DOF frem mot nyttår og over 5!!!

davan
DOF 03.12.2018 kl 13:03 39200

Ja det har fin start på dagen, men fortsatt noen som trenger penger til julegaver, bedre å selge i jan feb så kunne de kjøpt
dobbelt så fine gaver.
Vi skal utvilsomt opp frem mot nyttår, men hvor mye er ikke lett å si. Kan vi greie å komme opp rundt 6 så ville det vert supert.
Markedet er i bedring med stadig nye kontrakter.
Redigert 21.01.2021 kl 07:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.12.2018 kl 09:21 9776

Disse rabattider er ikke hver dag ... Ikke dårlig en annen 4% som vil bli 8% av fortjenesten når som helst ....
Kontur
05.12.2018 kl 10:20 9687

Hadde forventet meg en sterkere oljepris, ser at den snur opp igjen nå så det er jo bra.
Håper Opec møtet i morgen overrasker oss positivt. Jeg tror kanskje det, dvs at de sammen med Russland kutter mer enn forventet, dvs mer enn 1,3 mill fat.
I det korte bildet får vi bare håpe på sterkere oljepris og at det nå snart kommer noen forløsende kontraktsmeldinger fra DOF. Slik jeg forsto Q3 rapport så skulle flere (dvs minst 2) være like rundt hjørnet. Australia saken var overraskende positiv, men heller ikke denne er blitt priset inn i aksjen når en ser på kursen.
Det er nå ikke mange ukene til siste båt i nybyggprogrammet går rett i lang kontrakt til etter hva jeg forstår gode rater. Håper dette blir laget en større happening av. Ikke hver dag dette skjer i en utbombet næring. Noe som viser at DOF er blant de på toppen i sin næring.
Med positiv valuta og stopp i de ekstraordinære nedskrivingene kan vi kanskje begynne å se litt lysere tider i møte.
Håper vår tålmodighet blir belønnet en vakker dag
Jonny59
05.12.2018 kl 10:36 9645

Jeg har mista troen. Solgt meg ut før all kapital er borte. Jeg tror ikke det blir noen opptur her, har innsett det nu. Alt for mye gjeld, og altfor mange båter, det er status de nærmeste åra. Jeg kommer muligens tilbake etter runde to av restrukturering i bransjen.
Lykke til for de som sitter videre.
Kontur
05.12.2018 kl 10:48 9624

Forstår deg godt.
Jeg har ikke gitt opp og kjøper både i går og i dag.
Pokker heller dette må da være billig.
Satser på at de med koppehånduker på hodet kutter 1,5 mill fat i morgen, da hadde de vært litt tøffe
really
05.12.2018 kl 11:33 9542

Jeg opplever ikke DOF som billig nå, av samme årsak som Johnny peker på. I tillegg er USD renten på vei opp, noe som veier tungt for et så gjeldsbelastet selskap.
Jeg har tidligere pekt på at DOF ikke kommer seg gjennom neste år uten refinansiering og det kan føre til betydelig utvanning.
davan
05.12.2018 kl 11:58 9487

Det er lett å l tvilen få overtaket noen dager, slik som i dag, Vi var jo på god vei oppover mot 5, men så ble det et tilbakeslag igjen. Godt at ikke børsen reagerer mer på børsfallet i US, med pene futures kan dette bli en bra dag.
DOF skal opp på sikt, men vi kan vel ikke forvente all verden dette året, men den kommer, hold ut!!
Slettet bruker
05.12.2018 kl 12:10 9450

Ikke med denne ledelsen. Den må fjernes og da vil tilliten være tilbake og kursen vil stige. Bare å oppfordre ledelsen til å være voksne nok til å stille plassene til disposisjon. Det gjør de selvsagt ikke, godt betalte jobber for å påføre andre faenskap, hvordan kan udugelige amatører annet enn å nyte det.
ØrsteinStraitB
05.12.2018 kl 13:14 9346

Dagens melding fra SOFF betyr døden for rateoppganf det neste året hva gjelder PSV og AHTS. Jeg har trua på DIF, men oppturen er minst et år frem i tid. Smør dere med tålmodighet og dere blir belønnet :-)
Slettet bruker
05.12.2018 kl 13:16 9338

Enhver ledelse på ha tillit, man kommer til en punkt da denne ikke lenger eksisterer, da vil man se følgende. Det er det som skjer nå: markedet er ferdig med denne ledelsen, derfor blir kursen gruset. Denne dynamikken er velkjent, men tydeligvis ikke for deg, så da er det godt å kunne gi deg litt grunnleggende kunnskap.
mastermind
05.12.2018 kl 13:26 4998

Har fulgt nøye med på Dof siden restruktureringen. Jeg solgte meg ut på sensommeren, og vil tidligst gå inn igjen i februar. Når det gjelder PSV og AHTS har de hatt 8 fartøy i spot-markedet hele tiden. Nå har antallet økt til 12. De har vært en av de største bidragsyterne til å holde ratene lave hele året. De sendte tidligere i høst ett skip i opplag, men for lite for sent. Som en stor aktør, må man forvente mer av selskapet. Hvis man skal ha et håp om å se bedre rater neste år, nytter det ikke lengre å sende skip i opplag. De må skrapes. I år forventet man en oppgang en oppblomstring etter restruktureringen og med økt oljepris. Neste år vil man se mange selskap desperat etter å få skip i arbeid, før ny restruktureringsprosess.

Jeg ser mange hevde man må se på Dof som et subsea-selskap. Hvordan har det gått med andre subsea-selskap? Subsea 7 lå på tilsvarende tid i fjor på 115 kr. Nå 90 kr. De har sendt 4 skip til skraping i 2018. De melder også jevnlig om nye kontrakter. Helt siden i fjor har man hørt om forventning til store kontrakter i Brazil, som aldri ble materialisert for Dof. Tror nok man vil se en fornyet optimisme rundt februar, men før den tid ser det fryktelig mørkt ut for Dof. Pengene renner ut av supply-delen med dagens rater.
ØrsteinStraitB
05.12.2018 kl 13:28 4991

Jeg blir da bekymret for cash-situasjonen. Av de 1750000000 bokført i Q3 er 1000000000 bundet pga lånebetingelser. Med planlagt nedbetaling av gjeld og ballonger i 2019 går det ikke opp, eller? Det trengs tilførsel av friske midler. Og med SOFF i big trouble blir det ikke lett med refinansieringen... Huff!
AlanS
05.12.2018 kl 14:47 4922

PSV og AHTS i Norge og UK slitter, men det har ikke so mye å si for DOF, som tjener mest på Subsea.

Om PSV og AHTS kommer opp blir det bare bonus for DOF.
Jonny59
05.12.2018 kl 14:54 4915

De er viktig å ikke forelske seg i en aksje. Hvis DOF er ekstremt underpriset/billig kan man spørre seg hvorfor ikke meglerhusa kjøper eventuelt anbefaler aksjen. Svaret er at denne aksjen ikke er billig. Et marked som har fremtiden bak seg, gigantisk gjeld, overkapasitet så det holder.
Slettet bruker
05.12.2018 kl 15:01 4911

Du glemmer at det også er en ledelse som nå har pisset på aksjonærene i mange år og selv hanket inn høye lønninger.
Redigert 05.12.2018 kl 15:02 Du må logge inn for å svare
AlanS
05.12.2018 kl 15:02 4921

I motsetning til selskap som fokuserer mest på Norge og UK, har DOF mindre eksponert mot overkapasitet i denne regionen.
Det er helt greit at folk gir seg og det er trist at de mister pengene sine. Det er dårlig tidspunkt for å kaste kort.

Man må være forsiktig med å trekke konklusjoner basert på meget lav omsetning, når små volumer kan gi stor utslag.

SOFF er i plus idag)))
Redigert 05.12.2018 kl 15:13 Du må logge inn for å svare
davan
05.12.2018 kl 15:20 4887

Ikke enig med dei der salah. De som sitter i styre og ledelse i dof er stort sett lokale folk, med stor innsikt og eierinteresser.
De har vert med og bygget dof opp, og vet nok best hvor skoen trykker, de ønsker sikkert kursen oppover og som alle oss andre. Det finnes sikkert noen som er med på lasset der og
som i de fleste selskap, men i det store og hele er det markedet og faktorer utenfor deres makt som gjør at vi er der vi er.
Noen flere innsidekjøp og litt mer info til aksjonærene kunne imidlertid vert på sin plass.
ØrsteinStraitB
05.12.2018 kl 15:24 4905

DOF subsea har 10 mrd i gjeld. Resten av Dof har også nesten 10 mrd i gjeld. Den sistnevnte gjelden skal betjenes av PSV og ahts som selskapet taper penger på. Det er ikke slik st det ikke har betydning for Dof at disse 30 fartøyene ikke tjener penger......
Slettet bruker
05.12.2018 kl 15:29 4903

Det er tid for noen oppmuntrende ord fra administrasjonen! Jeg er ganske sikker på at DOF skal være lang over 10KR, men administrasjonen har vært veldig sakte og fraværende mens det er mye nervøsitet ... Det er den eneste kritikken jeg har, så mye at hvis en ledelsesendring kunngjøringen kommer i dag Jeg er sikker på at prisen går opp ... Det er mye ledelsesmessig motivasjon!
Slettet bruker
05.12.2018 kl 15:40 4884

Prisene på alle aksjene i Norge har blitt unmotivert av fallet i oljeprisen, de har holdt det til en svært lav pris i lang tid! Fra det øyeblikket er et nytt utgitt, og vi vil se alle disse handlingene øke prisene ....
Slettet bruker
05.12.2018 kl 16:44 4801

Jeg håper at hvis det varer lenge, blir folk vant til det, forlater nervøsiteten og går tilbake til markedene, de korte selgerne skal sette sitt sandkorn, eller vi alle motiverer aksjemarkedet, eller vi vil se det norske markedet forsvinne hvis vi fortsetter med denne holdningen ....
really
05.12.2018 kl 16:53 4783

Skal innsiderne kjøpe må de ha grunn til å tro at de vil tjene på det. Det er jeg ikke sikker på at de tror i dag. Risikoen med den store gjelden er for stor til det.
really
05.12.2018 kl 16:54 4775

En ganske stor del av subsea inntekten er fra faste oppdrag. Det som kan endre bunnlinjen er i stor grad PSV og spesielt AHTS der de har svært lite inntekter i dag.
fuskogfanteri
05.12.2018 kl 16:57 4783

DOF er teknisk konkurs. Med en børsverdi på rundt 5% av selskapets gjeld skal man ikke være rakettforsker for å skjønne det. Selskapets verdier (skipene) blir eldre for hvert år som går uten å tjene penger. Og som kjent, etter maksimum 20-25 år er de klar for spiker.
Kontur
05.12.2018 kl 18:57 4690

Tull, DOF er ikke teknisk konkurs.
De er fullfinansiert ut 2021 og kanskje lenger gitt dagens situasjon. Imidlertid mener de fleste at markedet vil bedre seg for hvert kvartal som går.
Dof har en stor ny flåte få eller ingen kan måle seg med.
Valutaen er nå på deres side
Inntjeningen øker gjennom flere båter i oppdrag
PSV i god bedring
Siste nybygg rett i oppdrag om 6 uker
For å nevne noe.
Men at DOF er kraftig feilpriset det kan vi være enige i. Men man går ikke konk selv om kursen er lav
danm
05.12.2018 kl 19:16 4660

Fuskogfanteri, du lever meget godt op til dit navn. Du har det ligesom Donald Trump, som jo er skyld i de kraftige aktiefald, vi har set verden over på det seneste, du påstår et eller andet, uden tanke for, om det du siger er rigtig. Der findes ikke mange mennesker, med så mange dårlige egenskaber som Trump, forsøg ikke, at komme til at ligne ham.
mastermind
05.12.2018 kl 21:01 4557

Du har rett i en ting Kontur, Dof er ikke teknisk konkurs. De lever på lån. Fuskogfanteri har et viktig poeng. Skipsverdiene står i fare for å falle mer enn hva de klarer å betale ned i gjeld fremover. Du tar feil når det gjelder fullfinansiert til 2021. Unnskyld utrykket, men at de vil kunne overleve lengre gitt dagens situasjon, er sprøyt. De vil ikke overleve så lenge om ikke situasjon forbedrer seg betraktelig.

Det er ikke slik at Q4 og Q1 vil gi et løft. De blir svak. Hva som skjer videre, er det ingen som kan spå. Trump, handelskrig, resesjon i verdens økonomier og en særdeles volatil oljepris, vil kunne endre utsiktene lenge før det blir vår. Å når våren kommer, frykter mange at selskapene skal bli mer desperat enn i år, og sende enda flere skip ut i markedet. Dof var som tidligere nevnt en aktør som sterkt bidro til å holde ratene lave i år. For ikke å snakke om i dagens marked. 12 skip i spotmarkedet er rett og slett talentløst.

ØrsteinStraitB og Really har begge viktige poeng. Det er ikke slik at PSV og AHTS ikke har betydning. Det at disse er i jobb, fører til store utgifter. Ratene er lavere enn driftskostnadene. Man får som regel ikke oppgitt term-rater, men man kan se fra de som blir oppgitt, at ratene i spot smitter over på term. Oljeselskapene er ikke så dum at de leier inn skip til betydelig høyere sum enn man kan leie inn skip for fra spot. Å som Really sier, på kort sikt er det her man kan bedre bunnlinjen. Så ditt utsagn om flere skip i oppdrag gir økt inntjening er mao direkte feil.

Som du sier, Dof har endel nye fartøy. Lånegrad 100%. Det betyr at verdien fort kan falle mer enn de klarer å betjene i lån, gitt dagens marked. Det eldste er fra 1983. De har endel fra årtusenskifte, som begynner å nærme seg pensjonsalder. I tillegg er endel nye fartøy Joint Venture. Inntjening må deles med andre. Å husker jeg ikke feil, var det Subsea som måtte hente 900 mill. Subsea er ikke rosenrødt, bare se på kursutviklingen til de andre selskapene. Når det gjelder valuta, kan det som kjent snu fort. Jeg tror dessverre ikke aksjen er så feilpriset som mange tror.
Kontur
05.12.2018 kl 22:22 4479

Vi får vente å se. Der er gjort noen få analyser som priser Dof mye høyere enn dagens kurs, men psykologien i Offshoreaksjene er jo så dårlig som det kan få blitt og da blir det jo bare stusselig. Får håpe pendelen snart svinger.
Slettet bruker
06.12.2018 kl 08:56 4280

Noe som jeg er klart er at hvis de korte selgerene bryter det norske oljemarkedet, vil jeg få pengene mine til å kjøpe et nytt hus til halv pris ....
Slettet bruker
06.12.2018 kl 09:18 4569


De desperate haiene er i kontroll akkurat nå, men ingen er tørst etter handlinger ...! Det er et godt tegn på at folk kan forstå at de allerede har senket prisen på denne handlingen for mye ....
danm
06.12.2018 kl 09:46 4515

Så længe Trump og Republikanerne kører på mod Kina, må vi forvente store udsving. det gælder hele markedet. Kan man finde penge, skal der købes.
odds
06.12.2018 kl 10:58 4444

Vet ikke helt hvordan jeg skal formulere dette. I Dof er det 293,237,779 aksjer. Akkurat nå er det 19 ordrer med samlet 178000 aksjer til salgs under emisjonskursen som var på 5.-. Disse har en samlet verdi 828000.-. Ser at handelen på 0,06 % av aksjene i DOF styrer kursen til buns? Hilsen lykkelig uvitende amatørinvestor.
Slettet bruker
06.12.2018 kl 11:07 4433

kjøp når blod løper gjennom gatene ... Det har alltid vært slik som spekulanter fortjener ... Mange av dem solgte og er klare til å komme inn med kraft ...
Slettet bruker
06.12.2018 kl 11:19 4408

Her sitter med venner som ser folk selger norske aksjer for kinesisk scads! bare en liten gruppe manipulatorer beveger markedet nær 0,1% av investorene .. hahahaha klar til å gå inn med kraft ... :)
AlanS
06.12.2018 kl 11:32 4383

kun cr 140k aksjer er omsatt så lang. Dette er jo ingenting. Det ser ut at nedsalget er over.

OPEC må lære å kommunisere med markedet. Slike idiotiske meldinger om uenighet skader mye...
Redigert 06.12.2018 kl 12:01 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.12.2018 kl 11:33 4382

Handlinger straffet som du er med garantert kontanter for neste kvartal er få med potensial til å doble når som helst! Sikre stillinger før manipulatorer og store investorer flytter dette opp ...
Jonny59
06.12.2018 kl 11:38 4372

Ja her var det mange kubbehoder.....hehehe
odds
06.12.2018 kl 13:47 4246

Noen som vet? Hva er de vanligste vilkår som avgjør kurs ved en konvertering? Hvor vanlig er det av långiver, av de konvertible obligasjonslån å presse kursen ned? Långiver har vel interesse av en lav kurs for å få tilgang flest mulig aksjer ved konvertering av lån? Jeg undrer?
Kontur
06.12.2018 kl 14:52 4175

Kan være forskjellig, men tilfellet Pareto f.eks er kurs satt på dato og beløp, dvs 1 nok eller etter spleis 10 NOK
Kontur
06.12.2018 kl 15:04 4150

Håper Opec & Co snart kan bestemme seg før det raser enda mer.