QEC fram mot rettshøringen i oktober

googleearth11
QEC 28.09.2024 kl 15:22 9839

Kan være greit å starte en ny tråd, der vi diskuterer QECs vei fram mot rettsshøringen 10. oktober. Den forrige tråden er både misvissende, feilaktig og svært lite relevant for QEC.
mofi1
I dag kl 09:34 1666

Hvis du mener meg, Tarzan09, vil gjerne at du viser meg hvor jeg har vært usaklig? Jeg prøver å forholde meg direkte og konkret til det som skrives, og beklager hvis det oppfattes som usaklig!
Tarzan09
I dag kl 09:27 1740

Stor respekt for det googleearth, da du altid gør det på en saglig måde, modsat visse andre herinde!
sigj2
I dag kl 09:26 1763

Whoop whoop!
mofi1
I dag kl 09:26 1731

Ja, må si meg enig med deg, BlackFrancis, G11 har på den ene siden kommet med klare meldinger om voldsom kursøkning etter 10. oktober, samtidig som han går etter de som måtte mene at det er det ikke noen grunn til, på den annen side tar han nå en drøss forbehold om at vi kanskje likevel ikke får noen erstatning i det hele tatt!

Vel, vel, i dag starter i hvert fall dagen veldig bra, og det har ikke noe med hva som måtte skje av krav 10. oktober, tror nå jeg ( uten å ha snakket med store tunge investorer, kun lyttet til hva MB og Jason har sagt). Så kan man jo spekulerer i hvorfor kurs og volum går i taket i dag?
googleearth11
I dag kl 09:20 1806

Er du helt sikker på at kravet blir formaliset den 10.oktober? Er ikke den rettssaken kun ankesak fra 26/1. Jeg spør fordi jeg er veldig usikker selv. Håper selvsagt at kravet kommer.
googleearth11
I dag kl 09:19 1809

Det stemmer ikke i det hele tatt. Jeg er positiv til aksjen, og sitter lastet til ripa. MEN jeg spiller også inn motargumenter, for at ikke man bare skal hause og ha skylapper. Det er ingen som helst tvil om at det hersker stor usikkerhet omkring det som skjer i Quebec. Det kan slå begge veier. Men for øyeblikket har oddsen bedret seg veldig mye i forhold til tilfellet for et år siden.
Olj1
I dag kl 09:18 1802

Er nok flere som skjønner at det er for sent å stå utenfor når kravet blor formalisert.
uptrade
I dag kl 09:10 1907

Var da voldsomt pådrag fra startstreken?

Får håpe det varer 😀
unikum
I dag kl 09:08 1914

Stor interesse for aksjen til overraskelse for noen.. dette vil ta av og ingen grunn til å vurdere noe annet.
Kan gjerne gå 30 % I dag og dagene som kommer. Enten ene eller andre måten vil det bli attraktiv å eie aksjen. Selskapet prises til 1 milliard, uansett utfall blir verdien mange doblet
Redigert i dag kl 09:16 Du må logge inn for å svare
Tarzan09
I dag kl 09:04 1964

Ja, vi får den en fin start på uken :-)
Var det ikke 2 kr, som du nævnte, at vi skulle under i sidste uke?
BlackFrancis
I dag kl 08:05 2178

Men det fylles også på blant topp 20. Vi får se. Verken du eller jeg styrer denne aksjen(heldigvis). Opplever derimot at du sikrer deg meg måten du kommuniserer på. Det er en måte å si ting på, og i etterkant kanskje si, ihvertfall til seg selv «hva var det jeg sa».. slik oppleves du.
Redigert i dag kl 08:51 Du må logge inn for å svare
googleearth11
I dag kl 06:56 2376

Jeg bare fastslår at markedet ikke har trua enda. Hadde markedet hatt trua, ville kursen vært mye høyere. Så får vi se hva som skjer framover. Krysser fingre!
SPXL
I går kl 22:47 2662

Mye tyngde bak denne uttalelsen, bare å kjøpe med begge hendene da.
BlackFrancis
I går kl 21:55 2807

Finnes folk på topp 20 lista som har veldig trua. Mark my Words. Det er ikke meg!
sigj2
I går kl 21:14 2963

Åjoda
Mare se å mange som følger med.
Nærmer seg 10 Oktober 😁
googleearth11
I går kl 20:46 3042

Hvilke rådgivere snakker du om??? Jeg har bare pratet tilfeldigvis med to forskjellige tunge investorer, som ikke har tro på qec. Jeg har tro, ellers hadde jeg solgt for lengst. Ikke tillegg meg meninger jeg ikke har!
Redigert i går kl 20:51 Du må logge inn for å svare
RandomUser
I går kl 20:43 3067

Eller så venter markedet på noe mer konkret som for eksempel summen på erstatning de spør om osv.
googleearth11
I går kl 20:40 3087

Dette vet jeg veldig godt. Jeg referere bare det de sier. Som en forklaring på hvorfor markedet ikke reagerer i særlig grad.
RandomUser
I går kl 20:37 3108

Er de samme 4-6 folka som har snakket her i helgen så har ikke så mye å si for kursen sin del.
sigj2
I går kl 20:34 3124

Mye diskusjon i helga,betyr vel bare en ting.blir bra trøkk oppover fremover 🤑💰
1013
I går kl 20:21 3161

så du har aktier i et selskab som dine rådgiver tror taber deres rettigheder uden erstatning. tænker du må overveje nye og bedre rådgivere regeringen har tilbudt erstatning bare for lidt, tænker de gør det fordi de godt ved de har en dårlig sag. alene det du skriver om dommen den 26/1 er jo ren vildskab i vildledning og fordrejning af sandheden. hvis ikke dommen har betydning hvorfor appelerer regeringen så dommen.
Fjellbris
I går kl 20:00 2779

G11 - ref dette du skriver: « Begge er veldig klare på at de ikke tror QEC kommer til å få noen erstatning.»
Det vet vi ivertfall 100% sikkert er feil, da Québec allerede har inneømmet 100 mill CAD på alle aktører som ble lover utvinning (8-10 stk). Det var vel ca i 2018 de innrømmet dette, som er ca. 6 år siden (og bare pga alder skal det opp). Myndighetene går seff ut med «et skamtilbud». DET er du vel enig i, ref 100 mill cad.
Så vet vi at Utica Resources allerede «i den andre enden av skalaen» har fremmet krav om USD 18 mrd., og SÅ mye er det vel ingen som tror de involvere aktører får, men man går både ut lavt (myndighetene) og høyt (Utica R).
I presentasjonen i vinter vet vi at Binnion kom med noen tall.
Ha sa at sammelignet med Utica resources $18 mrd krav, ville QECs tall ligge på $30 mrd. Det er også NPV10 tallet for evt utvinning. Han antyder videre $3 mrd som mulig reel kompensasjon, og om de får det utgjør det i så fall ca. kr. 55 pr. aksje.
Husk også på at QEC sitter på de beste ressursene vs alle andre, den mye omtalte indrefileten.
Redigert i går kl 20:07 Du må logge inn for å svare
googleearth11
I går kl 19:46 2841

Javisst. Forsøk å lese det jeg skriver. Jeg hadde ikke vært i QEC om jeg ikke hadde troen på at kursen vil gå. Jeg bare forsøker å forholde meg til virkeligheten. Jeg har snakket med noen store, tunge investorer om QEC. Begge er veldig klare på at de ikke tror QEC kommer til å få noen erstatning. Og i alle fall ikke at de vil få lov til å begynne boring. QEC har lovet masse opp i gjennom årene, og de venter og ser til det eventuelt blir en endring i dette.
Verken Bill69 eller dommen av 26/1 er noe frislipp av QECs rettigheter på noen måte. Men situasjonen er blitt en god del bedre enn den var ved nyttårstider. Derfor er kursen nå på rundt 2,20, og ikke 1,40 før dommen.
Med økt produksjon framover, vil QEC utmerket godt stå seg på 3 tallet - selv uten Quebec. Alt som kommer positivt ut av Quebec, tar jeg som en bonus. Det har jeg forfekta hele veien.
Stevepick XXL
I går kl 19:46 2837

Akkurat, og du representerer SEB som eier 5’’ eller kanskje en av de andre top 12?
googleearth11
I går kl 19:26 2924

Åpenbart at markedet ikke tolker det som deg. Men vi får håpe det endrer seg fram mot den 10.
Manon1
I går kl 19:12 2970

Jeg kopierer og oversatte bare utdrag fra dommen. jeg har ikke endret på inholdet og det er jo veldig tydelig slik jeg leser det, men ser det er flere som vrir og vrenger. vi får snart vite mer.
Fjellbris
I går kl 19:02 3013

Enig, oktober blir en utrolig spennende QEC måned🤞🤞
Fjellbris
I går kl 18:33 3123

1013 - 5 mill aksjer, da er vi i samme båt med en som virkelig har troen, masse lykke til😀👍
Redigert i går kl 18:33 Du må logge inn for å svare
1013
I går kl 18:21 3169

det derfor jeg har små 5 millioner aktier.
googleearth11
I går kl 17:11 3345

Tror du skal lese en gang til. Dommen suspendere bare restriksjoner inntil det finnes en rettskraftig dom i saken. Det er ikke noe i domnmen som sier at myndighetene ikke kan forby å bore etter olje- og gass i provinsen. Men vi får vente og se.
Fjellbris
I går kl 16:21 3494

Håper du får rett, ref pilot, tror selv mer på en erstatning og et forlik med myndighetene i Québec. Uansett vinn/vinn for QEC nå, men pilot vil nok gi høyest kurs, så håper selvfølgelig på det😀
Helt enig vedr. kurs og økning frem mot avklaring pilot/erstatning, samt at varslet prod. økning fremover alene forsvarer kurs +/- kr 3.
Redigert i går kl 16:25 Du må logge inn for å svare
Fjellbris
I går kl 15:43 3642

Takk og enig, samt godt vi også er stort sett enig + veldig bra at du tar opp alt du også lurer på / er usikker på :-)