Ensurge ships sample batteries to the U.S. Department of Energy

RobRoy
I dag kl 07:55 2469

De sender vel ikke hva som helst til denne "konkuransen" så er de like ved målet nå ?
Gullhaugen
I dag kl 08:04 2425

Jøss kan de ligge an til en monster avtale med det Amerikanske forsvaret ?
https://www.energy.gov/
OPC1000
I dag kl 08:25 2306

Forveksler du med Idex ?
Herman*
I dag kl 08:44 2179

I min verden er dette helt uinteressant. De er ikke i mål med et produksjonsklart batteri, men de gjør angivelig store fremskritt. Nå må de nesten få ut fingeren.
Herman*
I dag kl 08:51 2120

Forsvaret har vært en aktuell/ønsket kunde og samarbeidspartner lenge. En slik konkurranse kan jo gi dem verdifull eksponering, men spesielt viktig er den nok ikke.
RobRoy
I dag kl 08:51 2115

Fase 2 av denne konkuransen ender i April 2025 (siste frist for inn levering av prøver), hvorfor leverer de inn prøver nå hvis de ikke har "et godt produkt" å fremvise ?

https://americanmadechallenges.org/challenges/microbattery-design
OPC1000
I dag kl 09:11 2028

Hva sier Ravntid og hans «magefølelse» om dette ?
Herman*
I dag kl 09:27 1928

For å ha en unnskyldning til å oppdatere markedet vedrørende fremdrift i forhold til et produksjonsklart batteri. Nå vet vi at det går rette veien, men at de fremdeles ikke er helt i mål.
OPC1000
I dag kl 09:38 1863

RobRoy skrev Forsvaret ?
Gullhaugen
I dag kl 08:04
546
Jøss kan de ligge an til en monster avtale med det Amerikanske forsvaret ?
https://www.energy.gov/
macland
I dag kl 09:46 1818

Skjønner ikke at jeg involverer meg i en aksje jeg ikke tenker på å kjøpe. Men har vel noe med at jeg føler folk blir lurt gang på gang her.Kanskje jeg og har lite å gjøre da jeg håper på uttelling der jeg sitter.,og bruker tid på å lese forumtråder. Denne meldingen er egentlig ingenting ift det aksjonærmassen venter på. Er vel ikke konkurannser de skal leve av.. Mange som har vunnet The Voice og,men hva ble det av dem? Minner om en forberedelse til emisjon i god gammel stil, og at håpet er kursløft først.Konspiratorisk,ja,,men det må være lov her.
Redigert i dag kl 09:47 Du må logge inn for å svare
Herman*
I dag kl 11:47 1517

Jeg har fått bekreftet at fristen for innsendelse av disse vareprøvene til konkurransen var 16.9, så det forklarer jo en del. Antok tidligere at informasjonen om at tidsfristen var i april, var korrekt.
Ravntid
I dag kl 12:21 1402

Når jeg kjenner etter OPC1000, så er magefølelsen god. Altså på norm, foreløpig.

https://tenor.com/view/obesity-fat-belly-fat-gainer-obese-boy-gif-21804993
Redigert i dag kl 12:24 Du må logge inn for å svare
True
I dag kl 13:01 1280

Here we go again 😉 Ler meg i hjel her 😂 Tilbake til Rema kassen 😁
RobRoy
I dag kl 13:16 1233

Ja det gir jo litt mere mening da :-)

Hvor lenge tror du "kontantbeholdningen" rekker. Har kommet til "ut oktober" på min side.
Herman*
I dag kl 14:04 1087

Vil tro de henter penger i god tid før kassa er tom. Hvis de tror de klarer å få frem et produksjonsklart batteri innen 2-3 uker, tipper jeg de fortsatt har som mål å hente kapital på en høy kurs når dette er i boks. Om de ser at det vil ta ytterligere noen uker, tror jeg de henter et mindre beløp. Når batteriet er ferdig og de starter opp med kommersiell produksjon, tviler jeg på at det vil være noe problem å hente kapital på ca 3 kroner fra større finansielle eller strategiske aktører. Det de holder på med er unikt og banebrytende. De burde slutte med sin overoptimistiske guiding, men jeg anser det som sannsynlig at det blir et stort industrieventyr. Det blir hevdet at de er fullfinansiert når de får en lisensavtale, så det handler vel mye om hvor mye tid og kapital som trengs før de kommer seg dit.
True
I dag kl 15:37 808

Det er helt over for min del. Nok er nok. Dette er så latterlig patetisk at det finnes ikke ord. De har liksom oppnådd gjennombrudd etter gjennombrudd og driver fortsatt og somler med prøvebatterier? Virkelig? Det er ikke det samme gamle? Røverbandittene slår ikke til igjen? De har ikke kommet lenger etter de egentlig skulle produsere og levere ferdigstilte batterier i 2022, snart 3 år tilbake? Bare å gå tilbake og ta en god titt på børsmeldingene. Og så er vi plutselig i 2025 og ser tilbake på 2024 når de også egentlig skulle levere? Vel, året er straks over eller hva? Klamrer småsparere seg fortsatt til håp og tro om at denne gangen går det bra? 3 måneder igjen sier jeg bare for å overbevise alle. Tikk tokk, tikk tokk, tikk tokk...

Kommer ikke til å selge med det første, men kommer garantert til å selge meg helt ut før dette året er omme, forhåpentligvis til en litt hyggeligere pris, med mindre det kommer en KLAR melding om masseproduksjon og levering. Og etter den meldingen i dag, har jeg absolutt null tro på det nå, sleipe som de er.

Skal bli godt å bli ferdig med denne skiten en gang for alle. Jeg kan bare ikke vente til å "play it safe" igjen med tradisjonelle fond og tillitsverdige aksjer som Equinor og Yara. Slike håp og tro aksjer er bare tull og som en annen her påpekte i går, er det er null vits i å investere i ENSU før de faktisk har klart det. Det er mer enn god nok tid til å kjøpe seg inn da til en lav pris fordi det er først da snøballen vil rulle i riktig retning uansett og det vil fortsatt ta lang tid før man ser en høy kurs. Det er bare ekstra hyggelig for de som har klart å komme seg inn på 10 øre og som har tippet riktig...

Føler mest synd på Gullhaugen av alle her inne som er en av de som hadde mest tro på dette caset og var så positivt innstilt år tilbake, inkludert meg selv, bare til å nærmest helt fordufte. Dette er en råtten bransje som gjør mer skade enn godt, det er helt sikkert. Jeg vil bare være ferdig med dette marerittet en gang for alle. Og måtte ENSU brenne i helvete dersom de fortsatt ikke leverer sakene etter all den tiden. Dette er utelukkende et spill for galleriet som alt annet i en verden som vil bedras.
Redigert i dag kl 15:41 Du må logge inn for å svare
Allrounder
I dag kl 15:45 778

Hva i alle dager skjedde med kursen nå?!
True
I dag kl 15:53 729

Akkurat det jeg forventet.
Mammon
I dag kl 16:01 688

markedet har gjennomskuet spillet til togrøverne!

rip ensu & idex LOL
macland
I dag kl 16:02 687

Ikke vet jeg,og IKKE legg vekt påp det jeg skriver om dere ikke har lest det. men leste et innlegg her på en av ensutrådene ,tror det var i går eller forrige dag. Og har vært her eller på xi. Konspiratorisk,men alikevel. Det gikk ut på noe sånt som at det kunne virke som Ensu av og til sendte ut dårlig mld for å få kursen ned for at "enkelte" skulle ha mulighet til å komme inn lavt før emisjon? Og deretter bli hjørnesteiner i emisjonen. Flere som leste det? Kan det ha vært en sånn mening med mld i dag? Gjentar,IKKE legg vekt på det jeg skriver,men kommenter gjerne om noen har lest innlegget. Finner det ikke i farta.Høres jo veldig utrolig ut. Helst vil man jo mha kursen opp.
RobRoy
I dag kl 16:06 666

La meg gjette, kommer en emi på 60MNOK, 1 NOK pr aksje, fulltegnet på null komma null :-)
RobRoy
I dag kl 16:11 647

La meg gjette, kommer en emi på 60MNOK, 1 NOK pr aksje, fulltegnet på null komma null :-)
Mammon
I dag kl 16:16 627

bare gjøre et søk på freyr og northvolt!

utopi å tro at ensu har noe som helst verdi LOL

snart kommer ny grise-emi hilsen togrøverne :)
True
I dag kl 16:31 537

Akkurat som det kom som noen overraskelse. Jeg skal geldelig sende Terje Rogne en mail igjen og kalle ham akkurat hva jeg tenkte om han i utgangspunktet.

Rotten to the very core.

Må føles godt å holde folk for narr og svindle folk for millioner...

FREYR møt ENSU, ENSU møt FREYR.
Ravntid
I dag kl 16:36 503

Rolig nå, panikken har bredt om seg. Fyller på litt jeg nå😊 Det er absolutt ingen håndfast grunn til dette fallet. Deltakelse på del 2 av konkurranse er informasjonspliktig. Ikke negativt eller positivt.
Herman*
I dag kl 16:39 497

Jeg tror ikke hovedproblemet er TR, men heller den tekniske staben som forer han med urealistiske tidslinjer. Hadde jeg vært TR, hadde jeg vært rimelig grinete på den tekniske ledelsen. Når det er sagt, har han lokket mange inn i Ensu, og har et stort ansvar for at dette går bra. Jeg tipper de den 20.8 trodde de ville være i mål etter 1-2 uker, men at de harde realiteter blir rundt 5-8 uker. Å gå fra 99 til 100% er ikke alltid lett, noe både TR og øvrig ledelse burde skjønne.
Herman*
I dag kl 16:43 470

Det står i meldingen at den IKKEer informasjonspliktig. Markedet bryr seg ikke om denne konkurransen, de registrerer bare at selskapet føler det nødvendig å meddele at de gjør fremskritt-noe som betyr at de ikke er helt i mål. De har brent seg på slike meldinger før, de burde vite bedre.Selv kjøper jeg litt på disse nivåene.
True
I dag kl 16:58 400

Du kan sikkert ha helt rett i det, og var vel nettopp det som skjedde med Kevin Barber i forrige runde også, og som jeg også hadde all tillit til. Hadde ingen grunn til å tro at det han presenterte i PP-presentasjonene var svada. Så ja, er nok bare den øverste toppen som er pill råtten og som skaper et sant helvete hver eneste gang. Fy fader jeg skal være glad når jeg er ute herifra for godt.
Ravntid
I dag kl 16:58 395

Positivt at de nå produserer knappebatterier/ runde batterier, og det i flere størrelser. Det er nytt.
True
I dag kl 17:03 370

Hadde vært bedre om de ikke kom med noe som helst fordi dette er bare direkte pinlig, akkurat som fiasko selskapet FREYR som jeg heldgivis ikke investerte i når jeg hadde lyst... Nok et konsept jeg hadde stor tro på, men neida - bare luft som vanlig. Lurer fælt på hvordan det må føles å leve en pil råtten løgn full av bedrag.
Herman*
I dag kl 17:04 363

Det er positivt. Hvis de må ha en emisjon før de setter i gang «batteripressa», håper jeg ikke gutteklubben grei får forsyne seg grovt noen uker før det smeller. De trenger ikke hente mye for å kjøpe seg et par mnd. Ellers har vel TR en opsjon på 5% av selskapet på 50 øre. Hvis han innløser den opsjonen nå, vil jo problemet være løst.
OPC1000
I dag kl 17:18 297

Meldingen bærer preg av at de ikke har noe annet å melde.
Denne meldingen burde de latt være.
Alby
I dag kl 17:31 239


Herman
Har du en kommentar til dagens fall ?
macland
I dag kl 17:39 194

Har jeg forstått rett, at fristen for å sende batteri til denne konkurransen var i dag?
Var den meldingen børspliktig?
Svar på disse kan gi en grunn om JA på første og Nei på andre.
Jguiden
I dag kl 18:03 103

Fristen for å sende inn var igår ettermiddag/kveld - En konkurranse som kan gi stor eksponering og en fin slant med cash. En konkurranse de nesten 100% sikkert vinner om du ser på konkurrentene der. De har så og si et produksjonsklart batteri. Konkurrentene er langt unna.
Og hvorfor i alle dager skulle de ikke børsmelding dette? Ikke veldig lenge siden vi på forumet her lurte på hvordan det gikk med den.
Men ja, vi alle venter på en annen børsmelding enn denne. Håper flere her inne benyttet seg av kjøpsmuligheten idag.