⏵ TGS - Åpen tråd, for alle, med alle meninger

CatchTrader
TGS 10.09.2024 kl 17:29 78500

TGS - Åpen tråd for alle. Det viktigste av alt når du skal vurdere å investere i et papir, er en nøytral tråd som ikke er kontrollert av kun aksjonærer

En gjeng med haussere, (heretter kalt "menigheten") opprettet en ny tråd ved navn "TGS - Seriøs diskusjonstråd", hvor de stikker hodet i sanden og utestenger brukere som ikke har samme mening som de. Det viktigste i en debatt, er et fritt ord for alle - en åpen diskusjon hvor alle er inkludert, alle kan delta og alle har mulighet til å ytre sine meninger og teorier.

Denne tråden er åpen for alle, uansett hva du måtte mene om fremtiden i oljesektoren, eller TGS, som et selskap

Advarsel: Det advares om hodeløs haussing i tråden "TGS - Seriøs diskusjonstråd" - Tenk selv, før du investerer, basert på poster du leser på FA forum.

Hvem er "menigheten" :

"menigheten" er en gruppe mennesker som har én ting til felles, og det er å hausse TGS fordi de selv eier aksjer i selskapet - Til tider har haussingen tatt helt av og "sannheten" har ved flere tilfeller blitt snudd til usannheter - Dette er ikke bra for noen, og spesielt ikke for nye debattanter, som søker informasjon om et selskap de vurderer å investere i - Denne tråden vil bli brukt, for å kommentere påstander i tråden "TGS - Seriøs diskusjonstråd"

For alle, av alle - Det er en felles interesse for å skape verdier. Det vil også si at det er en felles interesse å kunne si sin mening når man observerer mørke skyer i horisonten
Redigert 12.09.2024 kl 18:06 Du må logge inn for å svare
rischioso
I går kl 17:46 346

Kursen har aldri vært i 200 etter fusjonen - ikke en gang i nærheten...

At noen drømte om det og snakket som at det skulle være en sannhet er jo noe helt annet - og nå er fasiten her - Dagens sluttkurs 99nok og 2-sifret som forutsagt - mao, milevis unna 200kroners merket og lengre vil nok den avstanden bli fremover - JustSayin...;)
Skimmy
I går kl 16:53 454

Samme dag som PGS peaket på 13.15 det da.
Skimmy
I går kl 15:39 616

Så den bikket såvidt over i mars 23, men kom ikke opp på DN investor, der var det under 180 av en eller annen grunn.

Men har uansett vært hausset om 200 fra fusjon ble meldt i september 23.
Redigert i går kl 15:52 Du må logge inn for å svare
Blue Cow Group
I går kl 15:10 687

Sjekk tgs kurs i mars 2023 og fortell meg mer om hvordan hauserne lovte 200kr da tgs sllerede stod i 200..
Månemannen2
I går kl 15:03 719

Ingen vits dette. Bare å ta tapet.
Skimmy
I går kl 14:59 739

13.15 var toppen i PGS i mars 23. Men det var før fusjon var meldt, ergo, hadde ingen sammenhend med TGS.
rischioso
I går kl 14:31 823

Nei, det blir å ta ting ut av en sammenheng. Innledningsvis når kursen svirret rundt 140 så var det snakk om 2 sifret vs 200+ altså 99 vs 201 og som vi alle kjenner til så er kursmålet på 99 nådd.

Så er det blitt sagt 60-70 hvor jeg heller mer til 40-60 vs de superpositive som ikke har endret sitt kursmål på 200+

Mao, rett skal være rett selv om det virker å være vanskelig for noen og forholde seg til akkurat det - så er det dessverre det vi alle må - uten unntak forøvrig...;)
Redigert i går kl 14:41 Du må logge inn for å svare
Blue Cow Group
I går kl 14:14 868

"For to år siden var PGS opp mot 14 kroner."

Det er jo akkurat det jeg sier jo :) 14 delt på 0,06829 = 205 NOK.
Derfor dreiv ingen for 2 år sida og lova 200 NOK som noen påstod tidligere.
Quiet-Shadow
I går kl 13:48 958

For to år siden var PGS opp mot 14 kroner.
Men et år eller to før det var det lovet kurser opp mot både kr 60,- og langt høyere.
Nå er vi TGS og det er andre kursmål. Spiller ingen rolle hva som er sagt, tror alle bare opplever dette som tragisk.
Har bare landet på at kommer man i pluss så får man komme seg ut av aksjen, nå er det lite annet å hente gevinst på også.
Hadde vært betydelig rikere om jeg disse årene hadde hatt pengene i fond heller.
Kan ikke forstå at den norske børsen lar selskapene herje slik, på sikt blir jo folk borte fra aksjemarkedet og ingen orker annet enn å handle fond.
Skimmy
I går kl 13:29 1004

Stemmer det, 200 har vært lovet straks i lang tid fra noen få.

Januar 2020 er vel sist TGS var over 200.
Blue Cow Group
I går kl 13:26 1017

For 2 år siden var jo kursen 200, tror nok du blingser litt med påstanden din der.
Kryptoking
I går kl 12:35 576

Dette stemmer vel ikke. Er vel ganske så mange som lovet 200.- for 1 og 2 år siden. Se bare på Kontur og Grøntgress har har vel tapt over 2 millioner. Problemet er all denne husingen som ikke eier rot i virkeligheten med Kontur i spissen. Sier han har kjøpt flere tusen aksjer samme dag, men som ikke synes i noe handel.
Blue Cow Group
I går kl 12:11 627

Legg på at de negative som meldte 60-70kr nå påstår de hadde rett.
Det blir for dumt å påstå noe som er så feil og så enkelt å sjekke opp, særlig mtp at alle spådommene om kurshavari har kommi rett før ny oppgang. Ser jo hvor pila peker denna gangen og :)
ag-3
I går kl 12:04 654

Forskjellen er at de negative mente den skulle ned til 70 nå/ om en mnd. De positive sier 200 innen 25/26
Skimmy
I går kl 11:12 739

Avstanden til kursmål fra de negative til de positive er ikke stor.
Negativ =70 kursmål
Her er kurs nå 98 + 3.5 utbetalt i mellomtiden. Altså 70 + 45%

Positivt +- 200
Nå 98 + 3.5 = 101.5 altså 200 - 49,5%
Så har dere ikke bommet like mye?
Redigert i går kl 11:16 Du må logge inn for å svare
rischioso
I går kl 10:31 849

Det var da både en brutal og ikke minst løgnaktig påstand - og det igjen i fra deg. Du sitter jo på fasit tråden og mener at jeg ikke fikk rett, at jeg ikke forutså dette - mao at jeg juger. Vel, tror nok det finnes noen her som kan lese og de som leser innleggene har fått med seg at det gikk helt som jeg og trådstarter forutså - sannheten finner man her og det svart på hvitt på denne tråden så det er bare å lese seg opp:

https://www.finansavisen.no/forum/thread/167320/view/0/0?page=1
rischioso
I går kl 10:17 906

Jeg prøver ikke på noe som helst - jeg bare konstaterer at kursutviklingen ble helt i tråd med hva jeg og trådstarter forutså og det for en god stund siden til minst like mange protester den gang som nå og det er jo ikke ondsinnet, men har vært til god hjelp for mange - i alle fall de som hørte på det vi sa...

I motsatt ende ligger nok heller (for å bruke dine ord) ondsinnheten hvor det blir snakket om streker i alle himmelretninger som skulle få kursen fra 140 til over 200 MEN som vi nå kjenner til og har fasiten på så gikk kursen motsatt og rett i kjelleren - altså under 100 lappen - the hard facts....

MEN frekkheten stopper dessverre ikke der, nå blr jeg altså bedt om å forklare kursutviklingen på tross av at jeg var en av svært få som fikk helt rett - vel, den som skylder oss alle en forklaring er jo nettopp de som innehar flest skivebom titler så da er det også på sin plass at du forklarer oss andre hvorfor kursen nå befinner seg under 100 lappen og ikke over 200 - rett skal være rett og venter i spenning...;)
Blue Cow Group
16.03.2025 kl 11:46 1250

Han farer jo kun med løgn, tror ikke fyren eier skam i livet. Repeat av sist tgs lå på 96kr, han spår 60-70kr, vi farer opp til 135 og ser ikke ris igjen før nå. Så juger han om tidligere påstander og mener han hadde rett, nesten ikke poeng i å snakke med ham engang, får bedre avar fra en vegg.
Burde jo skamma seg over å bomme så hardt hver gang t eller pgs bunna ut og snur opp, ikke uten grunn at jeg kaller hans dommedagsprofetier for sikkert oppgangstegn :)
BWMx5
15.03.2025 kl 22:19 1465

Det er utrolig at du kan overleve og er i stand til å komme tilbake hit - skam deg!
PerUlv Den ene
15.03.2025 kl 20:44 1590

Tja...

Nå er det vel også sånn at flere har eskalert ned TGS posisjoner etter toppen 125,95 fredag 17 januar i år.

Så er det også slik at mange nå igjen øker eksponeringen rundt nåværende nivåer basert på et potent fundamentalt "Floor" gjennom tredje gangs test. Ref. "Blue Crow Group" Så spørsmålet blir da hvorfor mange av oss gjør det til tross for din "Dommedags profeti" gjengitt her...

rischioso 14.03.25 kl. 09:32
""Blir spennende og se hvor langt ned den skal denne gangen før det for alvor snur - mitt bet er en eller annen plass i intervallet 40-60nok...;)""

Så min utfordring til deg vil selvfølgelig være at du kommer med en fullstendig teknisk begrunnelse for dette kursmålet. Om du i det hele tatt evner å begrunne dette skal jeg med glede fortelle alle her inne hvorfor du tar fullstendig feil. (Tenker jeg lager en egen video om dette da jeg ser ditt tekniske argument, som jeg gjerne ser du begrunner selv, men som igjen forteller meg at du er en stakkars amatør)

Det du prøver på her nå etter dippen i TGS under 100 lappen er direkte ondsinnet med hensikt i å skremme uerfarende investorer ut av hva som kan bli en meget gullkantet investering fra nåværende nivåer.

Har du "BALLER NOK" imøteser jeg din begrunnelse.. Ha en fortsatt god lørdagskveld.

PU
Redigert 15.03.2025 kl 20:48 Du må logge inn for å svare
rischioso
14.03.2025 kl 13:42 1785

Akkurat det samme sa du når kursen stod i 140 hvor trådstarter og jeg mente at kursen skulle ned på 2-siffret - dette er fakta noe kommunikasjonen på denne tråden bekrefter, men for all del - lever man i fornektelsen så virker dessverre ikke fakta å ha noen verdi så det kan nok være en ide å begynne og bekymre deg for din egen kapital - om noen - JustSayin...;)
Blue Cow Group
14.03.2025 kl 10:30 1893

Velkommen tilbake Ris, trodde du løp med halen mellom beina etter å ha tapt alle penga dine i Alternus, men dette er svært velkomment!
Trippel bunn OG dommedagsprofetier fra Ris, får ikke tydeligere tegn på snarlig oppgang enn det :)
rischioso
14.03.2025 kl 09:32 2010

Ikke overraskende og igjen er kursen 2-siffret - overraskende for noen altså de som fortsatt lever i fornektelsen, men akkurat det er et valg..

Blir spennende og se hvor langt ned den skal denne gangen før det for alvor snur - mitt bet er en eller annen plass i intervallet 40-60nok...;)
CatchTrader
07.03.2025 kl 17:54 2519

Dårlige tider for TGS. De sliter med fallende oljepris, som svekker etterspørselen etter seismikktjenester. VIX har steget 54 % siste måned, noe som øker volatiliteten og rammer sykliske aksjer som TGS. Selskapets manglende diversifisering og svake markedssignaler gir dystre utsikter for kursoppgang. Kursmål på 68 kroner reflekterer nedsiderisiko i et usikkert marked.

God helg
Kryptoking
04.03.2025 kl 17:05 3059

Må si du er go på børs
SoLong
04.03.2025 kl 14:34 3216

Poenget med fusjonen var vel at vi skulle havne på TGS kurs, ikke PGS kurs?
Kryptoking
21.02.2025 kl 14:44 3938

Fortsatt trua på 133.-
Kryptoking
21.02.2025 kl 14:33 3979

Du forstår tydeligvis ikke dette. Ned 5% ene dagen og opp 3 % neste fortsatt ikke tjent penger. Håper også på oppgang, men har mistet helt tru. Blir ikke overrasket om denn hår under 100.- om litt
Sydforekvator
21.02.2025 kl 14:19 4039

Danske Bank roper selg med kursmål NOK 80
I en analyse fra Danske Bank skriver analytiker Jørgen Andreas Lande at TGS leverte en grei fjerdekvartalsrapport, men at utsiktene for 2025 fortsatt er usikre. Lande forventer fallende inntjening fremover og opprettholder derfor en salgsanbefaling.
Ledelsen planlegger en økning i investeringene på 2-3 prosent i år, og selv om prisene innen Ocean Bottom Nodes (OBN) ser ut til å holde seg stabile, ventes økt skiputnyttelse gjennom en travel sommersesong. Multi-klient investeringsguidingen for 2025 er om lag 13 prosent over analytikerens estimat, men med 70 prosent intern utnyttelse gjør han kun mindre justeringer i inntektsforventningene for 2025.
Analysefakta
Aksje: TGS
Meglerhus: Danske Bank
Anbefaling: Selg (Selg)
Kursmål: 80 (80)
Danske Bank nedjusterer estimatet for 2025-latesalg med 3 prosent, mens multi-klient investeringsestimatet heves med 12 prosent og prefundingraten økes til 90 prosent. Samtidig reduseres OBN-aktivitet knyttet til kontrakt, noe som senker forventet kontraktsinntekt. Driftsresultatet (ebit) for 2025 og 2026 nedjusteres med henholdsvis 1 og 2 prosent, mens oppdaterte skatteforutsetninger gir lavere resultat pr. aksje.
Analytikeren mener TGS er høyt priset med EV/EBIT på 8,0 for 2025 og 11,5 for 2026, og anser risiko/avkastningsprofilen som lite attraktiv. Kursmålet holdes uendret på 80 kroner.
Sydforekvator
20.02.2025 kl 14:59 4395

Ikke alle var imponert over resultatet noe som gjenspeiler seg i dagens nedgang. Dette fra marked screener.
De neste dagene blir avgjørende om vi skal nord eller sydover. Uke kartet indikerer H/S ned mot 95-100
TGS operating profit up but lower than expected
February 20, 2025 at 04:48 am EST
Share
Norwegian geotechnical company TGS reports increased sales in the fourth quarter compared to the same period last year. Operating profit was worse than expected. The board proposes an increased ordinary dividend.

Sales increased 159.1 percent to USD 490.7 million (189.4).

Adjusted ebitda amounted to USD 267.1 million (137.3), expected to be 273.1, with an adjusted ebitda margin of 54.4 percent (72.5).

Operating profit was USD 90.4 million (10.9), expected operating profit was 100.2. The operating margin was 18.4 percent (5.8).

Profit before tax was 67.4 million dollars (15.6), analyst consensus 73.4.

Profit after tax was USD 38 million (-9.1), analyst consensus 65.2.

Earnings per share amounted to USD 0.19 (-0.07), which is 45.7 percent below the analyst consensus of 0.35.

The proposed ordinary dividend is 0.155 dollars per share. Expected was 0.140.

For 2025, TGS is guiding for capital expenditures around 150 million dollars.

https://1drv.ms/i/c/d6f28bafa5aa75b6/ERAHNNmiirFBvnfQ1lTcMf0Bt4Hcf3Xjz6ESonuPpZF1Sg?e=Bcb4rh

Kryptoking
19.02.2025 kl 20:10 4938

Nå jar vel du slengt ut mange forskjellige kursmål som bommet samtlige ganger, men lov å håpe.
CatchTrader
19.02.2025 kl 17:40 5172

Lykke til i morgen da folkens. Håper absolutt at dere får oppleve litt oppgang i morgen. Jeg krysser fingrene for dere!
Månemannen2
18.02.2025 kl 18:10 5566

Kan du beskrive hvilke feil de har gjort? Konkret?
SoLong
18.02.2025 kl 18:08 5579

Ledelsen må byttes ut
Kryptoking
18.02.2025 kl 17:14 5699

Kan jo ikke være mulig. GURUEN Per Ulv mente at dette ikke var mulig. Skulle til 133.- midten av Mars
Redigert 18.02.2025 kl 17:21 Du må logge inn for å svare
Blue Cow Group
18.02.2025 kl 17:04 5754

Trenger ikke huske når FA-forum logger alt. 14 nov som Morraberget quota deg fra var kursen IKKE 140, den var 102,6.
Jeg har ikke hausa TGS så da blander du nok.
Ville vært litt forsiktig med å rope "Hva var det jeg sa" når du bommer med 120% med kursmålet ditt. Som jeg sa meg enig med deg istad, ingen vits i å diskutere - bare å sjekke kurshistorikken!
CatchTrader
18.02.2025 kl 16:52 5807

Blue Cow - Still going strong, med samme fordreide sannheten som før, altså usanne påstander, som vanlig. Nytter ikke å komme med historiske tall, som ikke stemmer til meg. Jeg husker alt. Absolutt alle tall. Jeg varslet om nedturen da den lå rundt 140,- da du, med flere hausset til krampa tok dere - Du ble hvertfall borte en stund, ikke nødvendigvis pga krampe, men sikkert andre grunner relatert til kursen som smalt i feil retning, sammenlignet med det du hadde "annonsert" med store bokstaver og søt innlevelse.

Mitt siste kursmål kom rett før jul - Se postene mine lenger opp, repostet av morraberget.
Ser ut som at det er flere som begynner å se litt lengre frem. Svak slutt i dag, Trump og Putin har tatt en kopp kaffe - Uten Europa-bandittene. Mye tyder på at TGS starter nedturen tidligere enn først antatt - Fortsatt ingen tegn til at store fisker tar poster i TGS. Dermed er det ikke mye som kan stoppe nedturen, utenom positive tall - Tror for øvrig at litt "positivitet" allerede er priset inn i dagens kurs, så hvis tallene er dårligere enn forventet, så blir det bratt unnabakke på blodrødt skli-føre uten kladder, pga høy fart. Vi får se da..:)

https://www.finansavisen.no/energi/2025/02/18/8243177/carnegie-analytiker-om-tgs-risikoen-er-pa-nedsiden
Redigert 18.02.2025 kl 16:53 Du må logge inn for å svare
Blue Cow Group
18.02.2025 kl 11:48 6002

Du har helt rett i at det ikke er vits i å diskutere, det er bare å se på historiske kurser og konstatere at du konsekvent har tatt feil når du roper nedgang . Vi gikk ikke fra 95 til 63 som du spådde, men til 140. Ca 120% opp fra ditt kursmål.

Hvis du tror svaret på endeløs haussing uten substans er endeløs baissing uten substans er du jo ikke et spot bedre sjøl.
Kryptoking
18.02.2025 kl 11:46 6012

Her er jeg faktisk veldig enig i hva du skriver selv at jeg syns denne tråden bærer av mye dritt snakk og .bedrevisser. Har selv bare en lyttepost her og solgte meg kraftig ned når sjansen bøy seg. Nå får tiden vise om denne skal videre opp, men all denne hausingen både her og på den nye tråden eier ikke rot i virkeligheten. Mange såkalte tekniske analyse eksperter her som bommer gang etter gang. Uansett så blir det spennende om et bar dager og håper selvfølgelig på oppgang.
CatchTrader
18.02.2025 kl 10:57 6115

Trenger ikke se på tråden min, man kan enkelt se det på historiske kurser - og dere kan se det på avkastning, for den har det ikke vært mye å skryte av. Jeg står naturligvis inne for alt jeg har skrevet - og det handler ikke om at jeg skal få billig inngang (den er det uansett langt ned til)

Har nevnt det tidligere og nevner det igjen, jeg er ikke her for å ødelegge, eller "passe" på dere - jeg er her for å advare andre om deres ubegrensede hausse-tråd. Dere har et par debattanter der som hausser uten stopp - Vi snakkker tusenvis av poster helt uten noen form for belegg eller innhold.

At dere aksepterer en slik haussing, i en tråd dere kaller "seriøs" - Denne debattanten ødelegger hele tråden og den ødelegger også for ferske småsparere som stoler på folk i et forum som dette. Nå må dere vise at det er noen voksne hjemme, i tråden deres!
Redigert 18.02.2025 kl 10:58 Du må logge inn for å svare