Idex - emisjon med 1 milliard nye aksjer

Vegvisir
IDEX 16.09.2024 kl 18:10 42518

Da har vi fÄtt svaret, og som forventet sÄ kjÞrer gutta full utvanning og som noksÄ sikkert vil resultere i 1 milliard nye aksjer, inkludert konverteringen av lÄnet.

Styret vurderer en reperasjonsemi, men kjenner jeg dem rett sÄ blir det lite til overs for den vanlige aksjonÊr.

NÄ er antall aksjer ca 340 mill. Etter disse emisjonene (inkl. warrants) sÄ blir det ca 1.340 Mrd aksjer i selskapet:)

Alt dette er gjort bevisst. NÄ fÄr Keith og co en stor andel av selskapet til en slikk og ingenting. TogrÞveri pÄ hÞylys dag!
Cartr
15.11.2024 kl 06:06 2092

Det var nok mange her som har satt sin lit til IDEMIA. Det selskapet er mye omtalt i IDEX trÄdene men IDEMIA er ikke bare fransk. Det er et multinasjonalt selskap, sÄ man har vel forventet salg utover Frankrike, men 0 sier du?

Men som IDEX sier i prospektet er markedet umodent. sÄ kanskje interessen Þker om to, tre Är, men da er kanskje ikke IDEMIA aktuelt og som IDEX sier ogsÄ i prospektet at teknologien deres nÊrmest kan gÄ ut pÄ dato...

Sitat fra prospektet;

"Noen av IDEXs konkurrenter har betydelig stĂžrre Ăžkonomiske og markedsmessige ressurser enn IDEX, og kan uavhengig utvikle overlegne teknologier, noe som kan fĂžre til at IDEXs teknologi blir mindre konkurransedyktig eller foreldet".

Som nevnt et nitrist prospekt.
Redigert 15.11.2024 kl 06:33 Du mÄ logge inn for Ä svare
Cartr
15.11.2024 kl 05:54 2099

Vet ikke helt med de ca 15 mill. Q4 eller Q1. Det ser ut som en enkeltordre, og da den fĂžrste av flere mulige, men jeg kan ta feil.

Avtalen og den fÞrste produksjonsordren representerer en verdi pÄ 1,4 millioner dollar, med levering som starter i fjerde kvartal 2024. Den flerÄrige avtalen setter Vasmobile opp til Ä skalere pÄ tvers av Kenya i 2025 og ytterligere ekspansjon til andre deler av Afrika fra og med 2026.
https://live.euronext.com/en/listview/company-press-release/113100#CompanyPressRelease-12506099
iTRADER09
15.11.2024 kl 05:42 2113

Har ingen tro pÄ at det kommer inn 15 mill i Q4. Afrika avtalen er "multi-year" , med "delivery STARTING in Q4". Har sett den ordlyden fÞr, det betyr mest sannsynlig ikke mer enn et par 100k NOK i Q4.

De store kundene som trekker seg bÄde hos Idex og Fing er franske selskaper som faktisk hadde et marked for fingerkort pÄ hjemmemarkedet, men det ser ut til Ä vÊre mettet. Idemia tok 0 fra Idex, og Thales var -97% hos Fing.
Idex sitt hÄp med Idex Pay are at smÄselskapene skal greie det ikke Idemia og Thales greier - Ä fÄ fingerkort inn, i volum, utenfor Frankrike. Jeg tror det er en mulighet igjen og det er Korea, men der spÞrs det om ikke markedet tas av "competitors have substantially greater financial and marketing resources" (les: Samsung).
Cartr
15.11.2024 kl 05:34 2130

Ja den var usedvanlig lang og deprimerende fra en "verdensleder innen biometri" og som ikke synes Ä ha tro pÄ seg selv, ei heller de "tidligere" stÞrre kundene deres. Ikke markedet heller. Det ser vi pÄ kursen og verdien av selskapet. Men for all del. Jeg hÄper det snur. Mirakler har skjedd fÞr. Det er jo et mirakel i seg selv at de har holdt pÄ slik i 28 Är...
Redigert 15.11.2024 kl 05:36 Du mÄ logge inn for Ä svare
Cartr
15.11.2024 kl 05:25 2132

Du har nok rett i at dette i stor grad er standard for slike selskap, men her kommer de med en del nye innrĂžmmelser som viser at selskapet heller har tatt to skritt tilbake enn to skritt frem.

- Inntektene fra de store kundene siden 2021 ble betydelig redusert i andre halvdel av 2023, og har vÊrt svÊrt smÄ i 2024.

De blÞffer jo nÄr de kaller seg verdensleder, men samtidig innrÞmmer at: - Noen av IDEXs konkurrenter har betydelig stÞrre Þkonomiske og markedsmessige ressurser enn IDEX, og kan uavhengig utvikle overlegne teknologier, noe som kan fÞre til at IDEXs teknologi blir mindre konkurransedyktig eller foreldet.

Og de har helt rett nÄr de hevder at: - IDEX stÄr overfor risiko knyttet til fortsatt drift

Det skal godt gjÞres Ä klare en stÞrre emisjon til om ikke de kan vise til betydelige fremskritt etter to store mageplask. Ett som endte i 2023 da vi gikk fra kroner 3,80 til 30-40 Þre som den gang av ATL, men en Emisjon og lÄn pÄ 100 mill gjorde at de antok seg fullfinansiert ut 2024 og etter aksjespleisen i januar lÄ alt an til en opptur.

De forventet flere ordre i slutten av 2023 og begynnelsen av 2024, men det ser heller ut til at stÞrre kunder velger andre lÞsninger. Inntektene uteble og et nytt mageplask man ikke skulle tro var mulig, sÄ kanskje de var nÞdt til Ä kjÞre en griseemisjon med ekstra warrants for Ä fÄ med investorer. Klarer de det igjen??

- IDEXs biometriske teknologier har ennĂ„ ikke oppnĂ„dd, OG VIL KANSKJE ALDRI OPPNÅ, utbredt kundeaksept i markedssegmentene som IDEX retter seg mot.

Det har vi jo merket. Selskapet er nÄ sÄ billig at om de hadde hatt et godt produkt ville de ha blitt kjÞpt opp, eller i hvert fall tiltrukket seg ordre alla NEXT. Men nei, det finnes knapt inntekter.

Det kommer vel 15 mill pÄ Q4, men det dekker kun ÄrslÞnn til de tre Þverste.

Men jeg har aldri vÊrt med pÄ Ä kjÞpe emiaksjer i IDEX da man som regel fÄr de billigere etterpÄ og er derfor ikke kjent med IDEX sine tidligere prospekter. Likevel er det endringer fra Är til Är. Det gÄr ikke sÊrlig bra med selskapet. De innrÞmmer Ä ha problemer med Ä tiltrekke seg stÞrre kunder og de som var ser ut til Ä trekke seg ut. Inntektene fra dem blir mindre og mindre, og det er ikke store ordre de kan ha hatt, heller at de tester produktet og ikke er imponert?

IDEX er ogsÄ i en rettstvist hvor de ikke har fÄtt betalt for en forsendelse. Hva det skyldes vet ikke jeg, men det kan vÊre at selskapet som fikk produktet ikke evner Ä betale, - eller ikke er fornÞyd med det de har fÄtt.

Siste positivt nytt var 2. sept, sÄ det har vÊrt stille lenge, og du tror ikke dette nitriste prospektet har mye av skylden for et fall pÄ 33,09 prosent fÞrste dag?

Det sier jo mye om dagens situasjon og den viser en negativ utvikling sÄ du har nok rett i at det mÄ en del sjokksalg til om vinden skal snu og da snakker vi om en rekke stÞrre ordre. Men sjansen er stor for at denne diskusjonen er likedann om tre Är, om selskapet klarer tre fire emisjoner til, men da er ikke jeg med.
Redigert 15.11.2024 kl 05:28 Du mÄ logge inn for Ä svare
iTRADER09
15.11.2024 kl 04:13 2162

Enig i at alle prospekt for nyutstedelse av aksjer mÄ ha denne type advarsler. Men likevel, listen for Idex er usedvanlig lang, og det er usedvanlig lite om mulighetene.
Som teknolog bet jeg meg merke i beskrivelsen av Idex sin teknologi og hva som er unikt med den.
"Mobile devices tend to use 32 or 64 bit processors (https://timestech.in/all-about-mobile-phone-processors). Smart cards typically utilize an 8 bit processor (https://www.oracle.com/java/technologies/javacard/smartcards.html)."
Er dette cut/paste fra alle tidligere prospekter? Referansen til Oracle er fra slutten av 1990 tallet (men da var vel idex allerede godt igang med Ă„ lage prospekter og selge aksjer).
Redigert 15.11.2024 kl 04:14 Du mÄ logge inn for Ä svare
MĂžyfrid
14.11.2024 kl 23:45 2228

Nei, det er standard tekst i prospekt for en emisjon av denne type selskap slik at folk skal vĂŠre klar over risikoen.

Dette er et emisjonsprospekt, ikke en kvartalspresentasjon eller capital day - selv om du finner mye av det samme der, bare med litt mindre skrift...:-)
Cartr
14.11.2024 kl 23:41 2233

Jeg vet at dette med risiko i vekst selskaper utgjĂžr risiko, og at man informerer om det, men dette prospektet skiller seg ut og er veldig personlig.

Hva er de viktigste risikoene som er spesifikke for utstederen?

IDEX stÄr overfor risiko knyttet til fortsatt drift
IDEXs biometriske teknologier har ennÄ ikke oppnÄdd, og vil kanskje aldri oppnÄ, utbredt kundeaksept i markedssegmentene som IDEX retter seg mot.

IDEX vil mÄtte Þke sine inntekter betydelig for Ä oppnÄ lÞnnsomhet, og selskapet kan ikke vÊre sikker pÄ om eller nÄr det vil oppnÄ et hÞyt nok salgsvolum i fremtiden til Ä generere betydelige inntekter, vokse sin virksomhet eller oppnÄ eller opprettholde lÞnnsomhet. Selskapet forventer ogsÄ at kostnader og utgifter vil Þke i fremtidige perioder, noe som kan pÄvirke fremtidige driftsresultater negativt selv om IDEX er i stand til Ä Þke inntektene betydelig.

IDEXs innsats for Ă„ Ăžke virksomheten kan vĂŠre dyrere enn forventet, eller veksten i inntektene kan vĂŠre langsommere enn forventet, og selskapet vil kanskje ikke vĂŠre i stand til Ă„ Ăžke inntektene nok til Ă„ kompensere for driftskostnadene.

IDEX sin virksomhet er sterkt avhengig av inntekter fra ny teknologi, kommersiell suksess som ikke er bevist

IDEXs biometriske teknologier har ennÄ ikke oppnÄdd, og vil kanskje aldri oppnÄ, utbredt kundeaksept i markedssegmentene som IDEX retter seg mot.

Det er ikke sikkert at IDEXs mÄlkunder vil velge selskapets teknologi av tekniske, kostnadsmessige, stÞtte- eller kommersielle Ärsaker. Mange av IDEXs mÄlkunder kan ha etablert vellykkede virksomheter ved bruk av andre teknologier og kan finne det vanskelig eller lite attraktivt Ä bytte tilIDEX sin teknologi. Dersom IDEXs mÄlkunder ikke tar i bruk og kjÞper selskapets teknologi, vil veksten vÊre begrenset.

IDEX er underlagt lange utviklingsperioder og produktakseptsykluser, noe som kan resultere i betydelige kostnader uten ytterligere inntekter.

Inntektene fra de store kundene siden 2021 ble betydelig redusert i andre halvdel av 2023, og har vÊrt svÊrt smÄ i 2024.

Selskapet har ogsÄ opplevd Þkte kostnader og forventer ytterligere kostnadsÞkninger.

IDEX vil kanskje ikke vĂŠre i stand til Ă„ effektivt administrere vekst
IDEX vil ikke vÊre vellykket med mindre selskapet klarer Ä generere tilbakevendende inntekter og Þke virksomheten. IDEX kan trenge Ä ansette flere ansatte og utvide bÄde forsknings- og utviklings- og salgs- og markedsfÞringsfunksjonene for Ä oppnÄ selskapets forretningsplan.
Fremtidig vekst kan legge en betydelig belastning pÄ IDEX sine styringssystemer og ressurser.

DEX mÄ kontinuerlig forbedre sine finansielle og ledelsesmessige kontroller og rapporteringssystemer og prosedyrer, og utvide, trene og beholde sin arbeidsstyrke over hele verden. Selskapet vil kanskje ikke lykkes hvis det ikke klarer Ä hÄndtere noen av disse aspektene av veksten.

IDEX sine markeder er umodne

Noen av IDEXs konkurrenter har betydelig stĂžrre Ăžkonomiske og markedsmessige ressurser enn IDEX, og kan uavhengig utvikle overlegne teknologier, noe som kan fĂžre til at IDEXs teknologi blir mindre konkurransedyktig eller foreldet.

Ugunstige forhold i verdensÞkonomien kan ha en sÊrlig negativ innvirkning pÄ IDEX sine markedssegmenter med pÄfÞlgende negativ innvirkning pÄ IDEX sin virksomhet

Fremtidige utstedelser av aksjer eller andre verdipapirer kan utvanne beholdningen til aksjonÊrer og kan pÄvirke prisen pÄ aksjene vesentlig.
https://api3.oslo.oslobors.no/v1/newsreader/attachment?messageId=632116&attachmentId=293196

Dette var et miniutdrag fra side 17 til 23, ... Standard??
Redigert 14.11.2024 kl 23:41 Du mÄ logge inn for Ä svare
MĂžyfrid
14.11.2024 kl 23:37 2232

Ja, da er vi vel omtrent der. Kanskje lit tidligere.

Menigheten fÄr hÄpe pÄ strek kostnadskontroll og sjokksalg av produkter :-)

Det ville i sÄ fall vÊre en ny vind.
MĂžyfrid
14.11.2024 kl 23:33 2239

Teksten du refererer til i prospektet, er ikke annet enn juridisk standard i slike dokumenter, pÄ lik linje med teksten man finner i enhver kvartalspresentasjon - og bÞtter av bÞrsmeldinger.

Det ville jo tatt seg ut om man skulle stÄtt personlig ansvarlig hvis ting gÄr Ät skogen...
Cartr
14.11.2024 kl 23:30 2244

Kanskje, kanskje ikke. De fÄr vel noe inntekter. Afrikadealen skulle jo bringe inn 15 mill i fÞrste omgang og kommer vel pÄ Q4. Rep emien pÄ 21 mill ser ut til Ä forsvinne siden aksjonÊrene nÄ fÄr mulighet til Ä handle under emikurs.
Cartr
14.11.2024 kl 23:21 2267

Jo, men det sÄkalte prospektet gir et helt annet budskap enn hva som er forkynt tidligere. Flere steder stÄr det om forventet Þkning i utgifter og som du ser jeg har oversatt pÄ forrige side, vet de ikke engang om de kan fortsette driften. Prospektet er en eneste enorm usikkerhet som om vinden plutselig har snudd...

I beste fall kan man jo hÄpe pÄ et mirakel, men det kommer neppe med det fÞrste
Redigert 14.11.2024 kl 23:23 Du mÄ logge inn for Ä svare
tuja
14.11.2024 kl 23:13 2262

Idex har redusert "cashburn" kraftig, og er nÄ kommet ned mot 2,5 musd pr kvartal:

Fra sist rapportering: Catharina Eklof, Chief Executive Officer: Transitioning into the CEO role this quarter, my focus has been on executing our transformation program and implementing key initiatives to achieve the targeted cash quarterly operating expense run rate of $2.5 million. By the end of the third quarter, IDEX had executed on targeted reorganization initiatives, significantly reducing operating expenses.

SĂ„ kan vi jo i samme slengen ta med denne:

"On the customer side, we continue to expand our manufacturing partners and solution integrators with our open software platforms and flexible operating system. Focus over the last quarters has been on supporting manufacturers from certification to industrialized production. As a result, KONA I has achieved Mastercard approval for the world first metal biometric card, based on the IDEX Pay platform. A first commercial program is now in the planning phase of being rolled out in Asia. In September, IDEX demonstrated a successful live transaction on the India based RuPay network with IDEX Pay, together with our manufacturing partners. This is a leading indicator of the IDEX biometric platform readiness to bring trusted identity solutions to consumers around the world."
Cartr
14.11.2024 kl 23:09 2217

Hvem var det Investornytt siktet til med overskriften: Disse aksjonĂŠrene dumper i IDEX!? https://investornytt.no/disse-aksjonaerene-dumper-i-idex/

Det var da kursen stupte 80 prosent pÄ under en mÄned og ingen trakk i nÞdbremsen. Er det noen av de samme som tegnet seg pÄ nytt, og er det i sÄfall lovlig? ENSU ble stoppet med begrunnelse i at man trodde innsideinfo om kommende emi var pÄ avveier....

Disse tegnet seg

Robert Keith 70,533,333
Altea AS 66,666,666
Alden AS 33,333,333
F2 FUNDS AS 26,666,666

Er det noen som har tilgang til Investornytt artikkelen?
Redigert 14.11.2024 kl 23:24 Du mÄ logge inn for Ä svare
klaesp
14.11.2024 kl 23:02 2204

Ja, selskapet er spennende noe som gjenspeiles I en kraftig overtegning i emisjonen, i tillegg til store kjþp fra Robert Keith.🎯
Cartr
14.11.2024 kl 22:59 2183

Mars, april tenker jeg, men ville ikke veddet pÄ det sÄ jeg gjetter, men spleis kommer. Kanskje etter neste EMI.

Hvor lenge har de penger?
Cartr
14.11.2024 kl 22:57 2163

Ja der sa du det "Verdenslederen"... IDEX har hele tiden forsÞkt Ä spre en optimisme som nÄ viser seg Ä ikke ha rot i virkeligheten noe 2024 er et stjerneeksempel pÄ. Men Mastercard m.fl. har troa pÄ Biometri, ogsÄ fingeravtrykk, men markedet har ikke troa pÄ IDEX og det er ikke sÄ rart.

Enig i at dette begynner Ä ligne russisk rulett og at et kjÞp under 12 Þre kan vÊre fristende for disse spillerne har sikret seg med Warrants og kommer nok ikke til Ä gi seg med det fÞrste. Robert Keith har jo "troa" og har tegnet seg for 70 mill aksjer og fÄr vel 70 mill warrants til samme pris.
MĂžyfrid
14.11.2024 kl 22:52 2177

Skal vi gjette pÄ en 20:1 her innen nyttÄr?
elnomi
14.11.2024 kl 22:37 2207

Det er vanvittige summer Idex har brent av uten sÄ langt Ä fÄ til noen verdens ting. Helt spinnvilt.

Men ledelsen og togrÞveren har hatt mange fete Är, pÄ aksjonÊrenes bekostning.
MĂžyfrid
14.11.2024 kl 22:34 2194

Helt utrolig at pÞlseboden NEXT tilsynelatende sÄ langt har klart Ä snu trenden, i motsetning til Idex - den tidligere "verdenslederen".

Det er vanvittige summer Idex har brent av uten sÄ langt Ä fÄ til noen verdens ting. Helt spinnvilt.
MĂžyfrid
14.11.2024 kl 22:30 2193

Jeg har fulgt Idex siden 2017/2018 og aldri hatt trua. Historien har gjentatt seg gang pÄ gang. Det har vÊrt stort fokus pÄ positive "milepÊler", men ved ett hvert forsÞk pÄ Ä bemerke de negative har en blitt idioterklÊrt. For min del siden kurs 42,-

Og negative milepĂŠler har det vĂŠrt nok av. Kan jo feks nevne Woodford.

Uansett, det nÊrmer seg muligheter for den som liker russisk rulett. Selv har jeg satt trigger pÄ 0,12. GÄr den under tar jeg en klype, men jeg kommer ikke til Ä melde meg inn i menigheten. For meg er det lenge siden dette har handlet om teknologi.

Time will sjÄ.

Cartr
14.11.2024 kl 22:26 1220

Det var jo nermest lynsjestemning fra enkelte hausere da bÄde jeg og andre sa at vi sannsynligvis ville fÄ aksjer til under emikurs, og fordi det er helt normalt pÄ bÞrsen og det ble gitt flere eksempler. Det finnes selvsagt unntak fra voksende eller sterke selskap, men disse "ekspertene" snakket jo ogsÄ om ting de ikke hadde greie pÄ. Vi var helt nede pÄ 0,126 i dag og endte pÄ 0.127... Er det utenkelig at vi skal helt ned pÄ tiÞringen? Jeg vurderer Ä snitte ned, men vet ikke om jeg gidder bruke mer kroner pÄ dette selskapet. Ti elleve Þre, sÄ kanskje.

jeg har ogsÄ aksjer i NEXT og de drar faktisk inn en del penger og kanskje var det dem IDEX ledelsen hadde i tankene nÄr de skrev i prospektet: Noen av IDEXs konkurrenter har betydelig stÞrre Þkonomiske og markedsmessige ressurser enn IDEX, og kan uavhengig utvikle overlegne teknologier, noe som kan fÞre til at IDEXs teknologi blir mindre konkurransedyktig eller foreldet.

NEXT har mange ca 10 mill kontrakter, en pÄ 35 mill pluss disse

NEXT expands operations to Bangladesh - NOK 95 million order secured through multi-year agreement
NEXT signs commercial agreement and receives NOK 65 million purchase order
NEXT signs breakthrough contract - The agreement has an estimated contract value between NOK 110 - 250 million over 3 years.
Redigert 14.11.2024 kl 22:27 Du mÄ logge inn for Ä svare
Cartr
14.11.2024 kl 22:09 1244

Og det kom fra en som har null innsikt?

Jeg har vÊrt i IDEX lenge og i November i fjor var det stor optimisme i selskapet. En emi og et lÄn og de ansÄ seg fullfinansiert ut 2024. De ventet en rekke ordre ved sluttet av 2023 og fÞrste kvartal 2024. Alt sÄ lovende ut men ordrene uteble, kursen stupte og de kom med fÞrste emisjon allerede i Mai. OgsÄ den med ekstra warrants til de som tegnet seg. Og siden har det bare gÄtt nedover. Ikke en gang ny CEO, VISA sertifisering, lovnader om Þkte inntekter i andre halvÄr, samt store kutt i kostnader klarte Ä forhindre et kursras pÄ 80 prosent pÄ under en mÄned og en griseemisjon som ikke ligner noen ting og viser at IDEX enten er uten styring eller styres av kjeltringer. De mÄ ha visst lenge at de trengte myyye penger, og de kunne fint klart Ä fÄ til en emi rundt krona og ved VISA sertifiseringen, sÄ det er ikke rart mange blir forbanna, og nÄr emisjonen endelig er i boks sÄ kommer et prospekt som er sÄ nitrist lesning at man skulle tro at ledelsen frykter konkurs. Da fÞler man seg lurt.

SÄ jeg har hatt troa pÄ Idex siden 2021, i hvert fall, og den troa er ikke den samme i dag for Ä si det mildt, men det hadde du visst om du hadde lest deg opp litt fÞr du svarer pÄ noe du absolutt ikke har greie pÄ.
Redigert 14.11.2024 kl 22:10 Du mÄ logge inn for Ä svare
007 James Bond
14.11.2024 kl 21:49 1254

Det enkle svaret er vel at det er mer kapital som vil kvitte seg med aksjene( nĂŠrmest for enhver pris), enn det er kapital som vil investere i aksjen. Da faller kursen, inntil dette balanserer. Hvor denne bunnen er, vet ingen, men jeg vil anta det vil svinge litt i begge retninger de kommende dagene. Hvilken vei det svinger mest....???
tuja
14.11.2024 kl 21:44 1265

Om storgutta holder kursen under 15 Þre ut nov, blir utvanningen mye mindre. Blir selvfÞlgelig mindre arbeidskapital for selskapet, men det kommer nÄr warrants innlÞses. Happy med Ä fÄ kjÞpe under emi-kurs.
klaesp
14.11.2024 kl 21:30 1240

Her lever janteloven i beste velgĂ„ende 👍 ikke alle som kan time et kjĂžp pĂ„ selskapets laveste bĂžrsverdi og det i forkant av kommende avtaler 💣
MĂžyfrid
14.11.2024 kl 20:51 1291

Men hvor blir det av salget? Idex mÄ vel opp i en omsetning pÄ ca 250 mill neste Är for Ä gÄ break even. PÄ tide Ä starte opp igjen meldingspressen snart?
ibyx
14.11.2024 kl 20:07 1350

Surprise! Overtegnet som alltid? Bedre signal fĂ„r du ikke pĂ„ en bĂžrsmaskin? 😅

Jo alltsÄ, strömmen som man fÄr frÄn generatorn dÄ
Det Àr just precis sÄ mycket att manicken börjar gÄ
För se, strömmen gÄr tillbaks igen, till början hela ti'n
Och sÄ gÄr den av sig sjÀlv, det Àr en evighetsmaskin

det Àr en evighetsmaskin
det Àr en evighetsmaskin
det Àr en evighetsmaskin
det Àr en evighetsmaskin
det Àr en evighetsmaskin
...
klaesp
14.11.2024 kl 19:21 1427

Ser vel ut som de posjonerer seg til kommende kontrakter 💣

Emisjonen, som var betydelig overtegnet, innebÊrer utstedelse av 466,7 millioner nye aksjer til en pris pÄ 0,15 kroner per aksje, noe som er 9 Þre lavere enn aksjen ble omsatt for pÄ BÞrsen mandag. Midlene skal brukes til selskapets kommersialiseringsarbeid, produktutvikling, markedsutvikling, arbeidskapital og andre generelle selskapsformÄl, fremgÄr det.
elnomi
14.11.2024 kl 19:17 1424

«Hvorfor er det slik? Det er bestemt at Idex skal ha minst mulig i kassa?»

Er det noen fordel da?

YNWA250505
14.11.2024 kl 18:13 1506

Stakkars bittebitte lille jentunge. Sitte 24/7 pÄ et forum og godte seg over at andre taper sine penger. SmÄlig er du MÞyfrid. Men sÄnn er det ofte med personer som ikke har venner utenfor et anonymt forum. Du tror folk her inne forteller Êrlig om sine posisjoner. NÄr de kjÞper, selger og holder pÄ. Skulle tro du var 7 Är.
Bulldog
14.11.2024 kl 16:08 1629

IDEX Biometrics - Approved Prospectus - 13 Nov 2024

Subsequent Offering, offer size

Up to 140,000,000 Offer Shares
Subscription Price

NOK 0.15 per Offer Share
Subscription Period

. From 15 November 2024 16.30 CET to 29 November 2024 at 16.30 CET

Hvorfor er det sÄ viktig at ingen tegner aksjer. FÞrste handelsdag etter melding stuper kursen ned over 30% og godt under emisjonskurs.
Hvorfor er det slik? Det er bestemt at Idex skal ha minst mulig i kassa?
MĂžyfrid
14.11.2024 kl 15:35 1680

Stille fra YNHAB i dag?

Kan man hÄpe pÄ en ekspertkommentar fra sjefshausser og idexianer nr 1?
Åtti8
14.11.2024 kl 14:15 1798

Denne trÄden var trist lesning

Ikke for at jeg er noe bedre stilt, jeg sitter i Life med dritt langt oppetter albuene đŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€Ł
tuja
14.11.2024 kl 13:43 1871

Kortsiktig er EAM en trade, men den er 100 ganger mere risiko kontra Idex. EAM har nÄ en mcap pÄ det dobbelte av hentet penger. De har en utestÄende fordring pÄ seg pÄ 6 meur, samt at de tapte rettsaken i fÞrste instans. Alt de har Ä stÞtte seg pÄ er en anke. Noen blir sittende som Svarte Per. Hvem det blir, gjenstÄr Ä se. Hva gjelder Idex, har de nÄ ett ferdig produkt, og mcap ligger kun litt over penger hentet i siste emisjon. SÄ hvor risikoen er hÞyest, sier seg selv.
Tjorv
14.11.2024 kl 13:37 1885

De har nok fulgt boka i dette tilfellet, som jeg skriver. Men hva med tidligere?

Det andre sĂžlet du skriver er i alle fall underholdende, men helt uten substans.
elnomi
14.11.2024 kl 13:35 1892

Du skulle kanskje solgt IDEX i dag rundt 0,13 og kjĂžpt tilsvarende antall aksjer i EAM?
Kursen var lik tidligere i dag, nÄ er er EAM +34%. Hvert sitt valg
klaesp
14.11.2024 kl 13:11 1948

Skal si du bruker mye tid og energi pĂ„ en aksje du ikke har trua pĂ„đŸ€Ł
Redigert 14.11.2024 kl 13:24 Du mÄ logge inn for Ä svare
kroif
14.11.2024 kl 13:06 1969

Ikke uventet kom den ned pÄ emikurs, og under selvsagt.
Fattig trÞst at jeg slapp Ä bli med pÄ det fallet ogsÄ.
Litt vanskelig Ä se nÄr siste emisjon er satt, etter Ä ha blitt lurt til og tro at den siste har vÊrt noen ganger..
tuja
14.11.2024 kl 11:47 2086

Mye som kan materialisere seg i 2025:

heiltfint
12.11.2024 kl 11:23
567
Endelig, NĂ„ skjer det saker i kina, bankene skal neste Ă„r tilby smart kort til Kinas digitale Yuan ( e-CNY) den nye kinesiske valutaen som har vĂŠrt under utprĂžvning siden 2021

Frem til nĂ„ har e-CNY bare vĂŠrt tilgjenglig gjennom app pĂ„ telefonen, nĂ„ kommer smart kortene (cold wallets) 😃

Denne digital valutaen skal brukes av over en milliard mennesker i Kina hvor dagens fysiske valuta skal fases ut de neste Ă„rene
BRICS landene skal bruke valutaen for handel mellom medlems landene som et anternaltiv til usd og dagens SWIFT system, BRICS representerer 45 % av verdens innbyggere eller 3,5 milliarder mennesker

La oss se pÄ noen av de siste nyhetene om lansering av Cold Wallets (Smart kort))

7 Nov 2024 - E-Yuan-lommebok som er enkel Ă„ bruke for utenlandske besĂžkende, blir lansert i Shenzhen
De pÄ nedre rekke tror jeg er biometriske,ser ut som det til venstre er FPC og et resten fra Union Smart som bruker idex sensor, vanskelig Ä si fordi et annent kort er i veien. (bilde av smartkort fra union smart med idex sensor lengre nede i posten)
https://www.yicaiglobal.com/news/digital-rmb-hardware-wallet-is-launched-in-shenzhen?fbclid=IwY2xjawGgAWJleHRuA2FlbQIxMAABHX_vdQapXtxXM7kWPbqBHEB3Bg3bB2cEnuXx-usG65_zCR_7i7nihB1ZxA_aem_JI7ojILme_zCTjPC3jL9rA

8 nov 2024 -Kina utvider sin CBDC-utrulling med nytt fysisk kort som tilbyr dynamiske QR-koder for betaling
Kina fremmer den offentlige utrullingen av sin digitale sentralbankvaluta (CBDC), den digitale yuanen (e-CNY), ved Ă„ introdusere et nytt betalingskort designet for Ă„ fungere som et tradisjonelt debet- eller kredittkort.
https://defi-planet.com/2024/11/china-expands-its-cbdc-rollout-with-new-physical-card-offering-dynamic-qr-codes-for-payments/

11 nov 2024 - Lansering av den digitale yuan visuelle harde lommeboken
Quote - "Det betyr at kortlĂžsningene vil bli lagt i forbrukernes hender veldig snart"
https://identityweek.net/launch-of-the-digital-yuan-visual-hard-wallet/?fbclid=IwY2xjawGgAPdleHRuA2FlbQIxMAABHb83MVCjn-uFhv9YypUtre5AOv772EPqNDxduTi4wfZOOMByZyGARqA4Eg_aem_hiEwszmIgbi0ypYWHVq9Qw

Union Smart har utviklet denne kortlĂžsningen i samarbeid med seks store banker for bruk i implementering av Kinas digitale Yuan (kalt e-CNY)

Bilder av Union Smart Card med idex sensor,
Fra okt 2024 (Nye sensoren) - https://ibb.co/qF59VzK

1 nov 2024- " 14 sekunder ut i video, kortene nede til venstre har idex sensor
https://www.youtube.com/watch?v=bDcXWeLzWXA

Vi hÄper kortlÞsningen til Union Smart, Chutian Dragon eller Goldpack blir valgt, som velger Ä bruke sensor fra Idex Biometrics

INDIA

Oslo, Norway, 28 August 2024 – IDEX Biometrics is bringing biometric authentication onto payment cards for the Indian market, together with a worldwide leader in payment services. India boasts more than 1 billion payment cards in circulation and has been a frontrunner in biometrics for many years.

Live user experience and technology testing for the IDEX Pay biometric payment cards has been conducted with our Indian payment service partner, giving excellent results, and proving that biometric payment cards can be deployed in a seamless and secure manner throughout India. Newly published research1 indicates that more than 90% of affluent consumers in India want biometric payment cards.

The Reserve Bank of India (RBI) is driving out secure digital payments and is in consultation with Indian banks to mandate alternative multi-factor authentication methods for digital payment transactions. This includes biometric authentication and specifically fingerprints. The payment landscape in India is set to change.

With an opportunity to grow contactless payments from current low adoption levels of 16%, the biometric card represents a new secure and convenient payment solution for India. The biometric authentication is performed directly on the payment card, no change to existing payment terminals and infrastructure is needed. Equally important, the IDEX Pay technology ensures cardholder’s biometric data never leaves the card, confirming highest level of security and privacy for the consumer. IDEX Biometrics will be present at the Global Fintech Fest in Mumbai on August 28-30, 2024 for live demonstrations, you are welcome to join us at booth K20-22-23.

“We are committed to bringing more secure payment solution globally, with India and South Asia in focus. The user-friendly card solution from IDEX Biometrics supports acceleration of payment digitization in India, while ensuring that all aspects of market deployment are considered,” says Catharina Eklof, Chief Executive Officer of IDEX Biometrics.

1 Arlington Research for IDEX Biometrics, August 2024

https://www.idexbiometrics.com/idex-biometrics-introduces-biometric-payment-cards-in-india/
Bulldog
14.11.2024 kl 11:44 2095

Husker Quantafuel, ja.

rischioso, , nÄvÊrende CFO i Idex og Arctic Securities var aktive i Quantafuel akkurat som de er det i Idex i dag. Tilfeldig?

ibyx
14.11.2024 kl 11:23 2144

Noen som husker den tidligere "bĂžrskometen" Quantafuel?
Er visst siste hÄp i avfallsbransjen nÄ?
https://avfallsbransjen.no/2024/11/06/quantafuel-er-eierens-eneste-plasthap/
elnomi
14.11.2024 kl 11:13 2185

"Det vet jeg ikke, men mitt inntrykk av hva IDEX har formidlet tidligere er det motsatte av dette nitriste og pessemistiske prospektet. Flere steder advarer de selv om Ä investere. Tror aldri jeg har sett det fÞr. Minst to steder stÄr det at en investering i selskapet passer kun for investorer som forstÄr risikofaktorene knyttet til denne typen investering og som har rÄd til Ä tape hele eller deler av investeringen.

Og de vil sannsynligvis mÄtte hente penger opptil flere ganger. De uttrykker ogsÄ flere steder usikkerhet til fremtidig drift... Her er et Þrlite utvalg."

Takk for at du deler god og viktig informasjon og det er sannelig ikke rart at mange velger Ă„ selge i IDEX.
Hvert sitt valg, men her bĂžr en sette seg inn i hva selskapet selv skriver.
Cartr
14.11.2024 kl 11:10 2177

Det vet jeg ikke, men mitt inntrykk av hva IDEX har formidlet tidligere er det motsatte av dette nitriste og pessemistiske prospektet. Flere steder advarer de selv om Ä investere. Tror aldri jeg har sett det fÞr. Minst to steder stÄr det at en investering i selskapet passer kun for investorer som forstÄr risikofaktorene knyttet til denne typen investering og som har rÄd til Ä tape hele eller deler av investeringen.

Og de vil sannsynligvis mÄtte hente penger opptil flere ganger. De uttrykker ogsÄ flere steder usikkerhet til fremtidig drift... Her er et Þrlite utvalg av risikofaktorene.

Hva er de viktigste risikoene som er spesifikke for utstederen?

IDEX stÄr overfor risiko knyttet til fortsatt drift

IDEX vil mÄtte Þke sine inntekter betydelig for Ä oppnÄ lÞnnsomhet, og selskapet kan ikke vÊre sikker pÄ om eller nÄr det vil oppnÄ et hÞyt nok salgsvolum i fremtiden til Ä generere betydelige inntekter, vokse sin virksomhet eller oppnÄ eller opprettholde lÞnnsomhet. Selskapet forventer ogsÄ at kostnader og utgifter vil Þke i fremtidige perioder, noe som kan pÄvirke fremtidige driftsresultater negativt selv om IDEX er i stand til Ä Þke inntektene betydelig.

IDEXs innsats for Ă„ Ăžke virksomheten kan vĂŠre dyrere enn forventet, eller veksten i inntektene kan vĂŠre langsommere enn forventet, og selskapet vil kanskje ikke vĂŠre i stand til Ă„ Ăžke inntektene nok til Ă„ kompensere for driftskostnadene.

IDEX sin virksomhet er sterkt avhengig av inntekter fra ny teknologi, kommersiell suksess som ikke er bevist

Det er ikke sikkert at IDEXs mÄlkunder vil velge selskapets teknologi av tekniske, kostnadsmessige, stÞtte- eller kommersielle Ärsaker. Mange av IDEXs mÄlkunder kan ha etablert vellykkede virksomheter ved bruk av andre teknologier og kan finne det vanskelig eller lite attraktivt Ä bytte tilIDEX sin teknologi. Dersom IDEXs mÄlkunder ikke tar i bruk og kjÞper selskapets teknologi, vil veksten vÊre begrenset.

IDEX er underlagt lange utviklingsperioder og produktakseptsykluser, noe som kan resultere i betydelige kostnader uten ytterligere inntekter.

Inntektene fra de store kundene siden 2021 ble betydelig redusert i andre halvdel av 2023, og har vÊrt svÊrt smÄ i 2024.

Selskapet har ogsÄ opplevd Þkte kostnader og forventer ytterligere kostnadsÞkninger.

IDEX vil kanskje ikke vĂŠre i stand til Ă„ effektivt administrere vekst
IDEX vil ikke vÊre vellykket med mindre selskapet klarer Ä generere tilbakevendende inntekter og Þke virksomheten. IDEX kan trenge Ä ansette flere ansatte og utvide bÄde forsknings- og utviklings- og salgs- og markedsfÞringsfunksjonene for Ä oppnÄ selskapets forretningsplan.
Fremtidig vekst kan legge en betydelig belastning pÄ IDEX sine styringssystemer og ressurser.

DEX mÄ kontinuerlig forbedre sine finansielle og ledelsesmessige kontroller og rapporteringssystemer og prosedyrer, og utvide, trene og beholde sin arbeidsstyrke over hele verden. Selskapet vil kanskje ikke lykkes hvis det ikke klarer Ä hÄndtere noen av disse aspektene av veksten.

IDEX sine markeder er umodne

Noen av IDEXs konkurrenter har betydelig stĂžrre Ăžkonomiske og markedsmessige ressurser enn IDEX, og kan uavhengig utvikle overlegne teknologier, noe som kan fĂžre til at IDEXs teknologi blir mindre konkurransedyktig eller foreldet.

Ugunstige forhold i verdensÞkonomien kan ha en sÊrlig negativ innvirkning pÄ
IDEX sine markedssegmenter med pÄfÞlgende negativ innvirkning pÄ IDEX sin virksomhet

Fremtidige utstedelser av aksjer eller andre verdipapirer kan utvanne beholdningen til aksjonÊrer og kan pÄvirke prisen pÄ aksjene vesentlig.
https://api3.oslo.oslobors.no/v1/newsreader/attachment?messageId=632116&attachmentId=293196

Dette var et miniutdrag fra side 17 til 23, og som IDEX selv gjentar flere ganger bĂžr man sette seg grundig inn i prospektet fĂžr man vurderer Ă„ investere
Redigert 14.11.2024 kl 11:11 Du mÄ logge inn for Ä svare
tuja
14.11.2024 kl 10:43 2236

Tja, du har vel lite du skulle sagt, som hausser EAM. Der er det kroken pÄ dÞra om de taper anken. Idex er nÄ kapitalisert for 2025, og det er mye spennende pÄ gang, inkludert India /Asia.
rischioso
14.11.2024 kl 10:41 2242

Ja, for uansett etter regn sÄ kommer sol og visa versa noe den historiske kursutviklingen bekrefter og skulle de lykkes denne gangen sÄ blir det en kursfest uten like - time will show....;)