TGS - Åpen tråd, for alle, med alle meninger

CatchTrader
TGS I går kl 17:29 3290

TGS - Åpen tråd for alle

En gjeng med haussere (heretter kalt "menigheten") opprettet en ny strutse-tråd, hvor de stikker hodet i sanden og utestenger brukere som ikke har samme mening som de. Det viktigste i en debatt, er et fritt ord for alle - en åpen diskusjon hvor alle er inkludert, alle kan delta og alle har mulighet til å ytre sine teorier og meninger.

Denne tråden er åpen for alle, uansett hva du måtte mene om fremtiden i oljesektoren eller i TGS, som et selskap


Advarsel: Det advares om hodeløs haussing i tråden "TGS - Seriøs diskusjonstråd" - Tenk selv, før du investerer, basert på poster du leser på FA forum.


Hvem er "menigheten" :

"menigheten" er en gruppe mennesker som har én ting til felles, og det er å hausse TGS fordi de selv eier aksjer i selskapet - Til tider har haussingen tatt helt av og "sannheten" har ved flere tilfeller blitt snudd til usannheter - Dette er ikke bra for noen, og spesielt nye debattanter, som søker informasjon om et selskap de vurderer å investere i - Denne tråden vil bli brukt, for å kommentere påstander i tråden "TGS - Seriøs diskusjonstråd"

For alle, av alle - Det er en felles interesse for å skape verdier. Det vil også si at det er en felles interesse å kunne se når nedturen kommer.
Redigert i dag kl 15:31 Du må logge inn for å svare
SAUDIKING
I går kl 19:24 3023

🤡🤡🤡
rischioso
I går kl 20:05 2920

Du kom meg i forkjøpet - 1 tanke 2 sjeler - bra - for er det noe forumet trenger så er det verken strutse eller trampeklappe tråder - for da er det håpet som styrer og man utelater det man ikke vil høre og gjennom det er veien kort til at den enkelte ender opp med å bli sin egen verste fiende - noe ingen er tjent med.

Alle uansett ståsted er tjent med sparring og gjennom det får både bredere og dypere innsikt i caset noe som igjen danner et langt bedre investeringsgrunnlag - mao, et vinn/vinn for alle parter...;)

---------------------------

Olja kneler og har vært ned over 4% - 3,71%/69,17usd i skrivende stund noe som ikke er bra for sektoren og om dette varer over litt tid (noe det allerede har gjort) så vil det være naturlig at planlagte nyinvesteringer blir satt på hold inkludert leting etter nye felt noe Shell allerede har lagt føringer for gjennom "20% cut in oil and gas exploration workforce" hvor det er å forvente at flere følger etter.

Hovedgrunnen til at olja kneler er enkelt og greit svakere etterspørsel og det selv med den pågående Krigen i Ukraina og Gaza toppet med frykten for en svakere vekst i Kina noe som underbygger påstanden om at det grønne skiftet akselererer raskere enn de fleste så for seg - også de som trader i olja hvor bullish bets har blitt bearish

https://markets.businessinsider.com/news/stocks/oil-prices-tumble-as-traders-turn-bearish-1033758742

* Mao, det er ikke en overdreven påstand å si at oljesektoren under ett er under press og at det ikke finnes noen kvikk fix....
Redigert i går kl 20:08 Du må logge inn for å svare
SAUDIKING
I går kl 20:35 2828

Dette er jo supert, nå snakker samme person til seg sjøl
Redigert i går kl 20:36 Du må logge inn for å svare
unikum
I går kl 22:38 2519

Usikkerheten brer seg stort i aksjen. På 14 dager ned 25 % på ett slikt stort selskap.Økt omsetning er det også. Noen kjører kurs ned samt de får hjelp som vanlig av stoploss og andre. Kan tyde på 2 sifret kommer i morgen og må nok hente seg godt inn ved neste støttenivå om dette blir lav 90 eller enda lenger for tiden vise.
Det å sitte Long i dette selskapet er min erfaring helt hodeløst. Har fortsatt ikke kjøpt meg inn, ser an utvikling i neste uke/ne.
PerUlv Den ene
I går kl 22:58 2464

Tja...

Et lite "stikkord" OSX... Ikke verre en det... Men til et av "Riskokerens" egne uttrykk...Blinde høns finder også korn... Og til ettertanke er kanskje betydningen..

""Før man lukkede høns ind i bure, gik de frit rundt. Men da høns er territoriale, kunne de ende med at hakke hinanden til døde. Man fandt i starten af 1900-tallet ud af at blinde høns ikke angreb andre, men kunne alligevel godt finde korn. Problemet kunne derfor løses ved at prikke øjnene ud på hønsene – hvilket udtrykket ‘blinde høns finder også korn’ kunne bruges til at forsvare.""
oivindl
I går kl 23:40 2343

"Alle uansett ståsted er tjent med sparring og gjennom det får både bredere og dypere innsikt i caset”
-rischioso

Dette skriver altså selveste diplomaten Rischioso.
Blekket er knapt tørt før han slenger i vei som vanlig:
"Se litt lenger enn nesetippen så kanskje du tjener noen kroner du oxo - det du driver med her er ikke annet enn kortsiktig støy...;)”
-rischioso

CatchTrader
I dag kl 00:06 2287

Tenkte på det da jeg skrev innledningen til denne tråden, jeg måtte sjekke forumforsiden før jeg postet - om du hadde postet en “free speech-tråd” før meg :))

Ellers også enig - godt oppsummert og nærmest som om jeg skulle ha skrevet alt selv! EU er under press, industrien i Europa, olja, Kina, Nato, US, Russland ++ Vi er i en helt spesiell tid, litt for spennende, men det er alltid muligheter..:)

….Og folk må få lov å tro at vi er en person med to nick, helt ok men, hvis man sjekker postingen, så kan man se at enkelte poster er postet omtrent samtidig, jeg vet ikke om andre måter man kan bevise det ene eller andre - men, det får være deres “bekymring”..;)

Håper vi får se gode innlegg her - for og i mot, positivt og negativt, gode argumenter, teorier og spekulasjoner. Jeg kommer til å si akkurat det jeg mener, og det håper jeg også alle andre gjør..;)
CatchTrader
I dag kl 00:14 2268

Du skal få lov til å tro akkurat hva du vil, men her også tar du feil. Eneste forskjellen er at, her taper du ikke pengene dine ved å tro feil ..;)
CatchTrader
I dag kl 00:29 2221

Forsker: Så lite gir det å lete videre etter olje

“Det blir fremholdt at Norge allerede har tjent så mye på olje- og gassutvikling, at vi må vise vei og kutte leting”

https://www.vg.no/nyheter/i/5Eb7pE/forsker-saa-lite-gir-det-aa-lete-videre-etter-olje
unikum
I dag kl 09:56 1251

Til opplysning så var dette innlegget for useriøst for den lukkete tråden og min invitasjon til gruppen ble trukket av Tony B.
Så her gjelder det kun å komme med hausse innlegg så kommer man inn.
Slik utviklingen i selskapet har vært kursmessig så var vel dette innenfor slik jeg ordla meg i går kveld men dette ble for mye...
Redigert i dag kl 09:59 Du må logge inn for å svare
Sola_stiger
I dag kl 11:35 996

Kan det ha vært en feil?
CatchTrader
I dag kl 12:08 865

Meget spesielt unikum, Tony B. viser da tydelig hva h*n står for. Det samme med Nestoren som valgte å stenge tråden "TGS - new era", hvor det var mulig for alle å ytre sin mening. Det innrømmes i den omstridte tråden at man har 2 millioner kroner i papirtap, men likevel skal det hausses og det skal ikke være mulig å kommentere noe som er negativt for TGS, eller det som skjer i verden og det som faktisk kan ha stor negativ betydning for kursen i TGS. Da blir du sensurert og ekskludert fra "regime"
Sweetspot
I dag kl 12:37 759

Nå løsner det snart 📈🚢🚢🚢🚀
TGS has executed an ambitious consolidation plan to address changes
in marketplace
• Opportunistic timing driven by strong balance sheet
• Leading position in all segments
• Strong track-record of integration
Clear near-term priorities of realizing synergies, reducing debt and
becoming the preferred partner of the energy industry
Ambitious growth targets for New Energy business and well positioned
to capitalize on growth in exploration spending
unikum
I dag kl 12:39 746

Det skal sies at invitasjonen min med flere ble slettet ved en feil og har fått ny og godtatt invitasjonen.
Redigert i dag kl 13:11 Du må logge inn for å svare
protagoras
I dag kl 14:10 482

Innlegg omtrent samtidig er snarere en indikasjon på at samme person snakker med seg selv, catchiosolong.
Og tar vi med sistnevnte snakker vi om 3 nick, ikke 2.
CatchTrader
I dag kl 14:25 422

Tar meg friheten til å svare på posten til "10PS" her, i åpent landskap

10PS skrev I dag kl 12:58
"Enig og samme vurdering hadde jeg. Nå er det full panikk på den andre tråden med ris og CT og grunnen er at arbeidsgiveren deres ser at de ikke lenger når frem til TGS folket slik de gjorde tidligere (lukket tråd) . Dermed er det kroken på døren for de eller den. De som besøker den tråden bør oppfattes som investorer i short eller holde seg laaangt unna om en ikke vil bli hjernevasket. Tråden vil uansett dø ut om ikke det er nok shorterne. Artig å se hvem som er short videre"


- Man får selv vurdere hvor man blir hjernevasket. I et lukket forum med sensur av poster som ikke passer inn i narrativet til de som forsøker med hele sin integritet å kontrollere hva som blir skrevet og postet.. Når det nevnes "full panikk" så er det vel ikke vi som har en åpen tråd, som har panikk - Vi er ikke redd for sannheten, vi bruker sannheten for alt det er verdt.
rischioso
I dag kl 15:05 272

Vi kan ikke forvente at en struts plutselig skal bli noe annet - en gang struts alltid struts og da gjelder det å holde seg der ting ligger løst for å stikke hodet ned gjennom hel ved skal vanskelig gjøres. Også litt komisk at menigheten flytter seg og stenger kritiske røster ute, men samtidig er det de kritiske røstene de diskuterer bak lukkede dører...;)

Når det er sagt så var dagens lille peak ingen overraskelse etter mange dager med nedgang, men trenden er ned og kursen har bare så vidt løftet seg og det på en knallblå OSE og ikke minst på tynn omsetning noe som igjen svekker det tekniske ytterligere så med andre ord en god exit mulighet før videre nedgang.

Sluttet i går på 101,9 knappe 1,9% unna 2-sifet kurs så det er nok ikke lenge før kursen er etablert nede på nettopp 2-sifret og over dammen så ligger det an til en rød start og det over hele linja så ingen drahjelp fra den kanten heller...

https://markets.businessinsider.com/premarket
danmark1
I dag kl 15:38 139

Jeg kommer til at tænke på Trump, når jeg ser, hvor mange negative indlæg du kan nå at poste på en dag. Du må have en noget særpræget tilværelse.
Sweetspot
I dag kl 15:46 106

Hvis olja styrter godt nedunder 70 igjen så er de ikke umulig at vi kommer på 2-sifret kurs, men da tror jeg vi skal fort opp igjen 🚀
CatchTrader
I dag kl 16:02 40

Absolutt mulig - at olja skal under 70 igjen er det ingen tvil om (69,87 as we speak), men hvorfor skal kursen fort opp igjen - Hva er det som skal trigge den oppgangen i dag?