Ensurge ships sample batteries to the U.S. Department of Energy
JahMason
19.09.2024 kl 10:57
2202
Men burde ikke selskapet klare å finne en forklaring eller en eller annen grunn til å åpne aksjen igjen? Sitter mange større navn på topp50 som man ikke bare forbigår på denne måten.
Mulig selskapet ikke ønsket samme skjebne som i Idex og tok ansvar før en enkelt aktør fikk ødelagt. Kursen i Ensu har ligget mellom 1.20-1.50 i lang tid og selskapet ønsket nok å hente penger rundt 1.25 (hvert fall over 1kr).
Styremedlem postet «bright future” senest i går, så det er enten emisjon eller gode nyheter. Sannsynligvis emisjon.
Mulig selskapet ikke ønsket samme skjebne som i Idex og tok ansvar før en enkelt aktør fikk ødelagt. Kursen i Ensu har ligget mellom 1.20-1.50 i lang tid og selskapet ønsket nok å hente penger rundt 1.25 (hvert fall over 1kr).
Styremedlem postet «bright future” senest i går, så det er enten emisjon eller gode nyheter. Sannsynligvis emisjon.
iTRADER09
19.09.2024 kl 10:48
2236
Det stemmer ikke. Den kan likegodt være suspendert av børsen samtidig med at selskapet har fått beskjed om å undersøke grunnlaget for den store endringen i kurs.
Allrounder
19.09.2024 kl 10:33
2347
Ja ja, vi får se hva som skjer. Det verste som kan skje er at vi ikke får noe rest-skatt neste år, det får jo være en liten trøst og så får vi lære av dette til neste gang.
Guuz
19.09.2024 kl 10:31
2341
Hei,
Takk for dine spekulasjoner.
Fra boken: The Relevant Euronext Market Undertaking may suspend trading in any Security in order to prevent
or halt disorderly market conditions, either on its own initiative, and in its sole discretion, or at the
reasoned request of the relevant Issuer.
Ettersom vi ser på meldingen at den er suspendert i påvente av informasjon fra selskapet sier det seg selv at den er suspendert av Ensu selv.
Om det er positivt eller ikke får en mene hva en vil om :)
Takk for dine spekulasjoner.
Fra boken: The Relevant Euronext Market Undertaking may suspend trading in any Security in order to prevent
or halt disorderly market conditions, either on its own initiative, and in its sole discretion, or at the
reasoned request of the relevant Issuer.
Ettersom vi ser på meldingen at den er suspendert i påvente av informasjon fra selskapet sier det seg selv at den er suspendert av Ensu selv.
Om det er positivt eller ikke får en mene hva en vil om :)
aklm
19.09.2024 kl 10:25
2360
" kjærlighet gjør blind" gjelder de som har aksjer. Å hate en aksje man ikke eier er vel ikke særlig rasjonelt.
True
19.09.2024 kl 10:23
2361
Helt sykt, men ikke overraskende. Dette selskapet slutter aldri å skuffe. Så mye for «denne gangen går det bra». Spikeren i kisten dette. Det er helt tragisk at folk går fortsatt fem på her hver gang.
Redigert 19.09.2024 kl 10:23
Du må logge inn for å svare
Cartr
19.09.2024 kl 10:17
2398
Alby skrev Ser at kjøpere har lagt seg på 1.17
Da ser du feil. Se igjen, og som nevnt står det "Suspended" med rød skrift under kurs øverst. https://live.euronext.com/en/product/equities/NO0013186460-XOSL
Hvilket betyr at ENSU er utestengt fra handel. Døra er lukket... Og det at ENSU enda ikke er på banen lover ikke godt. Glad jeg ikke har aksjer her. Sliter nok med skurkene i IDEX, men har heldigvis ikke voldsomt med aksjer der. Likevel tror jeg at det var det samme "jukset" vi har sett der nylig som foregår i tvillingselskapet ENSU. Mulig børsen så stordumping av aksjer, også skjulte ordre. Først falt de 15 prosent på "gladmeldingen" og så stuper aksjen videre morgenen etter. Og håpfulle aksjonærer gnir seg i hendene og tror at dette skyldes en godmelding på vei.... Kjærlighet gjør blind, er det noe som heter. Det samme gjelder visst for innehav av aksjer
Hvilket betyr at ENSU er utestengt fra handel. Døra er lukket... Og det at ENSU enda ikke er på banen lover ikke godt. Glad jeg ikke har aksjer her. Sliter nok med skurkene i IDEX, men har heldigvis ikke voldsomt med aksjer der. Likevel tror jeg at det var det samme "jukset" vi har sett der nylig som foregår i tvillingselskapet ENSU. Mulig børsen så stordumping av aksjer, også skjulte ordre. Først falt de 15 prosent på "gladmeldingen" og så stuper aksjen videre morgenen etter. Og håpfulle aksjonærer gnir seg i hendene og tror at dette skyldes en godmelding på vei.... Kjærlighet gjør blind, er det noe som heter. Det samme gjelder visst for innehav av aksjer
Redigert 19.09.2024 kl 10:18
Allrounder
19.09.2024 kl 08:50
2631
Veldig rart hele greia. Det er jo ikke uvanlig at aksjekurser til selskaper på børs kollapser uten noen spesielle nyheter. Vi så jo bare forrige uke med Idex, den ble jo ikke suspendert. Så lurer på om dette dreier seg om noe helt annet enn bare drastisk fall i kursen?
Allrounder
19.09.2024 kl 07:07
3004
Herman* skrev Kan potensielt ta flere dager, vi får se.
Ja, først trodde vi det bare var snakk om minutter og så timer og vipps så var børsdagen over. Selskapet venter vel bare på helgen nå, og deretter at september er historie og kan ende opp med å la hele året også passere for å ta det i 2025 😊
Cartr
19.09.2024 kl 01:22
3262
OPC1000 skrev Det er feil at «Børsen suspenderer dem»
Hvis du leser så ser du suspendert, stengt for handel i påvente av melding fra selskapet. Det stod også Suspended øverst på Live Euronext
Hva menes med suspendert?
midlertidig frata (noen) retten til å fungere i en stilling, utøve et verv, delta i en aktivitet e.l.
https://naob.no/ordbok/suspendere
Så de er supendert fra børsen i den grad at det er stengt. Døra for all handel er lukket inntil videre info kommer. Og hva slags svar børsen venter på er jo det som er interessant å se. Dette virker ikke positivt i mine øyne, i motsetning til dine, og det var det som var poenget, men du henger deg opp i noe uvesentlig
Hva menes med suspendert?
midlertidig frata (noen) retten til å fungere i en stilling, utøve et verv, delta i en aktivitet e.l.
https://naob.no/ordbok/suspendere
Så de er supendert fra børsen i den grad at det er stengt. Døra for all handel er lukket inntil videre info kommer. Og hva slags svar børsen venter på er jo det som er interessant å se. Dette virker ikke positivt i mine øyne, i motsetning til dine, og det var det som var poenget, men du henger deg opp i noe uvesentlig
Redigert 19.09.2024 kl 01:23
Herman*
19.09.2024 kl 00:03
3319
Hvis et raskt og betydelig kursfall ikke skyldes lekkasjer, ville handelen blitt gjenopptatt ganske kjapt etter at børsen har fått dette bekreftet. Det samme gjelder selvsagt ved en kursstigning. Så jeg tror svaret på ditt spørsmål er nei.
Redigert 19.09.2024 kl 00:04
OPC1000
18.09.2024 kl 23:29
3383
Har noen tenkt tanken at suspenderingen ikke trenger å ha noe med kursfallet å gjøre?
Last79
18.09.2024 kl 22:14
3683
Herman* skrev Kan potensielt ta flere dager, vi får se.
Eller kanskje selskapet mener kursen har gått feil vei, og de innser ar de må fremskynde en god nyhet for å korrigere ?Spennende blir det iallfall uansett !
Redigert 18.09.2024 kl 23:17
Herman*
18.09.2024 kl 21:56
3756
Alby skrev Det skapes både usikkerhet og bekymring.
Kan potensielt ta flere dager, vi får se.
scorn
18.09.2024 kl 21:47
3803
Alby skrev Det skapes både usikkerhet og bekymring.
Blitt alt for mange "investorer" som ikke har baller desverre...
macland
18.09.2024 kl 21:42
3839
macland
03.09.2024 kl 13:32
2344
Bryter den ned gjennom 1,24 så er trendlinja fra midten av april brutt. Horisontale mulige støttenivåer sånn ca 1,17-1,13 - 97øre , 77 øre.
Så håp at den holder seg over den linja.
------------------------------
Kan det ha vært et teknisk fall?? Spør bare,var ikke tilstede da det falt.
03.09.2024 kl 13:32
2344
Bryter den ned gjennom 1,24 så er trendlinja fra midten av april brutt. Horisontale mulige støttenivåer sånn ca 1,17-1,13 - 97øre , 77 øre.
Så håp at den holder seg over den linja.
------------------------------
Kan det ha vært et teknisk fall?? Spør bare,var ikke tilstede da det falt.
Herman*
18.09.2024 kl 21:27
2011
Det spekuleres mye her. Når aksjekursen plutselig faller/stiger betydelig uten at det foreligger en børsmelding, stoppes ofte handelen. Noen ganger er det børsen som stopper handelen, og da tar de kontakt med selskapet for å høre om det har lekket ut kurssensitiv info osv. Andre ganger er det selskapet selv som tar kontakt med børsen for å si at det har forekommet lekkasjer, og ber så om stopp i handelen frem til selskapet er klar til å gi markedet en oppdatering. Dette er ikke alltid løst på noen få timer.
Alby
18.09.2024 kl 21:12
2084
Som jeg før har nevnt, kan det tenkes at selskapet forhandler og blitt enige med en partner. De trenger penger og har ikke produksjonskapasitet til større ordrer ?? da er en partner en god løsning.
Ravntid
18.09.2024 kl 20:42
2233
Artig! OPC1000, du er kommet over på min side🙋🏻♂️❤️🤓😂 😂😂
Redigert 18.09.2024 kl 20:45
Cartr
18.09.2024 kl 20:32
2276
Så et kursras de tre første kvarterene og en Børs som suspenderer dem og stenger for handel i påvente av melding gir deg gode vibber? Jaja, det må være lov til å være optimist, men kursen har falt og falt. Var det ikke rundt 15 prosent på positiv melding i går og stupet fortsetter i dag som om noen dumper stort med aksjer. Det at ENSU ikke klarer å komme med en tilbakemelding i løpet av hele dagen og ikke en gang etter stengetid tyder ikke bra om man ser på kursfallet siste måned... Så jeg tenker helt motsatt av deg, men jeg har ikke aksjer lenger i dette lureselskapet så jeg er ikke påvirket av håpet... Jeg ga meg da de enda het Thin Film og siden de fortsetter i samme spor er jeg Kanskje litt mer realist, men for aksjonærenes skyld får vi håpe at jeg tar feil.
Kursen var nede i 81 øre i dag og har falt fra 1,46 på under en måned... Og det skal litt til for å suspenderes fra børsen en hel dag etter et kraftig børsfall fra i går og som fortsatte idag. ENSU burde jo vært på banen tvert, men helt stille er det. Blir spennende i morgen.
Kursen var nede i 81 øre i dag og har falt fra 1,46 på under en måned... Og det skal litt til for å suspenderes fra børsen en hel dag etter et kraftig børsfall fra i går og som fortsatte idag. ENSU burde jo vært på banen tvert, men helt stille er det. Blir spennende i morgen.
Redigert 18.09.2024 kl 20:33
Ravntid
18.09.2024 kl 20:17
2358
minsin
18.09.2024 kl 20:08
2392
Det kalles "pumpe opp aksjen" på fake news .
...Og plutselig kommer en stor emisjon - for å sikre fremtidig drift
...Og plutselig kommer en stor emisjon - for å sikre fremtidig drift
knowit
18.09.2024 kl 20:04
2418
Da har i så fall vedkommende handlet med innsideinformasjon og da har ENSU et forklaringsproblem 🫤
Gullhaugen
18.09.2024 kl 19:50
2469
Det er helt noe annet en emisjon dette. Det gir en ullen magefølelse.Alvorlig er det i alle fall. Jeg tipper det er høy aktivitet i kulissene. Noen fikk dumpet mye aksjer siste 2 dager.
Redigert 18.09.2024 kl 19:51
OPC1000
18.09.2024 kl 19:47
2447
Godt poeng.
Emisjoner meldes kl. 17.35 og er klare før markedet åpner.
Rettelse: 16.35
Emisjoner meldes kl. 17.35 og er klare før markedet åpner.
Rettelse: 16.35
Redigert 18.09.2024 kl 20:25
Brb
18.09.2024 kl 19:33
2481
Er det normalt å stanse handelen mitt på dagen i påvente av en emisjon?
Trodde dette var noe som ble gjennomført UTENOM børsens åpningstid?
Dette er muligens noe annet enn en emisjon.
Trodde dette var noe som ble gjennomført UTENOM børsens åpningstid?
Dette er muligens noe annet enn en emisjon.
Kvike11
18.09.2024 kl 19:29
2488
Styret er taget til fabrikken
er sikkert fordi de vil se den første store ordrer/ produktion kører igennem fabrikken
Bliver en stor dag imorgen
er sikkert fordi de vil se den første store ordrer/ produktion kører igennem fabrikken
Bliver en stor dag imorgen
minsin
18.09.2024 kl 19:22
2517
Blir nok begge deler...
Emisjon - som blir kryddret med litt "fake news"., i håp om å holde kursen oppe.
Etterhvert vil nok markedet skjønne at nyhetene bærer preg av luftslott og visjoner
Emisjon - som blir kryddret med litt "fake news"., i håp om å holde kursen oppe.
Etterhvert vil nok markedet skjønne at nyhetene bærer preg av luftslott og visjoner
OPC1000
18.09.2024 kl 19:21
2517
1013 skrev så du har fået indsider viden
Ja, det kan du si.
I den grad det er innside.
Motsatt - hadde jeg fått info om at de var konkurs ville det vært innside.
I den grad det er innside.
Motsatt - hadde jeg fått info om at de var konkurs ville det vært innside.