QEC fram mot rettshøringen i oktober

googleearth11
QEC 28.09.2024 kl 15:22 42688

Kan være greit å starte en ny tråd, der vi diskuterer QECs vei fram mot rettsshøringen 10. oktober. Den forrige tråden er både misvisende, feilaktig og svært lite relevant for QEC.
Redigert 02.10.2024 kl 19:01 Du må logge inn for å svare
elnomi
04.10.2024 kl 08:42 5020

I dag er altså dagen kommet til at en kan se en kurs på kr 3 og til og med kr 4 ref. de mest optimistiske på tråden her etter gårsdagens to meldinger.Nå får vi se om alle som har skrevet så fint om QEC og begrunnet sin tro på kursen får rett denne gangen.
Selv tenker jeg en ser en intrade opp mot +\- kr 2.70, men at kursen vil falle tilbake og slutter i dag mellom kr 2.30-kr 2.50.

QEC må levere noe fundamentalt om kursen skal holde seg over kr 2.50 fremover, det er min vurdering.
Vi får se hvem som får rett. De 90% som mener kursen skal godt opp, eller de 10% som mener at QEC må leverer for å forsvare en kurs +kr 2.50 og mer.
Redigert 04.10.2024 kl 08:45 Du må logge inn for å svare
Fyret
04.10.2024 kl 08:54 4902

ELEKTROTEKNIK ER DET KOLDT AT STÅ PÅ PERONGEN
googleearth11
04.10.2024 kl 09:00 4836

Er det ikke fundamentalt å levere dobbelt så mye boed? I min bok styrker det inntjeningen i selskapet kollosalt.
sigj2
04.10.2024 kl 09:08 4685

2.80 dagens høyeste
Når blåser vi rett til 3??
Inden længe??
unikum
04.10.2024 kl 09:12 4600

Ingen som får min aksjer på 2,7, da har jeg ventet forgjeves...
Kommer selgere frem så skal vi nok se en del tunge kjøp i dag. Foreløpig så tilbys det ikke mye uten å gå høyt i kurs..
Redigert 04.10.2024 kl 09:18 Du må logge inn for å svare
longo
04.10.2024 kl 09:43 4332

Tenker at sannsynligheten for at myndighetene vinner fram med sin anke er minimal med samme dommer som i januar. Da øker presset på myndighetene for å få avgjort denne saken. Får vi et forlik like etter høringen?

Pilotproduksjon er i mitt hode den beste løsningen, siden jeg tror vi kan se langt etter kompensasjon for tapt produksjon. Da skal kursen opp. Langt opp.
elnomi
04.10.2024 kl 09:48 4287

Kursutviklingen i dag er helt som forventet. Kursen faller nå fra kr 2.80 på høyt volum (4,2 millioner aksjer omsatt) så får en se om kr 2.50 holder som støtte?
elnomi
04.10.2024 kl 15:07 4004

Finnes det en mer forutsigbar aksje enn QEC og kursutviklingen i QEC?
Hva tror dere om neste uke?
Redigert 04.10.2024 kl 15:12 Du må logge inn for å svare
tuja
04.10.2024 kl 15:16 3962

Neste uke går anken i favør industrien. Deretter kommer pilot CC.
Kennethp68
04.10.2024 kl 15:21 3930

Hvis Canada åbner med et minus lukker Norge også i minus til weekenden. Et meget underligt handelsmønster i dag !!
dsbv
04.10.2024 kl 20:05 3642

b
EnLogisk
06.10.2024 kl 00:52 3076

Neste uke blir fet.. Vi vil vel muligens tredoble penge våre eller hva?????
sigj2
06.10.2024 kl 06:30 2956

Rolig nå sailorboy,ingen som vet hva som skjer🙈
fervex
06.10.2024 kl 09:27 2780

Neste uke kan definitivt bli spennende, men la oss være litt realistiske. Det er først og fremst vi som har sittet i aksjen over lengre tid som bryr oss om den, samt noen investorer som håper på kortsiktig gevinst.

Realiteten er at vi fortsatt er "svake hender" – mange av oss vil realisere gevinster når aksjen når visse nivåer, noe som legger press på prisen. Spørsmålet er: Hvem er "sterke hender" som er villige til å kjøpe fra oss? Jeg har vanskelig for å se at disse aktørene bare skal dukke opp ut av ingenting. Store investorer krever garantier og forsikringer, som markedet ennå ikke kan gi. De ønsker ikke å ende opp på forsiden av DN eller Nettavisen med en historie om at de har gått inn i en aksje som anses som dristig eller spekulativ.

For at de skal gå inn, må pengene være ganske sikre og lettjente. Hvis vi faktisk allerede er der, så kan vi like godt vurdere å sitte videre og vente på et bud eller en mulig tvangsinnløsning fra et annet selskap. Vi må være forberedt på å ta langsiktige beslutninger her.
Manon1
06.10.2024 kl 10:45 2600

Skal opp 10-15 prosent om det blir positive news i retten og så ned igjen. uansett utfall skal vi tilbake till 2 tallet og ligge der evt frem til pilot og mer produksjon. erstatning er flere år frem i tid så qec skal opp og ned mange ganger innen den tid.
Storms
06.10.2024 kl 10:45 2611

Syntes dette siger hvad som venter:
“Rapport fra Deloitte, konkluderer, at scenario 3 er det rigtige udgangspunkt for kompensation. "Det er vores professionelle opfattelse, at det økonomiske tab bestemt under Scenario 3 afspejlet ovenfor er det mest relevante, fordi de påståede uretmæssige handlinger fra GoQ forhindrede Questerre i at realisere yderligere værdi fra sin Québec-udforskning licenser og ejendomsrettigheder til at udnytte og udvikle de opdagede naturgasressourcer til produktion og salg til markedet"
Olj1
06.10.2024 kl 10:52 2602

Da ser du bort fra evt forlik, som kan inngås reltivt raskt.
sigj2
06.10.2024 kl 10:56 2678

Bare støy
Nå har vi venta i 20 år,tror du Binna må vente til han blir 95 år eller?
fervex
06.10.2024 kl 13:07 2468

Takk for deling av Deloitte-rapportens konklusjon. Det er helt klart at Scenario 3 gir de største potensielle erstatningene, og rapporten understøtter argumentet om at Questerre ble hindret i å realisere full verdi fra sine Quebec-eiendeler. Jeg håper absolutt at dette vil tiltrekke seg oppmerksomhet fra tyngre investorer og drive kursen opp.

Når det er sagt, tror jeg fortsatt vi må være litt forsiktige med forventningene. Selv om Scenario 3 fremstår som det mest optimale utfallet, er det mange faktorer som spiller inn før dette eventuelt blir realisert. Både politiske og juridiske hindringer kan fortsatt påvirke utfallet, og vi vet ikke med sikkerhet hvordan markedet vil reagere frem til flere detaljer blir avklart. Så ja, håpet er der, men vi bør være realistiske og ikke bli for revet med før vi ser flere konkrete signaler.
Olj1
06.10.2024 kl 14:03 2364

Enig i vurderingene. Videre tror jeg at det skal særdeles mye til for at myndighetene kommer seg unna med mindre enn det i en rettsstat som Canada. 87 kr kan vi nok se langt etter det også. Men hvis det ikke åpnes for pilot som logisk sett er en win win, så tror jeg det løses med et forlik som er en fair deal. Koster også staten penger å holde det gående i rettsapparatet også mtp tap og dekking av motpartens saksomkostninger.
elnomi
I går kl 14:39 1661

Ikke mye som indikerer et forventningsrally i QEC.
Faller tilbake langt ned på 2.2 tallet, hvorfor skjer det?
SPXL
I går kl 14:47 1626

Solid nedgang i dag også, tilliten til binna og selskapet er ikke høy. De som snakker om 3kr kan ta seg et skolebrød og en kaffe kopp, jeg tipper den er under 2kr om ikke lenge.
tuja
I går kl 14:47 1716

Kan være noen som prøver seg på en intradag short. Tviler på de sjangser å sitte med kortebukser over lang tid. Ankesaken avgjøres denne uke. Blir den avvist, er det stor mulighet for at QEC får en tillatelse for pilot/CC. De var i dialog med myndighetene for siste finish for ca en mnd siden, ref Jason.
Fjellbris
I går kl 15:04 1694

Ankesaken som kommer opp 10. oktober med samme dommer som 26. januar ga QEC medhold, vil gå i QEC sin favør nok en gang, og da «rydde veien» klar for pilot eller ertatningskrav. Etter rapporten som Deloite utbedret mtp størrelse / beløp fra QEC, kan myndighetene nå forberede seg på hva de har i vente ved erstatnigssak, både fra Utica Resourses og QEC. Dette blir uansett en vinn/vinn bonus (Québec), produksjons økning og overskudd forsvarer kurs 4-5, og her gir folk bort pengene sine rundt 2,25….🤔 Får vi rette melding Tuja åpner vi på 2 sifret, snakk om å sitte igjen på perrongen da for de som nå selger…..
Pensjon
I går kl 15:06 1696

Hei.
Etter min mening er QEC et «luftslott». Det beste de kan håpe på er betalt for opprydding. Utgifter/ inntekter = 0.
Et ønske om fossile prosjekter når myndighetene er negative/sterkt imot er å tro på julenissen. Ankesak/kjennelse er helt i det
blå. Var innom selskapet tidligere, aldri mere selv om jeg tjente noen kroner.
Mvh gammel pensjonist
minsin
I går kl 15:09 1697

Skal jeg være kritisk til siste dagers meldinger -

1) Produksjons økningen er ikke helt i tråd med det som er meldt tidligere - forventet faktisk en prod økning på rundt 3-3300 boed.
Produksjonøkningen for QECs del tilsv 689 boed - forventet at den skulle ligge i omr 750-800
2) Rapporten synes jeg er litt mangelfull - og synes vesentlig og viktige ting er utelukket fra rapporten , som er med på å underbygge verdien av kravet
- Deloitte har i litt for stor grad bare sitert MB og QEC s meninger - uten å underbygge dette eller selv ha gjort nødvendige undersøkelser


Sammenhengen med at selskapet ønsker å få dekket "fremtidige tapte inntekter " og hva grunnloven definerer er lite belyst , med eks el tilsvarende rettsavgjørelser mm


Redigert i går kl 15:12 Du må logge inn for å svare
tuja
I går kl 15:19 1645

Ikke glem at det skal spuddes enda 3 brønner i kv4, der QEC`s andel er høyere.


Oslo (Infront TDN Direkt): Questerre vil delta i tre brønner i det kommende boreprogrammet på Kakwa North, som foreslått av operatøren, til en estimert kostnad på 21 millioner dollar netto for Questerre.

Det fremgår av en melding torsdag.

Boringen ventes å start tidlig i fjerde kvartal. Fullføringsarbeid ventes i første kvartal neste år. Questerre har en eierandel på 50 prosent i de tre brønnene.

Videre melder selskapet at de tre nye brønnene på Kakwa Central-område ble koblet til forrige måned. Brutto produksjon fra disse brønnene den siste måneden er på omtrent 2.755 fat oljeekvivalenter pr dag. Selv om de innledende ratene er oppmuntrende, er de ikke nødvendigvis indikative for den langsiktige produksjonen, opplyser selskapet.

Selskapet har levert en uavhengig ekspertuttalelse til en domstol i Québec (Québec Superior Court), som kvantifiserer de økonomiske tapene selskapet kan pådra seg dersom deres lisenser til å lete etter olje- og gass blir tilbakekalt av myndighetene i Québec.

TDN Direkt finans@tdn.no
Redigert i går kl 15:20 Du må logge inn for å svare
Olj1
I går kl 15:21 1664

Mange som ønsker ny inngang nå rundt 2,2 ettersom det ikke er måte på hvor negativt en positiv melding kan tolkes🤡
Tarzan09
I går kl 15:22 1671

Du tippede også på et tidspunkt, at vi skulle ned i 0,50, men det kom den ALDRIG og selvom kursen mod forventning skulle komme ned i 2 kr, så ved selv du inderst inde, at QEC ikke på sigt kan holdes nede efter meldingen i sidste uke med de 3 nye brønde i Kakwa og yderligere nye brønde i 2025. Alene Kakwa will bringe kursen mye højere op mellem 4 og 6 kr. og så er der ikke engang taget højde for udfaldet i Quebec om pilot eller erstatning.
Redigert i går kl 15:23 Du må logge inn for å svare
OPC1000
I går kl 15:32 1614

«holdes nede» er et morsomt begrep som ofte tas i bruk på hegnar forum.
Tarzan09
I går kl 15:46 1569

Ikke destro mindre er det sandt.......
tuja
I går kl 15:53 1549

Olja buller på:

IRAN PREPARED 10 SCENARIOS TO RESPOND TO POSSIBLE ISRAEL STRIKE

IRAN'S RESPONSE CAN BE MORE INTENSE THAN ISRAELI ATTACK - TASNIM
Pepsi
I går kl 15:58 1540

Og jeg tipper at månen er en gul ost, den ligner i alle fall på det.
Jensi
I går kl 16:03 1522

he he he
Man kan kun le af de hele
utrolig hvad de kan på Oslo Børsen
uden at der er nogen grund til granskning
ja ja og deres Short-lister, dem tror vi nu heller ikke på !
boreren
I går kl 16:08 1517

Her er det mange synsere og drømmere, realistene er i fåtall. Markedet bestemmer, og det fører til at aksjen går nedover.
smoke
I går kl 16:23 1431

Ingen selvlærende maskin vi har med å gjøre ihvertfall.:D samme tabbene går igjen og igjen :D
Peter Sellers
I går kl 16:28 1418

@SPXL, her er noe av det du lirer av deg på Norse og DNO trådene, har du tapt penger på disse selskapene også iom at det er stort sett bare dritt og negativitet du kommer med???

SPXL på Dno
02.10.2024 kl 09:32
3352
Da må jeg få gratulere TS med ett-års dagen for denne tråden i dag , overskriften med ‘kun dager ‘er i dag 1år og export via rør er ikke nærmere…

SPXL på Norse tråden
I dag kl 14:55
62
Tilliten til BTL og selskapet er så liten at det skal veldig mye til for at kursen skal opp. Et lite rally som vi ser i dag, blir etterfulgt av tilsvarende nedgang

SPXL på Norse
I dag kl 07:41
238
Trafikktallene er nok mye dårligere i september enn de var i august, færre maskiner i luften. Tallene kommer kanskje i dag og det er ikke noe å glede seg til. BTL klarer ikke denne oppgaven.
Fjellbris
I går kl 16:56 1286

Og slik har han holdt på i årevis, helt uforståelig.
Jeg har blokkert han nå, anbefaler alle å gjøre det samme☺️
Null oppmerksomhet til nettrollene tror jeg er det eneste som gjør at vi blir kvitt de.