Tråden er privat, og bare inviterte kan svare
TGS - Seriøs diskusjonstråd
Selskapet TGS og FA-forumets brukere fortjener en seriøs diskusjonstråd som er fri fra endeløse og poengløse sider hvor et fåtall med agenda ødelegger for fruktbar diskusjon.
Denne tråden er ment å romme meninger, dele (opplysende) informasjon, analyser m.m om TGS, sektor og makro etc. Selvfølgelig skal det være rom for meninger som går begge veier. Men i denne tråden forsøker vi gjøre det med argumentasjon og respekt fremfor å søke latterligjøre, bruke hersketeknikker og inneha en tone som dreper diskusjonen.
Vet mange ikke lenger gidder skrive i andre TGS-tråder på grunn av barnehagenivået og flere har bedt meg opprette en låst tråd. Gjør herved et forsøk. Inviterer løpende. Ellers er det bare å be om tilgang, men nei, ikke alle slipper gjennom 😊
Denne tråden er ment å romme meninger, dele (opplysende) informasjon, analyser m.m om TGS, sektor og makro etc. Selvfølgelig skal det være rom for meninger som går begge veier. Men i denne tråden forsøker vi gjøre det med argumentasjon og respekt fremfor å søke latterligjøre, bruke hersketeknikker og inneha en tone som dreper diskusjonen.
Vet mange ikke lenger gidder skrive i andre TGS-tråder på grunn av barnehagenivået og flere har bedt meg opprette en låst tråd. Gjør herved et forsøk. Inviterer løpende. Ellers er det bare å be om tilgang, men nei, ikke alle slipper gjennom 😊
Redigert 22.09.2024 kl 16:38
Du må logge inn for å svare
Fischer
28.01.2025 kl 09:52
6726
Ref. Obxservers innlegg.
Hør her fra ca 45 min: https://open.spotify.com/episode/2eQnAE5TLrKX6oO2sej2yT
Aksjepodden - 24 januar 2025
Hør her fra ca 45 min: https://open.spotify.com/episode/2eQnAE5TLrKX6oO2sej2yT
Aksjepodden - 24 januar 2025
Bracon
28.01.2025 kl 11:43
10432
Da er Oslo Børs, og olja i pluss. TGS siger nedover som forventet. Lurer på om vi ser 114,- i sluttauksjonen. Tviler ikke!
Morraberget
28.01.2025 kl 17:15
10075
En positiv Trump til å Drille ….. (Golfen) vil øke salget fra biblioteket umiddelbart …. Instant 😃 Takk for link Gode signaler for TGS. Håper at Q resultatene i 2025 bare blir bedre og bedre 👍
Kontur
28.01.2025 kl 17:26
10027
Ser egentlig bare positive triggere og kan ikke forklare nedgangen.
Benytter anledningen til å kjøpe mer i dag og i morgen
Benytter anledningen til å kjøpe mer i dag og i morgen
PerUlv Den ene
28.01.2025 kl 18:25
9848
Tja...
Det er mange som ikke "Ser skogen for bare trær"
Man ser ikke skogen for bare trær når man er så opptatt av detaljer at man ikke ser helheten.
Det er mange som ikke "Ser skogen for bare trær"
Man ser ikke skogen for bare trær når man er så opptatt av detaljer at man ikke ser helheten.
PerUlv Den ene
28.01.2025 kl 19:42
9650
Og...
Nå er "minst to trær" i den "berømmelige skogen" kommet til syne. En kortvokst gran gjennom en prematur OHS formasjon i Noble samt rotsystemet til et potent juletre i OSX hvor gap fra 31 desember 2024 nå er lukket. Da gjenstår det bare å se om det spirer og gror i norsk oljerelaterte...
Vi får se...
Nå er "minst to trær" i den "berømmelige skogen" kommet til syne. En kortvokst gran gjennom en prematur OHS formasjon i Noble samt rotsystemet til et potent juletre i OSX hvor gap fra 31 desember 2024 nå er lukket. Da gjenstår det bare å se om det spirer og gror i norsk oljerelaterte...
Vi får se...
Redigert 28.01.2025 kl 19:42
portion
28.01.2025 kl 19:46
9743
AAT INVEST har fylt på med 100k aksjer de siste dagene, luringen fyller opp trader kontoen sin:)
BWMx5
29.01.2025 kl 07:06
9201
TGS Awarded Offshore Wind Site Characterization Contract
OSLO, Norway (29 January 2025) - TGS, a leading provider of energy data and
intelligence, is pleased to announce the award of an offshore wind site
characterization contract on the UK continental shelf for a repeat customer. The
contract has a total duration of approximately 60 days and is scheduled to
commence in Q1 2025.
The Ramform Vanguard will be used for this project and is equipped with Ultra-
high-resolution 3D (UHR-3D) streamers. The streamer technology samples the
seismic wavefield at a high spatial and temporal rate providing high-resolution
data of the shallow subsurface targets for wind farm development.
Kristian Johansen, CEO of TGS, commented, "We are very pleased to secure more
offshore wind site characterization contracts, extending our success in this
market during 2024. This project further highlights the integral role UHR-3D
acquisition has in providing our clients with better seismic data and helping
them make data-driven decisions for their wind farm developments."
https://newsweb.oslobors.no/message/637300
OSLO, Norway (29 January 2025) - TGS, a leading provider of energy data and
intelligence, is pleased to announce the award of an offshore wind site
characterization contract on the UK continental shelf for a repeat customer. The
contract has a total duration of approximately 60 days and is scheduled to
commence in Q1 2025.
The Ramform Vanguard will be used for this project and is equipped with Ultra-
high-resolution 3D (UHR-3D) streamers. The streamer technology samples the
seismic wavefield at a high spatial and temporal rate providing high-resolution
data of the shallow subsurface targets for wind farm development.
Kristian Johansen, CEO of TGS, commented, "We are very pleased to secure more
offshore wind site characterization contracts, extending our success in this
market during 2024. This project further highlights the integral role UHR-3D
acquisition has in providing our clients with better seismic data and helping
them make data-driven decisions for their wind farm developments."
https://newsweb.oslobors.no/message/637300
portion
29.01.2025 kl 07:25
9157
Flott! Da er faktisk hele flåten i jobb om en liten stund,(8skip) Bortsett fra de to rustholkene i kaldt opplag da men de regner vi ikke med.
Nå ser jeg ser frem til Q4 for mer info:) Er jo helt utrolig at TGS kursen er 115 kr
Nå ser jeg ser frem til Q4 for mer info:) Er jo helt utrolig at TGS kursen er 115 kr
Morraberget
29.01.2025 kl 07:41
9188
Ja dette er meget bra fylle opp ledig kapasitet og tjene penger. Er vel nede i kurs for å tette Gap fra 31.12.24 slik Ulven er inne på 👍😃 Gleder meg til Q ene fremover. Så får kursen komme sigende etter når den har vært i «dalføra innafor» 😊
StephanDerrick
29.01.2025 kl 10:01
8820
KJØP TGS FØR TALLENE 20.FEB
Da er det vel 3 uker til Q4-tallene kommer den 20 feb.
fra 1 uke pluss i forkant må man regne med at momentinvestorene og kvartalstallinvestorene begynner å posisjonere seg tungt. Regn også med at TGS nå straks vil bli tatt inn i diverse ukesporteføljer.
Regn også med økt fokus og dekning i finansmediene, gjerne med diverse analytikre som kommer med bull-tilnærminger.
Tallene burde ligge an til å bli bra. Sentrale elementer er:
- Svært bra salg/mange kontraktsinngåelser siden sist.
- Solid refinansiering til 8,5% rente
- Store fremførbare underskudd som kutter den betalbare skatten.
- Nytt trykk i Amerika-gulfen der det nå blir "Drill baby, drill". 20% av TGS sitt bibliotek er i dette området. Under Biden ble antall lisensrunder redusert fra 2 årlig til 1 annenhvert år. Nå vil dette mest sansynlig bli reversert av Trump.
- Utbytte har gjennom 2024 vært 0,14 cent eller ca 1.5 kroner. Free cashflow skal nå kraftig opp, men TGS har kommunisert at man vil prioritere å nedbetale gjeld for å få nettogjelden ned i området 250-350 mill Dollar. Regner likevel med at utbyttet nå skal opp til 0,17 cent. Da snakker vi om 1,9 per kvartal. På dagens kurs 116 vil da TGS "yielde" 6.5%. Det gir et veldig godt fundament.
Vi skraper nok nå bunnen i den tekniske korreksjonen etter oppturen til 126 for 1-2 uker siden. Den typen korreksjoner er vanlige. Men nå endrer fokuset seg mer og mer mot Q4-tallene og da kan vi få ny næring til opptur.
Kanskje burde DU vurdere å kjøpe TGS nå før røkla kommer løpende om vel en uke.
Da er det vel 3 uker til Q4-tallene kommer den 20 feb.
fra 1 uke pluss i forkant må man regne med at momentinvestorene og kvartalstallinvestorene begynner å posisjonere seg tungt. Regn også med at TGS nå straks vil bli tatt inn i diverse ukesporteføljer.
Regn også med økt fokus og dekning i finansmediene, gjerne med diverse analytikre som kommer med bull-tilnærminger.
Tallene burde ligge an til å bli bra. Sentrale elementer er:
- Svært bra salg/mange kontraktsinngåelser siden sist.
- Solid refinansiering til 8,5% rente
- Store fremførbare underskudd som kutter den betalbare skatten.
- Nytt trykk i Amerika-gulfen der det nå blir "Drill baby, drill". 20% av TGS sitt bibliotek er i dette området. Under Biden ble antall lisensrunder redusert fra 2 årlig til 1 annenhvert år. Nå vil dette mest sansynlig bli reversert av Trump.
- Utbytte har gjennom 2024 vært 0,14 cent eller ca 1.5 kroner. Free cashflow skal nå kraftig opp, men TGS har kommunisert at man vil prioritere å nedbetale gjeld for å få nettogjelden ned i området 250-350 mill Dollar. Regner likevel med at utbyttet nå skal opp til 0,17 cent. Da snakker vi om 1,9 per kvartal. På dagens kurs 116 vil da TGS "yielde" 6.5%. Det gir et veldig godt fundament.
Vi skraper nok nå bunnen i den tekniske korreksjonen etter oppturen til 126 for 1-2 uker siden. Den typen korreksjoner er vanlige. Men nå endrer fokuset seg mer og mer mot Q4-tallene og da kan vi få ny næring til opptur.
Kanskje burde DU vurdere å kjøpe TGS nå før røkla kommer løpende om vel en uke.
Redigert 29.01.2025 kl 10:10
BWMx5
29.01.2025 kl 11:31
8952
𝗘𝘅𝗽𝗹𝗼𝗿𝗶𝗻𝗴 𝘁𝗵𝗲 𝗦𝘁𝗮𝘁𝗲 𝗼𝗳 𝘁𝗵𝗲 𝗚𝗲𝗼𝗽𝗵𝘆𝘀𝗶𝗰𝗮𝗹 𝗜𝗻𝗱𝘂𝘀𝘁𝗿𝘆
Over the past decade, hashtag#exploration spending has dropped by more than 60% as efforts refocused around existing infrastructure. This shift has driven significant changes in the geophysical industry, including notable consolidation.
Ocean Bottom Nodes (hashtag#OBN), once primarily used for production hashtag#seismic (hashtag#4D), are now gaining traction as an exploration technology in mature regions like the Gulf of Mexico. Similarly, the multi-client model, traditionally focused on frontier areas, has evolved to support activities around existing infrastructure.
In our upcoming webinar, 𝗖𝗵𝗶𝗲𝗳 𝗘𝘅𝗲𝗰𝘂𝘁𝗶𝘃𝗲 𝗢𝗳𝗳𝗶𝗰𝗲𝗿 𝗼𝗳 TGS 𝗞𝗿𝗶𝘀𝘁𝗶𝗮𝗻 𝗝𝗼𝗵𝗮𝗻𝘀𝗲𝗻 will dive into these trends and share insights into the future developments shaping the hashtag#geophysical industry.
📆 Wed, Feb 05
🕖 7:00 AM - 8:00 AM CST
💻 Online event
https://www.linkedin.com/posts/seg_exploration-obn-seismic-activity-7278455598965211136-g2cy?utm_source=share&utm_medium=member_desktop
Over the past decade, hashtag#exploration spending has dropped by more than 60% as efforts refocused around existing infrastructure. This shift has driven significant changes in the geophysical industry, including notable consolidation.
Ocean Bottom Nodes (hashtag#OBN), once primarily used for production hashtag#seismic (hashtag#4D), are now gaining traction as an exploration technology in mature regions like the Gulf of Mexico. Similarly, the multi-client model, traditionally focused on frontier areas, has evolved to support activities around existing infrastructure.
In our upcoming webinar, 𝗖𝗵𝗶𝗲𝗳 𝗘𝘅𝗲𝗰𝘂𝘁𝗶𝘃𝗲 𝗢𝗳𝗳𝗶𝗰𝗲𝗿 𝗼𝗳 TGS 𝗞𝗿𝗶𝘀𝘁𝗶𝗮𝗻 𝗝𝗼𝗵𝗮𝗻𝘀𝗲𝗻 will dive into these trends and share insights into the future developments shaping the hashtag#geophysical industry.
📆 Wed, Feb 05
🕖 7:00 AM - 8:00 AM CST
💻 Online event
https://www.linkedin.com/posts/seg_exploration-obn-seismic-activity-7278455598965211136-g2cy?utm_source=share&utm_medium=member_desktop
portion
30.01.2025 kl 07:06
8198
Ny vind kontrakt på 30 dager
TGS Awarded Offshore Wind Site Characterization Contract in UK
OSLO, Norway (30 January 2025) - TGS, a leading provider of energy data and
intelligence, is pleased to announce the award of another offshore wind site
characterization contract on the UK continental shelf. The contract has a total
duration of approximately 30 days and the Ramform Vanguard will mobilize for the
project in Q2 2025.
https://newsweb.oslobors.no/message/637378
TGS Awarded Offshore Wind Site Characterization Contract in UK
OSLO, Norway (30 January 2025) - TGS, a leading provider of energy data and
intelligence, is pleased to announce the award of another offshore wind site
characterization contract on the UK continental shelf. The contract has a total
duration of approximately 30 days and the Ramform Vanguard will mobilize for the
project in Q2 2025.
https://newsweb.oslobors.no/message/637378
Redigert 30.01.2025 kl 07:08
RFS
30.01.2025 kl 11:24
7724
Ingenting er som å lese om nye kontrakter, vite at det gir god ordrebok og fin omsetning i 2025, se at kursen står i ro, flytte litt penger, kjøpe seg mer opp. Sånn, nå er jeg ferdig kjøpt.
På kort sikt vet man aldri, men 4 mnd frem i tid: veldig sikker på god utvikling. Først et kvartalsresultat, så ny utbyttestrategi, årsregnskap og bibliotek som ikke låner ut, men selger!
På kort sikt vet man aldri, men 4 mnd frem i tid: veldig sikker på god utvikling. Først et kvartalsresultat, så ny utbyttestrategi, årsregnskap og bibliotek som ikke låner ut, men selger!
Tyrkman
30.01.2025 kl 12:01
7671
I agree 100%. I’m in the wind industry and can tell you that there is so much more in the pipeline in the years to come
Morraberget
30.01.2025 kl 13:31
7501
Måtte bruke Trustly nå og overførte litt mer penger til Nordnet…. Og kjøpte noen fler aksjer 😊 Mye aktivitet og en god del kontrakter nå 👍 Gleder meg til Q4 rapport og status for året fremover i 2025. Det er unektelig litt lysere horisont nå for Seismikk 🌬🌬🦅🦅⛴⛴
Redigert 30.01.2025 kl 13:31
Bracon
30.01.2025 kl 16:09
7184
Kursutvikling i dag er helt som forventet. Tipper den skal teste 95,- Kurser på rundt 125,- tror jeg ikke kommer igjen før mars/april.
StephanDerrick
30.01.2025 kl 16:11
7180
112,7 var den tekniske bunnen i korrigeringen etter oppturen til 126.
Herifra skal det opp mot Q4-tallene 20 feb.
StephanDerrick
30.01.2025 kl 16:11
7206
112,7 var den tekniske bunnen i korrigeringen etter oppturen til 126.
PerUlv Den ene
30.01.2025 kl 16:14
7209
Månemannen2 skrev Er det mulig ???
Fult mulig...
Fenomenet var varslet og blir omtalt i dagens close video.
Fenomenet var varslet og blir omtalt i dagens close video.
Skimmy
30.01.2025 kl 17:26
7045
Nå har vel du varslet opp🤷♂️
Kanskje selskapet bør la vær å melde noe som helst annet enn H1, H2 og årsrapport? Da går det hvertfall ikke ned hver gang det meldes oppdrag.
Kanskje selskapet bør la vær å melde noe som helst annet enn H1, H2 og årsrapport? Da går det hvertfall ikke ned hver gang det meldes oppdrag.
Månemannen2
30.01.2025 kl 17:38
7064
Sterke krefter drar denne ned gang etter gang. Noen har fullstendig kontroll på kursutviklingen. Så spørs det hvor mange måneder og år det vil gå før vi passerer 150. Om den noensinne når det nivået. Jeg er skuffet, det må jeg si.
PerUlv Den ene
30.01.2025 kl 17:42
7082
Hehe...
Ja og det gjør jeg fortsatt men det er jo ikke alt som skrives inn her. Korreksjonen med topp fra "Falskt brudd" torsdag 16 januar og dagens close av "Gap" mellom close 31.12.24 og open 02.01.25 har blitt omtalt daglig med video dokumentasjon i flere tidslinjer. Men dette er ikke forbeholdt "Gud og værmann"
Og jeg står fast med mulig kursmål 130,- midt mars om ikke før.
Med sånne kverulanter som deg gidder jeg ikke å bidra mere her...
God natt
Ja og det gjør jeg fortsatt men det er jo ikke alt som skrives inn her. Korreksjonen med topp fra "Falskt brudd" torsdag 16 januar og dagens close av "Gap" mellom close 31.12.24 og open 02.01.25 har blitt omtalt daglig med video dokumentasjon i flere tidslinjer. Men dette er ikke forbeholdt "Gud og værmann"
Og jeg står fast med mulig kursmål 130,- midt mars om ikke før.
Med sånne kverulanter som deg gidder jeg ikke å bidra mere her...
God natt
Morraberget
30.01.2025 kl 18:12
7013
Per Ulv: Takk for oppdatering her. De tingene du har meldt og lukking av GAP m.m skjer som spådd 👍😊 Er ikke på FB så dine input her på tråden er verdifulle, ihvertfall for meg og sikkert de fleste. Utåmodighet og frustrasjon er ikke noe å bry seg med her. Dine innslag her er verdifulle for 99% her inne. La nå ikke den ene % ødelegge for det. Fortsett å kom med ditt.👍😊
Kjøpte mer i dag i dette «Gapet»
De harde fakta som nå er meldt med mange kontrakter og oppfylte ordrebøker for TGS vil etterhvert sørge for oppgang. Gleder meg til Q4 og til resten av 2025.
Kjøpte mer i dag i dette «Gapet»
De harde fakta som nå er meldt med mange kontrakter og oppfylte ordrebøker for TGS vil etterhvert sørge for oppgang. Gleder meg til Q4 og til resten av 2025.
Skimmy
30.01.2025 kl 19:31
6914
Oida!
Beklager at jeg leser og forholder meg til det du skriver HER. Hva du skriver, forklarer og varsler andre steder vet ikke jeg noe om.
Beklager at jeg leser og forholder meg til det du skriver HER. Hva du skriver, forklarer og varsler andre steder vet ikke jeg noe om.
Grøntgress
30.01.2025 kl 23:36
6608
Følger dere virkelig så lite med at det er verdt å kommentere?
Det kjøpes å selges i en trader pott hos nevnte som de fleste har fått med seg. Personlig tror jeg vi er over 120 kr igjen i løpet av neste uke. Vi får se..
Det kjøpes å selges i en trader pott hos nevnte som de fleste har fått med seg. Personlig tror jeg vi er over 120 kr igjen i løpet av neste uke. Vi får se..
portion
31.01.2025 kl 07:47
6472
I motsetning til hva du deler her inn så er dette info som enkelte liker å få med seg ,Selv er jeg ikke så opptatt av bjellesauer gjør men liker og dele...
Hvor mange tror du bryr seg om at du tror kursen er 120 i neste uke???
Hvor mange tror du bryr seg om at du tror kursen er 120 i neste uke???
StephanDerrick
31.01.2025 kl 09:13
6510
På kurs 113.5-114 der vi er nå i åpningen er risk/reward særdeles gunstig gitt at vi nå går mot Q4-tall 20feb som der knyttes store forventninger til. Den tekniske korreksjonen etter oppturen til 126 som bunnet i går ettermiddag på 112,7, er nå fullført. Nå skal vi OPP !......
Morraberget
31.01.2025 kl 10:42
6618
Da ble det en liten pott med aksjer til i dag ….. Trustly 😊👍
Ja flott inngang på dette «Ulvegapet» 😉 Måtte bare ha litt til. Bare å komme seg videre og mot et sterkt resultat Q4 og videre inn i quartalene 2025. Korreksjon er gjennomført tror jeg og vi går mot lysere tider og Nordover 🌬🌬☃️☃️🦅🦅⛴⛴
Ja flott inngang på dette «Ulvegapet» 😉 Måtte bare ha litt til. Bare å komme seg videre og mot et sterkt resultat Q4 og videre inn i quartalene 2025. Korreksjon er gjennomført tror jeg og vi går mot lysere tider og Nordover 🌬🌬☃️☃️🦅🦅⛴⛴
Redigert 31.01.2025 kl 10:48
StephanDerrick
31.01.2025 kl 20:22
6161
TGS - MEXICO-GULFEN/AMERIKA-GULFEN
Denne nyhetsmeldingen fra sist natt er relevant for TGS:
https://direkte.dn.no/nyhetsstudio/#160393
Det er innenriksministeren i USA som har fått oppdraget med å få fart på oljeproduksjonen. Nå er han godkjent og kan sette i gang jobben.
Biden reduserte antall lisensrunder i Mexico-gulfen/Amerika-gulfen til 1 hvert 2.år fra 2 per år. Dette vil garantert bli reversert av Trump. Nå som inneriksministeren er utnevnt kan vi bare telle dager til pressemeldingen om dette. Da blir antall lisensrunder 4 doblet.
20% av bibiliteket til TGS dekker dette området............
Månemannen2
02.02.2025 kl 21:29
5194
Spent på om denne handelskrigen som nå er i ferd med å starte vil påvirke kursutviklingen negativt?
Skimmy
02.02.2025 kl 21:45
5367
Raser olja nedover, er det vel uunngåelig at TGS blir med ned. Så spørs det hvordan det går med produksjonen og evt økning i USA om prisen går vesentlig ned? Jeg tror produksjonen i USA går ned med 2-3m fat om kursen går under 50$ fatet. Meeen, da trengs det jo ikke letes så hardt heller🤷♂️
Vi får først krysse fingrene for Q4 tall som er kanonsterke og positiv guiding for H1, er vel det som må dra kursen på kort sikt.
Vi får først krysse fingrene for Q4 tall som er kanonsterke og positiv guiding for H1, er vel det som må dra kursen på kort sikt.
Geiren
02.02.2025 kl 23:06
5196
Hva er logikken i at lavere oljeproduksjon gir kollaps i prisene på råolje?
Månemannen2
03.02.2025 kl 08:48
4598
Ja, hva gjør man nå? Kanskje det lureste er å bare selge seg ut og redde sumpene? Nå er jeg usikker hvor dette bærer.
Månemannen2
03.02.2025 kl 08:50
4600
Ja, hva gjør man nå? Kanskje det lureste er å bare selge seg ut og redde sumpene? Nå er jeg usikker hvor dette bærer.
Månemannen2
03.02.2025 kl 08:50
4629
Skimmy
03.02.2025 kl 09:04
4568
Vet ikke🤷♂️ Men at produksjonen i USA går ned om olja går under 50$ er ganske klar pga BE i skiferolje.
Obxserver
03.02.2025 kl 09:05
4594
Konsum, fornybar, bil deler, fly, tek og chip ville jeg holdt meg langt unna. Olje og oljeservice tror jeg folk nå lener seg mot nå fremover:).
mellomulv
03.02.2025 kl 09:14
4566
Da er vi igang med Donald-børs 2025. Husker 2019 var samma suppa med Donald og Kina. Blir fælt, men går antagelig ganske fort over når den oransje klovnen sjekker børskursene utover uka.
nafa
03.02.2025 kl 09:59
4495
Litt på siden!
Håper inderlig folket i hele Vest-Europa nå følger oppfordringen til Canadas president fra nå!
Ikke kjøp et eneste fnugg av amerikansk produserte varer de neste 4 årene !
Håper inderlig folket i hele Vest-Europa nå følger oppfordringen til Canadas president fra nå!
Ikke kjøp et eneste fnugg av amerikansk produserte varer de neste 4 årene !