Idex - emisjon med 1 milliard nye aksjer

Vegvisir
IDEX 16.09.2024 kl 18:10 26278

Da har vi fått svaret, og som forventet så kjører gutta full utvanning og som nokså sikkert vil resultere i 1 milliard nye aksjer, inkludert konverteringen av lånet.

Styret vurderer en reperasjonsemi, men kjenner jeg dem rett så blir det lite til overs for den vanlige aksjonær.

Nå er antall aksjer ca 340 mill. Etter disse emisjonene (inkl. warrants) så blir det ca 1.340 Mrd aksjer i selskapet:)

Alt dette er gjort bevisst. Nå får Keith og co en stor andel av selskapet til en slikk og ingenting. Togrøveri på høylys dag!
Cartr
20.09.2024 kl 19:19 2195

Du har nok helt rett. Det står også (tusen USD) i parantes oppe på side 8 også. Se til Venstre for overskriften År – Lønn etc.

Og for CEO Vincent Graziani, administrerende direktør står grunnlønn oppført til 360 (det var som sagt jeg som la til nullene) En bussjåfør i Norge tjener mer hvis vi snakker NOK. Som fagutdannet bussjåfør vil du tjene fra 500.000 og opp, avhengig av skift, turnus og arbeidsmengde. https://www.tide.no/jobb/spoersmaal-og-svar-om-bussjaafoeryrket/

Side9.
Gjennomsnittlig lønn målt i USD påvirkes av valutakurser og ulike lønnsnivåer og økninger i markedene der IDEX Biometrics opererer. Ved utgangen av 2023 var 34 % av konsernets ansatte ansatt i USA, 38 % i Storbritannia, 22 % i Norge og 6 % i Kina.

Sikkert derfor disse rapportene kommer på engelsk og man må bemerke at tallene er i tusen USD.
Redigert 20.09.2024 kl 19:25 Du må logge inn for å svare
rischioso
20.09.2024 kl 19:35 2173

Jeg aner ikke hva du babler om og det gjør du nok ikke helt selv heller - jg har i alle fall ikke snakket om verken nok eller usd - min input gikk i at dere baissere ikke fremstiller slik ting er og da blir heller ikke det dere skriver annet enn støy - men lykke til med det....;)
rischioso
20.09.2024 kl 19:43 2157

Det er ikke alle som ser spøkelser på høylys dag, men sikkert noen flere enn deg så du er nok ikke helt alene...;)

RE - Det er på 0,15 det går an å gjøre penger,

* Vel, hvor mange er det som sitter med et snitt på 15øre - svaret er svært få, altså en håndfull av alle investorene og kun de få som ble med i emisjonen og som ikke eide en eneste aksje fra før. Vil de så selge på 15øre? Nei, selvfølgelig ikke, ingen vil selge på 15øre - absolutt ingen, men noen svært kortsiktige av de få som ble med i emisjonen og ikke eide en eneste aksje i fra før og dermed har et snitt på 15øre + kurtasje kan nok vurdere og selge på 30-50øre avhengig av hvordan ting utvikler seg fremover, men igjen - de er det få av. Så med disse fakta i minnet og ei full cashkasse sammen med mye spennende som kan materialisere seg fremover så har vi nok allerede sett den optimale bunnen - og det er rundt det nivået kursen befinner seg på nå og av samme grunn blir denne kjedsommelige baissingen å anse som ikke annet enn ventesuppe...;)

Når det er sagt så kan jeg jo forstå at du med flere har et ønske om å få kjøpt på 15øre spesielt om snittet er høyt, men det i seg selv er jo ingen plausibel grunn til at den skal ned dit - ikke når det meste tilsier at den ikke skal det og det er nettopp det som er av betydning...;)
Redigert 20.09.2024 kl 20:03 Du må logge inn for å svare
Cartr
20.09.2024 kl 19:54 2141

Først klager du på at jeg ikke sjekket dette med kompensasjonen til Catharina Eklof, CCO6 på 6,2 mill, som jeg har lest nevnt flere ganger, som om det var feil. Og så bekreftes det at hun faktisk har det.

Og jeg reagerer på slike lederlønninger i selskap som ikke tjener penger men har ridd børsen i 28 år, og attpåtil etter at selskapet anså seg fullfinansiert ut 2024 får vi en griseemisjon på 1,1 milliard aksjer og en utvanning på 300 prosent. (Du kan ikke ha vært med lenge om du tolker dette positivt)

Quote rischioso: Kanskje du burde sjekke litt mer før du snur deg rundt og ukritisk sender videre alt som kan bygge oppunder negativiteten din - bare et vennlig tips...;)

Altså tok jeg ikke feil, og så kommer du med en rapport som også bekrefter dette, men du bedyrer at selskapet har heller vært måteholdne når det kommer til lønn og kompensasjoner...

Så hvis 6,2 mill er feil må du jo mene 620.000 NOK. Det er ikke godt å forstå hvor du vil henne
Cartr
20.09.2024 kl 20:07 2119

For de som har vårt med siden aksjespleisen i januar da kursen lå på 2,50. Kan man risikere å gå på enda en smell om man snitter ned på 0,15 øre om man ikke får gjennomslag for denne griseemisjonen. Hva om Finanstilsynet sier nei, reagerer på et sannsynlig aksjedump og fall på 80 prosent på en måned som om noen hadde innsideinfo... Da ser vi fort 0,10 eller lavere.

Aksjene forventes å bli omsettelige på Oslo Børs innen utgangen av oktober 2024, etter at nødvendige betingelser er oppfylt og et prospekt er godkjent av Finanstilsynet. https://e24.no/bors/instrument/IDEX.OSE

Krav til likebehandling av aksjonærer
Utstederselskaper plikter å likebehandle aksjonærene og ikke utsette dem for forskjellsbehandling som ikke er saklig begrunnet. Dette følger klart av aksjelovgivningen, verdipapirhandelloven og børsregelverket. https://www.finanstilsynet.no/nyhetsarkiv/nyheter/2023/rettede-emisjoner-og-likebehandling-av-aksjonarer/

Men de som handler nå, på 0,15 og deromkring, om dette godkjennes vil nok tjene penger, men med så mange aksjer i omløp vil nok mange tape mye. Det spørs hvor lenge man har vært med og om vi får en ny spleis.

Og for den som har fulgt med en stund er det ofte man får handlet til under Emikurs i børsselskaper kort tid etter og derfor avlyser de rep emi. Hvorfor det er slik kan ha mange grunner. Men det hender folk trenger penger og må selge.

Vanskelig å forstå?
Redigert 20.09.2024 kl 20:09 Du må logge inn for å svare
rischioso
20.09.2024 kl 20:13 2108

Du klarer vel å lese - så les en gang til. Den lønnsdiskusjonen er den dårligste form for baissing jeg noen gang har sett. Lønn og kompensasjoner har vært kjent lenge og det over mange år så at du først nå kommer drassende med dette når du sitter i en stor minus blir jo bare komisk. Ja, de har en grei lønn, men helt i tråd med bransjen - altså andre og lignende selskaper - med og uten inntjening.

Fokuset ditt er feil hvor du befinner deg i en slags hevntunnel. ADHD baissingen din er ikke annet enn komisk støy, har null innvirkning på kursutviklingen så hva sitter du igjen med da - en urealistisk virkelighetsoppfatning som du har alt å tape på for mens du fortsetter den kjedsommelige baissingen din så vil triggende ting skje fremover og aksjene du kunne kjøpt i intervallet 17-19øre vil plutselig være borte - JustSayin...;)

Fortsatt god helg!
Cartr
20.09.2024 kl 21:19 2040

Har du hukommelse som en gullfisk? Gå tilbake til forrige side og se hva jeg Quotet deg på. Det var da heiltfint sa at summen jeg nevnte på 6,2 mill var feil. Altså visste du ingen ting om hennes kompensasjon, men så ut til å kose deg med at heiltfint bemerket at summen var feil

Dette svarte du meg med:

RE - Jeg skrev i parantes, enten her eller på ENSU posten, at jeg kun ha lest det på forumet.

Kanskje du burde sjekke litt mer før du snur deg rundt og ukritisk sender videre alt som kan bygge oppunder negativiteten din - bare et vennlig tips...;)

Men nå kommer du plutselig med at «Lønn og kompensasjoner har vært kjent lenge»...

Du snakker jo ikke sant. Og forøvrig nevner jeg både at jeg har troa på IDEX, men det kan ta tid, samtidig som jeg med rimelig god grunn, og jeg er ikke alene om å være forbanna. IDEX kunne gjort dette mer ryddig og for lenge siden. Her burde Eklof stoppet handelen da det ble lempet ut aksjer i bøtter og spann. 80 prosent kursfall på en måned og de planla Emi. Fikk du med deg hva som skjedde i ENSU nettopp. Sannsynlig innsideinformasjon på avveier. Vi kunne fått en EMI på 50-60 øre, eller til og med over krona om ikke CEO sov bak rattet, og de to ekstra warrantene på 0,15 øre var helt unødvendig. Du sier det jo selv. Bare positive fremtidsutsikter.

Dette er avtalt spill! Ingen tvil!! Håper Finanstilsynet stopper det.

Det som er skummelt er at dette kan hale ut i tid. Kanskje ser vi først resultater av betydning i 2026-2027. Mastercard nevnte 2026 i Januar. Ser du på norske banker så er det liten interesse for fingeravtrykk kort på nåværende tidspunkt. Men de tilbyr mobilløsninger, betal med mobil, men det er ikke Idex sin teknologi. https://www.nordea.no/privat/vare-produkter/nettbank-og-mobilbank/mobilbetaling.html

Dermed kan vi få flere emisjoner i tillegg til akskjespleis. Og det er ikke ADHD baising, men realistisk

Catharina Eklof fikk på Linkedin to spørsmål. først om hvilket kort som ble brukt i India transaksjonen. Hun svarte svenske Rockercard. Men hun svarte ikke på spørsmålet om dette Mastercardet har IDEX teknologi. Det unngikk hun å svare på. Hvorfor? https://www.mastercard.us/en-us/business/overview/safety-and-security/authentication-services/biometrics/biometrics-card.html

Så hvis det ikke er IDEX, hvem er det?

De eneste som ser ut til å dra inn penger er NEXT. De fikk en ordre på 450 mill i India og mange mindre ordre etter dette, både i India,. Kina og Pakistan. I India samarbeider de med M-Tech som er certifisert av RuPay, MasterCard og VISA og er en av Indias største kortprodusenter.

Ja det er virkelig tiden for fingerprints...
Idex ned ca 90 prosen i år til ca 0,18
Zwipe er ned -87.03 siste 52 uker til 0,295
Fingerprint Card 0,0614 SEK

Det betyr ikke at jeg har mista troa helt på IDEX, men det er lov å være forbanna på nok et togrøveri. Og som sagt tør jeg ikke snitte ned før dette er godkjent. Setter Finnanstilsynert foten ned kan vi i verste fall faktisk risikere at IDEX utestenges fra børsen.

Så vær forsiktig. Det er mitt råd. Det må noen hundremillioners ordre til om vi skal få et brukbart løft med 1,4 mill aksjer til 0,15 øre så Ikke hør på ADHD hausere, men vurder selv.

Og jeg skal holde meg for god til å være så nedlatende og falsk med smileansikt bak...

Men fortsatt god helg til deg og!
Redigert 20.09.2024 kl 21:25 Du må logge inn for å svare
oivindl
20.09.2024 kl 23:16 1934

”Har du hukommelse som en gullfisk? Gå tilbake til forrige side og se hva jeg Quotet deg på. Det var da heiltfint sa at summen jeg nevnte på 6,2 mill var feil.”

Standard fra Rischioso.
Han blir stadig tatt i feil, men da skifter han tema, endrer argumentasjonen og sparker gjerne inn åpne dører.
I håp om å fremstå som feilfri og kunnskapsrik.
Mange som gjennomskuer den taktikken.
Redigert 20.09.2024 kl 23:17 Du må logge inn for å svare
iTRADER09
21.09.2024 kl 00:13 1895

"Det står naturligvis ingenting om lønn og kompensasjoner i den ordinære årsrapporten"
Som vanlig setter du deg ikke inn i hva du investerer i, det passer ikke med "strategien" med å gå etter søppel akjser som har falt mye og satse på bounce.
Note 5 til regnskapet, i den ordinære årsrapporten "Compensation and benefits" inneholder "Remuneration to officers" (i $000 så det er ingen tvil om at det er kUSD).

Du har rett at Eklof er innleid, noe annet ville vært vel komplisert fordi hun er bosatt i et land Idex ikke har virksomhet. Executive remuneration inkluderere pensjon og forsikringer og de er begge 0 for Eklof, men totalen er 602kUSD. Det er ganske bra for en pølsekiosk. Om jeg hadde vært medeier i en pølsekiosk med dundrende underskudd, ville jeg synes det var litt drøyt om vi betalte salgs-sjefen 6.3MNOK, selv om vi slapp å betale pensjons-inskudd
iTRADER09
21.09.2024 kl 00:20 1933

Er delvis enig at lønnsdiskusjon er irrelevant for å diskutere bedrifter, men i Idex er det et symptom som går igjen gjennom 26år at ledelsen har svært høye lønninger i forhold til bedriftens størrelse. Det er ikke Eklof's lønn jeg reagrerer på, men en bedrift som lønner ledere helt urimelig i forhold til scope og resultater. Det tyder på at det er noe galt med styringen....
iTRADER09
21.09.2024 kl 00:47 1944

Rocker kortet er Idex TB sensor, men ikke Idex Pay.
https://www.idexbiometrics.com/rocker-biometric-payment-card-in-partnership-with-idex-biometrics-idemia/
Eklof kan neppe få tak i et annet kort koblet til et nettverk (i dette tilfelle Visa),

Thales (FPC) og Idemia (Idex) er de to produsentene som faktisk har fingerkort i markedet. De er de to suverent største aktørene i kortmarkedet og har hatt sine kort på markedet med både MC og Visa godkjenning i 3 år nå og fikk noen salg, spesielt i hjemmemarkedet i Frankrike, men også UAE, og Sverige (Rocker). Men nå har det tørket ut, Graziani sa ved siste Q presentasjon at Idemia ikke tok sensorer fra Idex lenger og FPC rapporterte 97% dropp i salget til Thales.
Men selvfølgelig når de små produsentene får Idex Pay så blir det så mye bedre.
heiltfint
21.09.2024 kl 02:34 1946

"Vi kunne fått en EMI på 50-60 øre, eller til og med over krona om ikke CEO sov bak rattet"
Det har du helt rett i, IDEX burde sett dette komme tidligere
Redigert 21.09.2024 kl 02:51 Du må logge inn for å svare
Wrold
21.09.2024 kl 07:09 1911

Heltfint
Det er mulig du har rett på emi 50-60 øre,men er ikke så sikker på om noen har blitt med på emi i denne størrelse ?
Bulldog
21.09.2024 kl 09:38 1843

Ensurge-aksjen ble handelsstanset onsdag. Selskapet har i etterkant opplyst at det ble solgt store volumer av selskapets aksjer i markedet tirsdag og onsdag, noe som førte til at aksjen falt mye.

Finanstilsynet har også vist interesse for saken.

– Finanstilsynet har merket seg den unormale kurs- og volumutviklingen i forkant av at aksjen ble suspendert. Vi følger rutinemessig opp slike hendelser, og kan bekrefte at vi vil foreta nærmere undersøkelser i denne saken, har seksjonsleder Thomas Borchgrevink i avdeling for markedstilsyn, seksjon markedsatferd, sagt til E24. https://e24.no/bors/nyheter/a/298024?pinnedEntry=298024

Samme ulla som Idex. Er det ikke det, rischioso?
Redigert 21.09.2024 kl 09:40 Du må logge inn for å svare
Cartr
21.09.2024 kl 13:37 1741

Det som overrasket meg er at selskapet selv ba børsen stoppe salget, men hvis Finanstilsynet allerede i forkant var på saken, kan det jo tenkes at de var tvunget til å gjøre noe, men det blir bare spekulasjoner. For slik jeg og andre så det lignet det på samme nedsalgskjøret vi så i IDEX nylig.

"– Finanstilsynet har merket seg den unormale kurs- og volumutviklingen i forkant av at aksjen ble suspendert. Vi følger rutinemessing opp slike hendelser"

Det ble nevnt en selger som også er i IDEX, men er noe usikker på hva som egentlig skjedde. Bare et unormalt stup som om noen dumpet aksjer. Derfor er jeg overrasket over at ingen grep inn da det ble lempet ut aksjer i IDEX og kursen stupte 80 prosent på under en måned.

Vi har sett samme mønster i begge selskap i to, tre tiår. Jeg hadde aksjer i Thin Film før det på nytt endret navn og også delvis produkt, men valgte å hoppe av med et lite tap etter ting som tydet på bløff på bløff for å få inn Emikroner. Og med samme bakmenn. Opstad og Keith hele veien...

Noen som husker dette?

18 ÅR ETTER BØRSBOBLEN ER THIN FILM KLAR FOR Å BLI ET INDUSTRIEVENTYR
(ABCNYHETER 17. feb 2018) – IT’S HUGE! IT’S THE PERFECT STORM! nesten roper amerikaneren når han beskriver det som er i ferd med å skje i Thin Film Electronics. https://www.abcnyheter.no/penger/privatokonomi/2018/02/17/195371759/18-ar-etter-borsboblen-er-thin-film-klar-for-a-bli-et-industrieventyr?nr=1

Men mot slutten av året gikk han av eller fikk sparken, og om jeg ikke husker feil solgte aksjene sine med stort tap... Da fikk jeg nok, men ENSU har fulgt opp med emi på emi og og er hele tiden på nippet til det store gjennombruddet.

Når det gjelder IDEX har de nærmest annonsert "det store gjennombruddet" lenge. Det finnes mange artikler om IDEX tek og smarttelefoner som det aldri synes å bli noe av... Jeg finner masse positive, ofte gjennombruddsmeldinger helt tilbake til 2004. Men dengang ei.

IDEX FIKK AVTALE MED GIGANT
(24. juni 2004) Idex-sjef Andrew Heap har fått en utviklingsavtale med en av verdens største elektronikkprodusenter Texas Instruments. https://www.digi.no/artikler/idex-fikk-avtale-med-gigant/299512

LYSET SLUKKET PÅ HOVEDKONTOR
(10.10.2019) Hovedkontoret til den tidligere børsynglingen Idex Biometrics på Fornebu er stengt. Selskapet har gått med 1,2 milliarder i underskudd de siste ni årene. SAMTIDIG TAR LEDERGRUPPEN UT MILLIONLØNNINGER OG HEVDER AT SELSKAPET ER PÅ RANDEN AV ET KOMMERSIELLT GJENNOMBRUDD. https://www.finansavisen.no/forum/thread/53528/view/0/0?page=2

Så virket det nesten som om IDEX igjen stod frem som nytt og lovende og det har haglet med positive meldinger... Nå er det like før liksom... Men vi ser det samme skje om igjen og om igjen.

DISSE AKSJONÆRENE DUMPER I IDEX!
(15.09.2024) Biometriselskapet på Oslo Børs har kollapset totalt, Investornytt kan nå avsløre nøyaktig hvem som selger aksjer samtidig som det er satt ny rekord i antall børsmeldinger på 6 måneder. https://investornytt.no/disse-aksjonaerene-dumper-i-idex/

Derfor mener jeg det er god grunn til å kriitisere lederlønninger og spesielt det som nylig har skjedd. En dolking i ryggen med tanke på hvor lovende man har gitt inntrykk av at dette er de siste tre, fire årene og spesielt overgangen til 2024 og de siste par måneder. Her blir vanlige aksjonærer igjen offer for et spill som igjen beriker noen få, og en utvanning på 300 prosent i et selskap som anså seg fullfinansiert ut 2024,

Så jeg håper Finanstilsynet reagerer. Med VISA godkjenning og alt annet positivt meldt kunne de lett ha kjørt en Emi med rabatt da CEO kjøpte 666.666 aksjer til kurs 0,60 og kursen lå på 64 øre. La oss si de fikk emiaksjer til 50 øre. Det ville vært med 14 øre i rabatt, men noen ville det tydligvis annerledes. Selv 466.666 aksjer til er et sjokk med tanke på fullfinansiert ut 2024, og ikke minste emikurs på 0,15. Attpåtil to Warrants.

Altså henter de ikke mellom 55-65 mill kroner som annonsert. Noe de lett kunne gjort mye tidligere, og plutselig nesten tredobler de nesten til 140 mill på sinnsykt lave nivå... Vi går fra 338,749,888 mill aksjer til nær 1,4 milliarder og til en kurs på sinnsyke 0,15 øre..

Den 13 August var kursen 1.34. Den 14 August, dagen etter kommer det en positiv melding, og så stuper det plutselig. Akkurat som i Ensu, en positiv melding og stup på 30 prosent før børsen stenger for salg tre kvarter etter åpning andre dag, men ingen i IDEX reagerer. Så hvis Finanstilsynet har fått med seg noe av dette håper jeg de setter foten ned og sier at det er for grådig utvanning på bekostning av vanlige aksjonærer, og at IDEX må komme opp med noe mer realistisk.
Redigert 21.09.2024 kl 13:46 Du må logge inn for å svare
Cartr
21.09.2024 kl 13:42 1764

Helt enig! Tre stk i ledelsen har tilsammen 15-16 mill i lønn i 2023. I tillegg har de flere ansatte. Så ikke noe antall og heller ikke hva slags lønn de har. Det er med andre ord en del lønnsutgifter som synes utelatt. Så har du godgjørelser til styret på 3,7 mill for 2023

Idex skriver: Ved utgangen av 2023 var 34 % av konsernets ansatte ansatt i USA, 38 % i Storbritannia, 22 % i Norge og 6 % i Kina.

Og så var det denne

LYSET SLUKKET PÅ HOVEDKONTOR
(10.10.2019) Hovedkontoret til den tidligere børsynglingen Idex Biometrics på Fornebu er stengt. Selskapet har gått med 1,2 milliarder i underskudd de siste ni årene. SAMTIDIG TAR LEDERGRUPPEN UT MILLIONLØNNINGER OG HEVDER AT SELSKAPET ER PÅ RANDEN AV ET KOMMERSIELLT GJENNOMBRUDD. https://www.finansavisen.no/forum/thread/53528/view/0/0?page=2

Men det er feil. Underskudd de siste ni årene? Har de noensinne gått med overskudd siden 1996?
Cartr
21.09.2024 kl 13:54 1814

Kursen lå på 0,64 da ny CEO handlet 666.666 mill aksjer til 0,60 øre. Det hadde vært lett å hente 50-60 mill om de ga rabatt ned til f.eks 50 øre, Spesielt med ny CEO, VISA godkjenning, melding om forventning av økte inntekter i andre halvdel av 2024 og en reordre i sommer, en førsteordre i Afrika 2. Sept på 15 mill og da var kursen 0,61 øre...

Målet var 55-65 mill, men så ble det nærmere 140 mill om de får full uttelling... og til ufattelige 0,15 øre.
iTRADER09
21.09.2024 kl 14:17 1892

"Selskapet har gått med 1,2 milliarder i underskudd de siste ni årene."

Per 31/7/24 er underskuddet 354,208 USD and counting.
Mens ledelsen har hele tiden hatt god uttelling for successen. Faktisk har dagens ledelse en moderat kompensasjon, i Swearingen's og Mardia's dager lå man rundt 1 MUSD.
Bulldog
21.09.2024 kl 16:09 1877

– Finanstilsynet har merket seg den unormale kurs- og volumutviklingen i forkant av at aksjen ble suspendert. Vi følger rutinemessig opp slike hendelser, og kan bekrefte at vi vil foreta nærmere undersøkelser i denne saken, har seksjonsleder Thomas Borchgrevink i avdeling for markedstilsyn, seksjon markedsatferd, sagt til E24. https://e24.no/bors/nyheter/a/298024?pinnedEntry=298024

Kommer FINANSTILSYNET til å gå etter Idex også?
Gullhaugen
21.09.2024 kl 18:37 1945

Idex var mye mye verre. Det er bare å rappotere ,jeg har.
elnomi
21.09.2024 kl 19:24 1910

Det hjelper ikke syte og klage over emisjonen og emisjonkursen. Dere fikk kurs 0,15 og får være fornøyd med det.
Pappesken
21.09.2024 kl 19:38 1898

Snudde fort den optimismen din. Som alltid.
Kjedelig du handlet som bare det rundt 0,50 da.. får håpe rapporteringen din hjelper da.
Bulldog
22.09.2024 kl 14:21 1632

https://www.thamestechnology.co.uk/solutions/biometric-cards

Thames Technology is one of Europe‘s largest and most trusted end-to-end
partners for card issuers. Since being founded in 1994, we have grown in both size
and stature, producing more than 250 million cards a year for customers in over
60 countries. In 2022 we became the first and only European manufacturer of
prestigious metal cards approved by both Mastercard and Visa.
rischioso
23.09.2024 kl 10:25 1308

Noterer meg at superbaisserne glimrer med sitt fravær på grønne dager...;)
Cartr
23.09.2024 kl 10:50 1266

Så du mener realisme er baissing, eller at fakta om IDEX lange togrøverihistorie er baising, eller det faktum at et selskap som hevder seg fullfinansiert ut 2024 i sin tredje emisjon i år henter ufattelige 1,1 milliarder aksjer som beriker noen få, mens vanlige aksjonærer må ta smellen som vanlig, eller at det har foregått ting her Finanstilsynet burde reagere på, eller at lederne henter ut store millionbeløp i lønn i et selskap uten inntekter og på emikroner hentet på meldinger som sjeldent holder vann?

Kursen er forøvrig 0.1864, men vent til opp mot 1,1 milliarder aksjer kommer ut i markedet. Så vær forsiktig folkens. Vi kan risikere en nedtur til godt under 0,15 og vi kan risikere at Finanstilsynet griper inn og stopper griseemisjonen, da kan to ting skje, ytterligere fall eller at IDEX kastes av børs. Selv venter jeg med å snitte ned til dette er godkjent.

Med så mye aksjer i markedet skal det noen virkelig store ordre til for at aksjen skal stige nevneverdig og med alle warrantsene og emiaksjer forøvrig er det nok mye gevinstsikring underveis, noe som gjør at en eventuell økning i kurs tar enda lengre tid.
Redigert 23.09.2024 kl 10:53 Du må logge inn for å svare
tuja
23.09.2024 kl 10:59 1241

Skal ikke lenger enn 9 mnd tilbake i tid der Idex ble priset til 1 milliard nkr. Om emisjonen blir godkjent, vil selskapet kun prises til 170-180 mill kr. Og av det ligger 90 mill som innhentet kapital. Legg til 70 mill kr i varelager, så prises alt av avtaler samt utvikling av Idex Pay til null kr. Kommer det noen gode nyheter utover høsten, burde aksjen i det minste stige tilbake til nivået fra starten av 2024. Dvs opp mot krona fullt utvannet.
Cartr
23.09.2024 kl 11:03 1223

Man skal være ganske pappskalle for å ikke forstå at det som har skjedd siste halvannet måned nærmest var utenkelig og at kursen aldri burde falt under 0,50, men på akkurat det tidspunktet begynte en del å skjønne at her var det ugler i mosen. IDEX som sannsynligvis planla en større emisjon burde gjort som ENSU og stoppet handelen, men det spørs om ikke ENSU visste at Finanstilsynet var på saken. Uansett er det ingen som kunne forutse en emi på 0,15 og utvanning med 1,1 milliarder aksjer.
Redigert 23.09.2024 kl 13:30 Du må logge inn for å svare
Cartr
23.09.2024 kl 11:09 1200

Så ventet de også en del inntekter i slutten av fjordåret og begynnelsen av 2024, (som stort sett uteble), i tillegg til at de anså seg fullfinansiert ut 2024 så den sammenligningen holder ikke. Kursen i dag tilsvarer 0.037 før spleis. Går emisjonen i boks så er vi tilbake til start med ca 1,4 milliarder aksjer, men til en ufattelig mye lavere kurs. Den lå på 30-40 øre før jul. Og inntektene i 2024.... Det blir spennende å se Q4 og Q1 rapporten. De vil fortelle mye om hva som er sagt og hva som holder vann.
Redigert 23.09.2024 kl 11:22 Du må logge inn for å svare
Cartr
23.09.2024 kl 12:43 1056

ENSU fikk eller måtte be børsen om å stoppe salgstupet og varslet så emisjon på 1 kr. Selv DNB Asset Management er med. Det ser jo lovende ut... Kursen gikk raskt opp fra 87 øre til litt over krona. I dag har den væert nede på 0.942 og ligger for øyeblikket på 0.9679.

Hva er oddsen for at vi får IDEX til under 0,15 øre når 1,1 milliarder aksjer skal ut i markedet? I tillegg skal det være en ekstraordinær generalforsamling i dag og en til 6 oktober, tror jeg det var, så vær forsiktig og husk børsens to gyldne regler:

1. Spill ikke for mer enn du har råd til å tape
2. Spre risikoen på flere selskap
Redigert 23.09.2024 kl 12:46 Du må logge inn for å svare
Møyfrid
23.09.2024 kl 13:12 1006

Ja, du ser meg ut som en grønn dag, Omsetningen tørker inn og uten en melding av episke proporsjoner skal denne ned til 0,15. Gevinster skal sikres.
tuja
23.09.2024 kl 13:16 1002

Er vel ingen som har gevinst på 15 øre, bortsett fra short.
tuja
23.09.2024 kl 13:38 959

IDEX Biometrics extraordinary general meeting held on 23 Sep 2024
IDEX Biometrics ASA held an extraordinary general meeting on 23 September
2024. 87.2 million shares or 25.7% of the share capital was represented at the
meeting.
The authorisation to the board to issue new shares, was approved by the
extraordinary general meeting. The board will apply this authorization to issue
the Tranche 1 Shares as disclosed in connection with the private placement on
16 September 2024: NewsWeb .

For the avoidance of doubt, the issue of Tranche 2 Shares and the Subsequent
Offering will be presented to the extraordinary general meeting on 9 October
2024; NewsWeb .
Cartr
23.09.2024 kl 13:38 957

Det er vel ingen som har påstått det?

Forøvrig noterer jeg meg at et nytt selskap har kommet på shortinglisten: LIVERMORE INVEST AS med 2 000 000 den 18.09.2024
Pappesken
23.09.2024 kl 13:40 950

Vil påstå at man skal være ganske så pappskalle om man hører på sånne Nick som Mr gullhaugen. Det var meningen med mitt innlegg som du svarte på.
Så tenker jeg at som medmenneske og ansvarlig burde man svare sånne og «drepe» motivasjonen deres for å
Spamme alle tråder, det syns jeg er litt gøy når jeg har litt tid til overs. De svarer jo sjeldent, men flyttet seg over i andre tråder etterhvert.
Cartr
23.09.2024 kl 13:41 944

Som forventet, men det kommer en generalforsamling til. Grådigheten selv, og så skal det godkjennes av Finanstilsynet

Aksjene forventes å bli omsettelige på Oslo Børs innen utgangen av oktober 2024, etter at nødvendige betingelser er oppfylt og et prospekt er godkjent av Finanstilsynet. https://e24.no/bors/instrument/IDEX.OSE

Krav til likebehandling av aksjonærer
Utstederselskaper plikter å likebehandle aksjonærene og ikke utsette dem for forskjellsbehandling som ikke er saklig begrunnet. Dette følger klart av aksjelovgivningen, verdipapirhandelloven og børsregelverket. https://www.finanstilsynet.no/nyhetsarkiv/nyheter/2023/rettede-emisjoner-og-likebehandling-av-aksjonarer/
rischioso
23.09.2024 kl 13:44 935

I støyfrids hode så er det nok det og kanskje ikke så mye annet - om noe...;)
tuja
23.09.2024 kl 13:48 921

If you can`t beat them,join them. Om emisjonen går igjennom, er det bare å kjøpe så mye man kan rundt emi-kurs, om den faller dit. I tillegg er det planlagt rep-emi, så mulighetene kommer.
rischioso
23.09.2024 kl 13:50 915

Tidligere tap for deg i dette papiret må være betydelig når vi ser på graden av baissing hvor baissingen i seg selv aldri gir noen gevinst så om du ikke endrer fokus så blir du værende i en nedadgående spiral du selv har etablert for deg selv og tapene - ja, de blir enda større nettopp fordi du aldri får med deg oppgangene som kommer - for de kommer...;)

Men for all del, om du heller foretrekker å være en nyttig idiot for andre som er ute etter rimelige aksjer så skal ingen ta i fra deg det kallet, men medaljongens bakside er jo at noen gevinst for deg blir det jo ikke - annet enn anerkjennelsen - og det er jo noe det oxo - om ikke annet...;)