ArcticZymes Technologies ASA Publishes Innovative Research.

bj111
16.09.2024 kl 10:08 2341

Veldig bra, selger det så blir det enda bedre.
rufus01
17.09.2024 kl 21:21 1825

"ArcticZymes Leverages Rising Interest in Salt-Active Nucleases with New Whitepaper published in Select Science on Advancing Viral Vector Manufacturing"

Ref. siste melding, kan noen forklare meg hva dette betyr. Har lest igjennom og klarer ikke helt å se hva som skulle være nytt her. Er dette bare en sammenfattning av det som er tidligere forfattet. Og er dette bare å regne som en reklamebrosjyre. Eller har det en bredere betydning.?
Frozen
I går kl 14:45 533

Det kom få innlegg på forumet angående denne publikasjonen. Mulig fordi de fleste ikke forstår omfanget av innholdet (meg inkludert), og mulig fordi de fleste nå kun venter på bedre kvartalstall - og har "gått litt lei"... (for så vidt også meg inkludert...)

Jeg kan ikke forstå annet enn at dette (riktignok på litt sikt) er svært gode nyheter, og vil posisjonere AZT godt i det raskt voksende RNA-markedet. De beskrevne, unike, egenskapene og foreslåtte anvendelsesområdene bør tilsi det.

Mon tro om neste nyhet fra selskapet er lanseringen av T7 RNA "HQ" Polymerase, som ble omtalt i desember i fjor. Dette høykvalitetsproduktet tilsiktet bioprosesseringsmarkedet var da under utvikling, med mål om lansering en gang i 2024.
Fünke
I går kl 21:25 393

Jeg, med mange andre, er vel på det nivået. Når behøver man ikke være teknologisk på høyde med de høyest utdannede akademikerne i biotech-verdenen for å forstå at AZT leverer endel produkter som er helt unike og bedre enn konkurrentene tilbyr, men litt innsats må man legge i det. Det vi ikke forstår er hvorfor ikke kundene i større grad har omfavnet for eksempel SAN HQ. Produktet har jo vært i markedet en god stund. Det viste til fin vekst en stund, for så å stoppe opp, når kanskje vi som følger selskapet forventet akselerert vekst. Vi ser jo disse grafene og posterene som alle viser hvilke fremragende egenskaper produktene har, men likevel selges det ikke mer. Ja, det er head wind i markedet, men ingen er i dette selskapet for at de skal vokse i samme takt som bransjen. Da kjøper vi en indeks. Vi er jo her for at vi forventer at unike og overlegne produkter skal ta markedsandeler. Altså vokse raskere. Vi har egentlig aldri fått et svar på dette i de 8 siste kvartalsrapportene som har vist til en flat utvikling og nedadgående etter koronaårnene. Man blir frustrert som aksjonær når det ikke går som veldig mange forventer og de heller ikke klarer å kommunisere ut hvorfor de ikke klarer å selge som de og vi har forventet i allefall det siste året. Puh. Fikk blåst ut litt damp. Jeg er fortsatt tungt investert og håper på vind i seilene snart. Spennende nye produkter. De har jo sagt i ti år at de er drevet av voice of customer. Det er tilsynelatende ikke de helt store aktørene som har pekt ut retningen, for å være litt småfrekk i replikken.
rufus01
I dag kl 15:48 168

Syns det begynner å bli helt på sin plass og være litt småfrekk i replikken. Med den betydlige økningen i arbeidstokken, sammen med den forespeilede økningen innenfor både biomanufacturing og Molecular tools i årene vi har fremfor og forsåvidt bak oss. Sammen med nye lokaler med oppskalert produksjonskapasitet, for og møte fremtidens krav. Sammen med GMP-grad på SAN-HQ, noe som visstnok var ett krav fra markedet. Med alt dette på plass, er vi fremdeles på stedet hvil. Dette er virkelig vanskelig og forstå, all den tid de hevder og ha unike produkter som er overlegent det meste annet på markedet. Uansett motvind som det snakkes mye om, så er det rart at de ikke klarer og ta større markedsandeler hvis produktene er så unike som det blir hevdet. Håper resultatene nå fremover vil snu pilene til og peke oppover. Så lenge man sitter tungt lastet, så er håpet det siste man mister. Tenker med skrekk og gru tilbake på tiden med woulgan, som uten tvil var det beste sårbehandlingsproduktet på markedet. Men alt kokte bort i kålen dessverre. I medisin bransjen er det ikke alltid at de beste produktene har livets rett dessverre, håper bare ikke at det gjelder enzymene til AZT :)
oppturen
I dag kl 17:00 101

Er Woulgan i handelen i dag ?
rufus01
I dag kl 19:02 24

Nei dessverre, Betaglucan delen av Biotecpharmacon ble solgt til ett kanadisk kosttilskudd firma. Husker ikke navnet på selskapet, men tror ikke videreføring av woulgan var en del av av avtalen. Beklageligvis for alle med vanskelige sår.