RECSI - TEKNISK ANALYSE (22.09.2024)

MikkeMus
RECSI 23.09.2024 kl 10:37 8875

For alle som kjøper og selger aksjen fra dag til dag, så er det tekniske bildet viktig. Dette er det tekniske bildet søndag 22 september (se link).

Det blir nå interessant å se om topplinjen i den brutte negative trenden skal testes før ny retning stakes ut. Skulle så skje, så skal aksjen ned og teste området mellom kroner 7,45 og 7,70.


https://www.finansavisen.no/finans/2024/09/22/8182703/sondagens-aksjetips-med-doblingskandidat-og-rec-silicon-rett-opp-og-ned

MikkeMus
03.10.2024 kl 17:07 2263

Dagens kurs skyldes ikke ledelsen eller selskapet, men det faktum at aksjen er belemret med et urovekkende stort antall kortsiktige daytradere og uprofesjonelle spekulanter som i liten grad vet hva de kjøper og selger fra time til time og dag til dag. Den ekstremt tendensiøse og misvisende hausingen og baisingen på dette forumet synliggjør dette faktumet .. Du er dessuten en av dem som svært aktivt bidrar til å opprettholde fenomenet, selv om du i følge deg selv påstår at du ikke trader aksjen.
Redigert 03.10.2024 kl 17:08 Du må logge inn for å svare
Eskimo2
03.10.2024 kl 17:18 2202

Herregud ser du ikke selv at du lager en teknisk tråd som daytradere og uprofesjonelle spekulanter her inne bruker? Hvorfor lager du selv en slik tråd som har lite med selskapet å gjøre.
polion
03.10.2024 kl 17:31 2158

En viss selvmotsigelse i det du hevder. Dagens lave kurs skyldes iflg. deg verken ledelse eller selskap, men at aksjen er belemret med daytradere og uprofesjonelle ……osv. Følgelig mener du altså at aksjen er kunstig lavt priset pga. det nevnte. Det er jo nettopp en kunstig lavt priset aksje alle er interessert i, altså et knakende godt kjøp, men de store, tunge, velinformerte og profesjonelle investorene lar seg tydeligvis ikke lokke av nevnte «tilbudspris». Og hvorfor det?
Rule
03.10.2024 kl 18:27 2032

De går ikke ind i opstart og turn-around. De skal vurdere på historisk revenue og ebit og udbytte …
Redigert 03.10.2024 kl 18:28 Du må logge inn for å svare
Rule
03.10.2024 kl 18:30 2016

Recsi bliver dette årtis mest fantastiske turn-around. To the Moon !
polion
I går kl 16:23 1589

Hadde nesten forventet et tilsvar fra MikkMus på denne. Kan dog være han er enig i at påstanden om hans selvmotsigelse er rimelig godt truffet.
MikkeMus
I dag kl 08:41 1327

La meg presisere at jeg ikke har noen klar formening om dagens kurs er for lav eller for høy. Mitt poeng er at kursen over et tidsspenn vil reflekterer den totale mengden av risikofaktorer som er relatert til aksjen. Den store mengden av kortsiktige daytradere og uprofesjonelle spekulanter som i svært liten grad vet hva de kjøper og selger fra time til time og fra dag til dag, er en vesentlig risikofaktor ved aksjen, RECSI.
Redigert i dag kl 08:45 Du må logge inn for å svare
Candelstick
I dag kl 10:14 1192

De kalles Momentumhunters.
Stabukk
I dag kl 12:38 1018

Tradere eller «Momentumhunters» påvirker tydeligvis kursen fra dag til dag, som vi så på fredag. Da var kursen oppe på 9,70 og endte på 9,17. Som polion skulle en gjerne ønske at flere større aktører går tyngre inn. Det kom jo gode meldinger både 13. og 19. september: Rec produserer nå for kommersiell levering etter at oppnådd kvalitet tilfredstiller Hanwha sine krav, og langsiktig og stor avtale om silangass til Sila Nano er signert. Uten at nye større aktører har gått inn, er kursen repriset med vel 41% siste mnd.

23. sept. skrev MM at risikoen ikke var «ubetydelig» for at aksjen skulle teste intervallet 7,45-7,70. «Fasiten vil vi muligens få mot slutten av uken», skrev MM. Den 23. sept. var vi nede i 8,87 og fred. 27. sept. endte vi rundt 8,70. Men mand. 30. sept. forlot vi inntil videre 8-tallet og holdt oss der ut uken. Så må nevnes at kursen var faktisk oppe i 11,12 den 19. september! Så i RECSI må det for tiden være vrient å utarbeide teknisk analyse. Skal en ha fokus på støtte på nedsiden, bør en vel også ta med motstand på oppsiden? Men akkurat de to kommende ukene er vel både nedside og oppside vanskelig å vurdere, når Rec enten skal bekrefte første leveranse til Hanwha, eller ikke gjøre det.
Redigert i dag kl 12:39 Du må logge inn for å svare
MorganKane
I dag kl 13:18 947

Enig Stabukk,

Alt avhenger av bekreftelse eller ikke. Uansett hva det blir for vi vite det i løpet av de 2 kommende ukene. Jeg anbefaler at folk holder på hver eneste aksje frem til da.

Enten havner vi ned mot dit vi var, eventuelt passerer vi 10 kr for siste gang i historien og starter løpet mot 42,5.
Redigert i dag kl 13:20 Du må logge inn for å svare
Pensjon
I dag kl 13:35 920

Hei.
Så lenge Hanwha «styrer butikken» vil kursen svinge rundt et relativt lavt nivå.
Mitt store håp er at et amerikansk firma «kjøper Recsi» og styrer markedet i forhold til Kina.
Og i tillegg tar Recsi på børs i USA. Da vil vi få kurser på et helt annet nivå enn i dag.
Mvh gammel pensjonist som håper.
Stabukk
I dag kl 14:57 799

Det med at Hanwha «styrer butikken» er interessant. En del aksjonærer og analytikere er i stuss på hvem poly-avtalen er best for økonomisk, Hanwha eller Rec. Det vil jo bli mer avklart i kvartals-rapportene utover i 2025. For silangassen synest Rec å gjøre klart best «business» på direkte salg til kunder, fremfor at Hanwha kjøpte også denne delen av produksjonen. Til nå har Hanwha gitt Rec trygghet for restart i ML som lånegarantist på greie vilkår. Det skal en ikke kimse av. Tror Hanwha vil holde på sitt eierskap inntil videre. At de sannsynligvis vil ha en pris godt over 20 er jo bare bra for oss som ikke selger og kjøper fra dag til dag.
FunHouseComp
I dag kl 20:53 458

For egen del gleder jeg meg stort over at kursen bare faller, og faller. Det er en drømmeaksje som man pent kan trade på tur nedover, og faktisk tjene penger på. Lett å lese og lett å forstå.
Redigert i dag kl 20:54 Du må logge inn for å svare
WHeisenberg
I dag kl 21:17 387

Som jeg har hatt sterk misnøye med at Hanwha styrer begge siden av bordet og hele sjappa.
Og at de utsettelsene kan ha direkte med Q-Cells og gjøre og ikke har noe særlig med REC. Men noen mente at Hawnha er alt for seriøs og ville aldri våge å begå noe slik å gjøre seg til kriminell.

Her har jeg en artikkel som nettopp viser at Hanwha bryter loven dessverre.


Kamala Harris boosted solar firm linked to Chinese slave labor with nearly $2B in handouts to set up US plant.

company that year was using polysilicon, a key component in manufacturing solar panels,from Chinese suppliers who received materials from entities that have been banned by the Department of Homeland Security because of their dependence on the forced labor of Uyghur Muslims in China’s Xinjiang province, Bloomberg reported in July.

https://nypost.com/2024/10/04/us-news/kamala-harris-boosted-solar-firm-linked-to-chinese-slave-labor-with-nearly-2b-in-handouts-to-set-up-georgia-plant/
Redigert i dag kl 21:19 Du må logge inn for å svare
WHeisenberg
I dag kl 21:41 318

Så vi for håpe at nå som media følger at de oppfører seg mer seriøse og spesielt mot REC.
Rule
I dag kl 22:13 210

Det er jo en saga blot. Intet ulovligt. Intet unormalt. Hele verden tager glædeligt imod billige solceller fra Kina. Produceret under kritisable forhold. Sådan har det stået på i et årti.Du køber nok selv de solceller eller den billige kaffemaskine....

Men Hanwha er ganske snart den eneste der kan reklamere med "made in US". Hele værdikæden har de jo snart genskabt i USA.
Den der "nyhed" og "ulovlighed" backfire's big time som det positive sentiment ved hele casen !
Det er jo hele pointen og missionen RECSI og Hanwha er på - de har nu løst problemet ! ! !
Mest pinlige forsøg på bashing jeg har set længe....
Redigert i dag kl 22:16 Du må logge inn for å svare
VaderTrader
I dag kl 22:40 120

Jada, litt høy pø deg selv eller ? Bare psykopater skriver som du .. god bedring