RECSI har succes - en meget spændende tid kurs 100 i 2025
Velkommen til frisk tråd.
Fri for ævl om Molners, han fylder igen for meget,
er utroværdig og useriøs , virker ikke særlig klog.
Har lavet ny tråd, den anden er snart fyldt op og lukkes.
Håber denne tråd også bliver fri for
pladder fra Funhousecomp.
Frabeder mig venligst hans spam.
Kursen går den rigtige vej, har taget lidt fra sidste indlæg
Raketten er RECSI, 20 kr kommer til høsten
RECSI skal jobbe seg mot 20 kroner. Det er et realistisk kursmål opp mot første levering om en måneds tid.
Fri for ævl om Molners, han fylder igen for meget,
er utroværdig og useriøs , virker ikke særlig klog.
Har lavet ny tråd, den anden er snart fyldt op og lukkes.
Håber denne tråd også bliver fri for
pladder fra Funhousecomp.
Frabeder mig venligst hans spam.
Kursen går den rigtige vej, har taget lidt fra sidste indlæg
Raketten er RECSI, 20 kr kommer til høsten
RECSI skal jobbe seg mot 20 kroner. Det er et realistisk kursmål opp mot første levering om en måneds tid.
Kåre Grønn
03.04.2025 kl 16:51
5323
Blir ikke solgt
Starter opp igjen. Toll for Sør Korea og Asia så det holder... Den politiske usikkerheten var også årsaken til foreløpig nedstengning. De sa fabrikken raskt kan settes i gang igjen også. Det er helt klart!
Starter opp igjen. Toll for Sør Korea og Asia så det holder... Den politiske usikkerheten var også årsaken til foreløpig nedstengning. De sa fabrikken raskt kan settes i gang igjen også. Det er helt klart!
Redigert 03.04.2025 kl 16:53
Du må logge inn for å svare
omac
03.04.2025 kl 17:05
5288
REC har ikke penger til å starte opp enda en gang, ingen kontrakt med qcells og hanwha kjøpe hele selskapet for 2 kr om de virkelig vil starte det opp igjen nå
Gruver
03.04.2025 kl 18:12
5302
Drøm søt videre, hva er da din agenda i den saken, billigere inngang? Hvorfor er du så opptatt av en dårlig aksje? Si det sanheten hvis du eier en epsilon av ærlighet.
Kåre Grønn
04.04.2025 kl 07:47
5068
Rec har alltid vært en spekulativ aksje i seg selv. Får de en eller annen avtale endevendes ting
tran5
04.04.2025 kl 08:50
5033
Har dere regnet på hvor mye rec må gå med overskudd bare for å dekke rentene på gjelda 5 miliarder……Har dere NULL kunnskap om regnskap / forretnings økonomi vet dere rentesatsen på lånet til rec ????????
omac
04.04.2025 kl 09:04
5141
sånn det er nå er det 2 utganger for ml, enten selges det eller markedet får behov for 200000mt silan. Satser på det en av de går inn neste 10 årene, poly kommer ikke til å skje
Redigert 04.04.2025 kl 09:04
Kvike11
04.04.2025 kl 10:08
5122
Poly kan sagtens komme til at ske.
RECSI har selv skrevet at fabrikken kan hurtigt være klar til produktion igen.
Selv en dum koreaner, vil ikke betale 40 % told på poly, når kan kan købe det i usa, og måske få tilskud samtidig.
Endda på en fabrik hvor hanwha selv ejer en del.
Så chancen for det sker er stor.
RECSI har selv skrevet at fabrikken kan hurtigt være klar til produktion igen.
Selv en dum koreaner, vil ikke betale 40 % told på poly, når kan kan købe det i usa, og måske få tilskud samtidig.
Endda på en fabrik hvor hanwha selv ejer en del.
Så chancen for det sker er stor.
omac
04.04.2025 kl 10:40
5088
1. De klarer ikke produsere til ønsket kvalitet
2. Arbeiderene er gone og kompetansen er vekke etter 2 nedstenginger siste årene
3. De har ikke penger til å starte opp igjen det koster flere milliarder og de vet ikke når det er godt nok
4. Qcells har en avtale med OCI de ikke kan bryte uten straff
5. 25% toll inntil videre er billigere enn annet, det er og toll på alt annet utenfor usa så nullsumspill på endelig pris vs konkurrenter
Glem poly i ML, Silangasser er det som gjelder
2. Arbeiderene er gone og kompetansen er vekke etter 2 nedstenginger siste årene
3. De har ikke penger til å starte opp igjen det koster flere milliarder og de vet ikke når det er godt nok
4. Qcells har en avtale med OCI de ikke kan bryte uten straff
5. 25% toll inntil videre er billigere enn annet, det er og toll på alt annet utenfor usa så nullsumspill på endelig pris vs konkurrenter
Glem poly i ML, Silangasser er det som gjelder
Redigert 04.04.2025 kl 10:41
Kvike11
04.04.2025 kl 10:47
5170
Hvor har du fra det kun er 25 % told, får de leveret fra EU.
Det er en nyhed.
og de klarede at leverer kvalitet som blev godkendt inden de sendte det kina cirkus
Hvor ved du fra at der er straf på aftale med OCI, ingen andre kender til denne aftale,
og aftalen med RECSI var åbentbart en de kunne rive i stykker uden straf..
Alle muligheder er i spil, med toldmuren til USA,
hvem skal betale den store told, som mig bekendt er langt over 30 %.
var det ikke kun en lukning, du blander tingene sammen, og medarbejderne har opsigelse periode.
Tror alt er i spil også opstart af poly,
ellers ville recsi ikke selv skrive
Det er en nyhed.
og de klarede at leverer kvalitet som blev godkendt inden de sendte det kina cirkus
Hvor ved du fra at der er straf på aftale med OCI, ingen andre kender til denne aftale,
og aftalen med RECSI var åbentbart en de kunne rive i stykker uden straf..
Alle muligheder er i spil, med toldmuren til USA,
hvem skal betale den store told, som mig bekendt er langt over 30 %.
var det ikke kun en lukning, du blander tingene sammen, og medarbejderne har opsigelse periode.
Tror alt er i spil også opstart af poly,
ellers ville recsi ikke selv skrive
omac
04.04.2025 kl 10:58
5300
OCI leverer fra malaysia, 25%
Men utenom alt dette må du høre på hva selskapet selv sier, de er en silan produsent nå. ML er stengt ned to ganger og REC selv har sagt de sliter med kompetansen som forsvant etter nedstenging nummer en
oppsigelser, 60 day notice. REC sine gikk i effekt 16.01. Gjør matten
Men utenom alt dette må du høre på hva selskapet selv sier, de er en silan produsent nå. ML er stengt ned to ganger og REC selv har sagt de sliter med kompetansen som forsvant etter nedstenging nummer en
oppsigelser, 60 day notice. REC sine gikk i effekt 16.01. Gjør matten
Redigert 04.04.2025 kl 11:11
Gruver
04.04.2025 kl 11:32
5394
Ingen av storaksjonærene har solgt en eneste aksje, men tvert imot har Goldman Sachs økt med 15 millioner i mars, den eneste grunnen er at de er veldig dumme og ikke forstår alt de små tullingene tar opp her for å skremme småaksjonærene, skam dere skurker.
Kvike11
04.04.2025 kl 11:45
5462
Helt enige , der er flere der vil gøre alt for at skade recsi, måske de er short i aktien.
De store øger stille og roligt, de ved godt at kursen er alt for lav.
malaysia ialt 47 %
24 % ny told oveni den gamle
gammel told og ny told..
Poly har en stor chance for at starte op igen, fabrikken kan være produktionsklar ret hurtigt.
De store øger stille og roligt, de ved godt at kursen er alt for lav.
malaysia ialt 47 %
24 % ny told oveni den gamle
gammel told og ny told..
Poly har en stor chance for at starte op igen, fabrikken kan være produktionsklar ret hurtigt.
Redigert 04.04.2025 kl 11:46
omac
04.04.2025 kl 11:48
5468
Goldman sachs må værenominee kontoer hvis ikke skulle de flagget på 5%. Er dere skremt av fakta?
Gruver
04.04.2025 kl 12:07
5457
Jeg økte også i mars, kom dere inn billigere får du det ikke. Det er du som er skremt av oppgangene i det siste.
Gruver
04.04.2025 kl 12:54
5435
Ut fra de nye tollsatsene er det ikke lønnsomt å importere, så de må nøye seg med det som produseres i USA.
omac
04.04.2025 kl 13:30
5388
de skal jo konkurrere med solceller som og har fått økt tollen sin så det går nok fint
Gruver
04.04.2025 kl 13:37
5373
Produksjonen i USA blir jo billigere uansett. Det er poenge med alt poltiske spill at ting skal produseres i USA
WHeisenberg
04.04.2025 kl 13:54
5349
Uten tvil er jeg enig med Gruver her. Det var toll satser som stengte REC i sin tid, og der det ut som det blir toll satser som tvinger til gjenåpning.
Nå har Kina svart USA med samme mynt. Altså de økte toll mot Amerikanske varer med 34% toll. Og Trump har lovet å svare med like dan. Dette blir veldig spennende og gull kort for REC
Nå har Kina svart USA med samme mynt. Altså de økte toll mot Amerikanske varer med 34% toll. Og Trump har lovet å svare med like dan. Dette blir veldig spennende og gull kort for REC
Kåre Grønn
04.04.2025 kl 23:11
5112
Rec vil starte opp igjen! Mose Lake
Redigert 04.04.2025 kl 23:11
Kvike11
06.04.2025 kl 16:56
4886
Vi er helt enig.
De vil starte op igen.
I forvejen var de billigere, og havde et produkt som var godkendt, men kineserne efter 30 dages told problemer fik rodet godt rundt i gryden, så hanwha kunne skifte leverandør.
Køber de i udlandet er leverancer usikre, der vil komme store forsinkelser i leverancer, recsi kan leverer til tiden.
Glæder mig til IR AFDELINGEN vil meddele at poly genåbner og de nu har fået bedre betingelser.
Samtidig vil de fortælle om kunde nr 2 silan gas, kan ikke være rigtigt de skjuler hvad der sker
De vil starte op igen.
I forvejen var de billigere, og havde et produkt som var godkendt, men kineserne efter 30 dages told problemer fik rodet godt rundt i gryden, så hanwha kunne skifte leverandør.
Køber de i udlandet er leverancer usikre, der vil komme store forsinkelser i leverancer, recsi kan leverer til tiden.
Glæder mig til IR AFDELINGEN vil meddele at poly genåbner og de nu har fået bedre betingelser.
Samtidig vil de fortælle om kunde nr 2 silan gas, kan ikke være rigtigt de skjuler hvad der sker
Kåre Grønn
06.04.2025 kl 17:54
4822
Poly Silicium er vanskelig å få til og vil stå svært sentralt i fremtid! Til tross for Donald Trump som skal starte alt mulig og kaste på toll vil etter hvert måtte erkjenne at de ikke kan gå mot verden slik de tilsynelatende gjør nå... Snart dundrer Mose Lake i gang igjen! Denne ferdigstilte fabrikken blir IKKE stående brakk. Vent å se. Vi vet alt innen 1 august! Inntil da er lånet fra Hanwha frøset. Lånet blir ikke verre grunnet omstendighetene slik folk forsøker å få det til å høres ut som!. Hau hau! 10, 20, 30 kommer back!!
Redigert 06.04.2025 kl 17:56
Kvike11
07.04.2025 kl 08:10
4514
Jeg tror også vi står foran et kæmpe gennembrud.
RECSI er en af de aktier som mange investorer vil flygte til,
i sikker havn.
POLY kunne starte op igen, alt andet ville være tosset , med store toldsatser på import til usa.
RECSI kan leverer silan gas, og store mængder og kan hurtigt starte polysilicium produktionen op,
alt uden told.
kursen skal betydeligt op
RECSI er en af de aktier som mange investorer vil flygte til,
i sikker havn.
POLY kunne starte op igen, alt andet ville være tosset , med store toldsatser på import til usa.
RECSI kan leverer silan gas, og store mængder og kan hurtigt starte polysilicium produktionen op,
alt uden told.
kursen skal betydeligt op
Redigert 07.04.2025 kl 08:11
Nsxnsx
07.04.2025 kl 08:44
4526
Kan se ut som om Recsi blir vårens vinner på Oslo børs....om Trump står løpet ut med sine ville påfunn. Han er jo helt på jordet, men det gagner recsi som har to fabrikker i US. Åpningsmelding av ML er nok nært forestående vil jeg tro. INGEN toll og støtte i tillegg :)
Redigert 07.04.2025 kl 08:51
Nsxnsx
07.04.2025 kl 13:52
4283
I kjent stil fra FA så nevnes ikke Recsi som en av de aksjene som går mot strømmen....når vi går opp 15%.
Kun når det er nedgang :) :) Journalister ?? NOT.
Kun når det er nedgang :) :) Journalister ?? NOT.
Kåre Grønn
07.04.2025 kl 20:03
4019
Akkurat det. Men kanskje denne smyger seg opp igjen på et anstendig nivå som viser mulighetene igjen.. Dette er en spekulativ aksje og kommer til å fortsette å være det. Heia Rec!!
Mariusono
07.04.2025 kl 20:56
3930
Kåre Grønn skrev Rec vil starte opp igjen! Mose Lake
gjør vel sikkert det ja, med nye eiere..
tran5
08.04.2025 kl 03:50
3777
ML er nedstengt få no dette inn i hodet nesten alle er oppsagt og det vil koste mellom 5-6 miliarder å starte opp igjen tall fra sist oppstart som var en fullstendig flopp …….Og med 5 miliarder i gjeld Pluss rente ja ja 10 20 30 hjelpe meg
Nsxnsx
08.04.2025 kl 08:40
3620
Oppgang på 27% siste uke når ALT annet har falt 15-20%. Og 42% oppgang siste måned.
Det er hva vi har fått med oss....vi som er aksjonærer :)
Edit: Kan ikke du skrive på en tråd hvor du har interesse for aksjen. Jeg skriver ikke på fullt av tråder hvor jeg ikke eier aksjer og ikke har interesse....hvorfor gjør du det ?
Det er hva vi har fått med oss....vi som er aksjonærer :)
Edit: Kan ikke du skrive på en tråd hvor du har interesse for aksjen. Jeg skriver ikke på fullt av tråder hvor jeg ikke eier aksjer og ikke har interesse....hvorfor gjør du det ?
Redigert 08.04.2025 kl 08:42
Nsxnsx
08.04.2025 kl 09:13
3559
Hva om det blir 104% toll på poly fra Kina ? Kan jo se litt slik ut nå.....kunne Levens og gjengen funnet et værre tidspunkt å stenge ML poly produksjon ?
Og Qcells da....de angrer nok nå....
Og Qcells da....de angrer nok nå....
omac
08.04.2025 kl 09:27
3542
men det importeres ikke poly fra kina så det betyr ingenting, ml starter ikke opp igjen med poly. Hanwha har lagt den ballen død. De har offtake avtale med OCI de ikke kan løpe fra så det blir meningsløst å tro at de skal avslutte den og prøve å starte ML enda en gang
Redigert 08.04.2025 kl 09:27
Nsxnsx
08.04.2025 kl 10:03
3533
Det MÅ de nok snart begynne med, men det stemmer fra Malaysia er det kun 71% toll på poly....enn så lenge.
omac
08.04.2025 kl 10:14
3538
La oss si hanwha bestemmer seg for at de må få ml opp igjen.
Da blir det 2 kr pr aksje for å kjøpe ut alle aksjonærene og ta REC av børs, eventuelt 2 milliard nye aksjer til 1 krone for å funde oppstart.
Velg hvilken du liker best.
Da blir det 2 kr pr aksje for å kjøpe ut alle aksjonærene og ta REC av børs, eventuelt 2 milliard nye aksjer til 1 krone for å funde oppstart.
Velg hvilken du liker best.
Redigert 08.04.2025 kl 10:15
Nsxnsx
08.04.2025 kl 10:25
3514
Ingen av de...finnes nok flere andre alternativ dem jobber med. Men tillitten til Levens er jo ikke akkurat den beste så vi får se....
Nsxnsx
08.04.2025 kl 11:30
3458
De løp jo fra offtake avtalen verdi 30 milliarder med Recsi, så hvorfor ikke ?? OCI er vel ikke akkurat en partner som er til å stole på og har alt på stell heller :)
https://www.bernreuter.com/newsroom/polysilicon-news/article/oci-today-means-organized-corporate-irresponsibility-opinion/
Der smeller det jo i hytt og pine. 5 døde arbeidere siden 2019. Skjønner ikke helt at HS satser på de som gambler med sikkerheten på den måten. Fin artikkel å lese.
https://www.bernreuter.com/newsroom/polysilicon-news/article/oci-today-means-organized-corporate-irresponsibility-opinion/
Der smeller det jo i hytt og pine. 5 døde arbeidere siden 2019. Skjønner ikke helt at HS satser på de som gambler med sikkerheten på den måten. Fin artikkel å lese.
Redigert 08.04.2025 kl 11:32
Gruver
08.04.2025 kl 11:38
3574
De skurkene snakker alltid om konspirasjonsteorier som passer deres ønsker, nemlig å skremme småaksjonærer og få billigst mulig inngang. Rec har sagt i kvartalsrapporten at de starter opp senere. Jeg bryr meg ikke om hva de skurkene sier, men ser på hva de store aksjonærene gjør, siden ingen av de store har solgt og tvert imot har Goldman økt med 12 millioner i mars det er bekreftelse på at det de skurkene babler om er bare tull.
omac
08.04.2025 kl 11:45
3739
Fordi de ikke eier styret, ledelse og 30% av OCI. Litt vanskeligere å vri seg unna da
omac
08.04.2025 kl 11:48
3816
Bandittene her er de som har løyet og lyget om kurser på 20-30-40-100-300 i flere år og lurt pengene ut av folk. At en må ty til slike begreper og angripe mann og ikke ball tilsier at en har null å komme med på sak, og dermed en ingen sak. Håp er fint for trøst men ikke noe mer.
Så får alle håpe på ett mirakel men G14 sin oppstart er utsatt til Q2 så ingen salg av silan der enda og pengene renner ut hver dag......
Så får alle håpe på ett mirakel men G14 sin oppstart er utsatt til Q2 så ingen salg av silan der enda og pengene renner ut hver dag......
Gruver
08.04.2025 kl 12:29
3885
Du trenger ikke bekymre deg for oss idioter som sitter på Rec, kom deg ut herfra og la oss være i fred. På hvilket språk skal jeg si at jeg ikke stoler på deg og jeg vil ikke høre tullet ditt her.
Gruver
08.04.2025 kl 12:51
3865
Skamløse kjeltring, du er daytrader som er stadig inn og ut.
Jeg ber alle raporter han til admin for manipolering noe som jeg har gjort.
omac
04.04.2025 kl 12:19
2937
Gruver skrev
Jeg økte også i mars, kom dere inn billigere får du det ikke. Det er du som er skremt av oppgangene ..
jeg eier da rec, jeg sier bare at det er å glemme poly
Jeg ber alle raporter han til admin for manipolering noe som jeg har gjort.
omac
04.04.2025 kl 12:19
2937
Gruver skrev
Jeg økte også i mars, kom dere inn billigere får du det ikke. Det er du som er skremt av oppgangene ..
jeg eier da rec, jeg sier bare at det er å glemme poly
Redigert 08.04.2025 kl 12:58
omac
08.04.2025 kl 13:01
4007
hjelpe meg for ett babbel, jeg eier REC som jeg skrev 04.04 har ikke solgt eller kjøpt men forholder meg realistisk til det. REC er en spekulativ asset akkurat nå med stor fare for å tape alt, sånn er det bare.
Eneste utvei uten at aksjonærene blir gruset er forsiktig økning i Butte ila året da inntektene der kan(og jeg mener kan ikke vil) dekke låneforpliktelser.
Oppstart av ML enda en gang med å hente inn arbeidsstyrken (til dobbel lønn som de vil kreve) har de ikke penger til for kassen er tom, bunnskrapt, null og niks igjen.
Om du har ett problem med å forholde deg til realitetene så ta det heller med deg selv.
Eneste utvei uten at aksjonærene blir gruset er forsiktig økning i Butte ila året da inntektene der kan(og jeg mener kan ikke vil) dekke låneforpliktelser.
Oppstart av ML enda en gang med å hente inn arbeidsstyrken (til dobbel lønn som de vil kreve) har de ikke penger til for kassen er tom, bunnskrapt, null og niks igjen.
Om du har ett problem med å forholde deg til realitetene så ta det heller med deg selv.
Carrera
08.04.2025 kl 14:41
3939
Støtter omac her,det trengs litt balanse/motvekt til den tullete og lite realistiske haussingen!
Nsxnsx
08.04.2025 kl 20:12
3717
Ja nå er det bra fabrikkene ligger i USA. Denne håndsrekning har ikke Levens fortjent, men her får han en alle tiders mulighet. Nå får vi se om han har lært noe av sine feil.....