http://invezz.com/news/crypto/27956-upcoming-ico-norways-intex-r

Smitty
ELE 04.01.2018 kl 23:55 4977

"If innovation and security are what investors want from an upcoming ICO, the Intex token sale just might deliver on all fronts. The Oslo, Norway listed company bills the deal as the maiden asset-backed token sale, with plans to offer digital coins that can be exchanged for physical assets including Intex's metal reserves comprised of iron ore and nickel ore. Intex partnered with Harmonychain for the upcoming ICO, a blockchain-driven tech play with pending distributed ledger technology patents. The ICO is expected to unfold sometime after Jan. 1, 2018.

Intex may be one of only a handful of listed companies to pursue and ICO but according to Lars Beitnes, the company’s chairman, it won’t be the last. He suggested that public entities are increasingly recognizing the benefits of token sales as a means for fundraising:


“The new world of serious and secure digital currencies and tokens opens up a whole new way for listed companies to raise capital. We believe our ICO would be the first of many to come from other companies in Norway and internationally,” said Beitnes. He added that a key benefit of a publicly listed company raising funds via an upcoming ICO is not having to dilute the shares of existing investors. Intex shares were halted on the Oslo Stock Exchange as of February. It's unclear the status of the shares today.

Upcoming ICO Could Attract Institutional Investors
The upcoming ICO could attract hedge fund traders who are interested in hedging with iron ore or nickel ore. Other investors may simply want to hold an asset-backed cryptocurrency, which removes some of the risk from the cryptocurrency equation given the the tokens are backed by underlying physical assets. As long as investors believe Intex will continue to produce metal, they have some security that other cryptocurrencies leave out. The funds raised from the Intex ICO provide interest-free financing to the company based on future production.

In conjunction with the Intex ICO Intex also announced a rebranding effort in which it will change its name to Element ASA"
Redigert 20.01.2021 kl 20:28 Du må logge inn for å svare
Smitty
10.01.2018 kl 22:37 4521

Nå er jeg lei! Vi gikk opp over 16% på mandag... og litt over én% ned denne Onsdag i uken hittil..! det er 15%isj oppgang hittil, denne uken...!
Nais å haus..spis is?
Redigert 20.01.2021 kl 20:28 Du må logge inn for å svare
Smitty
11.01.2018 kl 08:19 4435

http://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2018/01/Induct-sikrer-finansiering-paa-50-mill
Flere nyheter der Element er nevnt.
Redigert 20.01.2021 kl 20:28 Du må logge inn for å svare
boupa
11.01.2018 kl 13:22 4285

Ned 15% i dag. Hva skjer?
Redigert 20.01.2021 kl 20:28 Du må logge inn for å svare
mathiash98
11.01.2018 kl 14:19 4230

Er nok en samling av nordnet sine anbefalinger om å minske risiko og falske nyheter om at sør-korea vil forby ktyptovalutaer (noe de ikke skal, de skal forby anonyme å drive med handel).
Rt 5.04 ned 12.8%
Redigert 20.01.2021 kl 20:28 Du må logge inn for å svare
Smitty
11.01.2018 kl 16:46 4143

Tid og triggere drar seg ut. Men å se at folk selger skremmer meg ikke enda da selg å kjøp er like sterk;) Kjempefin omsetning idag og hittil i uka her er stigningen på 16% mandag nå gått til 0, denne uken. Men synes konsolidering er på plass ved slike stigninger uten nyheter fra selskapet. Jeg holder på mine :)
Redigert 20.01.2021 kl 20:28 Du må logge inn for å svare
stlh
11.01.2018 kl 18:32 4025

Hvordan vil ELE sin ICO stilles opp mot de allerede etablerte (som det er tilsynelatende er for mange av, iflg. exspertisen)

Tror på «shake-out»
Temaet ingen kom unna på årets Skagenkonferanse onsdag, var ikke overraskende – bitcoin.
- Jeg er vel blitt spurt 12–15 ganger om bitcoin allerede, sa foredragsholder, forfatter og «millennials»-ekspert Matt Britton, ifølge Finansavisen.
- Jeg tror på en «shake-out» som vil ende med at ganske få aktører står tilbake blant kryptovalutaene, på samme måte som under IT-boblen da Ebay og Amazon sto tilbake som vinnerne, mener han.
Også adm. direktør i Skagen Fondene, Øyvind Schanke, mener ifølge avisen det er gode grunner til å utvise en viss skepsis.
- En boble er som kjent når prisingen avviker betydelig fra fundamentalverdien. Men med bitcoin har du jo ingen fundamentalverdi å forholde deg til, så jeg kan vanskelig si om det er en boble eller ikke, sier Schanke.
- Men her handler det om hva nestemann er villig til å betale. Og med tanke på at 95 prosent av bitcoin-investorene er menn, kan jo den prisen bli ganske så høy, sier han med glimt i øyet, ifølge Finansavisen.
Redigert 20.01.2021 kl 20:28 Du må logge inn for å svare
Triggly
11.01.2018 kl 18:52 4025

Jeg tror ELE vil gjøre det ganske bra. Her kommer den første token i verden som faktisk er backet av fysiske råvarer. Hva garanterer verdien på bitcoin bortsett fra luft?
Bitcoin er også en dinosaur når man sammenligner den med andre kryptos med tanke på teknologi. Den eneste grunnen til at bitcoin er verdt 14k dollar er fordi den var først ute og er mest kjent.
Det kan godt tenkes at bitcoin ikke eksisterer om 5 års tid, ihvertfall ikke i sin nåværende form.
Redigert 20.01.2021 kl 20:28 Du må logge inn for å svare
Smitty
11.01.2018 kl 23:53 3901

Jeg tror det samme. Ingen her som trenger Sør Korea.lenger..! Krypto er like reel som www
Ingenting vil noen gang nulles ut da det er verdier bak. Bitcoins div har ingen sammenligningsverdi?...!
Der er problemet. .
Derfor er stat som en hauk i skorea. Lillebrortilnord...
Betyr ikke en døyt.
Element må vise sin progresjon i planen nå! Synes dette er på overtid når vi liksom må fokusere på skorea,feks!!
Det er på overtid, gi aksjonærene en update!
Redigert 20.01.2021 kl 20:28 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.01.2018 kl 01:59 3856

Det har vært en hard dag for cryptocurrency i dag, og det skyldes ikke bare det at Taiwans minister foreslo at man ikke kan drive med cryptocurrency anonymt.
Over hele linja vises det i dag hvor ustabilt slike valutaer, er, Stort sett har de fleste falt med 10 % i løpet av en dag.
Om cryptocurrency skal kunne fungere som et betalingsmiddel, hvilket i og for seg skulle være hensikten fra starten av, beviser dette hvor uegnet det er som betalingsform. Jeg mener det samme kan skje med crypto i relasjon til råvarer. I istedenfor stabile priser, kan man risikere at priser farer opp og ned som en jojo. Kursen på cryptocurrency vil jo bestemmes av tilbud og etterspørsel. Dermed oppstår en stor risiko både for kjøper og selger i prinsippet.
En venn av meg har forsøkt å forklare meg hvilken fordel det har med cryptcurrency, fordi da kan man unngå å betale gebyrer til bankene. Men er det ikke bedre å ha stabile og sikre forhold , fremfor å måtte ha en enorm risiko at prisen på en vare i løpet av ett døgn kan fare opp eller ned 10 %.

Jeg har spurt før, hvilken fordel har en tradisjonell og konservativ innkjøper av f. eks. jernmalm av at han skal kjøpe en token for leveranse av jern en gang i fremtiden. At han slipper lagerkstnad, er marginal fordel i relasjon til usikkerhet mht pris. Og hvilken fordel har selgeren? Hvis prisene med crypto er så ustabile som dagens situasjon har bevist de er, kan jo begge parter lide store tap ved at prisene baseres på en digital egenutvikletog høyst variabel valuta.

Eneste fordel for Element, etter min mening, er dersom de klarer å få solgt tokens, at de på den måten kan finansiere oppbygging av de gruvene som nesten ikke en gang er i startgropa. Men til hvilken pris?
Beklager å måtte si det, men jeg tror dette er en blindvei og en flopp.
Redigert 20.01.2021 kl 20:28 Du må logge inn for å svare