DOF frem mot nyttår og over 5!!!

davan
DOF 03.12.2018 kl 13:03 39216

Ja det har fin start på dagen, men fortsatt noen som trenger penger til julegaver, bedre å selge i jan feb så kunne de kjøpt
dobbelt så fine gaver.
Vi skal utvilsomt opp frem mot nyttår, men hvor mye er ikke lett å si. Kan vi greie å komme opp rundt 6 så ville det vert supert.
Markedet er i bedring med stadig nye kontrakter.
Redigert 21.01.2021 kl 07:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.12.2018 kl 12:37 3183

Kanskje på tide at flere forstår at ledelsen må fjernes?
Slettet bruker
13.12.2018 kl 12:34 3163

Jeg er stygt redd vi ser 3 blank før den snur, iflg analysen må DOF ha 3 mill EBITDA for å forsvare dagens kurs.
Når guiding for 2019 er 2.1 mill, kan den fort falle ned mot 3
Slettet bruker
13.12.2018 kl 11:40 3223


Til enhver tid manifesterer ledelsen seg! De kan være svært ambisiøse, men ikke dumme for å legge så mye risiko! de burde vite at investorer har en grense for tålmodighet.
Slettet bruker
13.12.2018 kl 11:01 3264


Når de ser at aksjonærer med privilegert informasjon som eier mer enn en million aksjer, ikke reagerer ved å selge eller uttale seg selv! Dine små investorer bør tenke på hva som er matlaging her! Du føler deg allerede lukten av maten og snart blir servert! Husk bare pasienten og den som er sikker på hvor han investerer er de som vil bli vinnere .... Jeg er trist å se små investorer som kjøpte da dette var i 6 og 7 Kr og kastet i håndkleet når prisen er for fristende til inngangen til en stor investor etterfulgt av skaperne av denne fiktive nedstigningen.
Slettet bruker
13.12.2018 kl 10:50 3268

Ærlig, denne følelsesløp av små investorer kan ikke bli bortkastet! De neste 3 årene er for velstand DOF, gjeldsreduksjon er garantert, unødvendige utgifter er redusert og vi vil ha høyere inntekter for hvert kvartal, noe som vil gjøre alle disse manipulatørene og store investorer som kjøper her til en svært lav pris få veldig god fortjeneste ....
Slettet bruker
13.12.2018 kl 10:35 3282

2016, 2017, 2018 var de negative årene for DOF i nettoomsetningen, men med de oppkjøpte avtalene og mulige andre som er lagt til de nåværende ... Inntektene forventes for 2019 er 11,9% positive sammenlignet med - 21% .- 18% og -7% av de siste tre årene.
Slettet bruker
13.12.2018 kl 10:23 3294

Grunnleggende peker i riktig retning, og vi bør forvente
Økt aktivitet i de kommende årene. Siden DOF har newbuilds
DOFs EBITDA skal i gang med sikrede kontrakter vise solid vekst
selv uten en meningsfylt markedsforbedring. Dette, i kombinasjon med
et prosjektflåte som er posisjonert til å reagere når markedsavkastningen skal bode
Vel for fremtidig inntjening og videre delverk.
danm
13.12.2018 kl 10:21 3280

Som man også påpeger, vil en stigning i oliepris og en nedgang i produktionen i USA ændre hele billedet og det er netop det de fleste venter.
Slettet bruker
13.12.2018 kl 10:10 3305

Innlegget er slettet
Ny analyse fra DNB https://drive.google.com/file/d/1ziaFx5UOSsFX5BQicK_m8XiwzTVWMlbw/view
Tm3P
12.12.2018 kl 17:41 3591

Er vel bare det at det ikke fins likviditet i aksjen. Var kun kjøp av 457 aksjer som sendte den 10% opp fra 4 til 4,40.
Kontur
12.12.2018 kl 17:30 3576

Voldsomt opp i Havila, hva skjer der da?
Slettet bruker
12.12.2018 kl 15:48 3669


Da jeg begynte å handle med norske aksjer, forsto jeg ikke hva som skjedde. Akjerne gikk opp uten grunn og falt like etter en god nyhet! Så dypt drikker til ulemper og etter noen måneder en overdrevet Rally ... Jeg er allerede vant til fellerne og alt dette ... Jeg samler og klar til å selge når jeg må selge "Vel opp", jeg tjente penger på denne måten .. ..
Kontur
12.12.2018 kl 15:42 3686

Ikke poeng å selge nå. Har vært med ned og satser på at vi skal opp igjen, forhåpentligvis om ikke altfor lenge
Slettet bruker
12.12.2018 kl 15:27 3710

Prisen er oppblåst av de samme personene som manipulerer her, men ingen selger, men de kjøper seg selv som de selger, og noen som faller inn i fellen deres, kommer til å gripe inn sine innlegg ... Hvis vi ikke kjøper hver gang de senker prisen, vil vi vare lenger i Denne vai og kom ... Strategien her er å kjøpe når prisen faller sammen og fryser "Ikke selg" før de fraråder seg for å frigjøre kidnappingen de har her ....
Slettet bruker
12.12.2018 kl 15:19 3714

Når disse selskapene ønsker å sette mange titler i et bestemt marked, legger de åpenbart ikke inn i markedet, for det vil ta prisen mot dem (siden tilbud / etterspørsel ikke eksisterer til en viss pris, vil ordren absorbere 4 eller 5 slagnivåer). ). Det de gjør er bare å synliggjøre en del av titlene, og når de lukker de går ut mer, og så videre til de får dem alle. La oss si at i det forrige eksempelet vil vi sette 1000 titler, det vi gjør er å sette en isbergsbestilling på et bestemt nivå (med 1000 titler), og at vi forny pakker på 100 eller 200 hver gang prisen berører, slik de går akkumulere og ikke kaste prisen mot dem.
Slettet bruker
12.12.2018 kl 15:07 3732

Og de fleste av selskapene som mistet mer enn 30% av verdien, begynte å delta i rally fra 25 til 35% ... Det skitne manipulasjonsspillet som gjør de rike en liten gruppe! Men manipulatoren er ikke problemet hvis ikke det store antallet uerfarne som fortsatt ikke ser det! Jeg tror DOF ikke er trygt i år i begynnelsen av januar, kommer ut med et nytt ansikt som er hvitvasket for å pumpe alle de aksjene som distribueres i en liten gruppe, og de få som vi allerede vet er den skitne virksomheten av penger! Det var bedre at vi alle vinner, men det er alltid uskyldige som løper ut for å selge til noen som vet hvordan det er!
ctrlaltdel
12.12.2018 kl 13:55 3800

Full støtte der marco83. Det "nye" selskapet "OverSupply" burde stenge ned all virksomhet og melde oppbud til Br.reg.
Slettet bruker
12.12.2018 kl 13:50 3804


Tålmodighet og mer tålmodighet! Selv prisen er ekstremt lav, ikke selg og stå fast! 2019 ligger rett rundt hjørnet med et kvartal som overstiger to ganger i fjor og en betydelig forbedring i oljesektoren. Pasientene blir til seierne ....
danm
12.12.2018 kl 13:14 3845

Kig frem:
Situasjonen er snudd på hodet

Myrseth peker også på at sjefstrateg Peter Hermanrud i Sparebank 1 Markets nylig har analysert alle skiferoljeselskapene i USA, for å se hvilken oljepris de trenger for å få virksomheten til å gå rundt og i null.

- Hans svar er mellom 71 og 77 dollar i Brent-oljepris akkurat nå. 71 dollar hvis de aksepterer null avkastning på egenkapitalen, 77 dollar hvis de vil ha ti prosent avkastning på egenkapitalen.

- Nå har vi kommet i en situasjon der jeg føler at ting er snudd litt på hodet. Før var vi redd for at skiferoljen kom til å utkonkurrere offshore, og snart går Equnior konkurs fordi alle nye prosjekter som skal bygges ut koster 100 dollar – og de klarer ikke engang å tjene penger på 100 dollar i oljepris. Men ser du på Equinor i dag, trenger de 27 dollar pr fat for å gå i breakeven, og på Johan Castberg-feltet trenger de bare 20 dollar pr fat. Så det å si at det nå blir krise igjen i offshore fordi oljeprisen har falt til 60 dollar, da har markedet rett og slett misforstått.
marco83
12.12.2018 kl 13:14 3845

Men oljeprisen har historisk sett de siste 5 årene ikke hatt noen som helt korrelasjon på supplyaksjer!? Tvert i mot faktisk, det er det billigste argumentet ever. "Oljen går opp så når går supplyratene og akjserkurser opp". De siste årene viser det motsatte faktisk og skjønner man ikke hvorfor så er man ikke i stand til å vurdere markedet objektivt nok til at man bør investere i offshore.

Katastrofen i offshore er oversupply, aaaalt for mange båter. Opplagslisten er uendelig lang....Problemet er ikke demand, men supply. Banalt enkelt.
mastermind
12.12.2018 kl 12:37 3886

Ingen av dem er bygd i Brasil. 1 er bygd i Kina, resten Norge. Har ikke oversikt om noen av dem er "godkjent" for Brasil, men tror kravet er bygd i Brasil. Flere av disse har tidligere jobbet i Brasil, men er nå spredt rundt omkring. Mener fremdeles å ta ut disse vil gi et oppsving i kursen. De fleste tjener ikke penger, og er med på å holde ratene unødvendig lav. Mulig de blir lønnsom igjen om man ser en ny restruktureringsprosess i bransjen, hvor bankene forlanger å få ut eldre skip. Men trolig forsvinner de da uansett. Frem til da er dette en oppgave for ledelsene rundt om. Subsea 7 har skrapet 4 skip i 2018. Dof tviholder fremdeles på skip fra 1983.
mastermind
12.12.2018 kl 12:19 3905

Nei. Har ikke sett noen artikler positiv til sektorene Dof opererer. Dof gruser fremdeles ratene i spotmarkedet med sine skip. Har man tro på Subsea, bør man satse på Subsea 7. Hvis man ikke ser de 14 skipene sendt til skraping, og minst en halvering av skip i spotmarkedet, vil man måtte vente til optimismen i februar/mars, før man ser kursoppgang. Nytter ikke om oljeprisen dobles, om ratene forblir lave. Dette må ledelsen ta inn over seg.
Slettet bruker
12.12.2018 kl 12:09 3918

Vi må være forsiktig, denne aksjen flyttes fra topp til bunn og fra bunn til toppen av de samme manipulatorene som er installert her! Det beste vi kan gjøre som investor er å montere innkjøpsordre alltid under deres ... på denne måten er denne manipulasjonen oppløst! Du må forstå at for dem å slutte med denne manipulasjonen må du gjøre to ting, eller ikke gjøre noe "Hold" eller det beste vi kan gjøre for å opprettholde og sikre et godt fortjeneste er å kjøpe flere aksjer alltid bak deres. Her mister hvem dekk og avstår! Du må være tålmodig! Her investerer vi ikke i Bitcoins her investerer vi i store, solide og veletablerte selskaper.
Kontur
12.12.2018 kl 11:57 3942

https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2018/12/Meglerhus-jekker-opp-en-rekke-offshore-aksjer
https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2018/12/En-klar-nyttaarsrally-kandidat
Oljen godt i gassen, det er bra.
Også lenge siden der var såpass mye positivt å lese om oljesektoren.
Kan det være et vendepunkt?
davan
12.12.2018 kl 11:43 3957

Ja det er riktig det contigo, det må kuttes i alle absolutt alle utgifter som ikke direkte er knyttet til inntjening. Hver stein må snues, alle stillinger må vurderes på nytt, kansje stillinger kan slåes sammen. En stilling koster selskapet mange kr, dette er serdeles viktig til markedet er opp og går på egne bein!
Slettet bruker
12.12.2018 kl 11:00 4001

Nå må du spare oss for oppgulpet ditt. samme tøvet i måndesvis, face the fact!
danm
12.12.2018 kl 10:43 4023

Der er uden tvivl nogle små sparer der sælger, men det ændrer ikke ved, at 2019 bliver en vendepunkt. Mange vil sikkert gerne på vognen igen inden 2019.
NorCan
12.12.2018 kl 10:31 4042

Siden fremleggelsen av Q3 er det kun en ny kontrakt, Skandi Aukra som fikk 2 år for Asco Marine. En eksisterende kontrakt for Subsea er forlenget med Chevron Australia. Utenom disse, er det kun spot jobber for PSV til under drifts kostnader. Det ble sagt på presentasjon av Q3 at det var mange forespørsler og at store forhåpninger til å sikre flere kontrakter for 2019. Det bør snart komme meldinger om nye kontrakter med rater som gir pluss i regnskapet for 2019. Det er få dager igjen på OSE av 2018 og mange begynner nok å tenke på å ta tap og utnytte skattefordelen.
Boss 99
12.12.2018 kl 10:11 4297

Må kansje i desse dager bruke overskuddet av 10 båter til bare å dekke ledelsen sine lønner. Hoho
Redigert 21.01.2021 kl 04:10 Du må logge inn for å svare
Boss 99
12.12.2018 kl 10:08 4310

Ja det gjelder å bestemme seg . Kan ikke se at rater går opp med så mange båter i drift og det som kan komme i drift med den minste tegn til bedring i markedet.Det er ødeleggende for dem.Slik er det alltid, grådighet heter det.
Her må det kuttes og skrapes over en lav sko. Start med å ta bort det som er eldre en 2005 modeller. Skjære ned på antall kontor ansatte , sitter vel en hel rekke med direktører og andre tullinger og trekke ut store lønninger i dette rederiet også.
Redigert 21.01.2021 kl 04:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.12.2018 kl 10:03 4332

Kanskje flere skal begynne å ta innover seg at så lenge ledelsen ikke sparkes eller frivillig fratrer, så vil kursen gruses. Oppfordrer alle til å bombardere ledelsen med mail, slik at de forhåpentlig selv forstår at de er udugelige og har pisset på askjonærene i alt for lang tid.
Redigert 21.01.2021 kl 04:10 Du må logge inn for å svare
Contigo
12.12.2018 kl 09:58 4346

Spørsmålet er vel ikke lengre om man må ta tap, men mer når man bør ta det og hvor stort det blir...
Redigert 21.01.2021 kl 04:10 Du må logge inn for å svare
Boss 99
12.12.2018 kl 09:21 4408

Ned på 3 tallet igjen dere. Det kommer ikke noe nytt som berger dette selskapet .
Redigert 21.01.2021 kl 04:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.12.2018 kl 08:47 4463

Feste meg godt på oljens historiske kurve, den fortsetter sin oppadgående trend med høy lav hvis vi sjekker grafen siden midten av 2015 ... La oss spore en linje til alle sine lave punkter og se trenden! La oss ikke la oss bli manipulert av flash situasjoner.
Redigert 21.01.2021 kl 04:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.12.2018 kl 16:00 4670

Som skrevet tidligere, markedet har ikke tillit til ledelsen fra helvete. Få de sparket og kursen vil stige markant. Enkelt grep og stor gevinst.
Redigert 21.01.2021 kl 04:10 Du må logge inn for å svare
Kontur
11.12.2018 kl 15:46 4698

Nå bør der snart komme noe godt nytt.
Små øretrillere som styrer kursen ned en prosent eller to hver eneste dag.
Ingen store som tar tak og løfter kursen.
Kan ikke annet enn å vente og sutte på tommelen
Redigert 21.01.2021 kl 04:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.12.2018 kl 13:23 4806

Ja men hvem av disse er Brasil bygd/godkjent, det nevnes ikke her som jeg har sett og de har oppdrag mange andre steder.
Tror ingen her har kunnskap om hvor elendige og andre skjellsord som kommer haglene mot ledelsen.
Tenker ledelsen er bra her jeg og det er tydeligvis overvekten av aksjonærene. Så da tror jeg de har bedre kontroll enn noen av oss og det står helt fritt å være aksjonær.
Redigert 21.01.2021 kl 04:10 Du må logge inn for å svare
mastermind
11.12.2018 kl 12:23 3106

Mener de bør hugge alle 14. Har faktisk enda mer å kunne ta av. 2-3 fartøy er det mindre rederi som Havila/Siem kan slippe unna med. Det er nettopp denne tilbakeholdende holdningen som er skremmende. Rederiene sitter å venter på at andre skal ta grep. Når ingen tar ansvar, blir man sittende å se markedet forvitre. Selskapene vil i tillegg etterspørre mer miljøvennlige skip i fremtiden. Gass og batteridrift. Total nedskrivning av disse skipene vil gi blodrøde tall, men eneste mulighet til å få opp skipsverdiene på nyere skip. Nå ser det ut til at det blir ekstraordinære nedskrivninger i uoverskuelig framtid.
Redigert 21.01.2021 kl 04:10 Du må logge inn for å svare