Tråden er privat, og bare inviterte kan svare
TGS - Seriøs diskusjonstråd
Selskapet TGS og FA-forumets brukere fortjener en seriøs diskusjonstråd som er fri fra endeløse og poengløse sider hvor et fåtall med agenda ødelegger for fruktbar diskusjon.
Denne tråden er ment å romme meninger, dele (opplysende) informasjon, analyser m.m om TGS, sektor og makro etc. Selvfølgelig skal det være rom for meninger som går begge veier. Men i denne tråden forsøker vi gjøre det med argumentasjon og respekt fremfor å søke latterligjøre, bruke hersketeknikker og inneha en tone som dreper diskusjonen.
Vet mange ikke lenger gidder skrive i andre TGS-tråder på grunn av barnehagenivået og flere har bedt meg opprette en låst tråd. Gjør herved et forsøk. Inviterer løpende. Ellers er det bare å be om tilgang, men nei, ikke alle slipper gjennom 😊
Denne tråden er ment å romme meninger, dele (opplysende) informasjon, analyser m.m om TGS, sektor og makro etc. Selvfølgelig skal det være rom for meninger som går begge veier. Men i denne tråden forsøker vi gjøre det med argumentasjon og respekt fremfor å søke latterligjøre, bruke hersketeknikker og inneha en tone som dreper diskusjonen.
Vet mange ikke lenger gidder skrive i andre TGS-tråder på grunn av barnehagenivået og flere har bedt meg opprette en låst tråd. Gjør herved et forsøk. Inviterer løpende. Ellers er det bare å be om tilgang, men nei, ikke alle slipper gjennom 😊
Redigert 22.09.2024 kl 16:38
Du må logge inn for å svare
Grøntgress
I går kl 16:27
497
Har troen på denne, men tapt så utrolig mye penger her. Tatt litt inn igjen på å handle andre aksjer. Burde være en bra inngang igjen under 100kr tenker jeg og vurderer å gjøre dette igjen. 2 mill i tap svir🤦🏻♂️
Kontur
I går kl 00:19
1124
Ref andre tråd, han er en kødd, ikke bruk noe tid på han.
Han har solgt seg ut nå og vil komme billig inn. Dette er gutteklubben grei.
Nå bomber usa Jemen, Iran kommer til å måtte reagere. Her blir det oppsving i oljen over helgen.
TGS og Kitron
Han har solgt seg ut nå og vil komme billig inn. Dette er gutteklubben grei.
Nå bomber usa Jemen, Iran kommer til å måtte reagere. Her blir det oppsving i oljen over helgen.
TGS og Kitron
Geiren
15.03.2025 kl 14:08
1644
I Nordsjøen/norskehavet/ Barentshavet er det vanskelig å gjøre siemikkjobb på vinteren pga været så for å slippe å vente på oppdrag over vinteren er det nødvendig å flexe mellom Europa på sommeren og Afrika på vinteren. Det blir endel steaming men bedre enn å ligge idle over vinteren.
Fischer
15.03.2025 kl 13:40
1709
Streaming blir det penger av. Steaming derimot (som jeg antar du mener) blir det dårlig med inntekter av.
Ref. uttalelser fra ledelsen samt antallet kontrakter som er inngått seneste måneder er jeg trygg på at flåteutnyttelsen vil bli bedre i 2025. Må huske at de tidligere PGS båtene hadde TGS som konkurrent. Nå vil de bli brukt på kontrakter inngått av TGS. Bare her vil det kunne økes noen prosenter.
Noen som har tid og interesse for å stipulere hva eksempelvis en økning i flåteutnyttele på mellom 5 og 10% ville gi i merinntekter ?
Så er det av praktiske årsaker viktig å huske at å oppnå noe høyere utnyttelsesgrad enn 82 - 83 % er vanskelig å oppnå ettersom det vil alltid være noe steaming, verftsopphold, og venting i overgang på ny kontrakt etc Mener akkurat dette ble påpekt i en av de siste resultatfremleggelsene.
Ref. uttalelser fra ledelsen samt antallet kontrakter som er inngått seneste måneder er jeg trygg på at flåteutnyttelsen vil bli bedre i 2025. Må huske at de tidligere PGS båtene hadde TGS som konkurrent. Nå vil de bli brukt på kontrakter inngått av TGS. Bare her vil det kunne økes noen prosenter.
Noen som har tid og interesse for å stipulere hva eksempelvis en økning i flåteutnyttele på mellom 5 og 10% ville gi i merinntekter ?
Så er det av praktiske årsaker viktig å huske at å oppnå noe høyere utnyttelsesgrad enn 82 - 83 % er vanskelig å oppnå ettersom det vil alltid være noe steaming, verftsopphold, og venting i overgang på ny kontrakt etc Mener akkurat dette ble påpekt i en av de siste resultatfremleggelsene.
Morraberget
14.03.2025 kl 16:59
2628
StephanDerrick skrev At traderen AAT nå er ute av TGS kan ha hjulpet.
Det tror jeg også er veldig positivt. Han har vel hatt ulike tradingpotter å veksle på ……. Slik at det er blitt jojo kurser…. Kanskje 😅
StephanDerrick
14.03.2025 kl 16:44
2672
Månemannen2 skrev WOW - Grønn !
At traderen AAT nå er ute av TGS kan ha hjulpet.
PerUlv Den ene
14.03.2025 kl 15:54
2796
Tja...
Nå er jo dette et sekundært gap i den forstand at om man tar Høy/lav for de aktuelle dagene har vi ikke gap. Dett gapet er et Open/Close gap hvor algoritmene ikke har fått touch på close den 11 mars. Det er derfor ikke påkrevet at dette må lukkes... Så..
OSX i USA er nå antagelig i "Turning point". Mao. Om dette utvikles som antatt er retningen for amerikanske og norske oljerelaterte nå snudd. I så fall skal vi opp. TGS og røkla... Så får vi se...
Nå er jo dette et sekundært gap i den forstand at om man tar Høy/lav for de aktuelle dagene har vi ikke gap. Dett gapet er et Open/Close gap hvor algoritmene ikke har fått touch på close den 11 mars. Det er derfor ikke påkrevet at dette må lukkes... Så..
OSX i USA er nå antagelig i "Turning point". Mao. Om dette utvikles som antatt er retningen for amerikanske og norske oljerelaterte nå snudd. I så fall skal vi opp. TGS og røkla... Så får vi se...
Skimmy
14.03.2025 kl 15:12
2898
Er den 1.117% et problem om vi ikke er nedom den nå? Det er ikke "nær nok"?
PerUlv Den ene
14.03.2025 kl 13:42
3068
Tja...
Noen må jo selge på bunn mens andre kjøper. Jeg har tidligere sett på en del av hans case og det er soleklart at Aasulf ikke bruker TA. hadde han gjort det hadde han nok tjent betydelig mer en hva som har vert tilfelle. Noen burde gitt han et kurs eller to.
Når det gjelder TGS og oljerelaterte generelt bunner dette nå. I noen case ser vi algoritmene forsøker å lukke ulike gaps. TGS og RIG er to. Disse kan bli lukket gjennom svak åpning på OSX i USA som har et "eldgammelt gap" 61.14 fra sent september 2022. Men...
TGS sit gap er sekundært open/close fra 11 mars NOK 96,2750. Ned dit er det nå 1.117%. Så får vi se om det lukkes eller ikke. I min verden er det nå man kjøper. Ikke selger.
Noen må jo selge på bunn mens andre kjøper. Jeg har tidligere sett på en del av hans case og det er soleklart at Aasulf ikke bruker TA. hadde han gjort det hadde han nok tjent betydelig mer en hva som har vert tilfelle. Noen burde gitt han et kurs eller to.
Når det gjelder TGS og oljerelaterte generelt bunner dette nå. I noen case ser vi algoritmene forsøker å lukke ulike gaps. TGS og RIG er to. Disse kan bli lukket gjennom svak åpning på OSX i USA som har et "eldgammelt gap" 61.14 fra sent september 2022. Men...
TGS sit gap er sekundært open/close fra 11 mars NOK 96,2750. Ned dit er det nå 1.117%. Så får vi se om det lukkes eller ikke. I min verden er det nå man kjøper. Ikke selger.
Kontur
14.03.2025 kl 11:53
3276
Flott, da er Aasulf ute så slipper vi den forstyrrelsen når han tross alt har solgt aksjer for ettpar hundre mill. Skal visst inn i Svensk eiendom. Lykke til.
Da er alle utbyttekronene byttet inn i nye TGS aksjer.
Da er alle utbyttekronene byttet inn i nye TGS aksjer.
Rando
14.03.2025 kl 10:39
3415
Det du sier om Titan og Atlas høres riktig ut, jeg hadde bare ikke fått det med meg iom at jeg nylig begynte med dette.
Antakelsen om at Titan skulle skyte til 31.mai var basert på at den er på 90 dager "Southern Atlantic baseline 4D" jobben børsmeldt 3. oktober. Hvis dette er feil, og at det er "PAMA 3D" MC prosjektet den går på, så må dette omarbeides i modellen min.
Det gjenstående spørsmålet er da hva som har skjedd med 3. oktober jobben. Mener du den er ferdig, eller ligger den fortsatt i ordreboken? Er du enig i at den mest trolig er i Brasil?
Antakelsen om at Titan skulle skyte til 31.mai var basert på at den er på 90 dager "Southern Atlantic baseline 4D" jobben børsmeldt 3. oktober. Hvis dette er feil, og at det er "PAMA 3D" MC prosjektet den går på, så må dette omarbeides i modellen min.
Det gjenstående spørsmålet er da hva som har skjedd med 3. oktober jobben. Mener du den er ferdig, eller ligger den fortsatt i ordreboken? Er du enig i at den mest trolig er i Brasil?
Rando
14.03.2025 kl 10:23
3463
Hei igjen Jændor. Bra om du kan være med, slik jeg søkte etter i mitt første innlegg om båtene.
Jeg ble alvorlig bekymret da kursen raste under 100, og måtte gjøre noe aktivt for å finne ut om det er seismikkmarkedet som har gått surt, eller om det bare er børssentimentet og kursen som er dritt. Det er ikke delingen som driver meg, men jeg tenkte jeg måtte gi noe for å få hjelp med det jeg er usikker på. Det var fint lite prat om det fundamentale her på forumet, så jeg følte for å få i gang noe. En kombinasjon av teknisk fra PU og fundamentalt fra andre bør være positivt for mange.
Båtutnyttelsen og ordrebok er det som sier mest om letespendingen og prisingen, og i det lange løp korrelerer de notorisk uforutsigbare MC salgene. Etter mitt syn er det derfor avgjørende å ha oversikt over båtsituasjonen.
Er det noen som vet om tråder kan gis nytt navn? I tilfelle kan WETrader endre navn på den gamle båttråden til «TGS», hvis hen fortsatt er her.
Jeg ble alvorlig bekymret da kursen raste under 100, og måtte gjøre noe aktivt for å finne ut om det er seismikkmarkedet som har gått surt, eller om det bare er børssentimentet og kursen som er dritt. Det er ikke delingen som driver meg, men jeg tenkte jeg måtte gi noe for å få hjelp med det jeg er usikker på. Det var fint lite prat om det fundamentale her på forumet, så jeg følte for å få i gang noe. En kombinasjon av teknisk fra PU og fundamentalt fra andre bør være positivt for mange.
Båtutnyttelsen og ordrebok er det som sier mest om letespendingen og prisingen, og i det lange løp korrelerer de notorisk uforutsigbare MC salgene. Etter mitt syn er det derfor avgjørende å ha oversikt over båtsituasjonen.
Er det noen som vet om tråder kan gis nytt navn? I tilfelle kan WETrader endre navn på den gamle båttråden til «TGS», hvis hen fortsatt er her.
Redigert 14.03.2025 kl 10:24
HanJændor
13.03.2025 kl 22:03
4090
Bare hyggelig! Hvis du skal få en oversikt over båtene og dele dette, ville jeg kanskje anbefalt at du lager en ny tråd(lukket eller åpen etter ditt ønske) der man kan samle informasjonen om båtene om du har tid til å sysle med det. Da slipper all båtpraten å blande seg inn i annen forumdiskusjon og de som ønsker kan besøke den tråden og eventuelt bidra. Jeg kan godt bidra litt innimellom om jeg føler jeg har noe nytt eller noe som er fint å dele.
Da tar du over stafettpinnen etter WETrader. Lykke til! :)
Inspirasjonstråd her fra pgs-tiden: https://www.finansavisen.no/forum/thread/147953/view
Da tar du over stafettpinnen etter WETrader. Lykke til! :)
Inspirasjonstråd her fra pgs-tiden: https://www.finansavisen.no/forum/thread/147953/view
Redigert 13.03.2025 kl 22:11
BWMx5
13.03.2025 kl 21:33
2788
china skrev Hva er nytt?
Hvordan du kan overføre midler til og fra Aksjesparekontoen
Utbytte er på Aksjesparekontoen idag.
Utbytte er på Aksjesparekontoen idag.
BWMx5
13.03.2025 kl 20:37
2936
se her:
Viktig melding 13.03.2025
Viktig om Aksjesparekonto! Gå til "www.dnb.no/sparing/dnb-invest/investeringsendringer" for informasjon rundt endringer som nylig er innført for Aksjesparekonto (ASK), som f. eks. hvordan du kan overføre midler til og fra Aksjesparekontoen.
Viktig melding 13.03.2025
Viktig om Aksjesparekonto! Gå til "www.dnb.no/sparing/dnb-invest/investeringsendringer" for informasjon rundt endringer som nylig er innført for Aksjesparekonto (ASK), som f. eks. hvordan du kan overføre midler til og fra Aksjesparekontoen.
Morraberget
13.03.2025 kl 20:05
3022
Nordnet her og var på kto i morrest 👍
Redigert 13.03.2025 kl 20:05
Rando
13.03.2025 kl 19:36
3104
Flott Jændor, mange takk for oppklaring. Jeg kommer tilbake med mer oppfølging og spmål i morgen.
portion
13.03.2025 kl 19:25
3141
Noen som har DNB som har fått utbytte? De pleier å være trege men det får da være grenser....
Kontur
13.03.2025 kl 19:23
3145
Månemannen2 skrev I øyeblikket får man vel bedre utvikling gjennom banken.
Tror jeg ikke, ser fremover
HanJændor
13.03.2025 kl 14:10
3638
Fine innlegg og informasjon du deler for å få oversikt, Rando.
Det du skriver om Hyperion er nokså sikkert, selv om TGS ikke informerer om hvilke båter som gjør hva. Men det du skriver om Titan er jeg usikker på om stemmer. Ifølge mine notater lå den til havn/steamet i nesten hele januar. Ikke både jan og feb som du skriver. Og så lurer jeg på hvor du har det fra at Titan bare skyter til 31.mai og ikke har arbeid etter det?
Ifølge mine notater så har Titan hjulpet Atlas(som begynte på MC-jobben i Brasil i fjor sommer) siden ca. 31. jan og ser ut til å ha tatt over jobben, da Atlas er på vei til Las Palmas. Jeg har ikke fanget opp noe info om Titan utenom denne jobben, men jeg kan ha gått glipp av informasjon.
Jobb: https://newsweb.oslobors.no/message/625492
Kart over oppdrag: TGS Q424: https://www.tgs.com/hubfs/Q4%202024%20Presentation%20updated.pdf
Det du skriver om Hyperion er nokså sikkert, selv om TGS ikke informerer om hvilke båter som gjør hva. Men det du skriver om Titan er jeg usikker på om stemmer. Ifølge mine notater lå den til havn/steamet i nesten hele januar. Ikke både jan og feb som du skriver. Og så lurer jeg på hvor du har det fra at Titan bare skyter til 31.mai og ikke har arbeid etter det?
Ifølge mine notater så har Titan hjulpet Atlas(som begynte på MC-jobben i Brasil i fjor sommer) siden ca. 31. jan og ser ut til å ha tatt over jobben, da Atlas er på vei til Las Palmas. Jeg har ikke fanget opp noe info om Titan utenom denne jobben, men jeg kan ha gått glipp av informasjon.
Jobb: https://newsweb.oslobors.no/message/625492
Kart over oppdrag: TGS Q424: https://www.tgs.com/hubfs/Q4%202024%20Presentation%20updated.pdf
PerUlv Den ene
13.03.2025 kl 13:53
3683
Månemannen2 skrev Setter pris på dine analyser, Per. Venter spent på fortsettelsen.
Tja...
""Vi kan da konkludere med at TGS har "rykket tilbake til start" hvor et nytt teknisk prematurt bilde nå vil bli utviklet. Det er dermed her det starter og det er her nye innganger bør vurderes slik jeg ser det. Andre kan jo ha et annet syn."""
Jeg skal nå lage en video under tittelen: En prematur kanal blir født. Det er tvillingene TGS og SHLF. Vokser de opp eller blir det en abort?. De blir neppe eneggede men ganske like, he he...
""Vi kan da konkludere med at TGS har "rykket tilbake til start" hvor et nytt teknisk prematurt bilde nå vil bli utviklet. Det er dermed her det starter og det er her nye innganger bør vurderes slik jeg ser det. Andre kan jo ha et annet syn."""
Jeg skal nå lage en video under tittelen: En prematur kanal blir født. Det er tvillingene TGS og SHLF. Vokser de opp eller blir det en abort?. De blir neppe eneggede men ganske like, he he...
Redigert 13.03.2025 kl 13:54
Kontur
13.03.2025 kl 12:55
3856
Kjøper mer i dag i og med utbytte.
Ser ingen bedre steder å putte pengene.
Ser ingen bedre steder å putte pengene.
Månemannen2
13.03.2025 kl 12:40
3897
Setter pris på dine analyser, Per. Venter spent på fortsettelsen.
Morraberget
13.03.2025 kl 12:28
3936
PUDE: Takk for deling av Teknisk Analyse her. Jeg forstår så mye at det er viktig å beherske de tekniske analyser. Jeg er analfabet på akkurat den delen. Men er langsiktig i mine handlinger og erfart en del om børs og markeder samt psykologien betydning og innvirkning på Børs, gjennom mange år. I og med at de tekniske ferdighetene ikke er tilstede, så sluttet jeg med kortsiktighet. Jeg endte litt for ofte med å være med på frykt og svingninger. Da blir kassen mindre og mindre. Men jeg ser absolutt at kortsiktighet kan gi større gevinster. Men tidlig inn i aksjer som har bunnet….. men som fortsatt vil ha en fremtid… ala TGS eller PGS som var min opprinnelige investering her, er en ok strategi. Jeg har overskudd til nå selv om det ikke har gått TGS sin vei i kursutvikling, så langt. Men å putte på i disse bølgedaler og ha tålmodighet og tro på stigning… tror jeg vil gi meg et pent overskudd. Vi får se. Men som sagt takk for deling og ikke brydeg med trollene. Ignorer de og la dem få NULL makt 😉👍
PerUlv Den ene
13.03.2025 kl 11:57
4033
Hei igjen BCG
Ved å måle "styrken" på en dobbel bunn benyttes bl.a Oscillator. Jeg bruker som regel DPO mens de fleste er familiær med RSI. Vi må gå tilbake i tid og for TGS sin del vill vi nå få et "Trippel floor". Mao ser det ut til at vi nå fundamenterer et gulv i området NOK 94,35 fra 15 februar 2024 hvor RSI målte ca. 30, 93,1750 fra 26 september 2024 hvor RSI lå godt under 30 og 95,75 nå 11 mars med RSI igjen godt under 30.. Under forutsetninger om at dette nå blir "Floor" (Gulv) vil følgende skje..
Vi har et topp formasjon NOK 125,90 fra 17 januar som etter vert vil utfordres med sannsynlig brudd opp. Om så skjer er "Floor" konstatert, og hvor bunn NOK 95,75 fremstå som "Anchor 2" i en ny stigende positiv primær kanal. "Anchor 1" vil da bli topp formasjonen NOK 125,90 fra 17 januar. Dette kan, og jeg understreker kan,. skje etter følgende tidslinje..
G-Fan er en vektet vifte i stigningstakt mot tid. Mitt i viften ligger G-Line som en hovedfaktor. Denne forteller oss at vi kan nå NOK 125,00 i begynnelsen av mai. Vi har imidlertid to signifikante diagonaler som må forseres på veien. jeg skal ikke gå inn på disse her men kan opplyse om at en raskere stigningstakt ved bruk av G -1 leser tidlig april mens en redusert stigningstakt G +1 leser månedsskifte juni/juli. Dette er imidlertid teoretisk men hvor TA kan gi en god indikasjon ved bruk av overnevnte verktøy.
Vi kan da konkludere med at TGS har "rykket tilbake til start" hvor et nytt teknisk prematurt bilde nå vil bli utviklet. Det er dermed her det starter og det er her nye innganger bør vurderes slik jeg ser det. Andre kan jo ha et annet syn.
PU
Ved å måle "styrken" på en dobbel bunn benyttes bl.a Oscillator. Jeg bruker som regel DPO mens de fleste er familiær med RSI. Vi må gå tilbake i tid og for TGS sin del vill vi nå få et "Trippel floor". Mao ser det ut til at vi nå fundamenterer et gulv i området NOK 94,35 fra 15 februar 2024 hvor RSI målte ca. 30, 93,1750 fra 26 september 2024 hvor RSI lå godt under 30 og 95,75 nå 11 mars med RSI igjen godt under 30.. Under forutsetninger om at dette nå blir "Floor" (Gulv) vil følgende skje..
Vi har et topp formasjon NOK 125,90 fra 17 januar som etter vert vil utfordres med sannsynlig brudd opp. Om så skjer er "Floor" konstatert, og hvor bunn NOK 95,75 fremstå som "Anchor 2" i en ny stigende positiv primær kanal. "Anchor 1" vil da bli topp formasjonen NOK 125,90 fra 17 januar. Dette kan, og jeg understreker kan,. skje etter følgende tidslinje..
G-Fan er en vektet vifte i stigningstakt mot tid. Mitt i viften ligger G-Line som en hovedfaktor. Denne forteller oss at vi kan nå NOK 125,00 i begynnelsen av mai. Vi har imidlertid to signifikante diagonaler som må forseres på veien. jeg skal ikke gå inn på disse her men kan opplyse om at en raskere stigningstakt ved bruk av G -1 leser tidlig april mens en redusert stigningstakt G +1 leser månedsskifte juni/juli. Dette er imidlertid teoretisk men hvor TA kan gi en god indikasjon ved bruk av overnevnte verktøy.
Vi kan da konkludere med at TGS har "rykket tilbake til start" hvor et nytt teknisk prematurt bilde nå vil bli utviklet. Det er dermed her det starter og det er her nye innganger bør vurderes slik jeg ser det. Andre kan jo ha et annet syn.
PU
Redigert 13.03.2025 kl 11:59
Rando
13.03.2025 kl 09:47
4276
Ramform Hyperion og Ramform Titan:
Hyperion skyter kontrakt i Namibia, og jeg er ganske sikker på at det er «Southern Atlantic» jobben som ble børsmeldt 6. desember. Jobben er i tilfelle 140 dager og innsamling ser ut til å ha startet rundt 1. desember, så der kom meldingen veldig sent. Alternativt er det «Southern Atlantic» 4D baseline prosjektet, som ble børsmeldt 3. oktober, men baseline 4D på 90 dager høres mer ut som Brasil enn Namibia. Jeg tror derfor det er Titan som er i gang med 4D og startet ca 1. mars. Før det ser det dessverre ut til at Titan har vært standby hele januar og februar.
Hyperion vil være ferdig i Namibia i slutten av april, og i ihht. opplysningene fra Sokkeldirektoratet skal den videre til Norge for å skyte en hel sesong MC i Norskehavet. Det blir start rundt 20. mai og slutt 15. september.
Titan skyter i Brasil til 31. mai og etter det er det ikke meldt noe arbeid, så det må følges med på.
Konklusjon:
* Hyperion med 100% utnyttelse på fullt betalt kontrakt hele Q1. 75% utnyttelse i Q2.
* Titan med 33% utnyttelse i Q1 og foreløpig 67% i Q2 på fullt betalt kontrakt.
Hyperion skyter kontrakt i Namibia, og jeg er ganske sikker på at det er «Southern Atlantic» jobben som ble børsmeldt 6. desember. Jobben er i tilfelle 140 dager og innsamling ser ut til å ha startet rundt 1. desember, så der kom meldingen veldig sent. Alternativt er det «Southern Atlantic» 4D baseline prosjektet, som ble børsmeldt 3. oktober, men baseline 4D på 90 dager høres mer ut som Brasil enn Namibia. Jeg tror derfor det er Titan som er i gang med 4D og startet ca 1. mars. Før det ser det dessverre ut til at Titan har vært standby hele januar og februar.
Hyperion vil være ferdig i Namibia i slutten av april, og i ihht. opplysningene fra Sokkeldirektoratet skal den videre til Norge for å skyte en hel sesong MC i Norskehavet. Det blir start rundt 20. mai og slutt 15. september.
Titan skyter i Brasil til 31. mai og etter det er det ikke meldt noe arbeid, så det må følges med på.
Konklusjon:
* Hyperion med 100% utnyttelse på fullt betalt kontrakt hele Q1. 75% utnyttelse i Q2.
* Titan med 33% utnyttelse i Q1 og foreløpig 67% i Q2 på fullt betalt kontrakt.
Morraberget
13.03.2025 kl 09:23
4385
Da var utbyttet kommet inn og brukt til å kjøpe litt til i TGS og få litt lavere snitt ☺️ Har fortsatt tålmodighet og at det vil skje ei positiv utvikling fremover nå.jfr. Oppdrag og ordrebok i kombi med lavere gjeld og fremførbare underskudd og synergier som vil komme for fullt i 2025. Det hele driftsår etter fusjon. Tror det blir bedring her.
Blue Cow Group
12.03.2025 kl 15:10
5105
Takker for bra svar, noe går helt over hodet mitt men det meste er god lesbar info! :)
Så du trader såpass ofte at det er en haug av annen statistikk du heller ser på enn f.eks dobbelt gulv rundt 96 som vi var nede på igjen nå?
Jeg bruker ikke TA stort mer enn det du får servert på DN investor, så hadde vært interessant å hørt hvor mye vekt du tilllegger f.eks doble bunner som er kjent som trygt støttenivå ift de mer avanserte greiene du ser på for kortsiktig trading.
Så du trader såpass ofte at det er en haug av annen statistikk du heller ser på enn f.eks dobbelt gulv rundt 96 som vi var nede på igjen nå?
Jeg bruker ikke TA stort mer enn det du får servert på DN investor, så hadde vært interessant å hørt hvor mye vekt du tilllegger f.eks doble bunner som er kjent som trygt støttenivå ift de mer avanserte greiene du ser på for kortsiktig trading.
HanJændor
12.03.2025 kl 14:39
5202
Kilden er marinetraffic.com og de børsmeldte vindkontraktene.
Vanguard var ute i nordsjøen i tre/fire dager fra 27.feb, før den kjørte inn til Florø igjen før uværet og orkanen som var for litt over en uke siden. Deretter var den ute i samme område i et par dager nettopp(8.-10. Mars) før den kjørte tilbake til utstyrsbasen i Florø. Trodde den var i gang med ett av vindoppdragene da jeg skrev kommentaren, men kan ha vært testkjøring av utstyr før de to vindoppdragene skal utføres eller bare uheldig med været. Den drar nok ut igjen snart.
Vanguard var ute i nordsjøen i tre/fire dager fra 27.feb, før den kjørte inn til Florø igjen før uværet og orkanen som var for litt over en uke siden. Deretter var den ute i samme område i et par dager nettopp(8.-10. Mars) før den kjørte tilbake til utstyrsbasen i Florø. Trodde den var i gang med ett av vindoppdragene da jeg skrev kommentaren, men kan ha vært testkjøring av utstyr før de to vindoppdragene skal utføres eller bare uheldig med været. Den drar nok ut igjen snart.
Kontur
12.03.2025 kl 14:09
5288
TGS: SEB oppgraderer aksjen fra hold til kjøp og øker kursmålet til NOK 125 (115).
Bort imot 30% oppside det
Bort imot 30% oppside det
Rando
12.03.2025 kl 11:26
5570
Det er en jobb til som jeg hadde glemt - børsmeldt av TGS 11. november 2024.
Selskap Type Sted Start Slutt Dager Båt Kilde
Ukjent Kontrakt NW Eur 5/1/2025 - 6/5/2025 35d Atlas / Tethys TGS
Denne fyller mye av hullet som var der enten på Ramform Atlas eller Ramform Tethys, så jeg gjetter på en av disse. Med den begynner det å se ganske fullt ut for fire båter i Europa (Atlas, Hyperion, Tethys og Victory). I tillegg er det Vanguard på Offshore Wind med 60d + 30d børsmeldte kontrakter.
Selskap Type Sted Start Slutt Dager Båt Kilde
Ukjent Kontrakt NW Eur 5/1/2025 - 6/5/2025 35d Atlas / Tethys TGS
Denne fyller mye av hullet som var der enten på Ramform Atlas eller Ramform Tethys, så jeg gjetter på en av disse. Med den begynner det å se ganske fullt ut for fire båter i Europa (Atlas, Hyperion, Tethys og Victory). I tillegg er det Vanguard på Offshore Wind med 60d + 30d børsmeldte kontrakter.
Rando
12.03.2025 kl 10:48
5688
HanJændor skrev Ramform Vanguard startet i dag med en jobb i nordsjøen
HanJændor - har du dette fra en åpen kilde?
Etter hva jeg kan se har Vanguard ligget i Florø siden 8. mars, men de kan jo godt ha startet på den 60 dagers Offshore Wind jobben de annonserte 29. januar og så gått til havn pga dårlig vær eller annet.
Etter hva jeg kan se har Vanguard ligget i Florø siden 8. mars, men de kan jo godt ha startet på den 60 dagers Offshore Wind jobben de annonserte 29. januar og så gått til havn pga dårlig vær eller annet.
Morraberget
12.03.2025 kl 10:32
5740
Rando. Takk for flott jobb og kontraktoversikt. Meget bra. Det blir litt å gjøre utover 👍😃 Håper jeg får utbytte i morra slik at jeg kan senke gjennomsnittet litt til 👍😊 Oppgraderinger også fra div. Betyr vel at vi er på et lavmål akkurat nå !
Kontur
12.03.2025 kl 10:26
5766
https://www.finansavisen.no/energi/2025/03/12/8249132/seb-analytiker-anbefaler-kjop-av-tgs
Tenk det, svært positivt av Uggedal.
KJØP TGS
Tenk det, svært positivt av Uggedal.
KJØP TGS
Rando
12.03.2025 kl 09:43
5886
Takk Obx - oppdatert oversikt.
Er det noen som vet hvem som har fått kontrakter for å samle inn nodeseismikken?
Selskap: Type: Sted: Start: Slutt: Dager: Båt: Kilde:
Equinor Kontrakt Barentshavet 3/23/2025 - 4/30/2025 38d Noder Sokkeldir.
Equinor Kontrakt Nordsjøen 4/1/2025 - 6/30/2025 90d Noder Sokkeldir.
Equinor Kontrakt Nordsjøen 5/2/2025 - 6/10/2025 39d Noder Sokkeldir.
Equinor Kontrakt Barentshavet 7/27/2025 - 8/31/2025 35d Noder Sokkeldir.
Equinor Kontrakt Nordsjøen 8/8/2025 - 8/31/2025 23d Noder Sokkeldir.
Equinor Kontrakt Nordsjøen 8/25/2025 - 10/1/2025 37d Noder Sokkeldir.
Equinor Kontrakt Nordsjøen 9/1/2025 - 10/10/2025 39d Noder Sokkeldir.
AkerBP Kontrakt Norskehavet 6/14/2025 - 7/20/2025 36d R. Atlas Sokkeldir.
AkerBP Kontrakt Nordsjøen 7/20/2025 - 9/2/2025 44d R. Atlas Sokkeldir.
Equinor Kontrakt Nordsjøen 5/1/2025 - 6/20/2025 50d R.Victory Sokkeldir.
Equinor Kontrakt Nordsjøen 6/26/2025 - 7/28/2025 32d R.Victory Sokkeldir.
Equinor Kontrakt Nordsjøen 8/1/2025 - 9/18/2025 48d R.Victory TGS
Equinor Kontrakt Barenthavet 5/25/2025 - 7/14/2025 50d R. Tethys TGS
Vår E. Kontrakt Barenthavet 7/16/2025 - 8/5/2025 20d R. Tethys TGS
TGS MC Barenthavet 8/7/2025 - 9/26/2025 50d R. Tethys Sokkeldir.
TGS MC Norskehavet 5/1/2025 - 8/25/2025 116d R. Hyperion Sokkeldir.
Beklager, men Forumet komprimerer den fine tabellen min, så det blir ikke like lett å lese som det burde vært.
Er det noen som vet hvem som har fått kontrakter for å samle inn nodeseismikken?
Selskap: Type: Sted: Start: Slutt: Dager: Båt: Kilde:
Equinor Kontrakt Barentshavet 3/23/2025 - 4/30/2025 38d Noder Sokkeldir.
Equinor Kontrakt Nordsjøen 4/1/2025 - 6/30/2025 90d Noder Sokkeldir.
Equinor Kontrakt Nordsjøen 5/2/2025 - 6/10/2025 39d Noder Sokkeldir.
Equinor Kontrakt Barentshavet 7/27/2025 - 8/31/2025 35d Noder Sokkeldir.
Equinor Kontrakt Nordsjøen 8/8/2025 - 8/31/2025 23d Noder Sokkeldir.
Equinor Kontrakt Nordsjøen 8/25/2025 - 10/1/2025 37d Noder Sokkeldir.
Equinor Kontrakt Nordsjøen 9/1/2025 - 10/10/2025 39d Noder Sokkeldir.
AkerBP Kontrakt Norskehavet 6/14/2025 - 7/20/2025 36d R. Atlas Sokkeldir.
AkerBP Kontrakt Nordsjøen 7/20/2025 - 9/2/2025 44d R. Atlas Sokkeldir.
Equinor Kontrakt Nordsjøen 5/1/2025 - 6/20/2025 50d R.Victory Sokkeldir.
Equinor Kontrakt Nordsjøen 6/26/2025 - 7/28/2025 32d R.Victory Sokkeldir.
Equinor Kontrakt Nordsjøen 8/1/2025 - 9/18/2025 48d R.Victory TGS
Equinor Kontrakt Barenthavet 5/25/2025 - 7/14/2025 50d R. Tethys TGS
Vår E. Kontrakt Barenthavet 7/16/2025 - 8/5/2025 20d R. Tethys TGS
TGS MC Barenthavet 8/7/2025 - 9/26/2025 50d R. Tethys Sokkeldir.
TGS MC Norskehavet 5/1/2025 - 8/25/2025 116d R. Hyperion Sokkeldir.
Beklager, men Forumet komprimerer den fine tabellen min, så det blir ikke like lett å lese som det burde vært.
Redigert 12.03.2025 kl 09:47
Obxserver
12.03.2025 kl 08:56
6016
To ny Node kontrakter. Du kan også legge til disse:).
Barentshavet EQ25206 Startdato - planlagt 28.07.2025 - Avslutningsdato - planlagt 31.08.2025
Nordsjøen EQ25205 Startdato - planlagt 01.09.2025 - Avslutningsdato - planlagt 10.10.2025
Barentshavet EQ25206 Startdato - planlagt 28.07.2025 - Avslutningsdato - planlagt 31.08.2025
Nordsjøen EQ25205 Startdato - planlagt 01.09.2025 - Avslutningsdato - planlagt 10.10.2025
nafa
12.03.2025 kl 08:31
6141
Ang utbytte så ble det vel sagt i Q-presentasjonen at det nok kunne være rom for økende utbytter senere i år.
Redigert 12.03.2025 kl 08:32
portion
12.03.2025 kl 07:32
6289
Det er ikke faste utbytter på 1,73 kr Det er faste utbytter på 0,155 $ Så hvis krona styrker seg til feks 9,5 Kr mot dollaren så blir utbytte bare på 1,47 Kr ( 9,5 *0,155=1,4725) Men uansett greit med utbytte når de gruser kursen,litt lettere og sitte i ro da:)
smørbukk
12.03.2025 kl 00:13
6550
Einig i elendig kursutvikling. Men no er situasjonen slik at min investering gir meg garantert 6.67% "rente" ved dagens kurs. Dette gjennom faste utvetalinger på kr 1.73 gjennom 2025 ved 4 kvartalsvise utbetalinger. Dette uavhengig av korleis børsen utvikler seg neste året. Dette er godt nok for meg i urolige tider. Så får Donald fortsette med sine impuls-bestemmelser. Trur og at TGS har høgare kurs om 1 år enn idag. Då blir dette ekstra inntekt.
PerUlv Den ene
11.03.2025 kl 19:24
7000
Vell...
Her er hva som har skjedd og som "sannsynlig" vil skje...
Mellom onsdag 23 oktober 2024 og torsdag 24 oktober ble det dannet et "gap" NOK 96,975 og 101,550. Dette ble forsøkt lukket tirsdag 05 november med intra-dag lav NOK 100,95. Gapet ble i utgangspunktet dannet gjennom stor optimisme ved fremleggelsen av Q3/24 med påfølgende web-cast. En solid guiding ga så grunnlag for å se dette gapet som et "Runaway gap". Dvs. et gap som blir stående åpent.
Torsdag 02 januar brøt vi så opp gjennom signifikant diagonal med "Anchor 1"NOK 140,30 mandag 22 juli 2024 og "Anchor 2"mandag 26 august 2024. En toppformasjon rundt NOK 125,75 torsdag 16 januar - tirsdag 21 januar dannet så "Anchor 2" i en ny negativ diagonal med "Anchor 1" lik "Anchor 2" i tidligere omtalt diagonal. For å si det enkelt er denne diagonalen klassifisert som signifikant 2 mens diagonal 1 er klassifisert som "signifikant 1" Dette blir kanskje litt for komlisert for de fleste så...
Gap NOK 96,975 ble i dag lukket. Samtidig har et target belte på en tidligere annonsert HS formasjon levert ca. 60-65% som er "godt nok" Om ikke dette er nok har et matematisk target basert på konsoliderings formasjon tirsdag 04 februar - torsdag 27 februar levert ca. NOK 98,33. Så..
Et "Floor" er nå i prematur sluttfase på nivå NOK 96,50 - 93,1750 +/- Så her er hva som nå sannsynlig vill skje.
OSX i USA ser ut til å bunne med vending opp gjennom formasjon i "Japanese Candlestick" underbygget av en 5 trinns EW. TGS vil i vende opp fra "Floor" med første utfordring i signifikant diagonal 1 som nå leser ca. NOK 104,50 men er fallende.Et etablert brudd opp gjennom denne vil ta TGS opp mot signifikant diagonal 2 som nå leser ca. 121,70 men er fallende. Så..
På veien opp vil TGS danne en rekke formasjoner med ulike targets. OG.. Det er disse targets hvor man henter kortsiktige gevinster etter inntreden på dokumenterte nedside targets. (Stort sett)
Så... Det å selge nede på NOK 96,00 +/- er nok ikke så lurt da det er stor sjanse for at men blir medlem av "De ikke særlig vellykkedes klubb" hvor ny formann er utnevnt, Donald Trump
PU
Her er hva som har skjedd og som "sannsynlig" vil skje...
Mellom onsdag 23 oktober 2024 og torsdag 24 oktober ble det dannet et "gap" NOK 96,975 og 101,550. Dette ble forsøkt lukket tirsdag 05 november med intra-dag lav NOK 100,95. Gapet ble i utgangspunktet dannet gjennom stor optimisme ved fremleggelsen av Q3/24 med påfølgende web-cast. En solid guiding ga så grunnlag for å se dette gapet som et "Runaway gap". Dvs. et gap som blir stående åpent.
Torsdag 02 januar brøt vi så opp gjennom signifikant diagonal med "Anchor 1"NOK 140,30 mandag 22 juli 2024 og "Anchor 2"mandag 26 august 2024. En toppformasjon rundt NOK 125,75 torsdag 16 januar - tirsdag 21 januar dannet så "Anchor 2" i en ny negativ diagonal med "Anchor 1" lik "Anchor 2" i tidligere omtalt diagonal. For å si det enkelt er denne diagonalen klassifisert som signifikant 2 mens diagonal 1 er klassifisert som "signifikant 1" Dette blir kanskje litt for komlisert for de fleste så...
Gap NOK 96,975 ble i dag lukket. Samtidig har et target belte på en tidligere annonsert HS formasjon levert ca. 60-65% som er "godt nok" Om ikke dette er nok har et matematisk target basert på konsoliderings formasjon tirsdag 04 februar - torsdag 27 februar levert ca. NOK 98,33. Så..
Et "Floor" er nå i prematur sluttfase på nivå NOK 96,50 - 93,1750 +/- Så her er hva som nå sannsynlig vill skje.
OSX i USA ser ut til å bunne med vending opp gjennom formasjon i "Japanese Candlestick" underbygget av en 5 trinns EW. TGS vil i vende opp fra "Floor" med første utfordring i signifikant diagonal 1 som nå leser ca. NOK 104,50 men er fallende.Et etablert brudd opp gjennom denne vil ta TGS opp mot signifikant diagonal 2 som nå leser ca. 121,70 men er fallende. Så..
På veien opp vil TGS danne en rekke formasjoner med ulike targets. OG.. Det er disse targets hvor man henter kortsiktige gevinster etter inntreden på dokumenterte nedside targets. (Stort sett)
Så... Det å selge nede på NOK 96,00 +/- er nok ikke så lurt da det er stor sjanse for at men blir medlem av "De ikke særlig vellykkedes klubb" hvor ny formann er utnevnt, Donald Trump
PU
Quiet-Shadow
11.03.2025 kl 18:38
7130
Er vel få om noen som har tatt rasjonelle avgjørelser besatt av frykt. Det som skjer nå er støy. Korona var støy, Ukraina krigen når den starta… støy. Aksjemarkedet vil alltid bestå av støy. Opp og nedturer. Til og med 1930 årene og andre verdenskrig overlevde børsene. Om et år husker vi ikke det som skjer nå. Sitter i det for min del. Kjedelig ja, men frykt føler jeg null av.
Dette blåser over dette også- og TGS kommer opp på nye høyder.
Sitt og få utbytte- og ta livet med ro uten å rote med frykt.
Dette blåser over dette også- og TGS kommer opp på nye høyder.
Sitt og få utbytte- og ta livet med ro uten å rote med frykt.