QEC fram mot - og etter - rettshøringen i oktober
Kan være greit å starte en ny tråd, der vi diskuterer QECs vei fram mot rettsshøringen 10. oktober, og tiden etter. Den forrige tråden er både misvisende, feilaktig og svært lite relevant for QEC.
Redigert 15.10.2024 kl 10:56
Du må logge inn for å svare
JH Investor
08.10.2024 kl 17:01
3770
Det var jeg som kjøpte 5843 for 2,315 - vet ikke hvorfor den delte den opp sånn
Peter Sellers
08.10.2024 kl 17:33
3685
@JH I, ja jeg ser det nå at den er splittet i 3 handler ganske sprøtt egentlig, ....jeg ser at kursen her på Nordnet viser 2,310 og ikke 2,315 vel vel hyggelig at du fikk en handel i sluttauksjonen da :)) ha en fin kveld :)
Tid Pris Antall Kjøpere Selger
16:25:07
2,310
1 - -
16:25:07
2,310
3 436 - -
16:25:07
2,310
2 406 -
Tid Pris Antall Kjøpere Selger
16:25:07
2,310
1 - -
16:25:07
2,310
3 436 - -
16:25:07
2,310
2 406 -
JH Investor
08.10.2024 kl 17:39
3655
det stemmer, jeg satte den opp til 2.315, men fikk den i aktionen til 2.310. trengte bare de siste for et fint stort rundt tall
Peter Sellers
08.10.2024 kl 18:48
3454
@JH I, flott , ja jeg gjorde regne med det at du rundet et rundt tall med kjøpet ditt, ha en fin kveld :))
OSEBX
08.10.2024 kl 20:00
3249
Det må vel ha vært to forskjellige selgere/poster som da har oppfylt ditt kjøp, derfor oppdelingen, vil jeg tro.
Stock Walker
08.10.2024 kl 23:14
2809
Sitat njn-: «NÅ er det bill 69 som styrer den videre prosses,….»
Hvis Bill 69 styrer den videre prosess, høres det ikke spesielt lovende ut for QEC etter hva jeg leser her: “Bill 69 also aims to fill a gap in the Act ending exploration for petroleum and underground reservoirs and production of petroleum and brine to allow for the closure of wells.”
Link til hele artikkelen
https://www.fasken.com/en/knowledge/2024/06/comment-le-nouveau-projet-de-loi-vous-affectera
Presentasjon av Fasken som står bak artikkelen
Our reputation in the mining industry is unparalleled. We’ve built a top team, whose vast experience brings clarity to even the most complex mining projects around the globe.
https://www.fasken.com/en
Hvis Bill 69 styrer den videre prosess, høres det ikke spesielt lovende ut for QEC etter hva jeg leser her: “Bill 69 also aims to fill a gap in the Act ending exploration for petroleum and underground reservoirs and production of petroleum and brine to allow for the closure of wells.”
Link til hele artikkelen
https://www.fasken.com/en/knowledge/2024/06/comment-le-nouveau-projet-de-loi-vous-affectera
Presentasjon av Fasken som står bak artikkelen
Our reputation in the mining industry is unparalleled. We’ve built a top team, whose vast experience brings clarity to even the most complex mining projects around the globe.
https://www.fasken.com/en
Fjellbris
08.10.2024 kl 23:57
2720
Står du fortsatt på sidelinjen og ser QEC stige SW?
Som du vet er det pilot eller erstatning (via et gigantisk erstatningskrav) Quebeq som fortsatt er bonusen i QEC. Overskudd og forventet økt produksjon som nylig meldt og da påfølgende enda større overskudd gjør risk and reward nå enda bedre enn sist vi hørte fra deg og da vel på kurs 1,5 -1,8 et sted om jeg ikke husker feil.
Som du vet er det pilot eller erstatning (via et gigantisk erstatningskrav) Quebeq som fortsatt er bonusen i QEC. Overskudd og forventet økt produksjon som nylig meldt og da påfølgende enda større overskudd gjør risk and reward nå enda bedre enn sist vi hørte fra deg og da vel på kurs 1,5 -1,8 et sted om jeg ikke husker feil.
Redigert 09.10.2024 kl 00:00
Du må logge inn for å svare
EnLogisk
09.10.2024 kl 01:08
2691
God kveld @fjellbris. Jeg ser at du skriver i denne tråden: # Han sa at sammelignet med Utica resources $18 mrd krav, ville QECs tall ligge på $30 mrd. Det er også NPV10 tallet for evt utvinning. Han antyder videre $3 mrd som mulig reel kompensasjon, og om de får det utgjør det i så fall ca. kr. 55 pr. aksje.
Husk også på at QEC sitter på de beste ressursene vs alle andre, den mye omtalte indrefileten." Det er jo saftige tall....Forstår ikke hvorfor ikke kethchup effekten nå kommer i QEC. Oppsiden ser ut til være "huge"? Eller kommer kursboosten i dag den 9.okt?
Husk også på at QEC sitter på de beste ressursene vs alle andre, den mye omtalte indrefileten." Det er jo saftige tall....Forstår ikke hvorfor ikke kethchup effekten nå kommer i QEC. Oppsiden ser ut til være "huge"? Eller kommer kursboosten i dag den 9.okt?
Storms
09.10.2024 kl 08:18
2350
Indrefilen som omtales, er et MEGA QEC fund med tørgas, set i Bill 69 optikken må pilot og udvinding af tørgas være muligt, hvor vådgas ikke bliver aktuel, tror jeg.
Heldig fundet er tørgas.
Heldig fundet er tørgas.
Redigert 09.10.2024 kl 08:25
Du må logge inn for å svare
Stock Walker
09.10.2024 kl 08:46
2200
x Jeg trader aksjen de gangene volumet er høyt.
x Qec som langsiktig investering? Jeg tenker nei.
x Er blitt ytterligere bestyrket i min oppfatning etter å ha lest Fauskes Energi Bulletin av 6. juni 2024 hvor det bl.a. fremkommer at et av formålene med Bill 69 er å tette igjen hullet som tillot at brønnene kunne holdes åpne til endelig dom var falt. Dermed kan det bli ulovlig å ikke følge myndighetenes krav vedr. stenging og opprydding av brønner, Dette kan igjen kan få betydning for dommerens vurdering av anken som må være i henhold til loven. Sitat fra Energi Bulletinen: "Bill 69 also aims to til fill a gap in the Act ending exploration for petroleum and underground reservoirs and production of petroleum and brine to zallow for the closure of wells"
Lykke til!
x Qec som langsiktig investering? Jeg tenker nei.
x Er blitt ytterligere bestyrket i min oppfatning etter å ha lest Fauskes Energi Bulletin av 6. juni 2024 hvor det bl.a. fremkommer at et av formålene med Bill 69 er å tette igjen hullet som tillot at brønnene kunne holdes åpne til endelig dom var falt. Dermed kan det bli ulovlig å ikke følge myndighetenes krav vedr. stenging og opprydding av brønner, Dette kan igjen kan få betydning for dommerens vurdering av anken som må være i henhold til loven. Sitat fra Energi Bulletinen: "Bill 69 also aims to til fill a gap in the Act ending exploration for petroleum and underground reservoirs and production of petroleum and brine to zallow for the closure of wells"
Lykke til!
unikum
09.10.2024 kl 09:23
2046
Og du tror ikke dette var vurdert sist gang hos dommeren ? He he må virkelig si om det er korrekt så sliter rekrutering til dommer standen i Canada.
Alles tiders mulighet, kan få kjøpt 100 000 aksjer nå innenfor 2,3 er nå en liten start kanskje...
Alles tiders mulighet, kan få kjøpt 100 000 aksjer nå innenfor 2,3 er nå en liten start kanskje...
Fjellbris
09.10.2024 kl 09:23
1997
Mtp. kursboosten må du nok vente til melding kommer om pilot eller erstatningskrav med påfølgende erstatning. Vi venter på at anke av dom 26 januar der QEC fikk medhold skal behandles 10. oktober, blir anken avvist får vi nok en fin liten stigning når dommen blir kjent, lykke til.
Redigert 09.10.2024 kl 09:44
Du må logge inn for å svare
tuja
09.10.2024 kl 09:37
1974
Posten på 2,3 er nok en sperrepost. Begynner noen å plukke, forsvinner den raskt.
Manon1
09.10.2024 kl 09:39
2025
tror ikke det er en sperrepost.
les xi , jeg tolker det slik at dommen fra januar blir opphevet, dvs i disfavør av qec. ber noen vurdere.
les xi , jeg tolker det slik at dommen fra januar blir opphevet, dvs i disfavør av qec. ber noen vurdere.
tuja
09.10.2024 kl 09:49
2065
Hvordan klarer du å tolke det? Har lest det samme.
Start dato 3 oktober..Tror det er gjennomgang av bill 69..
The Vice-President (Ms. Soucy): So, as previously announced, we will be now proceed with the deferred vote on the motion by the Minister of Economy, Innovation and Energy proposing that the principle of Bill 69, An Act to ensure the responsible governance of energy resources and amending various legislative provisions, be adopted.
The vote is now open.
The vote is over. Mr. Secretary-General, for the result of the vote.
The Secretary: For: 71
Against: 28
Abstentions: 0
The Vice-President (Ms. Soucy): Thank you. Accordingly, Bill 69, An Act to ensuring the responsible governance of energy resources and amending various legislative provisions, is adopted. Mr. Leader of the Government.
Referral to the Commission of agriculture, fisheries,
energy and natural resources
Mr. Caire: Yes, Madam President. Pursuant to Standing Order 243, I move that Bill 69, An Act to ensure the responsible governance of and amending various legislative provisions, be referred to the Committee on Agriculture, of Fisheries, Energy and Natural Resources for its detailed study and that the Minister of Economy, Innovation and Energy be a member of the said committee for the term of office.
Start dato 3 oktober..Tror det er gjennomgang av bill 69..
The Vice-President (Ms. Soucy): So, as previously announced, we will be now proceed with the deferred vote on the motion by the Minister of Economy, Innovation and Energy proposing that the principle of Bill 69, An Act to ensure the responsible governance of energy resources and amending various legislative provisions, be adopted.
The vote is now open.
The vote is over. Mr. Secretary-General, for the result of the vote.
The Secretary: For: 71
Against: 28
Abstentions: 0
The Vice-President (Ms. Soucy): Thank you. Accordingly, Bill 69, An Act to ensuring the responsible governance of energy resources and amending various legislative provisions, is adopted. Mr. Leader of the Government.
Referral to the Commission of agriculture, fisheries,
energy and natural resources
Mr. Caire: Yes, Madam President. Pursuant to Standing Order 243, I move that Bill 69, An Act to ensure the responsible governance of and amending various legislative provisions, be referred to the Committee on Agriculture, of Fisheries, Energy and Natural Resources for its detailed study and that the Minister of Economy, Innovation and Energy be a member of the said committee for the term of office.
SPXL
09.10.2024 kl 09:50
2066
Dere som har gledet dere lenge til 10.oktober og kursen går nedover dagen før, sier mye om forventningene det. Nei , skal nok snart under 2kr igjen…gøy så lenge det varte men slik har det jo alltid vært med Qec.
Peter Sellers
09.10.2024 kl 10:10
3992
@SW, nå er det jo en gang sånn at myndighetene gir og tar betalt for lisenser så at de kan pålegge selskapene å måtte dekke kostnadene selv og ikke minst at de i ettertid mener at det er ulovlig til tross for at de har gitt ut lisenser virker jo som komplett idioti!!
Fjellbris
09.10.2024 kl 10:13
3994
Ble flyttet ned noen ører også, men ser ut til å være borte nå, men noe aksjer klarte de vel å presse ut på lav kurs.
Stock Walker
09.10.2024 kl 10:17
3975
Hvordan dommeren kan vurdere noe som på den tiden ikke fantes, må du forklare meg.
Faktum er at siste gang hos dommeren var 26. januar 2024. Hullet var åpent.
Bill 96 som skal lukke dette hullet, ble introdusert 6. juni 2024 og fantes ikke i januar da dommeren ga Qec og de andre medhold.
Men den 10.oktober 2024 derimot må dommeren ta stilling til myndighetens anke i lys av den nye energiloven.
Faktum er at siste gang hos dommeren var 26. januar 2024. Hullet var åpent.
Bill 96 som skal lukke dette hullet, ble introdusert 6. juni 2024 og fantes ikke i januar da dommeren ga Qec og de andre medhold.
Men den 10.oktober 2024 derimot må dommeren ta stilling til myndighetens anke i lys av den nye energiloven.
Peter Sellers
09.10.2024 kl 10:41
3864
@tuja, ser det ligger en post på 650k til 2,30 men den forsvant plutselig!!
d12m
09.10.2024 kl 11:09
3730
Bill 69 finnes egentlig ikke nå heller all den tid den ikke er vedtatt. Den er bare et forslag pr nå
Storms
09.10.2024 kl 11:46
3558
Fra Bill 69.
“The bill proposes a similar rate fixing procedure for natural gas. In contrast, note that the Régie would fix rates and conditions of service applicable to the distribution of natural gas for a period of 12 months.19 When it comes to gas from renewable sources, Bill 69 aims to reduce the cost of connecting these renewable sources to the natural gas distribution system and to encourage its voluntary consumption by offering flexible pricing.20”
“Bill 69 also opens the door to greater collaboration between Hydro-Québec and First Nations and Inuit communities, as well as municipalities. It would enable the government corporation to sell any other immovable to a partnership with an Indigenous community or municipality.30”
https://www.blg.com/en/insights/2024/09/projet-de-loi-69-une-nouvelle-ere-pour-le-secteur-de-lenergie-au-quebec
“Bill 69 is part of a series of legislative reforms, partly in response to concerns about expected increases in energy bills. It aims to correct certain provisions of previous legislation and to provide a framework for incentives to decarbonize the Quebec economy [1].”
“[1] Regulation respecting the quantity of gas from renewable sources to be delivered by a distributor, R-6.01, r. 4.3.”
https://option-consommateurs.org/en/publications/projet-de-loi-no-69/#_ftnref1
“The bill proposes a similar rate fixing procedure for natural gas. In contrast, note that the Régie would fix rates and conditions of service applicable to the distribution of natural gas for a period of 12 months.19 When it comes to gas from renewable sources, Bill 69 aims to reduce the cost of connecting these renewable sources to the natural gas distribution system and to encourage its voluntary consumption by offering flexible pricing.20”
“Bill 69 also opens the door to greater collaboration between Hydro-Québec and First Nations and Inuit communities, as well as municipalities. It would enable the government corporation to sell any other immovable to a partnership with an Indigenous community or municipality.30”
https://www.blg.com/en/insights/2024/09/projet-de-loi-69-une-nouvelle-ere-pour-le-secteur-de-lenergie-au-quebec
“Bill 69 is part of a series of legislative reforms, partly in response to concerns about expected increases in energy bills. It aims to correct certain provisions of previous legislation and to provide a framework for incentives to decarbonize the Quebec economy [1].”
“[1] Regulation respecting the quantity of gas from renewable sources to be delivered by a distributor, R-6.01, r. 4.3.”
https://option-consommateurs.org/en/publications/projet-de-loi-no-69/#_ftnref1
Redigert 09.10.2024 kl 11:59
Du må logge inn for å svare
njn-
09.10.2024 kl 11:52
3537
Du skriver at Bill 69 skal avslutte leting etter hydrocarboner, dette er ikke riktig. Den åpner opp for leting/utvinding men at det er ministeren som må godkjenne alle slike prosjekter. Du får ta deg tid til og lese Bill 69 SECTION IV « ÉNERGIE så for du dagens versjon av utviklingen.
Fasken har et sammensurium av Bill 21 og Bill 69. Som jeg leser hans artikkel er for å skape feilinformasjon. Vi får holde oss til dagens situasjon og ikke lage et sammensurium av hva som har vært og ønsketenkning.
Fasken har et sammensurium av Bill 21 og Bill 69. Som jeg leser hans artikkel er for å skape feilinformasjon. Vi får holde oss til dagens situasjon og ikke lage et sammensurium av hva som har vært og ønsketenkning.
unikum
09.10.2024 kl 11:59
3523
Mye mulig det du skriver, meg bekjent så kom Bill 96 i 2023 men uansett når dette kom så har vel en dommer god oversikt over historikken i området og Quebec og hva myndigheter har foretatt seg og ikke.
Storms
09.10.2024 kl 12:14
3573
Virker til at Bill 69 passer fint ind i QEC job igennem årene, fx samarbejdet med First Nations og det at kunne udvinde tørgas så grøn som muligt m.fl.
“opens the door to greater collaboration between Hydro-Québec and First Nations and Inuit communities, as well as municipalities”
“opens the door to greater collaboration between Hydro-Québec and First Nations and Inuit communities, as well as municipalities”
Redigert 09.10.2024 kl 12:14
Du må logge inn for å svare
Fjellbris
09.10.2024 kl 12:17
3572
Enig og obs obs på SW! Hver gang han dukker opp er det for å spre usikkerhet og komme med «skitpakker» om QEC.
Han innrømmet jo i forrige innlegg også til meg at han trader på volum, så han har jo solgt og er sammen med flere aktører nå på jakt etter billige aksjer ved å skremme små investorer til å selge.
Igjen, stort volum opp mellom 2,6-2,8 sist uke. Dette har vært en trend nå lenge, høyt volum på toppene og lite etterpå, så får hver og en posisjonere seg utifra hvordan de tyder slik «teknisk info».
Han innrømmet jo i forrige innlegg også til meg at han trader på volum, så han har jo solgt og er sammen med flere aktører nå på jakt etter billige aksjer ved å skremme små investorer til å selge.
Igjen, stort volum opp mellom 2,6-2,8 sist uke. Dette har vært en trend nå lenge, høyt volum på toppene og lite etterpå, så får hver og en posisjonere seg utifra hvordan de tyder slik «teknisk info».
boreren
09.10.2024 kl 12:35
3558
Hvor ble det av himmelferden ???
Redigert 09.10.2024 kl 13:08
Du må logge inn for å svare
d12m
09.10.2024 kl 12:38
3545
Joda, det står både ett og annet i bill 69, men det gjør den ikke vedtatt. Pr idag er den kun et forslag.
unikum
09.10.2024 kl 12:38
3574
Ja sannheten er at verdien i selskapet står nå i 980 millioner som helt klart kan forsvares. Verre om kursen hadde ligget over 5 kroner basert på erstatning eller pilot. Noe blir det uansett som myndighetene har innrømmet og dette er heller ikke priset inn så litt merkelig at vi ligger der vi ligger men så er det vel også slik at alle vil ikke ha kursen oppover med forskjellige agendaer.
Stock Walker
09.10.2024 kl 13:58
3377
On June 6, 2024, the Minister of Economy, Innovation and Energy, Mr. Pierre Fitzgibbon, introduced Bill 69, An Act to ensure responsible governance of energy resources and to amend various legislative provisions (“Bill 69”) in Québec’s National Assembly. This bill aims to modernize the energy sector and establish the elements required for a successful energy transition leading to complete decarbonization by 2050. Bill 69’s objectives include developing a long-term vision, promoting energy production to meet growing demand, and enhancing the role of the government and the Régie de l’énergie (“Régie”).
Faskens analyse er sammenfallende med min forståelse av Bill 69. Jeg har enda til gode å lese en setning fra ansvarlig hold hvor det klart og tydelig står at Quebec vil åpne opp for egenproduksjon av fossil naturgass
Edited
Hvis noen lurer på hvem Fasken er.
Our reputation in the mining industry is unparalleled. We’ve built a top team, whose vast experience brings clarity to even the most complex mining projects around the globe.
https://www.fasken.com/en
Faskens analyse er sammenfallende med min forståelse av Bill 69. Jeg har enda til gode å lese en setning fra ansvarlig hold hvor det klart og tydelig står at Quebec vil åpne opp for egenproduksjon av fossil naturgass
Edited
Hvis noen lurer på hvem Fasken er.
Our reputation in the mining industry is unparalleled. We’ve built a top team, whose vast experience brings clarity to even the most complex mining projects around the globe.
https://www.fasken.com/en
Redigert 09.10.2024 kl 14:22
Du må logge inn for å svare
Stock Walker
09.10.2024 kl 14:13
3301
Hvis myndighetenes anke tas til følge, kan loven selvfølgelig ikke gis tilbakevirkende kraft. Qec og de andre kan følgelig ikke straffeforfølges for at de har latt brønnene stå åpne og unnlatt å rydde opp etter seg.
Men det kan godt tenkes at myndighetene hvis de får medhold, vil forlange stenging av brønner og opprydding til fordel for miljøet. Hvis ikke dette kravet etterkommes, kan myndighetene med loven i hånden straffeforfølge QEC og andre.
Vi får se hvordan det går.
Men det kan godt tenkes at myndighetene hvis de får medhold, vil forlange stenging av brønner og opprydding til fordel for miljøet. Hvis ikke dette kravet etterkommes, kan myndighetene med loven i hånden straffeforfølge QEC og andre.
Vi får se hvordan det går.
Fjellbris
09.10.2024 kl 15:04
3143
Helt enig! Jeg har benyttet anledningen som kursfallet har gitt til å laste mer. Tror ikke det har gått opp for markedet helt at QEC faktisk har levert inn erstatnings rapporten til myndighetene.
At domstolen 10. oktober skal gå imot dommen av 26. januar om at QEC må rydde opp etter seg pga et forbud myndighetene «over natta» innførte i 2018, etter først selv å ha invitert de samme aktører inn mtp. utvinning, har jeg null tro på. Og om nå dette mot alle ods skulle gå imot QEC, har det null å si for erstatningskrav og eventuelt pilot uansett. QEC kommer også uansett til å få dekket opprydningskostnadene da Québec allerede har innrømmet erstatning 100 mill cad fordelt på alle 6-8 aktører som ble rammet av forbudet.
At domstolen 10. oktober skal gå imot dommen av 26. januar om at QEC må rydde opp etter seg pga et forbud myndighetene «over natta» innførte i 2018, etter først selv å ha invitert de samme aktører inn mtp. utvinning, har jeg null tro på. Og om nå dette mot alle ods skulle gå imot QEC, har det null å si for erstatningskrav og eventuelt pilot uansett. QEC kommer også uansett til å få dekket opprydningskostnadene da Québec allerede har innrømmet erstatning 100 mill cad fordelt på alle 6-8 aktører som ble rammet av forbudet.
Redigert 09.10.2024 kl 15:07
Du må logge inn for å svare
tuja
09.10.2024 kl 15:12
3184
Så enig, så enig, Fjellbris. Myndighetene har erstatningsansvar iht ekspropriasjonsloven, som er ganske klar i sin utforming. Tviler på de sjangser på ett megatap i rettsystemet. De maler seg inn i det berømte hjørnet, og må svelge en kamel eller to. Deres vei ut av uføret er utvinning med strenge miljøkrav, herunder pilot for QEC, eller ett forlik alle kan leve med.
Lov om ekspropriasjon ("Expropriation Act")
Québecs Expropriation Act dekker generelle prinsipper for ekspropriasjon av eiendom, inkludert fast eiendom og ressurser som kan finnes på eiendommen. Loven gir myndighetene rett til å ekspropriere eiendom for offentlig bruk, men krever rettferdig kompensasjon til eierne.
Dersom gassfunn eksproprieres eller rettighetene til utvinning av naturressurser overtas av staten, vil de som eier rettighetene til ressursene ha krav på økonomisk kompensasjon basert på markedsverdien av ressursene eller annen skade de har lidd som følge av ekspropriasjonen.
Lov om ekspropriasjon ("Expropriation Act")
Québecs Expropriation Act dekker generelle prinsipper for ekspropriasjon av eiendom, inkludert fast eiendom og ressurser som kan finnes på eiendommen. Loven gir myndighetene rett til å ekspropriere eiendom for offentlig bruk, men krever rettferdig kompensasjon til eierne.
Dersom gassfunn eksproprieres eller rettighetene til utvinning av naturressurser overtas av staten, vil de som eier rettighetene til ressursene ha krav på økonomisk kompensasjon basert på markedsverdien av ressursene eller annen skade de har lidd som følge av ekspropriasjonen.
Redigert 09.10.2024 kl 15:20
Du må logge inn for å svare
njn-
09.10.2024 kl 15:22
3136
Kan du vise til hvor Fitzgibbon har skrevet dette, og da spesielt hvor du har "This bill aims to modernize the energy sector and establish the elements required for a successful energy transition leading to complete decarbonization by 2050." fra?
sigj2
09.10.2024 kl 15:24
3319
Hadde vært gøy om mamge hadde fått seg en skikkelig smekk på fingrene når man ikke gjør leksa si....🤑🙈😝
Fjellbris
09.10.2024 kl 15:26
3344
Helt enig Tuja👍
Ekspropriasjons loven kan de ikke vri seg unna, selv om en del «konspiratoriske aktører» på forum X,Y,Z, Å eller her inne prøver å fremstille noe annet. 100% enig Tuja at som du tror (og jeg håper på) at de gir pilot m strenge miljøkrav. Ellers som jeg tror kommer de på banen med et forslag forlik/erstatning som aktørene kan leve med. Å gå mange nye år med nye runder i retten er ingen tjent med, ikke minst Québec da alle kostnader og krav bare vil øke. Husk at saken allerede er 6 år gammel!
Ekspropriasjons loven kan de ikke vri seg unna, selv om en del «konspiratoriske aktører» på forum X,Y,Z, Å eller her inne prøver å fremstille noe annet. 100% enig Tuja at som du tror (og jeg håper på) at de gir pilot m strenge miljøkrav. Ellers som jeg tror kommer de på banen med et forslag forlik/erstatning som aktørene kan leve med. Å gå mange nye år med nye runder i retten er ingen tjent med, ikke minst Québec da alle kostnader og krav bare vil øke. Husk at saken allerede er 6 år gammel!
Redigert 09.10.2024 kl 15:30
Du må logge inn for å svare
njn-
09.10.2024 kl 15:42
3293
Du har tydeligvis ikke lest "bill69 «DIVISION IV
'ENERGI
«14.1. I utførelsen av sitt oppdrag når det gjelder energi, har statsråden
er ansvarlig for
(1) støtte, stimulere og fremme produksjonen av energi også
som utvikling av nye energisystemer;
(2) å bidra til å utvikle og øke påliteligheten og motstandskraften
av energiinfrastruktur;
(3) sikre opprettholdelse av energiforsyninger så vel som Québecs energi
trygghet ved blant annet å fremme komplementaritet og balanse
mellom tilgjengelige energikilder;
(4) sikre kontroll over utviklingen av all hydraulisk kraft under hans eller
hennes autoritet og alle underjordiske reservoarer;
(5) fremme utviklingen av Hydro-Québecs aktiviteter; og
(6) å se til kvaliteten på energiprodukter.
“14.2. Hvert 6. år etablerer ministeren en 25-årig integrert energi
ressursstyringsplanen tar sikte på å fremme energiutvikling i Québec
Med tanke på energiovergang.
Planen kan angripe alle energikilder som konsumeres i Québec og må
Inneholder en rapport om energisituasjonen og energibehovene i Québec.
Den etablerer politiske retninger som skal overholdes og mål og mål for
oppnås angående energi- og energieffektivitet så vel som, spesielt
for markedet for elektrisk kraft og naturgass,
9. Loven § 1 som respekterer Energistyret (kapittel R-6.01) er
endret ved å erstatte første ledd med følgende avsnitt:
“Denne loven gjelder elektrisk kraft og naturgassforsyninger, for elektrisk kraft
Overføring og distribusjon og til naturgassfordeling etter rørledning. ”
10. Loven § 2 er endret
(1) I første ledd,
(a) ved å slette definisjonene av "lagring" og "elektrisk strømforsyning";
(b) Ved å erstatte definisjonene av "naturgass", "gass fra fornybar
Kilder ”og“ Petroleumsprodukter ”etter følgende definisjoner:
“Naturgass” betyr en blanding av hydrokarboner i en gassformig eller flytende tilstand
bestående hovedsakelig av metan, inkludert fornybar naturgass, eller en blanding
av de hydrokarbonene med gass fra fornybare kilder som kan legges til
det uten at det går ut over blandingens kapasitet til å bli distribuert ved hjelp av hjelp av
et distribusjonssystem for naturgass;
““ Petroleumsprodukt ”betyr et petroleumsprodukt i betydningen av
Avsnitt 2 i Petroleum Products Act (kapittel P-30.01); ”;
(c) Ved å erstatte “når det forlater transformasjonsstasjoner, inkludert
distribusjonslinjer ved spenning under 44 kV og alt utstyr som ligger mellom
Slike linjer og tilkoblingspunkter ”i definisjonen av“ elektrisk kraftfordeling
system ”etter“ og utstyret som muliggjør deres tilkobling ”;
(d) Ved å erstatte definisjonen av "naturgassfordelingssystem" av
følgende definisjon:
“" Naturgassdistribusjonssystem "betyr installasjoner og utstyr for
Fordeling av naturgass ved hjelp av rørledninger, for injeksjon av gass
fra fornybare kilder til rørledningene eller for tilpasning av systemetog
For formålene med slik injeksjon, og koble til en naturgassoverføring
system- eller injeksjonspunkter for gass fra fornybare kilder til forbrukerne
installasjoner; ”;
Dette er i hovedtrekk hva som står om fracing og natturgass.
DU MÅ LESE HELE DIVISION IV 'ENERGI da dette er bare brustykker som jeg har dratt ut.
'ENERGI
«14.1. I utførelsen av sitt oppdrag når det gjelder energi, har statsråden
er ansvarlig for
(1) støtte, stimulere og fremme produksjonen av energi også
som utvikling av nye energisystemer;
(2) å bidra til å utvikle og øke påliteligheten og motstandskraften
av energiinfrastruktur;
(3) sikre opprettholdelse av energiforsyninger så vel som Québecs energi
trygghet ved blant annet å fremme komplementaritet og balanse
mellom tilgjengelige energikilder;
(4) sikre kontroll over utviklingen av all hydraulisk kraft under hans eller
hennes autoritet og alle underjordiske reservoarer;
(5) fremme utviklingen av Hydro-Québecs aktiviteter; og
(6) å se til kvaliteten på energiprodukter.
“14.2. Hvert 6. år etablerer ministeren en 25-årig integrert energi
ressursstyringsplanen tar sikte på å fremme energiutvikling i Québec
Med tanke på energiovergang.
Planen kan angripe alle energikilder som konsumeres i Québec og må
Inneholder en rapport om energisituasjonen og energibehovene i Québec.
Den etablerer politiske retninger som skal overholdes og mål og mål for
oppnås angående energi- og energieffektivitet så vel som, spesielt
for markedet for elektrisk kraft og naturgass,
9. Loven § 1 som respekterer Energistyret (kapittel R-6.01) er
endret ved å erstatte første ledd med følgende avsnitt:
“Denne loven gjelder elektrisk kraft og naturgassforsyninger, for elektrisk kraft
Overføring og distribusjon og til naturgassfordeling etter rørledning. ”
10. Loven § 2 er endret
(1) I første ledd,
(a) ved å slette definisjonene av "lagring" og "elektrisk strømforsyning";
(b) Ved å erstatte definisjonene av "naturgass", "gass fra fornybar
Kilder ”og“ Petroleumsprodukter ”etter følgende definisjoner:
“Naturgass” betyr en blanding av hydrokarboner i en gassformig eller flytende tilstand
bestående hovedsakelig av metan, inkludert fornybar naturgass, eller en blanding
av de hydrokarbonene med gass fra fornybare kilder som kan legges til
det uten at det går ut over blandingens kapasitet til å bli distribuert ved hjelp av hjelp av
et distribusjonssystem for naturgass;
““ Petroleumsprodukt ”betyr et petroleumsprodukt i betydningen av
Avsnitt 2 i Petroleum Products Act (kapittel P-30.01); ”;
(c) Ved å erstatte “når det forlater transformasjonsstasjoner, inkludert
distribusjonslinjer ved spenning under 44 kV og alt utstyr som ligger mellom
Slike linjer og tilkoblingspunkter ”i definisjonen av“ elektrisk kraftfordeling
system ”etter“ og utstyret som muliggjør deres tilkobling ”;
(d) Ved å erstatte definisjonen av "naturgassfordelingssystem" av
følgende definisjon:
“" Naturgassdistribusjonssystem "betyr installasjoner og utstyr for
Fordeling av naturgass ved hjelp av rørledninger, for injeksjon av gass
fra fornybare kilder til rørledningene eller for tilpasning av systemetog
For formålene med slik injeksjon, og koble til en naturgassoverføring
system- eller injeksjonspunkter for gass fra fornybare kilder til forbrukerne
installasjoner; ”;
Dette er i hovedtrekk hva som står om fracing og natturgass.
DU MÅ LESE HELE DIVISION IV 'ENERGI da dette er bare brustykker som jeg har dratt ut.
Storms
09.10.2024 kl 15:50
3373
Man skulle syntes QECs gas resurser, som er tørgas, har en fordel overfor vådgas, Njn?
njn-
09.10.2024 kl 15:56
3370
Med regjeringens tolkning av sitt mandat er det helt klart at de taper. Rettsapparatet vil undergrave sin funksjon hvis regjeringen vinner. Det bare og vedta en lov som overstyrer alle lover. Vi kan trykt kalle Quebec et diktatur. Tror dere på ramme alvor at Otawa vil sitte stille og se på det!
Tror dommere vil statuere et eksempel på hvem som syrer lovverket.
Tror dommere vil statuere et eksempel på hvem som syrer lovverket.
njn-
09.10.2024 kl 16:27
3406
Siste Melding fra Jason om anke: "Whoever loses this appeal has the right to appeal to the Supreme Court of Canada. There would be no other appeals possible after the Supreme Court. The Supreme Court always has the right to decide if they want to hear the case."
Norsk= Den som taper denne anken har rett til å anke til Høyesterett i Canada. Det ville ikke være andre ankemuligheter etter Høyesterett. Høyesterett har alltid rett til å avgjøre om de ønsker å behandle saken.
Norsk= Den som taper denne anken har rett til å anke til Høyesterett i Canada. Det ville ikke være andre ankemuligheter etter Høyesterett. Høyesterett har alltid rett til å avgjøre om de ønsker å behandle saken.
Vinder QEC i morgen, så er det oplyst flere steder, at en evt. anke til Højsteret meget sjældent bliver behandlet eller taget op.
Fjellbris
09.10.2024 kl 17:21
3387
Det er helt riktig. Kan ta med at det vel ikke er så vanlig å anke til høyesterett, og ivertfall ikke om QEC vinner i morgen så har myndighetene da 2 dommer «mot seg». Taper QEC og det står 1-1, er det mer naturlig å få en avgjørelse prøvd i høyesterett.
Redigert 09.10.2024 kl 17:21
Du må logge inn for å svare