RECSI har succes - en meget spændende tid kurs 100 i 2025

Kvike11
RECSI 17.09.2024 kl 11:34 193133

Velkommen til frisk tråd.
Fri for ævl om Molners, han fylder igen for meget,
er utroværdig og useriøs , virker ikke særlig klog.

Har lavet ny tråd, den anden er snart fyldt op og lukkes.
Håber denne tråd også bliver fri for
pladder fra Funhousecomp.
Frabeder mig venligst hans spam.

Kursen går den rigtige vej, har taget lidt fra sidste indlæg

Raketten er RECSI, 20 kr kommer til høsten

RECSI skal jobbe seg mot 20 kroner. Det er et realistisk kursmål opp mot første levering om en måneds tid.
Gudin
I dag kl 17:59 444

Satset på feil hest!? Nei så langt ifra!
Vi har satset på skilpadden som kommer trygt i mål, kan se ut som at den er blitt påkjørt men den hinker videre om den så bare har ett ben igjen.
Den kommer i mål, enten om det er om 1 år eller om 5 år, satser på jeg lever lenge nok til å få noe ut av disse forbannede aksjene, men men life goes on.
Det er nok bare å samle opp og åpne igjen om ett par år, det blir det penger av. Vi må ikke gi opp nå når vi er så nært målstreken. Satser på at Kina ikke skal teste gassen vår i nærmeste fremtid 🤣 rett opp kronen på hodet og gå videre.
Å selge for å få skattelette neste år er ikke vits for min del, de som tapte mest idag var de som fikk panikk og solgte ved børsåpningen og sånn er det som regel.

Det skal være grense på hvor mange dårlige nyheter som kan komme fremover, når man står i dritten gjør det ikke noe om det kommer litt til. :-) hau hau

Stabukk
I dag kl 17:41 545

Rule og andre bør av og til innse å ha satset på feil hest. Man bør i alle fall vurdere å ta et tap og komme videre med sine investeringer. Eg selv heldigvis tyngst inne i eiendom. Men litt Rec er allerede solgt med tap (før i dag) men dessverre reinvestert i samme aksje. Planen nå er å selge litt mer med tap før nyttår, og legge resten av de nesten verdiløse aksjene i skuffen.

Sammenslåing? Kanskje Rec pluss Hemlock, og sistnevnet lar være å utvide sin silisium-produksjon og hjelper med å få god nok kvalitet fra ML. Eller Rec blir 100 prosent silangass-leverandør og overtaler G14 til å skrinlegge sine planer.

Men problemet er all gjelda Levens og Co har tatt opp.
Ticomania
I dag kl 16:39 894

Dette er løgn og svindel fra ende til annen. Vil tro at riktige instanser allerede er på ballen og alt vil bli avslørt. Dette er så grisete og løgnaktig at det overgår alt tidligere sett på Oslo Børs.
Rule
I dag kl 16:35 939

Her må kunne kræves et independent review ( due dilligence ) af hvad pokker der foregår. Har lige genlæst offtake agreement, hvor der står:

"...The Supply Agreement provides for the sale to Hanwha of 100% of the prime high purity granular production from the facility...."
https://recsilicon.com/wp-content/uploads/2023/09/Fully-Executed-Hanwha-FBR-Supply-Agreement-Section-3-19-Announcement-final.pdf

det virker til at det her er en rimelig standard leverance i kontrakten og det virker til at man istedet prøver at levere noget ultra rent pulveriseret polysilicon til Qcell's under denne offtake agreement, som peger imod et ? datter selskab ? til kunden som aftalen er indgået med ( Hanwha ).
Pulverisering virker til at foregå i post-processering. Se denne presentation side 12+13 i denne:
https://storage.mfn.se/c734ebae-0664-4a88-a09c-ba7a12ec0134/rec-silicon-nrel-2024-presentation.pdf

Side12:
Yulin JV Startup › 1st Design. Particulate Control
Moses Lake Upgrade › 2nd Design. Particulate & H2 Control

Side13:
Post Treatment: Control surface particulate & hydrogen.
se billedet af totalt pulveriseret granulat ( ikke granulat længere )

så de er foran Kineserne med et 2nd design og man påstår nu ud i medierne at deres produkt ikke virker - eller at man ikke vil tage det ind "...at this stage...". Det er jo helt ubegribeligt og usammenhængende, når vi samtidig ved at Yulin kører for fuld damp og man har solgt sin ejerandel fra. W. T. F. ? ? ?

er der nogen der har kontakt med nogen af de prominente aktionærer på top-50 listen..? Vi små må kunne give noget info til en af dem og joine ind i et fællesskab, så vi kan få nogle bedre svar ud af butikken om hvad de driver med.
Redigert i dag kl 16:38 Du må logge inn for å svare
Rule
I dag kl 16:01 768

Just præcist. Helt uacceptabel udvikling for alle aktionærer. Og vi er mange som må stå sammen her. Og godt at nogen af de prominente kommer ud i medierne:

https://www.finansavisen.no/industri/2024/12/18/8221268/ble-rik-pa-krypto-taper-penger-pa-rec-aksjer
Stavanger-mannen Magnus Vollen (31) har tjent over 100 millioner på kryptovaluta. Men nå er han blant REC-aksjonærene som ser aksjen stupe 50 prosent.

nu må de tage greb og tage sig sammen i REC butikken.

man kan også konstatere at analytikerne kun har blik for polysilicon og ikke den rigtige diamant - silangas, som skal bruges i voldsomme mængder til EV marked og efter sigende det produkt med bedst margin:
https://www.youtube.com/watch?v=Fabiy3pQzfE

Signature Silane® is what sets REC Silicon apart. Our Ultra-Pure Signature Silane® gas is not only the purest form of silicon in the world, but REC Silicon is a leading producer.

Signature Silane® gas in turn produces the highest quality products needed to fuel industries via versatile product lines of specialty gases, electronic grade polysilicon, and solar grade polysilicon. From everyday technologies of solar cells, smartphones, and computer chips, to cutting edge components used in 5G communications, there’s a great chance there’s Signature Silane® inside.
https://recsilicon.com/products-markets/
Kåre Grønn
I dag kl 15:41 899

Merkelig hele greia, men det er ikke ferdig dette her.. Bare å se på omsetningen i dag
SPXL
I dag kl 15:32 958

Nå har hanwah alle muligheter til å kjøpe resterende aksjer for en grei pris, merkelig at de ikke slår til nå hvis de har troen eller kanskje de vet noe som gjør at de holder seg unna. De ville fått snittet seg voldsomt ned etter at de kjøpte av Røkke for 20kr . Hvorfor kjøper ikke hanwah hele dritten nå ? Bud på f.eks. 3kr…. Levens må uansett sendes på NAV, mere udugelig leder skal man lete langt etter
Redigert i dag kl 15:33 Du må logge inn for å svare
Rule
I dag kl 14:54 1201

i 2025 skal de komme med løsninger som perler på en snor og ikke flere problemer....
Rule
I dag kl 14:46 1267

frem til nu er ingen skade i princippet sket med alt det fremgang, modgang og medgang der er. Jeg har alle mine aktier og nøjagtig samme lille ejer andel i REC, som igår.
Kører man først en udvanding på et børs noteret firma med fabrikker ( real assets ) for milliarder til brøkdele - ja så kommer der finanstyrelser osv. ind i sagen og forløbet er uglete, så interessen kan ikke være stor for at forsøge sig med noget griset.
Jeg tror på at her kører man fair process for alle aktionærer og særligt den større sværm i Top-50. På nuværende tidspunkt kan alt trækkes på sporet og rec er en lækkerbidsken at kunne købe sig ind i som partner, hvilket kan blive win-win som Ultimovacs eksemplet...
Redigert i dag kl 14:52 Du må logge inn for å svare
thief
I dag kl 14:42 1307

Det er de som selger før tapene blir enda større!Slik det er nå,har småaksjonærene ingen verdier.Løsningen på kapitalbehov,er prisgitt rec/hanwha. Og vi ser jo hvor aksjonærvennlig de er!
Rule
I dag kl 14:38 1359

ved det ikke - har alle mine. Kursen er under kursen marts 2020, hvor alt var pitch black:

*ingen marked
*ingen politisk vilje
*ingen penge
*ingen kunder
*man kørte på silangas pumperne for at holde snuden over vandet

se det var vanskelige tider ifht. nu - kursen lavere nu....

det er en sindsyk over reaktion, på en tilstand som finans medierne havde spået faktisk ganske godt.
hvad bliver løsningen på at komme ud af tilstanden...? Ja, det er et godt Q - mange mulige veje, som ikke behøves at blive griset ...

Ultimovacs kom lige flot ud i en fusion, med et flot kapital indskud på en kurs lidt højere end dags kursen. De havde dygtige folk på stab og sikkert et fremførbart underskud. Aktien 15% op idag oven på emisjon og fusion melding. Og selskabet har en lovende fremtid. Win - win.

Redigert i dag kl 14:43 Du må logge inn for å svare
Adam05
I dag kl 14:30 1409

Hvem er de som selger med stort tap?
thief
I dag kl 14:11 1532

Kassa er jo nå snart tom,så det må hentes penger ganske fort.Så ikke umulig om det kommer enda en grisete melding før jul.Da holder det ikke med vin,for å holde humøret oppe 🙂
Gudin
I dag kl 14:04 1599

Drikk litt vin, da føler du ingenting til slutt, går heilt flott!
Det må gjøres hver dag forresten!

LEVENS HVA HAR DU GJORT MED MEG
Ticomania
I dag kl 13:37 1760

Dette er så grisete spill at det er vanskelig å finne noe å sammenligne med. Dette er løgn og svindel satt i system.
Cad1
I dag kl 13:32 1815

The game. Her spiller sannsynligvis Hanwha og noen i Rec. Hanwha/qcell har på sett å vis full kontroll på Rec, kvalitet, milepæler, og det er vanskelig å se for oss hvor qcell er i prossessen. Dog synes jeg det verste er at aksjen stiger flere dager, for så å stupe 8% på samme dag som melding kommer kl 2000. Det viser meg at noen i rec har urent mel i posen, for jeg tror ikke på at det er tilfeldig. Fallet er for stort og aksjefalket på dagen og melding på kvelden er vondt å oppleve. Det kan vise bånd, vi IKKe vil oppleve. Jeg håper finanstilsynet gransker dette. For her har det nok gått mailer eller telefonsamtaler. Det er sporbarhet. Aksjekjøperne har tro på miljø og fremtiden innen Renewable energy, så synes vi å oppleve forretningsenergi og etikk som er langt utenom det vi ønsker nå eller for fremtiden. Det viser vel at sentrale personer ikke bryr seg om verken energi eller etikk, men kun om penger for seg og sine. Jeg beklager sterkt at jeg trodde på dette....i Rec har det vært og er dårlig ENERGY
Redigert i dag kl 13:34 Du må logge inn for å svare
Føre var
I dag kl 13:19 1908

Jaja thief, hehe

Yulin ble verdsatt til nok 11 milliarder (omtrent samme produksjonskapasitet som rec om jeg ikke husker feil).

Samtidig som de hadde planer om å hente 7 milliarder til i markedet for å øke produksjon å betale ned gjeld, så Yulin hadde også gjeld å ble verdsatt til 4-5 gangeren av hva rec er verdsatt til nå.

Rettelse: Yulin ble verdsatt til .10-12 gangeren av hva Rec er verdt nå!!!

Etter hukommelse:)
Vi får se.

Redigert i dag kl 13:28 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
I dag kl 13:16 1927

Det er vel ingen som har hevdet at det er morsomt at Kvilke11 tok feil. Det er ikke morsomt for noen.
Ticomania
I dag kl 13:14 1949

Så sant som det er skrevet. De visste selvsagt at dette ville bli utfallet, bare å lese ordlyden i meldingene som er kommet. At de da ikke engang har noe å sukre meldingen med, det sier alt om at dette er gjort med fullt overlegg. Hva som er "the end game", det er det eneste jeg er spent på nå.
nemi's
I dag kl 13:10 1982

Egentlig utrolig at ikke selskapet har forberedt en melding til en dag som dette. Framfor å være til spott og spe for hele solarindustrien samt fremtidige investorer. Dagens investorer er det ikke håp for.
Gudin
I dag kl 13:07 2011

Dere som synes det er ufattelig morsomt at Kvike tok feil kan vokse opp. Dere sitter bak en skjerm, sikkert godt voksne menn og latterliggjør noen som TRODDE det kom til å gå veien denne gangen. Som om dere har en krystallkule og visste hva som kom til å skje, det lukter råttent langt vei, både fra dere og Levens. Sitter vell på rundt 80% papirtap nå, men det er akkurat det det er; PAPIRTAP. Det er begrenset hvor lenger ned det kan gå, og EMI er heller ikke selvsagt, og om det blir EMI, hva så?

Ved en eventuell EMI så går kursen litt lenger ned mest sannsynlig, men det betyr ikke at den blir der nede for alltid. Jeg vil i vertfall bruke den anledningen til å fylle opp lageret, for det er nettopp det det er; ett lager. Jeg hadde ingen delusjonell tanke om å bli rik over natten på denne aksjen, og dermed kan jeg gjerne sitte ett par år til og akkumulere på dette nivået. For faktum er at det er behov for Recsi i verdikjeden, og både Rec og Hanwha er for store til å feile.

Gjør som dere vil, men jeg samler mer; 25% nå og 75% dersom det kommer en grise-emisjon. Det går bare en vei etter emisjonen; og det er oppover.

Hau hau kursmål 10(0) 2025 ;-)

thief
I dag kl 12:45 2141

Hvordan går det med gjengen på Discord?Ble kastet ut derfra for en stund siden,da jeg postet et litt negativt innlegg. Og den gang hadde jeg aksjer også.Regner med Levens står i like lav kurs,som aksjen.Eller den er vel foreløpig mye høyere, enn den burde
Slettet bruker
I dag kl 12:44 2146

Så viste det seg at det var Molnes som var og er troverdig, seriøs og klok i motsetning til Kvike11 som med denne tråden har vist hvor galt det kan gå.

Kvike11
RECSI
17.09.2024 kl 11:34
189803
Velkommen til frisk tråd.
Fri for ævl om Molners, han fylder igen for meget,
er utroværdig og useriøs , virker ikke særlig klog.
Carrera
I dag kl 12:38 2189

Viser til Kvikners heading på denne tråden : "RECSI har succes - en meget spændende tid kurs 100 i 2025" fra 17.09.2024.
Rule
I dag kl 12:26 2276

Man kan nemt referere til hvilke børs meldinger der ligger bag, så det er REC's egen meldinger replikeret med egne ord - tweaks. De meldinger var 2 skridt frem og nu har de taget 1 skridt tilbage.
Rule
I dag kl 12:21 2328

Det kan man ikke konstatere før vi er længere fremme. Har ikke påstået andet end at det ser ud til at man kører efter en drejebog i sin turnover av RECSI. Værdierne ( deres assets ) kan man heller ikke betvivle eller fornægte. Forvaltningen af disse værdier ( assets ) slår ikke ud i fair aktionær værdi på nuværende tidspunkt.
De næste skridt er at der skal skaffes kapital og man skal have gang i leverancerne i 2025.
På polysilicon kan kunden vælge at ændre sin holdning om de ønsker. REC er gået igang med at forbedre kvalitet for noget tid siden på linie #2.
Redigert i dag kl 12:24 Du må logge inn for å svare
Carrera
I dag kl 12:20 2331

Kvike11
16.07.2024 kl 12:37
kurs 40 har vi allerede i starten af 2025

Kvike11
26.09.2024 kl 21:49
Fabrikken køre i drift,og er ved at skalere produktionen op.

Kvike11
03.10.2024 kl 14:10
Usikkerhed om første leverance er helt væk.
Kursen må snart flyve kraftigt op over kurs 20 -30, uden problemer.
RECSI er på vej mod kurs 20 som pit stop

Ticomania
I dag kl 12:13 2388

Du er virkelig en stor idiot, intet annet. Kutt ut dette våset og aksepter at du er svindlet!
SPXL
I dag kl 12:12 2397

Kåre grønn og kvike11 må føle seg smarte og intelligente, får håpe ikke altfor mange har kjøpt på deres ekstreme hausing og hinsides kursmål. Synd at slike kan holde på med så ekstrem hausing uten innhold uten å bli utestengt

Kvike11
14.12.2024 kl 15:56
3567
Stabukk skrev
Ja, hva skjer??? Fred 13. sluttkurs 6,27 etter at vi mand. samme uke kl 13 var på ca 4,40! En heftig..
Hvorfor kommer du hele tiden med skriveri om noget du ikke ved noget som helst om, der kommer ikke en emi og gjorde der det ville det løfte kursen yderligere.
Er det fordi du ikke var hurtig nok til at købe aktier da kursen var alt for billig, eller solgte du , da du troede på andre troldes spådom.
Jeg troede du var lidt klogere
Ikke for sent at købe nu, alt under kurs 20 er røverkøb, bare vent og se.
cocoloco
I dag kl 12:12 2405

Her vil det komme kraftig utvanning i Hanwha sitt favør og et nytt forsøk... Bedre å ta loddet etter pengene er hentet.
Rule
I dag kl 12:09 2446

eller måske mere et produkt som kunden har lyst til at aftage på nuværende tidspunkt:

....the customer deemed the test to be unsuccessful. This was due to lower-than-expected levels of crystallization and the ingot yield observed in the testing runs, which the customer deemed not to be acceptable for their production process at this stage....

Google betyding af "deemed":
Recent Examples of Synonyms for deem: think. believe. consider. guess.

betydning "...at this stage...":
currently
nowadays
today
at the moment
in this day and age
presently
at the present time
contemporarily
these days
for the time being
at this moment in time

så de er så sandelig garderet imod at de kan trække den vurdering tilbage igjen.
på samme måde som de ikke havde produktet godkendt alligevel, som ellers stolt angivet pr september melding.

kursen raser på blød vurdering de kan vende 180grader på imorgen....mye spandendne...
tejoh77
I dag kl 12:07 2457

Takk for meg! Da har jeg dumpet det jeg hadde til lavpris, får satse på å få litt tilbake fra futen. Tenkte på å gjøre det i går, men hadde et ørlite håp om at de skulle få igjennom disse testene. Etter siste melding har siste rest av tro på dette selskapet forduftet. Eneste som har gjort det godt her er Røkke, han er desverre en smarting.
Med den timingen jeg har i grønne aksjer så kan sikkert dere som er igjen se frem til en solid oppgang fremover:)
Redigert i dag kl 12:08 Du må logge inn for å svare
Rule
I dag kl 11:57 2535

Ja, forstå det hvem som kan i helikopter perspektiv. Ser man på hvad de har bedrevet har de nærmest styret imod en bund - kan vel være ulike årsager.

1) Man vil være attraktiv for en partner på 33% mere kan gå ind...?
2) Hanwha overtager til en lav budpris - ikke sandsynligt da de så mister tax credits i US
3) Hanwha kører til konkurs - ikke sandsynlig da de tager selv et tab på millarder i deres indskud og kan ikke få made-in-US supply chain
4) Hanwha udlåner eller optager bonds med forelagtig rente - kanske, dog står Hanwha med et stort indskud tab
5) Hanwha og REC er ikke interesseret i høj kurs i 2024 --> skatte rabat, kanske

Hanwha har 140 millioner aktier som er faldet ca. 2.5 milliarder NOK i værdi, så vi er ikke ene om et heftigt papir tab.
Kan fint forstå hvis REC siger at Hanwha er supportive...
Redigert i dag kl 11:59 Du må logge inn for å svare
thief
I dag kl 11:53 2582

Ikke rart det fortsatt er folk som kjøper aksjen,hvis dette er kunnskapen🙂De har vel en massiv gjeld på 4-5mrd,og de må bruke flere milliarder til.Og enda er det ikke sikkert de kommer i mål.Nå må kontrakten med hanwha kanskje også justeres som de skriver ,mtp volum osv. Kanskje ikke de får levere så mye likevel. Det vil være den totale katastrofe. Med så mye gjeld og håndtere, så er det ikke sikkert ML vil gå med overskudd engang,hvis de engang kommer i mål.Sånn situasjonen er nå,er aksjen null verdt.Men man kan fortsatt få penger for den på børsen.Men det varer vel ikke lenge.
Bulldog
I dag kl 11:49 2617

Det er 420 millioner aksjer i selskapet. Omsatt i dag 16 millioner aksjer. Tradere står nok for en god del av disse.

Vil ikke si at det er noe sell off selv om kursen er gruset.
Rule
I dag kl 11:45 2665

*Hanwha kjøbte sig ind som største ejer i rec til ca. 20 nok
*G14 skal bygge silangas fabrik, som kan stå færdig om ca. 4 år og koster nu 10x REC's mcap - rec har 2 fabrikker der går !
*Butte fabrikken er bygget om til gas - tabsgivende Siemens polysilicon nedlagt
*produceret polysilicon kan sælges til andre kunder, men til reduceret pris jf FAQ
*polysilicon tids aspekt for ulike scenarier er fremsat til 4-6 måneder jf FAQ

mange vil sikkert ligge på lur for at samle shorts op og komme lavt ind.
Redigert i dag kl 11:46 Du må logge inn for å svare