Hva skjedde i HUNT

Mjauritz
HUNT 20.09.2024 kl 15:18 1649

Litt flaut, men jeg har vært syk i nesten et par år og følgelig ikke sjekket noen (heldigvis) ikke for store poster på den tiden. Lurte på om noen kan forklare meg hva dom skjedde i fjor sommer i HUNT som gjorde at jeg tydeligvis kjøpte aksjer der til en kurs på 65kr stk?
Håper det er noen som kan caset som kan gi meg en forklaring på hvorfor jeg ble litt fattigere😅
Oksenbull
25.10.2024 kl 13:36 991

Hunt er fortsatt ett case som er spennende i disse tider. Alt ligger til rette sesongmessig for en godt opptur til over 2kr+ igjen. Break even 52.000 $ er nok ikke umulig å overstige i ett marked som har behov for mer fuel. Fortsatt 200mill+ på bok med mcap på 230 mill. Jeg begynte å kjøpe igjen forrige uke
Oksenbull
28.10.2024 kl 15:01 851

Vi venter på fro oppgang herfra
Oksenbull
31.10.2024 kl 12:12 593

Astrup idag sier dette er en flott hegde mot oljeprisen fremover, taket på estimatene er at marginen kan ligge på 60.000$ neste år for begge båtene gjennom 25. KJØP mer HUNTER idag
ks1977
02.11.2024 kl 10:11 465

Har ikke vært aktiv på forumet på noen uker, men ser at du ikke har fått noe svar - mulig dette kommer for sent, men bedre (for) sent enn aldri?

Kan berolige deg med at du ikke har tapt store prosentdeler slik kursutviklingen synes å vise - HUNT ble slaktet og nesten all cash ble betalt ut, derav knekken i aksjekurs. Mener å huske at selskapet også slo sammen aksjer - er vel det som gjør at kursen ser ut til å ha vært 65kr på et tidspunkt. Etter dette så har selskapet gått ut og hentet nye penger for å lease inn 2 VLCCer på 3 årskontrakter.

For caset så er dagens HUNT noe HELT ANNET enn hva HUNT var i f.eks 2021:
1) Tidligere var HUNT et pureplay ECO VLCC scrubber spill med veldig hyggelig CBE hvor selskapet "umulig" kunne tape penger
2) Nå er HUNT et høyrisiko bet på at de kan tjene mer på spotmarkedet enn hva 3års TC for VLCCer sier (ca 50k).

Det er ikke utenkelig at HUNT vil tjene inn HELE dagens market cap ila de neste 2,5 årene (går ratene godt så vil HUNT gruse andre tankselskap), men det er også mulig at HUNT vil tape hele dagens market cap ila de neste 2,5 årene (og det er også mulig at HUNT blør som fy samtidig som at andre tankselskap gjør greie penger).

PS. Håper du er frisk igjen nå, men kan uansett berolige deg med at du nok ikke har tapt store penger på HUNT i perioden du har vært syk (mesteparten av verdiene ble betalt ut, og dagens kurs er vel ca på nivået for reperasjonsemisjonene som var ca lik resterende verdier pr aksje hvis jeg husker rett) - så nå må du bare bestemme deg for om du ønsker å være med på reisen videre