RECSI har succes - en meget spændende tid kurs 100 i 2025
Velkommen til frisk tråd.
Fri for ævl om Molners, han fylder igen for meget,
er utroværdig og useriøs , virker ikke særlig klog.
Har lavet ny tråd, den anden er snart fyldt op og lukkes.
Håber denne tråd også bliver fri for
pladder fra Funhousecomp.
Frabeder mig venligst hans spam.
Kursen går den rigtige vej, har taget lidt fra sidste indlæg
Raketten er RECSI, 20 kr kommer til høsten
RECSI skal jobbe seg mot 20 kroner. Det er et realistisk kursmål opp mot første levering om en måneds tid.
Fri for ævl om Molners, han fylder igen for meget,
er utroværdig og useriøs , virker ikke særlig klog.
Har lavet ny tråd, den anden er snart fyldt op og lukkes.
Håber denne tråd også bliver fri for
pladder fra Funhousecomp.
Frabeder mig venligst hans spam.
Kursen går den rigtige vej, har taget lidt fra sidste indlæg
Raketten er RECSI, 20 kr kommer til høsten
RECSI skal jobbe seg mot 20 kroner. Det er et realistisk kursmål opp mot første levering om en måneds tid.
Stabukk
11.12.2024 kl 14:10
4940
To spörsmål blir vel mer og mer påtrengende: Hvor god er avtalen om levering til Hanwha/QCells opp mot ökt USA-toll mot Kina og devaluert Yuan, og når kommer förste poly-leveranse fra ML og betaling? Men litt lenger ut i 2025 kan situasjonen for Rec se bedre ut, med ökende sjanse for å drive med greie overskudd. Og dermed en mer stabil kurs. Men på hvilket nivå?
I dag ville det være OK å få finansmedia sin vurdering av den krftige oppgangen i Rec-kursen.
I dag ville det være OK å få finansmedia sin vurdering av den krftige oppgangen i Rec-kursen.
Redigert 11.12.2024 kl 14:11
Du må logge inn for å svare
Nsxnsx
11.12.2024 kl 14:44
4748
Ja når kurs i Recsi synker 10% så er det store overskrifter i FA, men ved oppgang på 25% så nevnes det ikke.....typisk. Men driter forsåvidt i det....lenge siden det har vært en så god dag hvor 100.000ene strømmer inn :)
Stabukk
11.12.2024 kl 14:46
4737
Kvike11
11.12.2024 kl 15:21
4570
E24 aner ikke hvad de skriver om, derfor skriver at det har noget med told til kina at gøre.
RECSI får udsolgt på alle produktions linjer i starten af det nye år, uanset told, uanset tilskud.
Som du skriver elsker finansavisen, når det går selskaber dårligt, men når det går den rigtige vej, er det bi-bemærkninger..
sådan har det været i mange år.
Heldigvis ser det ud til vi når kurs 10 hurtigere end jeg havde regnet med, men de stigninger der har været de sidste dage.
RECSI får udsolgt på alle produktions linjer i starten af det nye år, uanset told, uanset tilskud.
Som du skriver elsker finansavisen, når det går selskaber dårligt, men når det går den rigtige vej, er det bi-bemærkninger..
sådan har det været i mange år.
Heldigvis ser det ud til vi når kurs 10 hurtigere end jeg havde regnet med, men de stigninger der har været de sidste dage.
polion
11.12.2024 kl 16:08
4376
Hvorfor holder du på med ditt vanlige uetterrettelige og udokumenterbare tull? Hittil har du aldri evnet å stille et eneste relevant/kritisk spørsmål i forhold til REC og kurshavariet i nevnte. Hva gjelder REC og det overordnede har du hittil bommet grovt på absolutt alt, her kan vi også inkludere de aldeles tullete kursmålene du har hatt.
Videre skriver du som trådstarter at Molnes er utroværdig, useriøs og ikke særlig klok. Tror også du ser det selv, men i forhold til Molnes så fremstår jo du som historiens største dust. Snakker meg om å sitte i glasshus (og være 100% diskvalifisert) og samtidig kaste stein. Og videre så skriver leamikken i glasshuset at E24 ikke vet hva de skriver om. Selvinnsikten til Kvike11 er tydeligvis fullstendig fraværende, det er i alle fall ettertrykkelig bevist.
Videre skriver du som trådstarter at Molnes er utroværdig, useriøs og ikke særlig klok. Tror også du ser det selv, men i forhold til Molnes så fremstår jo du som historiens største dust. Snakker meg om å sitte i glasshus (og være 100% diskvalifisert) og samtidig kaste stein. Og videre så skriver leamikken i glasshuset at E24 ikke vet hva de skriver om. Selvinnsikten til Kvike11 er tydeligvis fullstendig fraværende, det er i alle fall ettertrykkelig bevist.
Rule
11.12.2024 kl 18:26
4020
Kontrakter og børsmeldinger og ira osv. er ikke udokumenteret tull.
At recsi ik har kunne levere på alle deres lovninger inden for forecast er fakta.
Mye har de dog klaret
At recsi ik har kunne levere på alle deres lovninger inden for forecast er fakta.
Mye har de dog klaret
Redigert 11.12.2024 kl 18:29
polion
11.12.2024 kl 19:46
3823
Ser ikke ut til at du har lest innleggene til Kvike de siste 2-3 årene. Og for sikkerhets skyld har han også gnålet om kursmanipulering i nesten annethvert innlegg. Ut fra det selskapet hittil har levert, så synes faktisk kursen å være på et nivå der den hører hjemme. Gjennomgangsmelodien har vært forsinkelse på forsinkelse, samt at selskapet har svidd av penger som fulle svin.
Kvike11
11.12.2024 kl 20:24
3692
Man skulle tro du er Molners.
Du er komiske Ali.
Alle ved at fabriks udsættelsen er med skyld i den lave kurs
og så et par elev analytiker ,der havde så travlt at de skrev efter lukketid.
Jeg glæde mig over kurs opgangen, som vil fortsætte.
Men dit negative tomme skriveri, er heldigvis kun til at grine af.
Du er komiske Ali.
Alle ved at fabriks udsættelsen er med skyld i den lave kurs
og så et par elev analytiker ,der havde så travlt at de skrev efter lukketid.
Jeg glæde mig over kurs opgangen, som vil fortsætte.
Men dit negative tomme skriveri, er heldigvis kun til at grine af.
Rule
11.12.2024 kl 21:12
3473
Sikkert et kælenavn for Johan Molnes - en af dem vi kan takke for at vi kan kjøbe mygo billigo aktier, da han nærmest gav folk 100% garanti for at vi ville få en emisjon inden 2025. Mye negativt er gruset ned over recsi, men kursen stiger med raske skridt - hm hm - spandende ...
Nøgle argument var vel at RECSI ikke kan blive ved med at tage små lån for at holde hoved over vandet - han har vist glemt at læse på år 2025 for recsi, hvor gassen bare skal flyde over disken og polysilicon samme. Yeha.
Ville ønske man havde haft klunker så store som fodbolde og kjøbt sig sjelv fattig på lav 4-tal. Men ikke sjovt når man har 1/3 af sit indskud tilbage i recsi depotet og risikere at skulle miste endnu mere.
Den nye straf-told er super stærkt nyt for recsi - så har alle mygo travlt med at finde og acceptere løsninger på leverance problemer.
Har de store short positioner fået kolde fødder...? Så kan vi få vild opgang - red sig ud af de brændende bukser hvem som kan...
hau hau hau ....
Nøgle argument var vel at RECSI ikke kan blive ved med at tage små lån for at holde hoved over vandet - han har vist glemt at læse på år 2025 for recsi, hvor gassen bare skal flyde over disken og polysilicon samme. Yeha.
Ville ønske man havde haft klunker så store som fodbolde og kjøbt sig sjelv fattig på lav 4-tal. Men ikke sjovt når man har 1/3 af sit indskud tilbage i recsi depotet og risikere at skulle miste endnu mere.
Den nye straf-told er super stærkt nyt for recsi - så har alle mygo travlt med at finde og acceptere løsninger på leverance problemer.
Har de store short positioner fået kolde fødder...? Så kan vi få vild opgang - red sig ud af de brændende bukser hvem som kan...
hau hau hau ....
Redigert 11.12.2024 kl 21:15
MikkeMus
11.12.2024 kl 21:14
3461
Godt sagt Polion, men tviler på at brukerprofil «Kvike» har tilstrekkelig innsikt i caset RECSI, eller nødvendig selvinnsikt til å innrømme alt tøvet han gjennom det siste året har spammet dette forumet.
Det beste er å ignorere vedkommende og de tøvete trådene hans, inkludert denne.
Det beste er å ignorere vedkommende og de tøvete trådene hans, inkludert denne.
Redigert 11.12.2024 kl 21:17
Rule
11.12.2024 kl 21:30
3384
han har bla. "spammet" med at RECSI står i smørøjet geopolitisk - og nu fik vi så fuld valuta for læsningen:
https://www.supplychaindive.com/news/ustr-biden-tariff-increase-wafers-polysilicon-tungsten/735240/
Biden unveils fresh China tariff hikes
Published Dec. 11, 2024
The duties will target critical solar energy inputs, including wafers, polysilicon and tungsten products, beginning Jan. 1.
“The tariff increases announced today....
"More tariffs are likely to follow in the months ahead, as President-elect Donald Trump has consistently voiced his desire...
her er altså en gedigen surprice med virkning fra 1. Januar. Så har Qcell's satans helvede travlt med at få full swing i made-in-america med recsi's råvarer....
hau hau hau....
https://www.supplychaindive.com/news/ustr-biden-tariff-increase-wafers-polysilicon-tungsten/735240/
Biden unveils fresh China tariff hikes
Published Dec. 11, 2024
The duties will target critical solar energy inputs, including wafers, polysilicon and tungsten products, beginning Jan. 1.
“The tariff increases announced today....
"More tariffs are likely to follow in the months ahead, as President-elect Donald Trump has consistently voiced his desire...
her er altså en gedigen surprice med virkning fra 1. Januar. Så har Qcell's satans helvede travlt med at få full swing i made-in-america med recsi's råvarer....
hau hau hau....
Redigert 11.12.2024 kl 21:32
polion
11.12.2024 kl 21:32
3369
Du skriver aldri annet enn renspikka tull: Fabrikkutsettelsen? Til orientering så startet kursnedgangen før den tid. Men skal vi tro deg, i dine mangehundre innlegg, så skyldes kursen manipulering og stort sett lite annet. Er den ikke manipulert lenger, eller hva er dette for noe vås?
PS 1. Ikke Molners, men Molnes – oppfattet?. Du kritiserer ham, når han faktisk har opptrådd som reneste Albert Einstein sammenlignet med Kvike11.
PS 2. Det du kaller tomme skriverier fra meg, det er oftest nyansering (i motsetning til den unyanserte og tåpelige forumhaussemenigheten/deg). Jeg har over meget lang tid tatt tak i elementer som bla.:
• Tåpelighetene i det gjentagende våset om påstått kursmanipulering. I sin tid mente bla. du og andre at «manipulatoren» Atle Pedersen var hovedårsaken til den lave REC-kursen, og da var kursen 3-gangen i forhold til dagens. Jeg mente derimot at hans rolle ble kraftig overvurdert, kun en liten krusning i REC-havet. Selvsagt terget jeg opp hele menigheten som aldri har tolerert nyansering/sannhet.
• Hva vi egentlig vet om Hanwha-avtalen, og hva vi bla. ikke vet om i hvor stor grad nevnte skuler til Kina-prisene. Og hvilke forhandlingskort REC hadde da avtalen ble inngått mot superkommersielle Hanwha.
• Det uheldige ved at hele ledelsen er Hanwha-styrt.
• At REC langt fra har vært noe skråsikkert case, mer i retning av lotto-aksje.
• At åpningen av langtidsnedstengte ML faktisk innebærer usikkerhet. Med bla. masseoppsigelser av kompetent personell da de stengte ned. Og hvem har de i dag, jo the proof is in the pudding.
• Osv, osv, osv.
Du har derimot aldri hatt et eneste fornuftig/nyansert innspill. Så er det noen jeg skal ha meg frabedt kritikk fra, SÅ ER DET VEL NETTOPP KVIKE11. I forhold til REC og skriverier, så er jeg faktisk en av de som kan se meg tilbake og fremstå som rakrygget. Jeg har også hatt mine disputter med f.eks. Morgan Kane, men han er nå så godt som forumfraværende. Og hvorfor det? Jo, i motsetning til deg så har han tydeligvis en smule selvinnsikt og innsett sine skivebommer.
PS 3. Får ellers takke MikkeMus for support hva gjelder de notoriske tåpelighetene til Kvike11.
PS 1. Ikke Molners, men Molnes – oppfattet?. Du kritiserer ham, når han faktisk har opptrådd som reneste Albert Einstein sammenlignet med Kvike11.
PS 2. Det du kaller tomme skriverier fra meg, det er oftest nyansering (i motsetning til den unyanserte og tåpelige forumhaussemenigheten/deg). Jeg har over meget lang tid tatt tak i elementer som bla.:
• Tåpelighetene i det gjentagende våset om påstått kursmanipulering. I sin tid mente bla. du og andre at «manipulatoren» Atle Pedersen var hovedårsaken til den lave REC-kursen, og da var kursen 3-gangen i forhold til dagens. Jeg mente derimot at hans rolle ble kraftig overvurdert, kun en liten krusning i REC-havet. Selvsagt terget jeg opp hele menigheten som aldri har tolerert nyansering/sannhet.
• Hva vi egentlig vet om Hanwha-avtalen, og hva vi bla. ikke vet om i hvor stor grad nevnte skuler til Kina-prisene. Og hvilke forhandlingskort REC hadde da avtalen ble inngått mot superkommersielle Hanwha.
• Det uheldige ved at hele ledelsen er Hanwha-styrt.
• At REC langt fra har vært noe skråsikkert case, mer i retning av lotto-aksje.
• At åpningen av langtidsnedstengte ML faktisk innebærer usikkerhet. Med bla. masseoppsigelser av kompetent personell da de stengte ned. Og hvem har de i dag, jo the proof is in the pudding.
• Osv, osv, osv.
Du har derimot aldri hatt et eneste fornuftig/nyansert innspill. Så er det noen jeg skal ha meg frabedt kritikk fra, SÅ ER DET VEL NETTOPP KVIKE11. I forhold til REC og skriverier, så er jeg faktisk en av de som kan se meg tilbake og fremstå som rakrygget. Jeg har også hatt mine disputter med f.eks. Morgan Kane, men han er nå så godt som forumfraværende. Og hvorfor det? Jo, i motsetning til deg så har han tydeligvis en smule selvinnsikt og innsett sine skivebommer.
PS 3. Får ellers takke MikkeMus for support hva gjelder de notoriske tåpelighetene til Kvike11.
Rule
11.12.2024 kl 21:41
3324
Du må læse dig op inden du indikerer at verdens førende firma på området skulle have kompetence problemer.
Jf denne:
https://storage.mfn.se/c734ebae-0664-4a88-a09c-ba7a12ec0134/rec-silicon-nrel-2024-presentation.pdf
På side-12 ses tydeligt at RECSI har opgraderet sit R&D game EFTER de overførte den forrige generation til Yulin JV'et:
Yulin JV Startup › 1st Design ( 2018 )
Particulate Control
Moses Lake Upgrade › 2nd Design ( 2023 )
Particulate & H2 Control
Value chain growing ( US )
REC Silicon has the only announced expansion of the solar grade polysilicon capacity (Moses Lake)
Jf denne:
https://storage.mfn.se/c734ebae-0664-4a88-a09c-ba7a12ec0134/rec-silicon-nrel-2024-presentation.pdf
På side-12 ses tydeligt at RECSI har opgraderet sit R&D game EFTER de overførte den forrige generation til Yulin JV'et:
Yulin JV Startup › 1st Design ( 2018 )
Particulate Control
Moses Lake Upgrade › 2nd Design ( 2023 )
Particulate & H2 Control
Value chain growing ( US )
REC Silicon has the only announced expansion of the solar grade polysilicon capacity (Moses Lake)
Redigert 11.12.2024 kl 21:47
polion
11.12.2024 kl 22:41
3103
Så du har altså lest? Som jeg nevnte, the proof is in the pudding. Utsettelse på utsettelse - vi får det ikke til - vi får det ikke til – en høyst usikker Levens som har forlovet seg gjentatte ganger og nesten fremstått som uetterrettelig. Dette beviser langt fra at den nødvendige kompetansen har vært på plass.
Du trenger ikke lese deg opp på noe som helst, det er bare å se på aksjekurs og tidslovnader som har gått rett i dass. Hvis kompetansen var 100% på plass, skulle dette vært plankekjøring for REC, inkludert skulle de også visst noe om eventuelle utfordringer med å starte opp et anlegg som har vært nedstengt i 2-3 år. FERDIG SNAKKA !
EDIT: Konstaterer at du delvis stiller som Kvike11-forsvarer. Det blir vel omtrent like vanskelig som å være Lippestad da han skulle forsvare massemorderen Behring Breivik, men uansett lykke til !
Du trenger ikke lese deg opp på noe som helst, det er bare å se på aksjekurs og tidslovnader som har gått rett i dass. Hvis kompetansen var 100% på plass, skulle dette vært plankekjøring for REC, inkludert skulle de også visst noe om eventuelle utfordringer med å starte opp et anlegg som har vært nedstengt i 2-3 år. FERDIG SNAKKA !
EDIT: Konstaterer at du delvis stiller som Kvike11-forsvarer. Det blir vel omtrent like vanskelig som å være Lippestad da han skulle forsvare massemorderen Behring Breivik, men uansett lykke til !
Redigert 11.12.2024 kl 23:08
DjTao
11.12.2024 kl 23:21
2963
Levens er vel ikke den første (ei heller den siste) til å undervurdere tiden det tar å gjennomføre et prosjekt. Jeg er dog enig i at han helt klart burde ha forutsett at dette mest sannsynlig kom til å skli på tid ettersom REC ikke bare skulle gjennåpne ML etter flere år i brakk men de skulle og gjennomføre en ombygning, lage nye pakkelinje, bygge laboriatorium og høyne kvaliteten på polysilen som blir produsert. Ingen enkel kombo!
Antar at flere investorer innså dette og dermed holdt seg unna. Jeg gjorde ikke det....
Samtidig tenker jeg at en CEO også skal være en "selger" av selskapet. Dersom Levens for 1 år siden hadde sagt at han regnet med at det ville ta ett 1 år å få til første leveranse så ville kursen ha stupt på mye et tidligere tidspunkt. Så for selskapet del, kanksje det har vært riktig av Levens å være litt tids optimist.
Nå tror jeg vi er nære ved å få produktet kvalifisert. REC har konstatert at materialet holder kvaliteten til den modifiserte specen, nå skal dette testes i praksis. Svaret får vi innen 10 dager.
Antar at flere investorer innså dette og dermed holdt seg unna. Jeg gjorde ikke det....
Samtidig tenker jeg at en CEO også skal være en "selger" av selskapet. Dersom Levens for 1 år siden hadde sagt at han regnet med at det ville ta ett 1 år å få til første leveranse så ville kursen ha stupt på mye et tidligere tidspunkt. Så for selskapet del, kanksje det har vært riktig av Levens å være litt tids optimist.
Nå tror jeg vi er nære ved å få produktet kvalifisert. REC har konstatert at materialet holder kvaliteten til den modifiserte specen, nå skal dette testes i praksis. Svaret får vi innen 10 dager.
Redigert 11.12.2024 kl 23:23
polion
11.12.2024 kl 23:50
2878
Ja, Levens er "selger", men det kan fort føre til at det blir feilinformasjon og markedsmanipulasjon. Noe som kunne medført at mange holdt seg langt unna REC (jeg har også nevnte det tidligere), det er denne:
Da avtalen med Hanwha ble annonsert 6/9-2023, var REC allerede kjent for å produsere høyrenhets polysilikon og silisiumgass. Ordlyden «høyrenhet polysilikon» var nemlig allerede betegnende for REC’s produkt. Så børsannonsering av avtale om levering av produkt med høyrenhetsgrad ……., ja det skulle da for pokker bare mangle, dvs. absolutt ingen nyhet for noen. Derimot er en renhetsgrad som langt overstiger det REC noen gang har produsert, en renhetsgrad som tydeligvis har vært så til de grader utfordrende for selskapet, det er definitivt noe helt annet. Følgelig noe som burde vært nyansert og konkretisert i opprinnelig børsmelding. Jeg står fortsatt på at denne manglende konkretiseringen er intet mindre enn feilinformasjon/markedsmanipulasjon som børstilsynet burde slått knallhardt ned på.
Såkalt "avtale om eksperimentell REC-levering til Hanwha", det er noe helt annet enn "avtale om levering av et av våre produkter".
Da avtalen med Hanwha ble annonsert 6/9-2023, var REC allerede kjent for å produsere høyrenhets polysilikon og silisiumgass. Ordlyden «høyrenhet polysilikon» var nemlig allerede betegnende for REC’s produkt. Så børsannonsering av avtale om levering av produkt med høyrenhetsgrad ……., ja det skulle da for pokker bare mangle, dvs. absolutt ingen nyhet for noen. Derimot er en renhetsgrad som langt overstiger det REC noen gang har produsert, en renhetsgrad som tydeligvis har vært så til de grader utfordrende for selskapet, det er definitivt noe helt annet. Følgelig noe som burde vært nyansert og konkretisert i opprinnelig børsmelding. Jeg står fortsatt på at denne manglende konkretiseringen er intet mindre enn feilinformasjon/markedsmanipulasjon som børstilsynet burde slått knallhardt ned på.
Såkalt "avtale om eksperimentell REC-levering til Hanwha", det er noe helt annet enn "avtale om levering av et av våre produkter".
Kvike11
I går kl 07:06
2617
Glad for du læser alt jeg skriver, må jo have din interesse.
Fakta og data kommer fra selskabet, og ikke fra mig.
Nu er kursen på vej den rigtige vej,
Molners skriveri er heldigvis holdt op, han fik sådan en lussing da han kom med info der var helt hen i vejret.
Gider ikke kommentere ham mere, han har fået recsi mundkurv på.
Vil heller ikke svare dit panik skriveri, jeg håber trods alt du ikke taber for mange penge .
Kan RECSI fortsætte opturen helt til jul, kan vi godt nå kurs 18-20 inden info om kvalitet i top
Fakta og data kommer fra selskabet, og ikke fra mig.
Nu er kursen på vej den rigtige vej,
Molners skriveri er heldigvis holdt op, han fik sådan en lussing da han kom med info der var helt hen i vejret.
Gider ikke kommentere ham mere, han har fået recsi mundkurv på.
Vil heller ikke svare dit panik skriveri, jeg håber trods alt du ikke taber for mange penge .
Kan RECSI fortsætte opturen helt til jul, kan vi godt nå kurs 18-20 inden info om kvalitet i top
Kvike11
I går kl 07:14
2583
Helt enig,
aftalen med Qcell er så god at Recsi har godkendt den, de vil kunne sælge alt de producerer, og komme med stort overskud.
Guldæg.
Silan gas kan også blive et guldæg, allerede i 2025.
Måske vi er heldige at 4 kvartal 2024 giver overskud, fremover kommer de til at tjene penge i hvert kvartal..
aftalen med Qcell er så god at Recsi har godkendt den, de vil kunne sælge alt de producerer, og komme med stort overskud.
Guldæg.
Silan gas kan også blive et guldæg, allerede i 2025.
Måske vi er heldige at 4 kvartal 2024 giver overskud, fremover kommer de til at tjene penge i hvert kvartal..
DjTao
I går kl 09:06
2279
Det er et godt poeng du drar frem der. Jeg husker ikke helt ordlyden i meldingene / hva som evnetuelt ble sagt på kvartals rapporterting. Skal undersøke litt å komme tilbake til deg.
Kåre Grønn
I går kl 09:39
2144
Rec Silicon er nedgradert til en selg-anbefaling fra kjøp av analytikere i AlphaValue/Baader, ifølge Bloomberg
Går mot nytt rentekutt i Europ...
Har du sett sånt horeri, uten rot i virkeligheten, og uten innsikt i hva som skjer og kommer til å skje... viser hvor lite profesjonelle sånne meglerhus er. Kun raske kr. Inn uten verdisatsing.. hau hau
Går mot nytt rentekutt i Europ...
Har du sett sånt horeri, uten rot i virkeligheten, og uten innsikt i hva som skjer og kommer til å skje... viser hvor lite profesjonelle sånne meglerhus er. Kun raske kr. Inn uten verdisatsing.. hau hau
Redigert i går kl 09:41
Carrera
I går kl 09:49
2108
Kvikners.Er ikke lenge siden du hadde 30-40 som kursmål innen jul/nyttår - Har du halvert kursmålet ditt?Og hvem er Molners?
DjTao
I går kl 12:08
1933
Du har rett. Jeg har ihvertfall ikke funnet noe om at Levens kommuniserte at avtalen med Q-cells skulle være av høyere kvalitet enn det REC hadde produsert tidligere. Dette burde vært kommunisert ut fordi det ville gjort at man kunne evaluert oppstartsrisikoen bedre.
Redigert i går kl 12:52
polion
I går kl 12:51
1850
Takker for anstrengelsen med å undersøke etterretteligheten. Ja, jeg synes det er høyst merkelig at det bare er jeg som har satt søkelyset på nevnte graverende feil/mangelfulle informasjon. Nevnte kunne nemlig endret sitzen både for de som var aksjonærer og for de som nyinvesterte pga. den "meget attraktive" Hanwha-avtalen.
Dog er det fullt mulig at Kvike11 har en forklaring på nevnte, og at han sannsynligvis for lengst har satt søkelyset på dette.
Dog er det fullt mulig at Kvike11 har en forklaring på nevnte, og at han sannsynligvis for lengst har satt søkelyset på dette.
polion
I går kl 12:59
1830
Bla, bla, bla - DA KURSEN VAR KR. 12,50 (et år siden), kom du med ditt sedvanlige og fullstendig intetsigende vræl:
Ref. Kvike11: «Hvordan kan netaviser være så dumme at de stiller tvivl om stærk køb og værdier i RECSI. Ny fabrik koster ca 18 milliarder, Værdi selskab idag under 6 milliarder. Ser ud til ingen kan regne. Men hvem manipulerer kursen ned, det kunne være interesant at vide. Finanstilsynet lader stå til, de er gået på tidlig juleferie,eller de har fået for meget alkohol til julefrokosten. Strong buy».
Tilbakevendende argumentasjon om manipulering og hva en ny fabrikk koster (pluss alltid noen tullete kursmål), jaggumeg har Kvike11 vært århundrets negative bidragsyter. Til tross for at han er 100% diskvalifisert, er han dog like offensiv.
Ikke særlig vanskelig å sette TULLING-STEMPELET på en sådan teflonfigur – OVER OG UT !
Ref. Kvike11: «Hvordan kan netaviser være så dumme at de stiller tvivl om stærk køb og værdier i RECSI. Ny fabrik koster ca 18 milliarder, Værdi selskab idag under 6 milliarder. Ser ud til ingen kan regne. Men hvem manipulerer kursen ned, det kunne være interesant at vide. Finanstilsynet lader stå til, de er gået på tidlig juleferie,eller de har fået for meget alkohol til julefrokosten. Strong buy».
Tilbakevendende argumentasjon om manipulering og hva en ny fabrikk koster (pluss alltid noen tullete kursmål), jaggumeg har Kvike11 vært århundrets negative bidragsyter. Til tross for at han er 100% diskvalifisert, er han dog like offensiv.
Ikke særlig vanskelig å sette TULLING-STEMPELET på en sådan teflonfigur – OVER OG UT !
Rule
I går kl 15:02
1524
Også enig - lidt for skjult at her lå en udfordring på opgradering og ik bare restart.
Hanwha betalte 20nok pr aktie og havde fuldt indblik i ALT så argumentet er fint men vil ik ha ændret noget. Hanwha ved - om nogen - hvad recsi er værd. De spytter grå-sort polyguld ud … yehaa
Hau hau hau
Hanwha betalte 20nok pr aktie og havde fuldt indblik i ALT så argumentet er fint men vil ik ha ændret noget. Hanwha ved - om nogen - hvad recsi er værd. De spytter grå-sort polyguld ud … yehaa
Hau hau hau
Redigert i går kl 15:04
MikkeMus
I går kl 21:57
1181
Vel den kunnskapsløse og lite etterrettelige Kviikners har da de siste årene ulet i hytt og gevær om at aksjen skal i 100 krone innen kort tid, samtidig som aksen i den samme perioden har kollapset fra rundt 20 kroner til i underkant av 4 kroner forrige uke. Når det er sagt, så tenker jeg man må være temmelig dum hvis man har gjort disposisjoner i markedet basert på Kviikners ubegrunna og støyende gnål.
Redigert i går kl 22:01
MikkeMus
I går kl 22:43
1051
Beklager men du er sent ute! I følge Kvikners så forlot toget perrongen for 2 år siden, men nå som det har krasjet, så synes fremtiden mørk og dyster for de fleste. Unntaket er Kvikners og Kåre Grønn som fortsatt gnåler om at aksjen skal til 100 kroner om kort tid..
Redigert i dag kl 07:32
polion
I går kl 23:31
939
Ja, burde vært en standard mulighet for å rapportere til admin de nick som bare serverer store mengder gnål og meningsløs spam. Og etter eks.vis 10 rapporteringer, så burde admin sendt de nevnte på trynet og ræva ut. Relevante nick i den sammenheng er bla. Kvike11 og Kåre Grønn.
Men Mikke M, hva synes du forresten om min kritikk av børsinfoen til markedet den gang da Hanwha-avtalen ble annonsert (ref. polion 11/12 kl. 23:50)?
Men Mikke M, hva synes du forresten om min kritikk av børsinfoen til markedet den gang da Hanwha-avtalen ble annonsert (ref. polion 11/12 kl. 23:50)?
MikkeMus
I dag kl 07:14
655
Jeg har ingen kvalifisert oppfatning av påstanden du tar opp i nevnte innlegg, men ja, jeg mener Levens og styret (mest sannsynlig) helt bevisst har desinformert markedet, noe som har medført at min tillitt Levens & Co har raknet fullstendig. Dette har jeg redegjort for i en annen tråd. Se eksempelvis mitt innlegg den 16 november klokken 12.07 på denne tråden:
https://www.finansavisen.no/forum/thread/168099/view/0/1?page=2
https://www.finansavisen.no/forum/thread/168099/view/0/1?page=2
Kvike11
I dag kl 07:39
585
Kåre Grønn skrev Kursmål 100. Stikker kurs før eller etter nyttår?
forventer også kurs opgang idag..
Vi nærmer os resultat fra test materiale.
Under 8 dage til vi får resultat, ifølge selskabet, eller info om test.
Sidst vi var tæt på levering, steg aktiekursen voldsomt, det kan vi forvente igen.
Stakkels dem der er short, de får store tab.
Kursmål 100 meget sandsynlig i 2025
Vi nærmer os resultat fra test materiale.
Under 8 dage til vi får resultat, ifølge selskabet, eller info om test.
Sidst vi var tæt på levering, steg aktiekursen voldsomt, det kan vi forvente igen.
Stakkels dem der er short, de får store tab.
Kursmål 100 meget sandsynlig i 2025
MikkeMus
I dag kl 08:13
497
OPPFORDRER ALLE til å la trådene til Kviikners dø i fred.
For at Hegnar Forum skal bli en arena hvor vi som er uprofesjonelle kan gjøre hverandre gode, så bør vi alle unngå å gi næring til troll som kun har som mål å drive med ubegrunnet hausing og baising.
For at Hegnar Forum skal bli en arena hvor vi som er uprofesjonelle kan gjøre hverandre gode, så bør vi alle unngå å gi næring til troll som kun har som mål å drive med ubegrunnet hausing og baising.
BIF78
I dag kl 08:31
429
Skal folk høre på dig, Mikkemus? Du skriver indlæg efter om du er inde eller ude. Lige nu er du vist ude og gik glip af opgangen i onsdags...
Du kan sætte filter på dem, du ikke gider læse og lade det være op til folk selv, hvad man gider bruge tid på. Men jeg er enig i, at det kunne være rart med mere nuanceret billede af REC.
Du kan sætte filter på dem, du ikke gider læse og lade det være op til folk selv, hvad man gider bruge tid på. Men jeg er enig i, at det kunne være rart med mere nuanceret billede af REC.
Rule
I dag kl 08:43
374
Enig - mye godt er sket og på gang:
*test materiale fri af tolden
*semi insider kjøb via en cenate/silcongas insider
*nye told satser pr 1/1 - stor positiv overraskelse og bør drive tempo på poly leverancer fra REC op
*silcongas marked ses i forbedring, jf Q&A
*leverancer til sila technology af gas starter om 6 måneder
*tids forventning 4-6 måneder til 100% produktion i Moses Lake når kvalifikation eller fuld spec er opnåt
*stemmer på magisk vis med at Qcell bør være i full swing i Cartersville, Georgia fabrikken til den tid
*her er nærmest 100% træfsikkerhed på at REC får et mye profitabelt 2025-H2
*der skal noget bro-finansiering til, men med kontrakter i hånden bør det glide
*mulig upside om en aftale kan landes med G14
*vi ved at de gerne vil
*vi ved at recsi er i dialog med 4-5 kunder rundt gas segmentet
her ville jeg bestemt også lempe mig ud hvis jeg var short...
*test materiale fri af tolden
*semi insider kjøb via en cenate/silcongas insider
*nye told satser pr 1/1 - stor positiv overraskelse og bør drive tempo på poly leverancer fra REC op
*silcongas marked ses i forbedring, jf Q&A
*leverancer til sila technology af gas starter om 6 måneder
*tids forventning 4-6 måneder til 100% produktion i Moses Lake når kvalifikation eller fuld spec er opnåt
*stemmer på magisk vis med at Qcell bør være i full swing i Cartersville, Georgia fabrikken til den tid
*her er nærmest 100% træfsikkerhed på at REC får et mye profitabelt 2025-H2
*der skal noget bro-finansiering til, men med kontrakter i hånden bør det glide
*mulig upside om en aftale kan landes med G14
*vi ved at de gerne vil
*vi ved at recsi er i dialog med 4-5 kunder rundt gas segmentet
her ville jeg bestemt også lempe mig ud hvis jeg var short...
Redigert i dag kl 08:44
Nsxnsx
I dag kl 08:56
311
I det korte bildet er det jo testen som betyr alt....OG den har de jo pr 13/9 i børsmelding allerede godkjent, men pga av rutinemessige standarder i bransjen så skal den gjennom ytterlig en "test" Dette står svart på hvitt i børsmeldingen....så om den på ett elle annet merkelig vis skulle feile blir det anmeldelse til finanstilsynet....og kanskje andre instanser. Vi får håpe det ikke blir aktuelt og at vi får en fin Julegave i steden den 21/12(seinest) etter utsagn fra selskapet.
Nsxnsx
I dag kl 09:04
272
https://finansavisen.no/artikkel/8217489
Og denne da...selskapet er norsk (på papiret, men ALT foregår i USA). Hadde vi vært på amerikansk børs isteden for Oslo...hva hadde da kursen vært ?
20,- allerede nå ?
Og denne da...selskapet er norsk (på papiret, men ALT foregår i USA). Hadde vi vært på amerikansk børs isteden for Oslo...hva hadde da kursen vært ?
20,- allerede nå ?