du skal uansett ha lykke til med prioriteringene. Håper du gjør scoop på dem 👍

Det å være investor i TGS (og tidligere PGS) har vært utfordrende. Vi har slitt mye med makro. Inflasjon, renter og og mange økonomier i med laber vekst. Dette er ugunstig ift oljepriser og etterspørsel av olje. Dette på toppen av å ha ligget nede etter Covid år før. Kinas etterspørsel, samtidig med oljeselskapers prioritering av M&A’s, utbytter og utnytting modne områder fremfor full fokus på leting, har vært negativt. Ta med politisk negativ bias mot oil og avventende oljeselskaper ift uklare politiske signaler. Ta med blant annet EIA OG IEA’s alltid (grønnvaskede) prognoser med hvor overflod det skal bli med olje uten nevneverdig bekymring for decline. Dette er tungt rammeverk for en aksje i oilservice. I tillegg er OSX på svært lave nivåer. TGS vil også preges av denne, men også løftes av denne når OSX tar av og pengene skal tilbake i underpriset energi. Ift oljepris er oilservice på bunnsjikter i ratio. Vedvarer dette? Neppe!

I tillegg til at seismikk går i sykluser sammen med oljeservice, preges også markedet av trender. Det føler jeg er undervurdert. Tech high -> oil low og visa versa. Det er tegn i tiden på at Tech kan ha nådd topp og hvor gevinster skal tas og plasseres hvor det er billig. Det er ofte man kommenterer nedtur i kursutvikling for TGS uten å samtidig se at den over tid trender sammen med oilservice. Ofte slaktes selskapet uten å skjønne at uten big money på kjøperen i sektoren, ingen big moves.

Som langsiktig er jeg mer opptatt av selskapets utvikling enn kurs i kortere tidsperspektiv. Men selvfølgelig, alt har en «frist». Men jeg er langt fra der enda. Jeg tror vi etterhvert vil se oppsving i Kina og India som kommer mer og mer. Får makro rentene ned, får vi aktivitet opp. Jeg tror en skal bli overrasket av demand/tilbud. Jeg tror decline er undervurdert og pga manglende leting, kan det bli eksplosivt i det vakumet som oppstår da hvor alle oljeselskap på etterskudd må lete, lete. Alle regjeringer på etterskudd må ut med nye lisenser etc.

Se på de store bankene i USA og Canada nå. De fleste majors har gått tilbake på direktiver om å ikke belåne «svart».

Og selskapet TGS er enormt spennende etter fusjonen som et one-stop-shop selskap med kompetanser og tjenester i alle nisjer. De kan nå samordne båtene på en mer optimal måte ift egne prosjekt/kontrakt. For ikke å snakke om alle andre kostnadssynergier, inntektsynergier og organisasjonsmessige synergier de drar ut av dette.

Rigginga av selskapet er kanonbra og det er robust i vente på at etterspørsel tar seg opp. Og det har jeg stor tro på at den vil. Jeg er litt skuffet over at det tar tid jeg også, men forstår også utfordringene ift en verden som har slitt med tung makro. Det varer ikke forever. Bruker dog «tidsvinduet» i å akkumulere jevnlig i TGS og annet sønderbanket oilservice

Og husk at de potensielt beste innganger som gir de høyeste avkastningene som oftest er de som ikke er komfortable å ta. Man kan gjerne kalle denne eller for eks Shelf-aksjen som ødelagt, men der hvor blodet flyter i f.eks Shelf, der kjøper jeg - så lenge lang sikt i marked og selskap er god. Det tror jeg det absolutt også er i TGS

Fin fredag folkens 🍻

Redigert 24.01.2025 kl 22:57 Du må logge inn for å svare
GullHårAllOve
24.01.2025 kl 23:16 8322

Om du skal ta meg ut er jo opp til deg. Jeg skjønner ikke at noe av det jeg har skrevet kan rettferdiggjøre det. Det er jo deg som antar ting her. Jeg har ikke skrevet "no matter what" som du skriver. Jeg har bare skrevet jeg mener den er ødelagt her og nå men også at tålmodighet kan belønnes. Jeg har ikke den nå og valgte å selge med ned ikke ut. Det valgte du ikke å lese. Om jeg mener jeg kan hente mer andre steder i en periode er vel fair nok. Eller? Det betyr jo ikke jeg ikke kan kjøpe meg mer opp igjen her. Så her er det du som er bastant og firkantet, ikke meg. Intet av det jeg skrev burde gi et tilsvar som ditt. Du velger å tolke på innlegget mitt. Ok det. Men ikke skriv det som noe jeg har skrevet for det har jeg åpenlyst ikke.
Jeg har stadig aksjer, men mye mindre. Jeg kan om ting etter min mening endrer seg kjøpe meg inn igjen. Tiden vil vise. Kan ikke se det ikke skal være ok ikke å være forelsket i en aksje. Fristen min var nå, din er senere. Hva er feil med det?
Kan jo ikke være sånn at når noen konkluderer anderledes enn de som hele tiden babler om nå går den, nå skal vi opp, kjøp og bli rik og så videre, så skal de settes på plass liksom for dette virker litt sånn. Om du leser hva jeg skriver er det jo blott min oppfattelse av virkeligheten som.er vanskelig ikke å se. Da skal jeg "settes" på plass liksom. Hvorfor egentlig. Kjøp å bli rik er tilgjengjeld helt innafor. Beklager, men det forstår ikke jeg.
Og når det gjelder siste del av svaret ditt. Du kan ha helt rett i det. Håper også du har det. Men for nå har det gitt meg ca 40% å velge to andre i det kortsiktige bilde uten det har kostet meg noe ikke å være her. Hva fremtiden bringer vil fremtiden vise. Inntill videre har mine valg vært riktig for meg. Flaks? Kanskje, men ikke desto mindre en realitet.
Men igjen. Du skal ikke se bort i fra jeg skal øke de 10% jeg har. Og blir det så bra som du og andre beskriver så har jeg god tid til å komme inn igjen uten det koster det store og hvert fall ikke 6 sifret beløp. Så fort kommer evt oppgang tross alt ikke til å gå.
God helg til deg også.
GullHårAllOve
24.01.2025 kl 23:22 8335

Mulig det. Da har jeg veldig god tid til å øke igjen uten å miste så mye. Men å gange med 10 tviler jeg dog sterkt på. Skjer det blir jeg rik selv med de 10% jeg stadig sitter med. Så jeg kan definitivt heie på det.....
TonyB
24.01.2025 kl 23:48 8373

Hei, tror nok at mitt innlegg tolkes hardere enn det var ment. Har ingen agenda mot deg som person, ei heller at du mener ting. Det er helt fint det

Kanskje jeg misforstod det du skrev her under. Derfor jeg skrev at du så ut til å mene at aksjen er ødelagt «no matter what». Ser du hvorfor jeg tenkte det ift teksten din under? Og dersom du mente det, var det det jeg ville ta opp, for om det var essensen, så var det for snevert.

«Folk kan komme med alle sine positive punkter og håp, men fakta er at aksjen er ødelagt»

Men det du skriver som tilsvar er helt fint det. Mulig jeg ordla meg feil også. Intensjon var ikke å «ta» for enhver pris, men å unngå at vi i frustrasjon begynner snakke om ødelagte aksjer.

Anyway, no hard feelings 🤝Jeg vil gjerne ha deg her jeg dersom du ønsker diskutere TGS-aksjen selv om du måtte være inne eller ute 😊
Redigert 24.01.2025 kl 23:49 Du må logge inn for å svare
GullHårAllOve
25.01.2025 kl 00:03 8569

No hard feelings 👌

Jeg kunne jo presisert jeg mente her og nå og ikke forever liksom. Ser den.

Etter veldig lenge i først PGS og nå sist TGS er jeg nok blitt litt mer oppmerksom på momentum og det er litt det jeg sikter til med ødelagt her og nå der andre, etter min vurdering har momentum. Bommet der før, men denne gang vant jeg.

Jeg blir sittende med en mindre pot og følger med. Slår dine antakelser inn, noe jeg som deg håper, da er det helt sikkert inn med mer. Jeg tror bare som.ting er nå, at jeg rekker det med god margin uten det koster mer enn få kroner som i det store bildet ikke betyr noe for meg som det er nå.

God helg 🙏👌
TonyB
25.01.2025 kl 00:19 8623

Supert, alt oppklart - og det med momentum er bra greier. Jo mer en evner å være obs på dem og klare utnytte dem, jo bedre👍

God helg

PerUlv Den ene
25.01.2025 kl 11:36 8245

Folkens...

Det er fult forståelig at en del er frustrerte. Spesielt om man ikke ser sammenhengen i en rekke felles faktorer oljeselskaper opp mot bl.a. OSX indeksen i USA. I så måte er Teknisk Analyse et must for å avdekke ulike hendelser.

For di av dere som er medlem i FB gruppa "TGS INVESTOR" skal jeg legge ut en video med gjennomgang av hva som har skjedd og hva som vill skje.

For å si det ganske enkelt begynte det siste "Offshore helvetet" våren 2023. Og selvfølgelig er Olja en del av det store bildet... Se lytt og lær... (Video tilgjengelig i løpet av dagen)

PU
Redigert 25.01.2025 kl 11:37 Du må logge inn for å svare
Skimmy
25.01.2025 kl 12:44 8128

Nå nevnte vel du tidligere, med bakgrunn i TA at vi nå skulle vært nærmere 140 enn 110? Likefullt er vi nærmere 110🤷‍♂️
Hvordan kan TA forklare kommende uforutsette hendelser med bakgrunn i historikk? Og dette er IKKE kritikk, men et spørsmål fordi jeg ikke forstår.
PerUlv Den ene
25.01.2025 kl 13:32 8081

Vell...

Du får gå bakover å sjekke. Så hvitt jeg husker sa jeg 130 i tidslinjen ut januar (Best case) NOK 125,90 var vel ikke så langt unna. Beregninger er gjort med G-Fan i kombinasjon med etablert primær positiv kanal. Legger vi imidlertid G-+1 snakker vi i løpet av mars.

Om du er medlem av TGS INVESTOR får du alt forklart der.
Kontur
25.01.2025 kl 18:17 7721

Ting tar tydeligvis tid. Vi får nok noen flere svar og indikasjoner på status ved neste Q pres. I mellomtiden sitter iallfall jeg med mine aksjer. Pluss endel i Argeo og Shelf.
Quiet-Shadow
28.01.2025 kl 08:13 6127

God morgen, litt lyst å løfte fram PerUlv som en start på dagen. TA har tatt meg tid, og er ikke i nærheten av å skjønne alt. Men må si at med tiden, og at jeg har vært på den lukka gruppa til PerUlv, nå på andre året og det har gitt meg bedre innsikt og ser jo at det har mye for seg dette med TA. Slår man det sammen med Warren Buffet sitt utsagn om at tid og tålmodighet er noe man trenger i aksjemarkedet, så syns jeg sammenhengen PerUlv gir over tid virkelig gir mening.
Må ta ris til egen bak på det at jeg nok har vært utålmodig og spesielt når det kommer til TA.
Vet ikke hvordan få sagt det på en annen måte, men vil anbefale gruppen til PerUlv, det fordrer tålmodighet- men over tid gir det motivasjon og daglig glede å følge med på det han legger ut. Så takk til Per fra i hvert fall meg!
Redigert 28.01.2025 kl 08:17 Du må logge inn for å svare
Obxserver
28.01.2025 kl 08:48 5976

ABG Olaisen: "TGS sin late sales vil selge som (varmt hvetebrød) instant i Q4 eller Q1 2025 nå som Trump vil åpne flere oljelisensrunder."

Johansen Q4 Operational update: "I'm pleased about solid multi-client
performance in Q4, and for the full year 2024."

Ser dere også hvem som har kjøpt med begge hendene i det siste?
Skimmy
28.01.2025 kl 09:05 5934

Nei, hvem har kjøpt?