kokkohill
03.12.2018 kl 14:20 1090

Kan se ut som han sluppet relativt lett unna i forhold til andre man leser om av Åkergrandes offer.

Men hvor skjør har man lov å være ?
Slettet bruker
03.12.2018 kl 14:36 1076

Han forsvarte æresdrap, men klarer ikke forsvare seg mot noen gloser fra Grande?
Han er nok ute etter uføretrygd, og så ta en tur til Pakistan og forsvare noen der i ny og ne uten å betale skatt. En skikkelig rev denne Raja, som vet å utnytte systemet.
Slettet bruker
03.12.2018 kl 14:38 1073

Lettvindt for politikere å bli sykemeldt. Litt kjeft, så blir man det med en gang. Å være politiker på heltid, må være verdens mest avslappende jobb
Fredrik Frikk
03.12.2018 kl 14:45 1069

Norge er blitt et krenkelses-samfunn. Alle føler seg krenket. Så sipper de og sykmelder seg.

Hvis Norge en gang skulle bli angrepet av Russland, kommer ingen nordmenn til å ta til våpen. De ligger hjemme i senga og gråter ned i puta.
Scoopfinder
03.12.2018 kl 14:47 1066

Er det en lege her på forumet som kan sende oss en sykmelding hver gang vi blir krenka av et sosialisthue ?
shabi
03.12.2018 kl 14:54 1059

Vel, går rykter i gangene på Stortinget at han fikk tamponger på blå resept... for en PU$$Y...
Fjordgubben
03.12.2018 kl 15:02 1049

Snowflakes har ingenting i hverken arbeidsliv eller i politikk å gjøre, bør nok gå over på uføretrygd, for slike folk er ubrukelige.
2HB
03.12.2018 kl 15:02 1048

Det forekommer meg at Raja har et overhengende behov for å bli skikkelig rauvkjørt.
Slettet bruker
03.12.2018 kl 15:03 1045

For en slett arbeidsmoral!

Jeg kaller det snylting på velferdsstaten, og det fra en politiker på borgerlig side, utrolig flaut.
shabi
03.12.2018 kl 15:07 1043

Da fikk han vel itillegg vaselin på blå resept.. =)
Slettet bruker
03.12.2018 kl 15:42 1029

Kjenner jeg blir provosert, Grande er antageligvis en psykopat med stalinistiske holdninger, men det har jeg ment lenge, og det er egentlig ikke Raja som er problemet heller for han gjør bare det samme som veldig mange andre gjør i dette landet, og han er heller ikke den første toppolitikeren som sykemelder seg når det hardner til, det har det vært flere av de siste årene.

Det er selve systemet som er problemet, altså velferdsstaten, eller holdningene rundt den, og praktiseringen av dem. Norge har blitt et molboland.

Dette er et stort problem i samfunnet, jeg har selv opplevd at ansatte sykemelder seg hvis de blir snakket til, og da har det handlet om klare brudd på arbeidsavtalen og klare avvik fra det som bør være normal oppførsel på en arbeidsplass. Det har nok vært litt min egen feil som har latt det skli ut over tid, og da blir de sure når de først blir snakket til. Det er altså tydeligvis viktig å henge på dem hele tiden så ikke ting får utvikle seg over tid. Jeg er så møkk lei.

Bare se på sykefraværet i Norge, og verst er det i offentlig sektor, der har jeg inntrykk av at mange kun jobber seks måneder i året, det er fullstendig sinnsykt, og det er velferdsstatens feil.

Det neste som provoser i denne saken er at dette tydeligvis handlet om å kutte støtten til HRS, og at dette var noe som ble diskutert på høyeste nivå i regjeringen, altså nå mener jeg at absolutt all statsstøtte burde vært fjernet, men hva faen liksom?? Det er da hundrevis av sosialistiske forbund og tenketanker og så skal de kutte til den eneste som ikke er 100% sosialistisk, og dette er bestemt av Grande, Erna, og Siv. Hva faen er dette for en bananrepublikk???

Pedal
03.12.2018 kl 16:00 1013

Leger må oppgi en diagnose når en pasient skal sykemeldes,så mon tro hvilken diagnose
Abid Raja angivelig har?
Krenket av ei vantro hore må vel sortere under psykiatrien........
polemiker
03.12.2018 kl 16:43 986

Det er vel ingen tvil om at Abid Rajas plan er å ta over som leder i Venstre. At det da innbefatter skarpe albuer og skittent, spill burde ikke overraske noen.

For å tekkes Krf i budsjettforhandlingene ble regjeringspartiene først enige om å kutte støtten til HRS, men et massivt opprør internt i Frp førte til at Siv tok grep og ble enige om å reversere dette kuttet. Raja var naturligvis ikke enige i dette, da han nok aller helst ville fjerne hele støtten til denne organisasjonen som bedriver folkeopplysning om hva hans religion egentlig går ut på.

Venstre er vel det partiet som på linje med AP står i størst fare for å bli kuppet av muslimer. AP har jo Hadia Tajik som 1. nestleder og som fikk effektivt jekket ut sin argeste konkurrent. Fremadstormende er vel AUF leder Mani Hussaini . Han er avtroppende AUF leder, men en vi trolig vil høre mye mere til etterhvert. For å gi inntrykk av å være seriøse i innvandringspolitikken har de valgt også valgt Masud Gharahkhani som sin talsmann på området. Enn så lenge har det blitt med ord, og ikke noen konkrete forslag eller handlinger.

Speaker
03.12.2018 kl 17:02 979

Dette må vi ta som en oppfordring om å vippse eller overføre noen
hundrelapper til HRS,folkens!
Tenk så fint å kunne frustrere den sykemeldte Raja og andre PK’ere på kjøpet når vi gir
til Hege Storhaug!
En fin bonus.
atnorhe
03.12.2018 kl 17:08 971

Det er vel ingen tvil om at Abid Rajas plan er å ta over som leder i Venstre. At det da innbefatter skarpe albuer og skittent, spill burde ikke overraske noen.
Selvsagt. Han er en kvoter muslim, men må vente enda en stund, selv om løypa er lagt, og han kan ikke være dårligere en Hadia som ender opp som statsminister i fra AP.
Hvorfor en Pakistansk jentunge skal styre et hittil (vel og merke) velfungerende nordisk land kommer jeg aldri til å skjønne. Det hele er absurd, men Oslo kunne vært en hvilken som helst by i Afrika eller Midt-østen,hadde det ikke vært for klærne, og at det dukker noen hvite både her og der. Oslo øst er ikke Norge, det er Oslo øst.
Blåveisen
03.12.2018 kl 17:11 968

https://resett.no/2018/12/03/stram-deg-opp-raja/

......også redaktør Lurås borte hos Resett har noen
meninger om saken.....

https://resett.no/2018/12/03/abid-raja-sykmeldt-etter-a-ha-blitt-skjelt-ut-av-trine-skei-grande/
Redigert 03.12.2018 kl 17:18 Du må logge inn for å svare
Sotah
03.12.2018 kl 17:24 956

Det vil seg liksom ikke helt for Fab Four. Det er stort sett bare surr. Men det er det kanskje ikke lov å si på HO.
atnorhe
03.12.2018 kl 17:36 942

TSG er en ufordragelig person, med sin oppblåste moralske fortreffelighet i en hver debatt, og viser enda et lavmål ved å fortelle en representant for et annet parti at nestlederen er ute etter jobben hennes, og ødelegge budskjettet.
Hun fremstår som en koooselig favoritt-tante, men en hver fremtoning kan være et forsøk på å oppnå noe positivt, ikke et riktig bilde av personen, og et bedre eksempel enn TSG finnes neppe.
Slettet bruker
03.12.2018 kl 17:45 935

Saken sier også noe om hva de holder på med i politikken, milliardprosjekter blir banket igjennom på 5 minutter, uten at noen har kommentarer, når det gjelder småbeløp skal det diskuteres i det vide og det brede.

Ikke kjedelig å være politiker.
Blåveisen
03.12.2018 kl 18:50 910

Raja ble så fornærmet at han nå har furtet og misbrukt sykemeldingen
i en fillesak om en halv mill som HRS fikk tilbake etter å ha blitt skåret ned som en symbolsk sak
Venstre krevde.
Grande satt i Madrid og kjeftet på Raja......

Et varmere samfunn?
SCK
03.12.2018 kl 19:23 890

Fra NRK :

" Støtte til Human Rights Service
Før det første møtet i budsjettforhandlingene 10. november hadde Frp-leder Siv Jensen sagt at regjeringspartiene (inkludert Trine Skei Grandes Venstre) var enige om å reversere kuttet i støtten til Human Rights Service (HRS), mens Raja avviste i Dagbladet at dette stemte. "

---

Hva er det riktige? Skal summen (500') reverseres tilbake til HRS eller ikke?
Har Raja rett har vel Grande en grandios feilforestilling?
aklm
03.12.2018 kl 19:34 882

Trump er tydeligvis hel ved i forhold til disse krenkenissene. Trump på over 70 får kjeft fra alle politikere over hele verden hele dagen. Nå skjønner jeg hvorfor han får gjort noe i motsetning tll de andre gummiryggene. Dette er misbruk av sykelønns ordningen og bør selvfølgelig anmeleds.
Slettet bruker
03.12.2018 kl 19:44 875

Hva er det med Trine som gjør at menn reagerer slik?
(Fra musestille i kornåkeren i årevis til sykemelding)
kokkohill
03.12.2018 kl 19:54 870

Spørs om denne sykemeldingen er kommet etter rettsaken og miljøene denne omhandlet ...
polemiker
03.12.2018 kl 20:12 864

Jeg har dessverre ingen tro på at Raja er sykemeldt på grunn av kommentaren fra Trine. At han dagen etterpå måtte møte Mohyeldeen Mohammad ansikt til ansikt i rettsalen kan nok heller være en plausibel forklaring på at han fått et nervesammenbrudd.

Han, av all, vet inderlig godt at denne muslimen mener alvor og at disse drapstrusselene bør tas på største alvor. Han, av alle, vet nok også at det er liten grunn til å tro på at Mohammad snakker sant i retten eller at han angrer på sine uttalelser og oppfordring til drap på Raja. Hadde jeg vært Raja ville noe det bekymret meg mer enn en reprimande fra Grande.
SCK
03.12.2018 kl 20:33 858

Nervesammenbrudd?
Å fytt i katta!
Og jeg som bare trodde han hadde gått drittlei og tatt en time out for senere å få avklart sin finanspolitiske rolle i partiet.
ArneB 5.0
03.12.2018 kl 21:43 842

Frp må vel være kjempefornøyde med å ha slike venner nært på livet. Da vises ikke egen dumskap så lett. Men du verden så godt disse politiske nepskrellene matcher hverande!
Slettet bruker
03.12.2018 kl 22:18 831

Jeg fikk rett på nepskrell.
https://www.nrk.no/finnmark/quiz_-hvor-god-er-du-pa-nordnorske-ord-og-uttrykk_-1.14105834
4 av 14 poeng
Det kunna vorre værre. Du unngikk akkurat å bli et næpskrell.
Slettet bruker
03.12.2018 kl 22:32 824

Å bli tilrettevist er et betydelig prestisjetap, også for en muslim. Å bli tilrettevist av en vantro er ille. Men av en vantro KVINNE, i tillegg, - er katastrofe, og fradømmelse av all ære. Men det gir ham visse rettigheter. Hvilke, det vil tiden vise. Hvem, som er litt våken, har ikke opplevet det . At en muslimsk gutt/mann ikke godtar å bli instruert av en vantro lærer/instruktør. Eller i arbeidslivet? Og måttet passe på slik at en slik situasjon ikke må oppstå. Det er bare å forhøre seg, med lav, hviskende stemme, - og bortvendt.
polemiker
03.12.2018 kl 22:57 813

7av 14.
"Du får godkjent quizen på et kløyva fetthår!"