RECSI har succes - en meget spændende tid kurs 100 i 2025

Kvike11
RECSI 17.09.2024 kl 11:34 145246

Velkommen til frisk tråd.
Fri for ævl om Molners, han fylder igen for meget,
er utroværdig og useriøs , virker ikke særlig klog.

Har lavet ny tråd, den anden er snart fyldt op og lukkes.
Håber denne tråd også bliver fri for
pladder fra Funhousecomp.
Frabeder mig venligst hans spam.

Kursen går den rigtige vej, har taget lidt fra sidste indlæg

Raketten er RECSI, 20 kr kommer til høsten

RECSI skal jobbe seg mot 20 kroner. Det er et realistisk kursmål opp mot første levering om en måneds tid.
Ticomania
01.11.2024 kl 08:42 4924

Det stemmer og du kommer med løgner hver natt. Prøver å fremstå som om du kan dette. Derfor spør jeg deg enkelt og greit, hvilket land er det prøvene er sendt til? Jeg vet svaret, så du vil enten vise at du kan aksjen eller så vil du være tatt med buksene nede og du er en innavlet amatør. Venter spent og dette er sjansen for å å vise at du faktisk er verdt å lytte til.
Redigert 01.11.2024 kl 08:42 Du må logge inn for å svare
Ticomania
01.11.2024 kl 09:17 4811

FMC - Akkurat som forventet, du har ingen kompetanse. Tenk å sitte som en evneveik sullik hver natt og gulpe ut dritt. Hva slags stakkarslig vesen er du? Alltid greit å røyke ut idiotene.
Redigert 01.11.2024 kl 09:18 Du må logge inn for å svare
thief
01.11.2024 kl 09:24 4778

Alle har vel skjønt at den figuren er helt på bærtur.Finnes dessverre flere slike på forumet.Dikter opp sine egne sannheter,tragisk 😂
Ticomania
01.11.2024 kl 09:27 4778

Ja, kunne ikke vært mer enig. Allikevel, så er det greit at de røyker seg selv ut av hulene sine. Kompetanse og viten trumfer alltid idioter.
FunHouseComp
01.11.2024 kl 09:52 4686

Dagen åpner i alle fall ikke bra. Nok om det. Nå får vi diskutere selskap, og ikke person.
Ticomania
01.11.2024 kl 10:05 4646

FHC - Hvilket land er godset sendt til for testing? Kan du ikke lese eller evne du ikke forstå det enkleste spørsmål? Siste sjanse.
Redigert 01.11.2024 kl 10:06 Du må logge inn for å svare
Stabukk
01.11.2024 kl 10:06 4647

Kan noen gi en henvisning til dette «industrial project»? Har prøvd å gå gjennom gårsdagens innlegg, uten å finne noe. Men har kanskje blitt for gammel og sløv!
thief
01.11.2024 kl 10:12 4623

He..He,er vel slik disse personene holder på.Får de relevante spørsmål,svarer de ikke.For de kan/vet egentlig ingenting🙂
Ticomania
01.11.2024 kl 10:23 4571

Han er så evneveik at han ikke selv forstår hvor dum han er. Sitter og skriver møkk hver natt, prøver å fremstå som om han har viten om selskapet. Ga han en sjanse og han bekreftet det alle visste. Han er en stakkarslig idiot, intet annet. Han er blokkert og anbefaler alle andre om å gjøre det samme.
Redigert 01.11.2024 kl 10:26 Du må logge inn for å svare
FunHouseComp
01.11.2024 kl 10:24 4655

Blir spennende å se om Atle fra Bergen finner på noen sprell i ettermiddag. Han er flink til å følge ballen, og ikke mannen. Det gir mynt i kassen.
Redigert 01.11.2024 kl 10:27 Du må logge inn for å svare
thief
01.11.2024 kl 10:31 4629

Er vel bare å gå inn på nicket hans,og se hvilke aksjer han skriver på.Der er det nok noen diagnoser ute og går😂Bruker hele dagen på forumet, eier ingen aksjer i noen selskaper og skriver kun på REC tråder 🤯Da sliter man med noe,men fint man får tiden til å gå.Men synd andre må lide,He.. he
cad
01.11.2024 kl 12:25 4448

Hehe.google..industrial project consulting rec silicon....så kom det opp en link hos meg
Stabukk
01.11.2024 kl 12:48 4393

Ja og takk. Glemte at jeg fant det. Skitt å bli gammel...Og kanskje ikke få solgt Rec-aksjer i pluss!
cad
01.11.2024 kl 13:03 4357

Hehe...du må holde på noen år til🤣
WHeisenberg
01.11.2024 kl 15:21 4131

Det er dette som er hovedgrunnen til alle de utsettelsene dessverre.
At REC ledelsen velger å lyve til oss og markedet med å finne på tulle tøys hver gang er kriminelt. Vi aksjonærer burde aldri akseptere dette lenger.

South Korean solar cell companies such as Hanwha Q Cells Co. and OCI Holdings Co. are set to benefit from expanded subsidies covered by the US CHIPS and Science Act.

According to industry sources on Thursday, the US Treasury plans to implement the revised CHIPS Act on Dec. 23, offering solar cell companies subsidies to cover 25% of the cost of setting up solar ingot and wafer factories in the country.

Under the revised law, Korean solar companies operating in the US market are now eligible for additional subsidies to the tune of hundreds of billions of won, or hundreds of millions of dollars, industry officials said.

This comes as the US government decided to expand the scope of the CHIPS Act, originally intended to subsidize semiconductor plants, to solar ingots and wafers.

Hanwha Q Cells, a unit of Korean chemicals-to-construction conglomerate Hanwha Group, is set to begin operations of its ingot and wafer plants, each with 3.3 GW capacity, in Cartersville, Georgia, by the middle of 2025.
WHeisenberg
01.11.2024 kl 15:25 4159

Og vis vi skal vente på helvetes Q-Cells til midten av 2025 så er det ingen vei enn å kjøre emisjon er jeg redd for.
Dette er skittent spill fra hovedaksjonæren.
cad
01.11.2024 kl 16:12 4033

Kan ikke disse subsidiene styrke også Rec....greit å ha en god kunde....vi får håpe at enkelte aksjonærer kan business og passer på så ikke hanwha alene blir sittende med kaka....jeg tror dette går bra, stoler på det, og et halvt år går fort...
Gudin
01.11.2024 kl 16:42 3955

Tror denne amøben FHC sitter på ett per diagnoser. Vertfall flere diagnoser enn recsi aksjer. Tenk å bruke tiden sin inne på forum der han ikke eier en eneste aksje, kunne irritert meg gul og blå over hva du spyr ut, men egentlig syns jeg bare synd i deg. Sitter oppe til langt på natt og skriver dommedagsprofetier i hytt og pine. Er det autisme eller aspbergers? Greia er at dersom man har aspbergers så er man gjerne flink i det man er "obsessed" over: det er ikke du...
Du får finne deg en ny hobby, enten det er samling av frimerker eller strikking, mye å velge mellom. Stakkars lille deg.
cad
01.11.2024 kl 17:05 3902

Det ser ut som om qcell søker mye folk om dagen....så vi kan vel iallefall tro og håpe innkjøring av fabrikken starter senest mars ..april og full produksjon forhåpentligvis tidlig sommer
Redigert 01.11.2024 kl 17:05 Du må logge inn for å svare
Stabukk
01.11.2024 kl 18:06 3792

Ja, uten Hanwha som hovedaksjonær kunne Rec holdt Moses Lake nedstengt enda en stund, og holdt seg flytende på inntekter fra Butte. Det som skulle bli en «jump-start», har utviklet seg til en komisk tragedie i slow motion. I dag er det vel ingen som kan vite hvordan det koreanske balletaket på Rec ender?
Kvike11
01.11.2024 kl 21:29 3544

Jeg tror ikke de lyver, men ledelsen er elendig og bange for ledelsen i hanwha.
Til kvartalsfremlæggelsen, kommer de til at forklarer, så er det slut med spille komedie for os aktionærer. Hvad med tyskerne i ledelsen. Er de også nikkedukker.
Hvorfor recsi er konflikt sky, og skriver de er åbne overfor aktionærerne, skal forklares.
Det er jo ikke mafia ledelse.
FunHouseComp
01.11.2024 kl 21:47 3531

Som du sikkert har skjønt. Det er ikke enkelt å finne lysglimt i Recsi slik selskapet desverre har utviklet seg over lang tid med nye eiere, og en ledelse som ikke leverer. Merker meg samtidig at mange er skuffet, og at de siste optimistene er i ferd med å miste håpet. Forlate sin barnslige tro og rømmer skuten. Det sier i grunnen bare sitt. Det knaker og brister i hele korthuset.
Redigert 02.11.2024 kl 01:05 Du må logge inn for å svare
WHeisenberg
01.11.2024 kl 22:17 3467

Du lider virkelig fælt må jeg si. Ta tablettene dine og legg deg.
tomsa
01.11.2024 kl 22:33 3429

Kan ikke tro at de andre store eierne bare sitter rolig, dette virker ikke helt troverdig! Når selskapet sier så klart at de skal gjøre det som er mulig for å løse saken… så ikke et ord, aksepterer de store dette eller gjøres det forskjell mtp info.

Uansett, her er Tomy Sebas syn på fremtiden 😀
https://youtu.be/SYiT76vQw34?feature=shared
Rule
01.11.2024 kl 23:21 3335

Bliver spændende hvad de siger på Q3. Den forlængede ventetid må snart være ovre. Så vidt jeg forstår går Qcells igang i 2024 med produktion af fuld værdikæde hvor de trænger RECSI granulat og de ramper op til fuld kapacitet i løbet af H1-2025:
“By the end of this year, Qcells will produce the full solar supply chain, from ingot to finished panel, all under one roof in Georgia,” the company said in a statement.
https://www.manufacturingdive.com/news/qcells-energy-department-loan-solar-panel-factory-cartersville-georgia/723696/
Published Aug. 8, 2024
Redigert 01.11.2024 kl 23:21 Du må logge inn for å svare
Kvike11
02.11.2024 kl 07:41 3101

Tror ikke de store sidder på hænderne, jeg tror at de får info som vi ikke får.
Er det så lovligt, tvivler på det..
Er det lovligt at der hverdag handles kraftigt udenom normal bors, og kursen dumpes inden, tvivler på det.
Gør finanstilsynet noget tvivler ikke , de har ikke tid..
Ved ikke hvorfor RECSI er bange for tolderne, må være for at beskytte Hanwha.
Kan RECSI allerede have leveret første sending, hvor meget fylder den på lageret/fabrikken, hvis den skal stå indendørs.
Der må være en her der er på facebook, som kan finde en der arbejder på fabrikken som kan give os info.
Kan vel ikke være ulovligt
den 7 november er deadline for RECSI til at informerer os om levering, så kan de ikke trække den længere.
Kan se at endnu et norsk selskab der producerer til batteri industrien flytter til usa, bliver det endnu en kunde til RECSI.
cad
02.11.2024 kl 08:25 3078

Jeg ser at qcell søker et titalls workers nå, og disse trenger opplæring og trening. Men det synes ikke som om Qcell på langt nær nærmer seg full arbeidsstyrke. Så jeg tror det er lurt å dempe forventningene om full kapasitet-leveranser i kvartal 1 2025. Et halvt år er kort tid. Og en utfordring for REC er trygg finansiering. De har vel nå shortterm lån på muligens 75 mill USD. Nedbetaling av deler av disse, skulle skje på grunlag av levering til Qcell, som er utsatt, og vi må vurdere videre utsettelse. Disse lånene må/bør refinansieres til long terms. Ventetiden bør vel også REC benytte på en god måte, og med hensyn til markedet, så er det vel spørsmål om de ikke bygger på å øker kapasiteten i Moses Lake. Da trengs ytterligere finansierinhg. La oss anta at de trenger max 250 mill USD, for å sikre seg, (De får da økt gjeld med USD 175 mill). Dette høres ille ut. Men hvor ille er det egentlig hvis vi ser på fremtiden og markedsutsiktene. La oss bruke runde tall og si at de vil ha total gjeld på 500 mill USD, og aksjeverdien er 3,5 mrd NOK. Dette utgjør en verdi på la oss si 9 mrd. Fabrikken kostet vel 17 mrd USD(jf chat GPT og jamfør Wackers fabrikk) og ny tilsvarende fabrikk vil vel ha tilsvarende kostnad(ren hypotese). I tillegg har REC produksjon av semi conduktors i Butte, som kan synes å ha ebitda, på ca 30 mill USD. Levens må således sikre finansiering, solid trygg finansiering, og i situasjonen bør det være en ide å gjøre det ved å ha lån på longterm, samt sikre størrelser, som tar høyde for venting utover i 2025. Jeg synes dette bør være realistisk å få til, og jeg kan ikke se noe annet enn at REC er på rett vei:-) God helg:-) PS Blir det snakk om emisjon, så må vi legge til grunn at REC sikrer at de som har aksjer får anledning til å ta del i emisjonen med samme prosentandel som de per dato for emisjonen har. Da lever de opp til likebehandling av aksjonærene og det er opp til hver enkelt å vurdere:-)
Stabukk
02.11.2024 kl 08:28 3084

Det nærmer seg 3 mnd siden Q-Cells sin «statement» av produksjon innen utgangen av 2024. Med et stort anlegg kan det være en mindre forsinkelse, og vi vet ikke hvor mye råstoff som går med fra starten. Men Hanwha som både dominerende i styret og største kunde har et uomtvistelig ansvar for å kjøpe og betale godkjent poly. Så har Rec sin ledelse kommunisert ut for optimistiske meldinger om fremdrift av første levering. Det har markedet først jublet for, så straffet feil-informasjonen, muligens desinformasjon? Kursen viser jo tydelig nok at Rec har mye å forklare, i mine øyne senest på Q3 torsd. 7. nov. Det er egentlig lite tillitvekkende at det drar ut med å gi en oppdatering av «toll-trøbbel» for siste kvalitets-kontroll av første leveranse. Børsmeldt for nesten to uker siden bør en oppdatering komme separat og kjapt, uavhengig av Q3.

Så har vi også et spennende valg i USA 5. nov. som kan spille inn? Men neppe på et økende behov for Rec sine varer.
tomsa
02.11.2024 kl 10:21 3001

Ja! De må komme med en statusoppdatering. Slik jeg oppfatter avtalen med Hanwha kan Rec levere og få penger uansett om Qcells trenger eller ikke. (take or pay) Så det handler KUN om å få kvaliteten sjekket og bekreftet at den er iht det de ble enige om. Om det fortsatt er utfordringenes testing bør de kunne si dette. Time frame, det kan også være sånn at selv om det er tollklarert så er ikke testanlegget lenger klart, det kan være at det kjøres annen produksjon det og da må REC vente 🤔. Men hører gjerne fra noen som vet mer om h a testingen gjøres
VaderTrader
02.11.2024 kl 10:50 2975

Er vel derfor de finner på unnskyldninger bestandig ..
Jeg blir mer og mer overbevist om at Levens er en femtekolonnist . Man kan få inntrykk av at han er kjøpt og betalt av Hanwha for å trekke ut tiden og unngå «take or pay» .. stuck in customs .. my ass .. har gått 1 mnd og den sitter fremdeles i tollen ???
Redigert 02.11.2024 kl 13:15 Du må logge inn for å svare
Rule
03.11.2024 kl 00:19 2569

Levens var på broen inden Hanwha kom til, så han er ikke udpeget af dem.
Der kan ikke være tvivl om at RECSI er udfordret med at nå deres del af aftalen. Levens har udtalt på investor call efter impurity problem var løst at de stadig har mye mye arbejde foran sig. Det er en del af ligningen vi heller ikke skal glemme. Var det 5år de brugte på nedstængning. Genåbning går med rekord fart...
Man kunne godt forestille sig en udvidelse af ML, da Qcell har mere kapacitet til at lave moduler end kapacitet till at lave wafers.
Aftalen med Sila kan være et fingerpeg i den retning. Hvis der skal bruges godt med reaktor kapacitet til det, vil de måske have brug for 1-2 reaktorer mere for at dække både batteri og solcelle behov. Hvis Trump kommer til magten og fastholder told-mure eller øger dem, må det være svært sandsynligt scenarie.
Med Harris kan det trække imod mere internationalisering og måske udjævning/moderering af den politik....
Redigert 03.11.2024 kl 00:22 Du må logge inn for å svare
FunHouseComp
03.11.2024 kl 09:44 2281

Jeg vet ikke hvor mange milliarder som kreves for å drive fabrikker uten inntekt i USA, men helt gratis er det sikkert ikke? Det går i alle fall ikke helt veien. Jeg vil tro de står på døren og ber om nye almisser om ikke lenge. Da er det bare å gi det man har, om man ikke ønsker å bli nullet ut.
Redigert 03.11.2024 kl 10:06 Du må logge inn for å svare
Rule
03.11.2024 kl 21:06 1820

Spændende om de næste 3 dage byder på en melding. På Q3 kan de vel ikke bringe kurs-følsom info uden at melde det. Kan selvfølgelig ske på dagen inden børs åbner. Mye er sket for RECSI i deres turn-around. Bare det sidste steg med 1ste leverance af polysilicon granulat mangler:

*Impurities problemet er løst - som udmeldt
*en partner (Industrial Projects) har hjulpet RECSI med renovering og opgradering og beskrevet på deres facebook og bekræftet at man har løftet renhedsgraden de kan producere med
*RECSI behøves ikke brænde penge mere på ML opstart/opgradering
*Butte er omlagt til ren gas produktion
*Tab fra Butte var pga. granulat med Siemens reaktorer, som kræver alt for mye energi
*Butte granulat aftaler - overtages de af ML ...?
*kontrakt med Sila om gas aftag fra Q4-2025

hele misæren med yderligere forsinkelse har efter min overbevisning 2 årsager:
(1) RECSI har stadig mye arbejde med at opstarte og kjøre ind ML
-som nævnt på investor call efter glad melding om impurities

(2) Qcells har ikke været klar til at aftage granulat
-officielle meldinger siger at de starter op sidst i 2024 og når fuld swing medio 2025

Kom så RECSI. Hau hau.
Lykke til ! ! !
Redigert 03.11.2024 kl 21:19 Du må logge inn for å svare
Kvike11
03.11.2024 kl 21:23 1774

Hvad skulle forum dog gøre uden dig.
Du ved altid hvad der sker,
MÅ hjælpe dig lidt lidt, jeg tror de mangler ca 1 milliard om dagen,
tror du det er nok..
Eller skal vi op på 2 milliarder om dagen.
Kan du så regne ud hvad de tjener om dagen,
når produktionen bliver leveret.
Og butte kører på fuld tryk med Silan gas, til meget lave omkostninger.
De skulle have ringet efter dig, da de skulle sende deres testvarer, du kunne let klarer tolderne.
Eller har du ikke selv pas, men er kun skrevet ind i din mors pas.
FunHouseComp
03.11.2024 kl 21:23 1810

Det var klokt av Recsi å gi markedet signal om at dette ikke går veien, før de snart skal rapportere Q3. At det er flere dårlige nyheter rett rundt hjørnet bør ikke overraske noen.
Redigert 03.11.2024 kl 21:29 Du må logge inn for å svare
Rule
03.11.2024 kl 21:28 1990

Slik jeg tenker var det klokt av Recsi å gi markedet signal om at dette går veien, før de snart skal rapportere Q3. At det kommer flere gode nyheter rett rundt hjørnet bør ikke overraske noen.
FunHouseComp
03.11.2024 kl 23:08 1838

Ned 20 prosent den siste måneden, i hovedsak på grunn av dårlige meldinger, men det er fint du koser deg i boblen din. Folk flest er ikke idioter. Markedet har mistet troen for lenge siden.
Redigert 03.11.2024 kl 23:26 Du må logge inn for å svare
FunHouseComp
03.11.2024 kl 23:42 1817

At disse haussetrådene om Recsi har fått herje vilt på Hegnar Forum i så mange år uten at noen stiller et spørsmålstegn er helt hårreisende. De sitter hjemme foran dataskjermen og lager historier. Utrolig at det er mulig.
Redigert 04.11.2024 kl 00:54 Du må logge inn for å svare
Rule
04.11.2024 kl 00:45 1795

At disse bashebeskeder om Recsi får herje vilt på Hegnar Forum i så mange år uten at noen stiller et spørsmålstegn er helt hårreisende. De sitter hjemme foran dataskjermen og lager historier. Utrolig at det er mulig.
Rule
04.11.2024 kl 00:47 1804

Op 300 prosent siden bunden, i hovedsak på grunn av gode meldinger, men det er fint du koser deg i boblen din. Folk flest er ikke idioter. Markedet har fundet troen for lenge siden.