Går det mot slutten for Trudeau - Pierre Poilievre på vei inn?

BlackFrancis
QEC 19.09.2024 kl 11:47 39977


https://www.ctvnews.ca/politics/poilievre-s-first-chance-to-topple-trudeau-government-expected-next-week-1.7041501



Pierre Poilievre, som leder av Canadas konservative parti, har uttrykt støtte for utvikling av naturressurser, inkludert LNG (flytende naturgass) og fracking. Hans politiske tilnærming er generelt preget av å fremme økonomisk vekst gjennom utnyttelse av Canadas rike naturressurser, og han har tatt til orde for å gjøre det enklere og raskere å bygge infrastruktur for energiprosjekter.

Støtte til LNG: Poilievre er en sterk tilhenger av å øke produksjonen og eksporten av LNG fra Canada. Han ser dette som en måte å styrke Canadas økonomi på, skape arbeidsplasser, og bidra til energisikkerhet, både nasjonalt og internasjonalt. Han har også argumentert for at LNG kan spille en rolle i å redusere globale klimagassutslipp, siden naturgass regnes som en renere energikilde enn kull.

Fracking: Når det gjelder fracking (hydraulisk oppsprekking), som brukes for å utvinne naturgass og olje fra skiferformasjoner, har Poilievre også vist støtte til denne teknologien, og han har vært kritisk til det han ser som overdreven regulering som begrenser frackingindustrien. Han mener at fracking kan bidra til Canadas økonomi og energiuavhengighet.

Generelt er hans holdning at energipolitikk bør balansere miljøhensyn med økonomisk utvikling, men han har vært mer fokusert på vekst i energiindustrien enn på å begrense utvinningen av fossile brensler. Hans synspunkter står i kontrast til de mer restriktive politikkene til Liberale partiet og andre som fokuserer på overgangen til fornybar energi.
Redigert 19.09.2024 kl 12:36 Du må logge inn for å svare
Tarzan09
I dag kl 09:51 804

Den seneste uges stigning viser dog en lille interesse og med bare et lille positivt pip omkring d. 10. Oktober, så ser vi en helt anden og højere kurs på QEC.
Hvem tør være ude nu? Jeg gør ikke......
solid1
I dag kl 10:02 751


Det finnes nok ikke noen tilsvarende saker som kan sammenliknes rundt om i verden.
Her har Canada viklet seg inn i et ukjent farvann juridisk sett, og begrunner sine vedtak med verdens miljøproblemer.
mofi1
I dag kl 14:57 331

Jeg skjønner bare ikke troen på at selskapet skal legge inn et krav om erstatning, vil medføre en voldsom kursstigning?

Det er jo kjent at dette kommer og at kravet vil være høyt, videre er det kjent at dette vil ta tid og at kravet ikke kommer til å bli innfridd. Så for meg er det kun prosjekt/pilot/ utvinning, som vil medføre en stor kursstigning, men meg om det.
googleearth11
I dag kl 15:19 272

Den steg til over 3 kr da Jason i en bisetning nevnte at erstatningen kunne komme på mellom 20 og 40 kroner for noen år siden. Handelen ble stoppet, og han måtte trekke uttalelsen rimelig kjapt, så vidt jeg husker. Et konkret krav, vil sende aksjen i været, spesielt etter dommen av 26/1-24
mofi1
I dag kl 15:36 235

Ok, googleearth11, da er det vel slik siden du sier det!

Men begriper ikke hvorfor, alt unntatt eksakt kravsum er jo viden kjent.
sigj2
I dag kl 15:55 190

Me må ha det offisielt,ikke uoffisielt.spennende tider.verdt å ta en lyttepost eller 10 🤑💰🤑💰