RECSI har succes - en meget spændende tid kurs 100 i 2025

Kvike11
RECSI 17.09.2024 kl 11:34 148154

Velkommen til frisk tråd.
Fri for ævl om Molners, han fylder igen for meget,
er utroværdig og useriøs , virker ikke særlig klog.

Har lavet ny tråd, den anden er snart fyldt op og lukkes.
Håber denne tråd også bliver fri for
pladder fra Funhousecomp.
Frabeder mig venligst hans spam.

Kursen går den rigtige vej, har taget lidt fra sidste indlæg

Raketten er RECSI, 20 kr kommer til høsten

RECSI skal jobbe seg mot 20 kroner. Det er et realistisk kursmål opp mot første levering om en måneds tid.
tejoh77
I dag kl 12:27 943

Her er jeg uenig med deg. Jeg syns faktisk det er veldig bra at noen kommer frem med negative tanker. Jeg er positiv til caset selv om jeg sitter med over 50% i minus her. Hadde jeg hørt mer på de få som faktisk prøver å advare her inne så hadde jeg solgt meg ut på 10 og heller kjøpt meg inn igjen nå og redusert tapet betraktelig.

Selskapet er utrolig dårlig drevet, det er lett å skjønne at aksjonærer blir utålmodig. De siste børsmeldingene er for meg ren komedie uten noe som helst substans. Det er nesten som man ikke tror det man leser i meldingene som slippes ut.

Hvorfor de fremstår så rotete i kommunikasjonen og hvorfor de roter det til for seg selv hele tiden kan man jo lure på. Uten å være konspiratorisk så sitter jeg med følelsen av at mottaker ikke er klar for å ta imot produktet og derfor trenerer hele prosessen. At største eier i begge selskapene trekker i trådene er ikke jeg i tvil om. At man skal bruke månedsvis på en enkel kvalitetskontroll står ikke til troende dessverre
DjTao
I dag kl 12:35 908

Kontrakten er klar, når REC kan produserer i henhold til avtalt kvalitet, så må Q-cells ta i mot eller betale (Take-or pay)

Tenker du da at Levens lyver for markedet når han sier at REC ikke har klart å møte det kontraktsfestede kvalitetskravet (enda)?

Ticomania
I dag kl 12:45 874

At du fortsatt har tro på ærligheten til Levens, det er hinsides og noe du er rimelig alene om. Fyren er dum, udugelige og uærlig.
Nsxnsx
I dag kl 12:52 855

Det er en vesentlig forskjell. De andre selskapene som har falt mye har jo hatt relle dårlige nyheter underveis, mens Recsi har jo nesten utelukkende hatt gode nyheter....og likevel falt hinsides mye. Selvfølgelig ikke nå de siste måneder med stadige tullete unnskyldninger for utsettelser, men likevel.

Sammenligner gjengen/driften der nede med en fredagskveld hvor du har lyst å drikke deg full. Du har fått tak i en kasse øl så alle forutsetninger er tilstede-det eneste dumme er at du ikke har tatt med deg åpneren og ender opp med å knuse alle flaskene i forsøket, ergo du blir ikke full :) :)

Det samme gjelder for Recsi....kassen med kalde CB-pils står klar og ALT ligger til rette....men likevel blir det ingen fest for dem har glemt åpneren :) :) :) Som kjent kan en øl åpnes på mange måter, men Recsi gjengen klarer ikke å finne en eneste en.....alle flaskene knuses i forsøkene.

God Helg :)
Redigert i dag kl 12:53 Du må logge inn for å svare
tejoh77
I dag kl 13:11 784

Ja, skjønner det, men kvaliteten var avtalt i følge en tidligere melding. Så måtte det plutselig ekstra testing til hos 3. part og en masse problemer oppstod som "ingen" hadde forutsett. I siste melding nå så sa de at når testen blir utført er opp til mottaker og helt ukjent når det skal skje...
Man trenger ikke være konspiratorisk for å lukte trenering her...Det er jo ikke REC som tjener på den treneringen. Qcells er flaggskipet til Hanwa, de vil for all del ikke gjøre noe som gir unødig støy i verdien av det selskapet. For meg ser det ut som om REC "ofres" for å sikre større stabilitet i verdien av Qcells. Mulig jeg tar feil, forhåpentligvis går dette i orden og verdiene som ligger latent i REC synliggjøres og realiseres. I såfall vil ikke mitt tap i dag ha noen betydning.
Om det treneres så lenge at REC må kjøre en dumpingsemisjon som utvanner dagens aksjonærer så betyr det mye, det er vel det som er risikoen her?
DjTao
I dag kl 13:50 699

Q-cells og REC ble enige om å modifisere en spesifikasjon (slakke på kravene i kontrakten) etter at det, gjennom mange måneder med testing og utsettelser, ble klart at det var utfordrende for REC å oppfylle de opprinnelige kontraktskravene.

Q-cells gikk så med på å justere kontraktskravene, men stilte som betingelse at kvaliteten på produktet skulle testes i produksjon og verifiseres av en uavhengig tredjepart. Denne forklaringen virker sannsynlig synes jeg ettersom det er helt essensielt for Q-cells at materialegenskapene til ingoter og wafere, som resultat av renheten på polysilisium fra REC, bidrar til økt effektivitet (strømproduksjon) hos sluttkundene. Det er derfor ikke overraskende at Q-cells ønsker å kunne forsikre sine kunder om at egenskapene til solcellepanelene de selger, er verifisert av en uavhengig tredjepart.

Jeg mener derfor ikke at de siste utsettelsene IKKE skyldes et ønske/plan fra Q-cells om å trenere mottaket fra REC.
Dette handler om at Q-cells må forsikre seg om at kvaliteten på produktet REC leverer – og som Q-cells skal selge videre – er av topp kvalitet.

PS. Q-cells har over 70 ledige stillinger ute ved fabrikken i Cartersville nå. Flere av disse er innkjøpsstillinger som blant annet skal kjøpe inn polysil....
Redigert i dag kl 14:03 Du må logge inn for å svare
tejoh77
I dag kl 14:12 628

Mulig du har rett, men det fremstår uansett som utrolig amatørmessig håndtering av både Qcells og REC at dette har blitt et problem og at det nå er helt i det blå når testen skal utføres. Uansett er det ekstremt lite tillitsvekkende fra selskapet.
DjTao
I dag kl 14:36 567

At varene kunne bli stuck i toillen ( i landet som jeg antar er Kina) burde man vel kunne forutsett. Kanksje burde REC ha tatt høyde for det også da de meldte fra i September om den nye tidslinjen med levering "mid October".

Samtidig, dersom REC lagt på ekstra med tid og f. eks meldt levering "mid november" så hadde det også blitt ramaskrik. Da hadde vi begynt å lure hvorfor i helvete en test trenger å ta så lang tid. I valget mellom 2 onder, så tok muligens REC en sjanse og håpet at det skulle gå greit gjennom tollen.

Så ble det nå engang slik at varene ble stuck i tollen på uviss tid, Da er det ikke så rart at stedet der polysilen skal testes velger å prioritere og planlegge ift til egen produksjon fremfor å leve i uvisshet når REC & Q-cells har mulighet til å teste.

Da varene omsider slapp ut av tollen, så er det ikke så rart at test senteret må finne en ny tid for ledig produksjonsslot.

Dette sier GTP om testingen som skal gjøres og er veldig nært det tidsestimatet som REC kommuniserte i børsmeldingen på "minimum 4 uker":

Timeline for Wafer Production Trials
1. Crystal Growth Testing (2–3 weeks):
Process Setup: Setting up the Czochralski (CZ) or Float Zone (FZ) crystal growth process with the provided polysilicon.
Growth Process: Conducting several crystal growth runs to assess compatibility and performance.
Key metrics include defect density, growth rate, and crystal uniformity.
Evaluation: Analyzing the grown crystals for structural and chemical properties.

2. Wafer Cutting and Polishing (2–3 weeks):
Slicing: Testing how well the crystal performs during wafer slicing, focusing on yield and uniformity.
Polishing: Evaluating the ability to achieve the required thickness, smoothness, and minimal surface defects.
Analysis: Inspecting wafers for mechanical integrity and surface quality.

Redigert i dag kl 14:38 Du må logge inn for å svare
DjTao
I dag kl 14:42 540

Hva begrunner du i at jeg er mer eller mindre alene om å "stole på Levens?

To20/50 aksjonærer i selskapet har ikke solgt seg ut eller endret noe særlig på posisjonene sine. Vet du at ingen av de stoler på Levens f. eks? Det tror jeg ikke du kan vite. Du kan anta og føle at det er slik men det er lite hold i påstanden din.

Når det gjelder "intelligensen" til Levens mener jeg også at du tar feil. Gjennåpning av en fabrikk som ML er ingen enkel affære. Jeg mener det er gansek åpenbart at Levens er en smart fyr når man går i dybden på det han sier. Det betyr ikke at jeg mener han er "perfekt" eller at han kunne vært en bedre kommunikatør. Men, å kalle han dum etc mener jeg ikke er korrekt.

Les f. eks transcriptet her fra 3Q, og kom med et eksmpel der du mener han fremstår som uintelligent:

https://www.alphaspread.com/security/ose/recsi/earnings-calls/q3-2024

Redigert i dag kl 15:00 Du må logge inn for å svare
Carrera
I dag kl 15:09 450

Topp 20/50 aksjonærer har heller ikke økt sine posisjoner - og det på kr.4,- !!!
En kan jo lure på hvorfor ?
Ticomania
I dag kl 15:16 422

Selvsagt et svært godt poeng, som de indoktrinerte ikke evner å ta innover seg.
DjTao
I dag kl 15:19 410

Tror vi alle kan være enig om at det er mye usikkerhet knyttet til aksjen om dagen.

Tenker derfor at man gjør lurt i å vente med ny inngang til kvaliteten er børsmeldt. Man går kanskje glipp av et hopp på 20/30% men den videre oppgangen bør være rimelig bankers!
DjTao
I dag kl 15:23 390

Magnus Vollen har kjøpt seg opp i sommer /høst og sitter nå på over 2 millioner aksjer.
Pensjon
I dag kl 15:29 366

Hei.
Den dagen alt ordner seg for RECSI ser vi minst 100 %.
Da sitter du med «skjegget i postkassa» i forhold til mulig fortjeneste.
Jeg tror mange skriver her uten aksjer og er utenfor arbeidslivet (lever mye av sitt liv inne her)
Mvh gammel pensjonist
Gudin
I dag kl 15:35 347

Fin oppgang idag. Muligens noen som har kalde føtter i tilfelle Kurtern melder ett eller annet (tradisjonen tro) etter børsens stengetid idag.
G14 kontrakt og godkjent prøve rett rundt hjørnet. Mon tro om det ikke er Kurtern som er årets julenisse? Ho-Ho-Ho

God helg og hau hau. Drikk med måte :-)
Carrera
I dag kl 15:35 345

Igjen - en kan jo lure på hvorfor en handler seg opp på en kurs som var 8 den 26 Juli(sommer) og kurs som var 9,3 den 11 Oktober(høst).
Og IKKE handler seg opp på kurs 4 ?
Det lukter lang vei at en har mistet troen!
DjTao
I dag kl 15:39 330

Det er fortsatt bare rundt litt over 8 kroner... ;) Tror aksjen har mer å gå enn det :)
DjTao
I dag kl 15:41 328

Ikke nødvbendigvis, kan være at han er fornøyd med antall aksjer / risiko eksponering (uavhengig av aksjekurs. Det kalles risiko allokering.
Pensjon
I dag kl 15:42 324

Hei.
Har du tenkt tanken at noen handler vhj av lån.
Kanskje ikke kredittverdig lenger. Det kan jo også være
en sannsynlig forklaring.
Mvh gammel pensjonist
LuftvernTor
I dag kl 15:50 295

Nå må du ikke hisse på deg alle som har hoppet av før målstreken ;)