RECSI har succes - en meget spændende tid kurs 100 i 2025

Kvike11
RECSI 17.09.2024 kl 11:34 140018

Velkommen til frisk tråd.
Fri for ævl om Molners, han fylder igen for meget,
er utroværdig og useriøs , virker ikke særlig klog.

Har lavet ny tråd, den anden er snart fyldt op og lukkes.
Håber denne tråd også bliver fri for
pladder fra Funhousecomp.
Frabeder mig venligst hans spam.

Kursen går den rigtige vej, har taget lidt fra sidste indlæg

Raketten er RECSI, 20 kr kommer til høsten

RECSI skal jobbe seg mot 20 kroner. Det er et realistisk kursmål opp mot første levering om en måneds tid.
Stabukk
I dag kl 18:16 187

Rec har nå så liten markedsverdi at kanskje politikere og USA sitt energidepartement DOE følger situasjonen? Ser på den lukkede nyhetstråden at Representantenes hus nylig vedtok en endring av Energiloven. I første omgang er definisjonen av kritiske mineraler utvidet med kobber, elektrisk stål og SILISIUM. Går ut fra at det siste er samme råstoff som USA har tre produsenter av: Hemlock, Wacker og Rec Silicon. Da vil det vel være litt rart om et selskap fra Sør-Korea evt. Kina skulle slå til og få 100% eierskap i en av tre innenlandske produsenter av et kritisk mineral? Kanskje Musk eller andre bør tipses om at en del aksjonærer nå ser på Rec som en synkende skute.

Vi må i alle fall håpe Levens og styret prioriterer veldig høyt å få på plass en finansiering som kan gjenopprett tilliten til selskapet. Har tidligere påpekt at e24, kanskje andre norske finansmedia også, definerer Moses Lake som «kriserammet». Dagens nedgang viser at en del mindre aksjonærer gir opp. Skulle tro de større aksjonærene bak Hanwha er nokså bekymret og trolig har kontakt med ledelsen i Rec, men dette blir spekulasjoner. Nesten 71% kurs-nedgang i år er trist når vi tross alt har restartet ML.
Redigert i dag kl 18:20 Du må logge inn for å svare
Ikke_viktig
I dag kl 17:41 304

De jobber ikke med å "hente" kapital. De jobber med finansieringsløsning. La oss si at de taper 15M USD i Q4 og at de hadde 45M USD. De vil da fortsatt sitte på 30M USD minus finans. Så vil de levere første levering rundt nyttår/januar 2025. Da vil de starte fabrikken for fullt med full levering og full betaling. Så kan Hanwha sikkert fortsette å støtte Recsi sine lånebehov frem til de er i mål.

Selvfølgelig et skrekkscenario for thief, og resten av de desperate, men det får så være!
thief
I dag kl 17:01 467

Ja,så det er derfor REC jobber med å hente kapital.Selvfølgelig gjør de ikke det,om de hadde nok!Ja,du får leve i håpet 🙂
Ikke_viktig
I dag kl 16:42 541

Leser du Q3 så ser du at de brukte 36,3M på å produsere polysilicon, og at de solgte ingenting, i Q3, fra ML. Hvis fabrikken nå kjører på 15% så betyr det vel at de bruker ikke mer enn 10M USD på ML per nå, hvis vi er ekstremt konservative. I tillegg var CAPEX på ML 15M USD. Silan salget gav en EBITDA på 0,4M USD. Det betyr at i Q4 så vil vi ikke ha CAPEX på 15M USD og bruke maks 10M USD på ML. Så jeg regner med at hvis ingenting skjer og ML kjører på 15% så vil RECSI ende opp med maks 10M USD i negativ EBITDA i Q4. Da holder de totalt nær 50M USD de hadde per Q3 lenge.
Mammon
I dag kl 16:38 568

Lå oss håpe d ikke r grinchen 🧟 som kommer og stjeler julen 🤪
Pensjon
I dag kl 16:18 682

Hei.
Om vel en måned kommer julenissen ( les Elon Musk ). Tror jeg.
Mvh gammel pensjonist og investor her.
Mammon
I dag kl 16:04 741

🐷 Emi nærmer seg 🙈
Minst 1mrd til 1kr?
cad
I dag kl 15:52 814

Nei når det gjelder konsekvenser overfor Levens, så er de kanskje mer av personlig art. Hanwha og qcell er nok så inne i å styrende i rec at de ikke ønsker motspillere eller problemer med en sjef, og ingen er tjent med negativ omtale av qcell. Det kan kanskje virke som jeg er negativ til rec, men jeg tror på rec på sikt. Dog er jeg i likhet med andre usikker i den situasjonen rec er i nå, fordi jeg anser at Rec ikke har kontrollen og videre styringsmulighet, da hanwha sitter som hovedeier, har lånt rec midler, har gitt Rec avtale for fremtiden, og jeg ikke kjenner intensjonene til hanwhas eiere..så langt har veien vært utydelig, og jeg ser en utydelig vei neste halvår iaf. Dog håper jeg at det årdner seg på en relativt mild og god måte. For som du sier, det må jo være verdier her. Det er bra.
Redigert i dag kl 15:53 Du må logge inn for å svare
Gudin
I dag kl 15:51 824

If you dont take risks, you will always work for someone who does. - Warren Buffet
Gudin
I dag kl 15:48 835

Ikke se på kjøps/salgsordre med mindre du trader, det er til å gråte av… RECSI prises som om det når som helst skal gå konkurs når de har ett billion-selskap som dekker alle lån.

Se heller på feriepakker til sommeren ;-)
Artige
I dag kl 15:48 838

Veldig spennende er det ikke. Tvert imot, tragisk. Dårligste aksje og investering ever. Blir stille fra selskapet til uti Q1. Og da er vi kanskje på 2 tallet. Dermed er oppsiden begrenset om nyheter kommer.
WHeisenberg
I dag kl 15:45 861

Mange ordre på 250,-kr på kjøps siden for å lett sende aksjen ned over. Om dette ikke er manipulasjon så kan jeg ikke skjønne annet.
Gudin
I dag kl 15:42 870

Kan komme kontrakt med G14 når som helst nå… i tillegg til godkjennelse fra 3. part. Spennende 🙌 sitter trygt på aksjene, dersom det skulle bli emisjon så har jeg litt tørt krutt på lager, men har mesteparten inne… vil jo ikke sitte på utsiden når lynet slår ned 🤔 enten blir det større julegaver eller en all-inclusive til sommeren, hvem vet.
Hau hau- ta aksjene fra mine kalde døde fingre grådige kapitalistjævler :-)
DjTao
I dag kl 15:31 914

Til info, Røkke solgte ikke aksjer til Q-cells.
Q-cells er kunde av REC.

Røkke solgte sin eierandel i REC til Hanwha som også eier Q-cells.
Stabukk
I dag kl 15:30 921

Takker for svar, der jeg skjønner det meste. Mener også det ikke er ønskelig å selge Butte, som ligger an til å gi sikre overskudd trass litt svingende strømpriser i kalde Montana. Må bare spørre hvilke konsekvenser du tenker på i siste setning.

Akkurat nå er kursen ned ca 70 prosent i år. Topp20 har redusert litt, men ikke forurologende inntil videre. Noen drar fram utttrykket «å forlate en synkende skute», så selskapet bør kanskje avklare videre finansiering raskere enn planlagt. Går kursen under 4, vil mcap nærme seg skarve 1,5 mrd kr. Eller Hanwha bør kanskje bare vise at de tror Rec har en fremtid og by på alle aksjene? Eller vurdere å slakte selskapet og dele ut et ekstraordinært utbytte etter at gjeld er betalt. Det kan vel finnes kjøpere som kan sikre Hanwha-avtalen og levering til Sila. Anlegget i ML er kanskje verdt noen milliarder kr allerede må, selv om bokført verdi er 0?
WHeisenberg
I dag kl 15:28 925

Ser ut som tradere og short kjører REC og NEL likt.
Det har de gjort i mange uker. Merkelig synes jeg at to selskaper på børs blir manipulert på lik linje.
cad
I dag kl 13:33 1152

Vi bør være realistiske med tanke på fremtiden her. Salg av Butte ville ha gitt rom til å komme igang i ML. Dog vet jeg ikke om det er aktuelt eller ønskelig for rec. Det er ikke nevnt siste tiden. Uten slikt vil rec måtte ha kapital. Fortsatt er ikke qcell på plass med fabrikkeiere. Og de synes å ha utlyst ca 100 ledende og tekniske stillinger, og det er sannsynlig at qcell ønsker at rec skal iverksette full produksjon raskt. Det vil gi qcell et stort varelager og høye kostnader, og qcell ville få et problem. Qcell er vel ikke interessert i slike forpliktelser i måneder før de kan produsere og selge. Situasjonen medfører desverre som vi opplever, Trenering for Rec. Så får vi se. Håpe og tro....hvordan rec løser finanssituadjonen kanskje i over 6 mnder. Jeg synes vi ikke skal laste Levens for mye. Røkke solgte aksjer til qcell, og qcell ønsker ingredienser til solcelle produksjon når de er klar. Rec har avtale med Sila OG med Qcell, og dette er jo håpet og drømmen for eierne og for Rec. Spørsmålet er hvor qcell er i prosessen. Det er sannsynlig ar Levens vet dette. Og snakker om ulike finansieringen, usikker tidslinje, usikker test samt om risiko. Levens kan og ønsker i alle fall ikke med utgangspunkt i Rec, qcell og fremtiden å ytre seg krisebetont, og ikke negativt om qcell. Du skyter i 2024 ikke på fremtidig pengesekk og hovedeier uten konsekvenser.
thief
I dag kl 13:01 1256

He..He,og hvem bryr seg om din blokkering ,tåler man ikke realitetene burde man ikke være på børs.Herregud,barnslig 🙂
thief
I dag kl 13:00 1266

Og du stoler på hva Levens bruker av penger 😂😂I q3 skulle kostnadene SIGNIFIKANT ned sa Levens i q2 rapporten.Da var man nesten halvveis inn i q3, hva ble fasit?500mill ut av vinduet. Så om de ikke bruker 48.6musd i q4,så har de ikke mye igjen.Og de kan ikke vente til de har null,før de henter penger.Og de vet ingenting om når de får levert første leveranse av poly eller vil gå i pluss. Så de henter garantert penger før nyttår
Gudin
I dag kl 12:57 1283

thief
I dag kl 12:40
Innlegget er skjult
Ikke_viktig
I dag kl 12:46 1328

Lavere Capex og kjøring på 15% betyr altså i dine øyne at de skal brenne de 23+25M USD kjempefort?
thief
I dag kl 12:40 1355

Fra 5.2kr til 4.2kr,var vel ikke så veldig positiv melding likevel da.Sikkert mange som tar ned risikoen,frem til hovedelementene er avklart.Rec jobber med kapitalbehovet, og der kan det komme noe når som helst, om det er emi eller andre måter.Mens testen vet de jo ikke noen ting om.Så da må kapital på plass.
VaderTrader
I dag kl 12:23 1423

Noen leker noe sinnsykt med aksjen . En skam slik de holder på
Stabukk
I dag kl 09:02 1720

Ja, skrev «skaffe ny kapital», men burde gjerne sagt ha nok penger til første leveranse skaffer forhåndsbetaling fra Hanwha. Vi får bare håpe det skjer i slutten av desember eller tidligst mulig i januar. Levens er jo pålagt å spare for å kunne innfri lån i februar.
Null
I dag kl 08:44 1803

Stabukk
Det som er avgjørende her er om det er penger til første levering, slik at man ikke trenger å gå til noen å be om lån eller ny egenkapital.
Når man ser på det så er det når kommer første leveranse, før eller etter at man går tom for penger.

Stabukk
I dag kl 08:07 1912

Meldingene fra slutten av fjoråret og frem til i dag har feilinformert markedet om restart av Moses Lake. Stadige utsettelser har dradd kursen ned fra 14 til rett under 4,50. Verste fallet kom etter september-meldingen om første leveranse i midten av october, som ingen nå vet kommer, men forhåpentligvis i desember eller rett over nyttår. Levens og Rec sitt styre har dermed en stor jobb å gjøre: Skaffe ny kapital, få igang leveransene og drive med overskudd. Noen tror kursen da skal fyke tilbake til 14 og mer i 2025. Ja, vi får se. Men husk at vi må ha 100% oppgang for å nærme oss 9 igjen.
SPXL
I dag kl 05:00 2122

Vi får se. Det er Levens vi kan takke for den lave kursen og da mener jeg kommunikasjon med markedet som er totalt feil og troverdigheten blir lavmål.
Redigert i dag kl 05:02 Du må logge inn for å svare
Rule
I går kl 21:27 2510

Jeg har selv:
50 NOK ultimo 2025: full swing på Qcells
100 NOK ultimo 2026: full swing på Silan Tech. kontrakt

og med argument om at RECSI om 1år kan prises mere til hvad der ligger fremad end bagud. Idag prises den tæt på konkurs pris. Mye dårligt er vægtet ind i kursen og med den manglende klare kommunikation og dårlig transparens fra ledelsen, så må en del indprising af dårligdom også forventes.

Gad vide om dagens kurs ikke er et fantastisk signal TA mæssigt....? Uden at have forstand på det, så har vi lukket gap ned til kursen før melding om at ML åbner. Vi kan genfinde lidt højere kurser kort tid før den melding kom. Og så er det vel også noget med at banen er åbnet op imod nærmest ATH - kun mindre modstand fordi vi har lukket så dyb og lang et historisk gap...

Billedet vendte idag midt på dagen - er træet nu rystet alt det man kan for løse "stop-loss" frugter - balanceret op imod at nogen snitter sig ned. Der skal vel falde nok frugter ned til at man gider at ryste med træet, fordi det koster over imod dem der snitter ned ...

Ser vi et ordentligt ryk opad imorgen...? forsinket reaktion på nyheden,,,,?
Redigert i går kl 22:10 Du må logge inn for å svare
Rule
I går kl 21:20 2539

ja, han har lang fartstid ved RECSI:
Mr. Levens joined the organization in 2002. Mr. Levens has held executive and managerial positions in Commercial, Operations and Maintenance, Projects and General Management in the Electronic Materials-Gases and Petroleum industries.
https://recsilicon.com/about-us/who-we-are/
tomsa
I går kl 20:23 2668

Det sies mye negativt om Levens. Men såvidt jeg husker var en av grunnene til at han fikk jobben etter May hans lange fartstid i REC men også hans bakgrunn, forsto det slik at han er kjemiker eller noe i den duren? Poenget er at hans bakgrunn inkludert yrke og fartstid i ReC begge taler for at det de har sendt fra seg for testing må ha en viss kvalitet, forhåpentligvis godt «innafor» ny spec
tomsa
I går kl 20:19 2680

Hva sies på discord mht emisjon?

Discord har kanskje endra litt på innslipp også etter 8,50

Link?
Eskimo2
I går kl 18:39 1572

De har nødt til å tegne kontrakt. Er bare Rec som kan levere amerikansk silan til disse. Forhandlinger foregår garantert , og har holdt på en stund. Sila skjønte det å tegnet tidlig kontrakt med Rec.
Redigert i går kl 18:40 Du må logge inn for å svare
DjTao
I går kl 18:28 1607

Håper det kan komme en avtale med G14 før jul. De er nok ikke så langt unna oppstart. De skrev 20 september at oppstart av fabrikken var ventet å skje i Q4. Skulle tro at de vil sikre seg en avtale på leveranse av silan gass de neste 3-5 årene.

Denne LinkedIn artikkelen er fra 23 oktober:

"Excitement is building at BAM-2 as we move into commissioning at our silicon battery materials factory," said Matt Laccinole, vice president of Major Projects and Planning at Group14. "We couldn't be prouder of the team's incredible efforts and commitment to making this a reality."

https://www.linkedin.com/pulse/bam-2-nears-247-shift-operations-commissioning-group14-technologies-pf8sc?utm_source=share&utm_medium=member_ios&utm_campaign=share_via
BIF78
I går kl 17:57 1681

Måske ikke kurs 100 næste år, men kurs 35 og så kurs 100 høst 2026.
Stabukk
I går kl 17:26 1759

Kurs litt over 4 nå, og 100 om et år? Opp med hånda de som tror på det. Men vi får glede oss over 8% opp siste uke, selv om markedet ikke lot seg imponere over at test-leveransen fra Moses Lake har passert tollen ute i den store verden.
Gudin
I går kl 15:12 1974

Stor forskjell på å ha sine egne meninger og følelser og å svartmale alt for å skremme andre småaksjonærer til å selge for så å selv kunne kjøpe seg inn billigere. Så den sammenligningen passer nok ikke helt inn her. I tillegg så var thief tidligere en som var optimistisk til caset, at han gikk fra å se alt positivt til å se alt bekmørkt er veldig merkelig. Forskjell på å være realist og en som prøver å få aksjekursen ned. Greit nok at han tapte mye penger, men det har vi andre også gjort, men vi griner ikke for det.
cad
I går kl 13:01 2202

Jeg leste et sted at de som ikke hausset ble uønsket på tråder og forum. Akk å ve. Jeg har stor forståelse for edruelighet og realisme. Som tillegg til euforiske drømmescenarier. Det er bra, spesielt for nye investorer. Å de som vet at dette blir bra, er sikre på at dette går til himmels, kan og bør kunne gi slipp på informason som ikke passet dem selv. Jeg hadde ei nabodame som ble deprimert når sola kom om våren, dog var jeg glad i sollyset. Å jeg ba henne ikke om å komme seg vekk, fordi hennes forståelse og følelser var forskjellig fra mine. Kanskje noe for andre også.