RECSI har succes - en meget spændende tid kurs 100 i 2025

Kvike11
RECSI 17.09.2024 kl 11:34 236150

Velkommen til frisk tråd.
Fri for ævl om Molners, han fylder igen for meget,
er utroværdig og useriøs , virker ikke særlig klog.

Har lavet ny tråd, den anden er snart fyldt op og lukkes.
Håber denne tråd også bliver fri for
pladder fra Funhousecomp.
Frabeder mig venligst hans spam.

Kursen går den rigtige vej, har taget lidt fra sidste indlæg

Raketten er RECSI, 20 kr kommer til høsten

RECSI skal jobbe seg mot 20 kroner. Det er et realistisk kursmål opp mot første levering om en måneds tid.
WHeisenberg
23.12.2024 kl 22:56 8516

Beste er å sende en mail til myndighetene eller til riktige journalister , slik at saken kommer ut i det offentlige USA.
Han Johannes Bernreuter fra Polysilicon marked synes saken er ganske interessant og ville høre mer ser jeg. Noen som kunne skriv detaljert på engelsk, Slik vi kan sende han.
Han kan være riktig person med tanke på bransje og netverk.
Stabukk
23.12.2024 kl 23:26 8496

Det må jo også være flere av de store amerikanske eierne med store papirtap som reagerer på feilinformasjon, testresultat og rasert kurs? Men inntil videre ser de ikke ut til å reagere mot styret eller gå ut i media i USA. Ser heller ikke ut til at norske finansmedia setter lupen på hva som skjer i Rec. Samtidig ser vi at et par av de største norske har økt de siste dagene. En mer uavklart situasjon enn på lenge ser ut til å vare ved inn i det nye året. Ikke lett å vurdere om en skal sitte videre eller ta mer tap.
Kåre Grønn
24.12.2024 kl 10:19 8100

Når vi alle er ute av aksjen, så starter sikkert nyhetssirkuset!! Musk og Hanwha - Rec som nærmeste industrisamarbeidspartnere osv. God jul!!
Stabukk
24.12.2024 kl 10:57 8055

Har også tenkt på Musk som en mulig eier/aktør, da ut fra at Tesla muligens vil satse 100% på batteri-anoder der SILANGASS inngår. Sikkert en del som er pessimister med dagens kurs og tenker salg før nyttår. Har i dag lest to artikler som hver på sin måte belyser status for Rec: «Vil ikke redde Norsun» publisert i e24 i dag, pluss «Underleverandør til Hanwha» i Finansavisen 1. febr. 2023. I sistenevnte har av flere utskjelte Karl Johan Molnes fokus på Rec sitt store kapitalbehov før inntekter fra ML, som fremdeles gjelder. Siste artikkel tar opp at Norsun neppe får noe nytt liv i Norge etter konkurs, men satser på solcelle-fabrikk i USA i stedet. Vi husker også at Freyr har gitt opp sin batterifabrikk i Norge og kjøpt en solpanel-fabrikk i USA for å overleve.

Kampen om jobber i produksjon av silisium til solceller står inntil videre mellom Kina og USA, der begge går inn med subsidier. På et fritt grunnlag burde kanskje Rec gi opp å levere polysilisium fra Moses Lake? Heller tjene bra penger fra Butte og holde bemanning og utgifter i ML på sparebluss videre og gire opp i takt med at silan-kundene trenger sine leveranser. Da må Hanwha kansellere sin store silisium-kontrakt og Q-Cells være sikker på at de får en ny leverandør av rent nok råstoff som deres kunder godtar brukt i panelene. Kanskje ikke umulig. Eller så er Yulin-ekspertene nå flinke nok til å få ut et rent nok produkt fra ML? Kanskje selskapet der eller en ren USA-aktør ønsker å gi en bra pris for et anlegg som inntil videre er nedskrevet til 0 hos Rec? Hanwha bør ta seg tid til å tenke på alle muligheter for å forvare en til nå ganske mislykket investering ut fra kursen på Oslo Børs. Utsatt låneforfall i februar og økt gjeld lyder ikke fristende akkurat nå.

PS: Folk kan jo også lese denne over seks år gamle FA-artikkelen: «Rec Silicon kan få Tesla og Samsung på kundelisten». Tidligere CEO Torvund (død) uttalte der at Rec kunne selge silisium som små artikler eller silangass til batteri-produsenter. Det var et markedet han så for seg bli viktig om 2-3 år (fra slutten av okt. 2018), som altså er forsinket, men vil øke mye utover i 2025, til Sila og kanskje G14 og andre som produserer batteri-anoder. De havner i sin tur i ulike elbiler, der produksjonen bare peker oppover.
Redigert 24.12.2024 kl 12:13 Du må logge inn for å svare
Oli
24.12.2024 kl 12:53 7892

Fornuftig oppsummert. Jeg gikk også inn i mye grønt og har tap i de fleste posisjonene men har blitt reddet av en spredt portefølje. Av det grønne på Oslo Børs så er det etter mitt syn Scatec som ligger best an for øyeblikket. De dundrer på som ingenting har skjedd, Dette har ikke blitt gjenspeilet i kursen enda, men det kommer nok før eller senere.

Jeg har også Rec og AKH som etter min mening har et voldsomt uforløst potensial hvis det kommer noe triggere.
Oli
24.12.2024 kl 12:59 7878

Jeg tenker rent politisk hva som kommer til å skje. Det er vanskelig å vite. Hva er planen til Hanwha. Jeg snittet meg ned. Fortsetter med å være forsiktig optimist.
Redigert 24.12.2024 kl 13:00 Du må logge inn for å svare
Kvike11
27.12.2024 kl 07:37 6677

Forventer nytårs rally idag, årets sidste handels dag.
Nu venter alle på Levens snart kommer på banen, og fortæller om den nye test, som de har lavet i julen.
Sidste test lavet af RECSI er jo godkendt af Qcell, derfor sendte de endnu en test, som RECSI lod tolderne rode i uden kontrol.
Forventer Hanwha vil rykke deres betaling, så er øko problem løst,.
Godt for Qcell at RECSI ikke var klar til levering i start af året, så ville de få enorme lager problemer, for som aftalt skal de aftage hele produktionen.
Forventer stor opgang idag de fleste robotter holder juleferie
C-Eiken
27.12.2024 kl 07:44 6662

Der er vel også handel på mandag d. 30.12?
uldiuldi
27.12.2024 kl 07:54 6723

handel på mandag d. 30.12. Ja det er der.
Seriøs
27.12.2024 kl 08:16 6697

Blir spennende å følge denne i jul/nyttår å fremover. Heier på de som sitter å håper mange får hentet seg inn.
Kåre Grønn
27.12.2024 kl 09:03 6607

Tips: Selg og ta tapet, 38% igjen på tap.. :))) Eller?
LuftvernTor
27.12.2024 kl 09:08 6582

Tips : Avvent å se hva som skjer innen Februar . Se hva de største aksjonærene foretar seg.
Stabukk
27.12.2024 kl 09:49 6426

Tatt en del tap tidligere i desember, og resirkulert med vekslende hell. Solgte litt på 3,68 i dag (ikke så lurt...). Er egentlig totalt i villrede akkurat nå!
Rally uten melding/nyheter?
LuftvernTor
27.12.2024 kl 09:52 6450

Med din usikkerhet over dine egne investeringer så burde du ligge pengene dine i fond. Spør du også på butikken hva du skal ha til middag ?
Adam05
27.12.2024 kl 09:54 6550

Hold Hpld Hold
Selg med tap det er ikke lurt nå
Nsxnsx
27.12.2024 kl 10:32 6409

Liker jo oppgangen.....Men er det bare short som er nervøse eller er det ryktene ?
Stabukk
27.12.2024 kl 11:05 6322

Har en bra porsjon í rentefond, og det meste investert i eiendom. Men vedgår «uten bedøvelse» å være usikker på om det er lurt å bli sittende i Rec utover i 2025. Magefølelsen sier at det kan være en mulighet for å redusere tapet dersom ikke finansierings-løsningen og vedvarende produksjons-problemer gir en ny halvvering av kursen.

Men LuftvernTor er tydeligvis litt mer optimistisk.
LuftvernTor
27.12.2024 kl 11:17 6277

Føler du har spurt andre rundt usikkerheten din i flere år her jeg nå. Lite tips , her som på alle andre forum så snakker folk etter posisjon. Samme med de meglerhusene du ofte refererer til .
Rule
27.12.2024 kl 11:59 6144

Er også i vildrede - sikke en scam butik. WTF. Katastrofe meldinger af en anden verden og der meldes bål og brand og hold jer væk i finansmedier. Ingen investor call eller noget som helst fra ledelsen til at berolige om at de har en plan - bare en melding at de nu må kigge på alle muligheder - WTF. Bare en ny finansiel kalender. WTF.

Top-20 sidder stille - øgede lidt jf nogle.
Hele kurs nedgangen på katastrofe melding er snart udraderet ! ! !
Her må da være nogen som ved noget.. ? ? ?
Var tydeligt inden nedgangen også - nogen vidste noget.

Kurs blev pumpet op fra 4.5 nok til 6 nok på forventning om godkendt materiale ( burde være godkendt - RECSI havde meldt at de havde en aftale )
kurs dumpet ned på 2 nok på katastrofe melding
nu på vej tilbage til 4.5 nok ...?

det er satme ikke småting...
Redigert 27.12.2024 kl 12:09 Du må logge inn for å svare
Allroad18
31.12.2024 kl 01:19 5187

Dersom ikke ansvarlige trådstarter snart tar og fjerner overskriften sin, bør han få et tips om å gjøre det før nyttår! Jeg har tatt mitt tap på noen hundretusen for mange måneder siden. Toget har dessverre gått for de som vil/bør/skal realisere sine gedigne tap før nyttår! Toget har kræsjet og svindelselskapet er rævkjørt av ledelsen og HANWHA! Sjekk ut Zenith, de har lagt med knekt rygg lenge, men følg med!!
JanH
31.12.2024 kl 01:35 5154

Bra du også satser på Zena (forkorting). Dere som taper mye på RecSi;… henter dette lett i dette selskapet. Jeg har kjøpt meg opp ganske mye her nå, og mer blir det.
Adam05
31.12.2024 kl 08:49 4832

Aksjekursen har gått ned 74% siden selskapet annonserte omstart av ML. nedleggelsen av ML er det beste for selskapet på nåværende tidspunkt, inntil selskapet ser de beste løsningene med store aksjonærer og alt kommer til å ordne seg folkens
cm punk
31.12.2024 kl 09:12 4776

Ordner seg alltid for de store aksjonærene

(alle andre blir dessverre nullet)
thief
31.12.2024 kl 09:15 4768

"nedleggelsen av ML er det beste for selskapet på nåværende tidspunkt"
Ja,det var vel dagens sitat🙂Er jo fullstendig krise det som har skjedd. Det ødelegger jo økonomien og den siste sjansen til småaksjonærene til å sitte igjen med noe som helst.Nå blir det ingen prepayment, som var utrolig viktig.Ingen stabil inntekt(EBITDA på 100-300musd) fra poly,som hele caset var basert på.Og de må få inn mye mer penger,som garantert vil ødelegge alt av verdier for småaksjonærene. Og ikke minst,hva nå med Hanwha???De er ene og alene grunnen til at REC/LEVENS har kunnet brenne så jævlig mye cash. Uten dem hadde ikke REC fått så mye lån.Nå kanselleres kontrakten, og Hanwha har ingen grunn til å pøse inn mer penger. Bærebjelken er borte.Og som man ser av meldingen,legges HELE ML nå ned.Ikke bare poly.Men silangass kan starte opp igjen, hvis markedet kommer.Det vil si at slik situasjonen er nå,så ser ikke REC noen store volum med silangass å selge.Det holder med BUTTE.Det vil igjen si at REC vil gå med store underskudd i lang tid fremover, da de også har en enorm gjeld å betale på.4mrd er langt over pipa, nå som hele inntektsgrunnlaget for poly er borte.Man skjønner vel at man ikke har mulighet til å betjene et boliglån på 10mill,med inntekt på 500k🙂REC har kjørt seg selv i grøfta,så jævlig!At de skulle legge ned i ML,er nesten så en ikke tror det.Dette skulle jo være en smal sak og starte opp igjen.Bare se på børsmeldingene fra i år..Ingenting som tilsier noen problemer,helt til plutselig de siste 2-3mnd.Da ble det krise.Og så blir milliarder av kroner investert og fremtiden strøket ut med et pennestrøk.For ja,REC var helt avhengig av inntektene fra poly.Neste melding fra REC blir enda verre for aksjonærene. Da skal det ryddes opp i gjeldsproblemene og settes en ny kurs for selskapet. Det innebærer slakt av dagens eiere!
Så,NEI, nedleggelse av ML var det verste som kunne skje på nåværende tidspunkt!Det er det ingen tvil om!
Kåre Grønn
31.12.2024 kl 09:57 4581

Må ha vært norgeshistoriens bråeste overgang fra himmel til helvette! Lovte gull og grønne skoger for så å bråstenge ned hele anlegget. Helt utrolig og ulogisk. Må bli etterspill eller en god outcome- avtale grunnet kontraktsbrudd.. Godt nytt år!
Redigert 31.12.2024 kl 10:00 Du må logge inn for å svare
thief
31.12.2024 kl 10:22 4503

Alle varsellampene lyste i q3 rapporten.Selv om mange ikke ville ta hintene.Plutselig beskrev de situasjonen i ML som usikker og at dagens fasit kunne skje.Det var aldri et tema tidligere,oppstart var "plankekjøring"!Så hadde de jo allerede før q3 brukt utrolig mengder med cash.Ved q2 sa de at utgiftene skulle SIGNIFIKANT ned de neste kvartalene, fasit i q3 ble 50musd i minus.Og sammen med en plutselig forandring rundt kommunikasjon mtp ML,var det bare å selge aksjene. Det skulle alle gjort.Q3-rapporten var den endelige dråpen,da forstod man at man ble holdt for narr!Men mange klamrer seg fast til masta uansett,og nå går skipet ned og det er for sent å redde noe.Er sikkert noen idioter igjen på ose, som kjøper på torsdag 😂Så kanskje man kan på 0.5-1kr aksjen, som i realiteten er verdt 0!At REC i beste fall har underkommunisert situasjonen,mest sannsynlig løyet om ML,burde få konsekvenser. LEVENS burde bli tuppet på hue og ræva ut døra. Og i ekte cowboy stil tar han vel med seg "resten" av cashkassa for god innsats og fallskjerm 🙂
Bullinvestor
31.12.2024 kl 11:09 4351

JUM tapte jo nesten alle pengene i RECSI. Mener han gikk inn med noen midler igjen etter nederlaget mot Røkke🙈
elnomi
31.12.2024 kl 12:08 4242

Så kanskje man kan på 0.5-1kr aksjen, som i realiteten er verdt 0!At REC i beste fall har underkommunisert situasjonen,mest sannsynlig løyet om ML,burde få konsekvenser.«

En god oppsummering av caset!
DjTao
31.12.2024 kl 12:16 4204

Salg av silangass ligger inne i EBITDA estimatet på 100-300 MUSD
Slettet bruker
31.12.2024 kl 12:26 4156

Mye bedre å selge med mye større tap over nyttår, er det det du mener?

Adam05
31.12.2024 kl 13:59 3960

Nei det er ikke det, jeg har ikke solgt en eneste aksje,jeg hold og det ordne seg og kursen kommer til himmel det er alt.Ja Hold Hold Hold.
cm punk
31.12.2024 kl 15:14 3806

Ja nå ser det virkelig lyst ut adam, rett før levens leverer revolusjonerende resultater 🙄
Candelstick
31.12.2024 kl 16:46 3739

Da er øvrige aksjonærer i spill, og Hanwha leder sålangt. De har nok fått bange anelser at Trump & Co blir å sable ned mye av støtteordningene til grønn industri og dermed terminere mange prosjekt.

Likevel kan Rec bli en strategisk investering til Hanwha, da Hanwha er stor på resirkulering av plastikk i California og har lenge ønsket å ekspandere innen dette. Der bruker de Silangass.

Lykke til på Torsdag og Godt Nytt År👍
StephanDerrick
31.12.2024 kl 21:47 3417

"Må ha vært norgeshistoriens bråeste overgang fra himmel til helvette! Lovte gull og grønne skoger for så å bråstenge ned hele anlegget"

Nja, Northland Resources kan kanskje matche.

De holdt en bullish investorpresentasjon i nov 2012 der alt så ut til å være på stell og at selskapet straks var klare for produksjon fra feltet i Nord-Sverige.
I jan-13 kom så kostnadsbomben:
https://e24.no/boers-og-finans/i/4da4Ae/kostnadssprekk-for-northland

Kursen stupte og det endte med konkurs i 2014.

De som plukket opp restene dog, tjente enorme summer.
https://www.finansavisen.no/nyheter/industri/2020/12/03/7594776/kaunis-gjorde-gull-av-restene-fra-northland-resources
StephanDerrick
31.12.2024 kl 21:53 3502

JUM gikk inn igjen med 100.000 aksjer for 2 år siden (jan 23) da kursen var ca 15.
Mulig han har solgt eller endret eksponeringen siden.
Kåre Grønn
31.12.2024 kl 23:53 3284

Finte hele greia. Hold
Null
01.01.2025 kl 02:47 3157

Jeg hadde stor tro på dette prosjektet.
MEN det gikk ikke desverre.
NÅ er det vel slik at for meg så er pengene tapt.
Jeg holder på det jeg har vanskelig å innrømme det men dagens kurs 3.59 kommer jeg nok ikke til å se igjen.
Desverre for oss alle....
Det er ingen ny Røkke som kan ta oss inn i dette og opp slik som i 2019 når det også var mørkt... da var det håp
NÅ sier de at anlegget de har brukt 5 MILLIARDER PÅ ER dødt de får det ikke til å virke ....

DA er det kjørt

GODT NYTTÅR
tran5
01.01.2025 kl 03:39 3122

Du har Aldri hatt troa på rec eneste du har drevet med er basing av rec patetisk av deg
Null
01.01.2025 kl 17:03 2516

OM det er slik du ser det så synes jeg du skal lese igjennom mine innlegg her i den perioden du har vært borte fra 2021
Jeg håper du også ser realitetene
cm punk
01.01.2025 kl 17:14 2542

Tran/trani har vært i ubalanse ganske mange år ang rec så bare overse det
Pensjon
01.01.2025 kl 17:17 2537

Hei og godt nytt år.
Ser du realitetene? Så du anser deg selv å ha fasit!!!!
Her er realitetene ville spekulasjoner hvor ingen egentlig kan berope seg fasit.
Jeg tror fortsatt at mye ordner seg, og at tiden jobber for oss aksjonærer.
Jeg har stort papirtap og sover godt.
Mvh gammel pensjonist.
Null
01.01.2025 kl 18:51 2330

Pensjon
Realiteten i det innlegget var myntet på tran5 som mente jeg hadde snakket ned selskapet i mange år.
Jeg har ikke sett det som kom på tirsdag, jeg har hatt stor tro på selskapet frem til tirsdag, men nå har jeg ikke det.
Jeg anser også mine penger i selskapet som tapt så ærlig skal jeg være.
Redigert 01.01.2025 kl 18:52 Du må logge inn for å svare
Candelstick
01.01.2025 kl 19:29 2258

Imorgen blir det nok lempet ut på best ved åpning, stoploss kicker inn, så kommer tvangssalg av de med belåning.

Bearx3 er bankers.
Null
01.01.2025 kl 19:39 2227

3x bear får man vel ikke kjøpt i morgen før det er forsent...
Tror som deg at i morgen er det ned mot 0,2 om handelen kommer igang i morgen i det hele.

Jeg er egentlig skeptisk til det om de slipper den i morgen. eller om OSE sier at nå holder vi aksjene til de kommer opp med mer informasjon om hva som kan komme fremover dvs en plan på videre drift.
tran5
01.01.2025 kl 20:02 2195

Ingen selger på 0,2 eller 1kr da kan dem like godt sitte på dem og ta tapet å få 37% fradrag på skatten i 2025. Dem som selger i morgen er dem som gikk inn no siste nedgangen som meg bare å lempe ut å trade den som f blir bra det
Candelstick
01.01.2025 kl 20:11 2197

Ja, longerne blir desimert. Ingen tvil der.
skadi
01.01.2025 kl 20:30 2121

Til info:
- ved tvangssalg bryr selgeren seg ikke om kursen
- De som blir sittende kan selvsagt ikke realisere skattetap
DenVise
01.01.2025 kl 22:04 1911

Sitter du på gutterommet å kommer med skatterådgivning?
Fradrag får du selvfølgelig om et selskap går konkurs eller en selger aksjer med tap før året er omme
Redigert 01.01.2025 kl 22:05 Du må logge inn for å svare
cm punk
01.01.2025 kl 22:19 1870

Du vil som regel se at kursen settes til 0,- og at handelen i verdipapiret stopper når konkursen blir kjent. Aksjen bli liggende på din konto helt til konkursen er ferdigbehandlet og verdipapiret tas av børs og slettes fra VPS. Dette tar som regel en del måneder, men kan også ta enda lenger tid.

Merk! Selve realisasjonen (tapet) skjer først når verdipapiret slettes, så hvis du skal føre opp tapet til fradrag i skattemeldingen før dette skjer bør du dokumentere med et vedlegg at verdiene er tapt.

Så dette kan ta ganske lang tid, sakset fra nordnet
Redigert 01.01.2025 kl 22:21 Du må logge inn for å svare