PHO. Ny guiding blir?

focuss
PHO 03.12.2018 kl 14:45 25666

Satser på Flexiscope med ketchup og at gjeldende guiding på 20-25 mUSD opprettholdes, men flyttes frem til 2019.noen utfordringer må ny CEO få.
Redigert 21.01.2021 kl 03:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.12.2018 kl 23:45 3346

BLC with Cysview has achieved significant market penetration in In the top 10 MSA’s: New York , Los Angeles, Houston, Chicago and Washington DC in the last 18 months.

• Short and medium term growth to come mostly from the US market
Growth drivers:
– Expansion of the US commercial team opening up new territories and gaining key accounts
– Inclusion in the key clinical guidelines in the US (AUA, NCCN)
– Permanent and favorable reimbursement
– Increase installed base of BLC in collaboration with Karl Storz, both rigid and flex
– Penetration of the surveillance market with the largest untapped patient base
• Reiterate strong outlook for significant U.S. revenue growth
– The company will update the market on the US 2020 revenue outlook at latest when releasing full year
2018 results

Schneider leder Pho dit de faktisk hører hjemme, de som er tålmodig her kommer til å få betalt. Kjøpt noen aksjer til idag, er nå inne blant topp 50. Nye muligheter imorgen, dette er en mulighet som flere burde se klart nå. Siste analyse forteller om at en fair kurs burde ligget på kr 134,- pr idag.

https://photocure.com/globalassets/investor-relations/presentations/2018-pres/pho-nals-20181129.pdf?fbclid=IwAR2AH0gB68Kd1zdsTbKRl7JuujLFJwlHfoXt5j91mbUCkiRhTNoIjR9Zt4c

Det er jeg helt enig i, kurs idag er for å kjøpe. Benytt muligheten så lenge den er der. Analyse på 134,- er mer korrekt slik jeg ser det, og for de som mener det er masseprodusert. Hvilken analyser som kommer ut er grundig og reflekterer status på selskap pr idag? Det er pokker meg så mange analyser som det ikke er brukt mye tid på som spys ut i markedet. Når Pho endelig får en mer rettferdig analyse så skal den tråkkes ned?? Det går jeg ikke med på.

Slettet bruker
05.12.2018 kl 23:23 3388

Takk CanonBoy. Dette er en av flere artikler hvor en retter stort fokus på metoden/produktet til Photocure - og viser at dette er den meste effektive metoden. Samtidig står det også at flere guidelines nå anbefaler bruken av blue light. Til det Bravi skriver - det vil nok ta noe tid, men som tidligere nevnt er det nå mange som trekker i samme retning som PHO - og det Schneider fremhevet i sin presentasjon 29 november (dere finner den på hjemmesiden til PHO) taler etter mitt syn ikke i retning av at det går dårlig i US...

Siterer noen interessante deler av artikkelen;

"Based on such findings, joint guidelines from the American
Urological Association (AUA) and the Society of Urologic
Oncology (SUO) now recommend offering blue light cystoscopy
to all patients with non-muscle invasive bladder cancer...."

SUMMARY; "Enhanced cystoscopy techniques are an essential addition
to our armamentarium for the detection and treatment of bladder
cancer. Two recently developed technologies are currently in
clinical use – narrow band imaging (NBI) and blue light cystoscopy.
Among the two, blue light cystoscopy has been studied
more extensively and has been shown to significantly improve
the detection of initial and recurrent non-muscle invasive bladder
tumors, particularly CIS and other low-grade flat lesions that are
difficult to detect with white light cystoscopy alone. Results from multiple studies indicate that blue light cystoscopy significantly
improves recurrence-free survival and also is useful to confirm
the efficacy of TURBT and guide post-operative decision-making.
Emerging data also suggest that improved tumor detection – and
resection - with blue light cystoscopy reduces the risk of progression.
However, it must be emphasized that blue light cystoscopy is
not a stand-alone technique and must be performed in conjunction
with white light cystoscopy."
Redigert 05.12.2018 kl 23:49 Du må logge inn for å svare
Panis
05.12.2018 kl 23:13 3406

Enig, kursen holdt seg faktisk bra idag, så vi får håpe at den forsetter å holde stand mot nedgangen i resten av verden.
CanonBoy
05.12.2018 kl 23:04 3427

Selve artikkelen er sin sak og kjente greier for oss som følger selskapet. Tenker mer på at det er publisert i et fagmagsin. Kjenner ikke godt nok til urotoday.com, men her er det jo kun seriøse og faglige artikler som blir publisert. Tipper det er en ganske stor mengde urologer som abonnerer og får tilsendt dette magasinet i posten eller på Mail. Jeg tror dette er noe som gir tyngde og vil gjøre fagmiljøene i US mer oppmerksom og positiv til fremtidig bruk, anbefaling til sine pasienter. Dette er nå bare en slik sak, men det er i dette miljøet fremtidig penetrasjon/bruksfrekvens vil bli påvirket.
Slettet bruker
05.12.2018 kl 23:00 3439

Bravi

Jeg er helt enig i at det burde vært skrevet om blålys og Cysview der pasienter og pårørende søker informasjon. På q3-presentasjonen ble det sagt at det var et klart mål å få informasjon ut til pasientene. Vi får håpe de følger dette opp slik de uttalte at de ville.

Ellers er jo syv sider om blålys og Cysview i siste nummer av Urology Today en god start overfor urologene?

Ps. Synes kursen holdt seg ganske bra i dag på en børs som var langt rødere for de fleste andre.
Redigert 05.12.2018 kl 23:02 Du må logge inn for å svare
bravi
05.12.2018 kl 22:55 3457

Canonboy, ja tror det trenges mye mere slikt, hvorfor har det ikke blitt skrevet mere tidligere? Tror det som har blitt publisert opp gjennom årene bare har blitt lest av noen få helt spesielt Interreserte. At ikke engang Bcan nevner BLC er toppen når vi vet at de blir sponset av Photocure. Blir det samme som at de betaler Edison for analysene.
Slettet bruker
05.12.2018 kl 22:55 3448

Takk, CanonBoy! Skumlest ingress, gleder meg til resten!

CanonBoy
05.12.2018 kl 22:34 3480

Sjekk ut artikkel i fagmagasinet til urotoday.com, volume 3, Issue 3. Publisert 3.des 2018

Artikkel på side 23-28. Denne gir nok litt mer tyngde og påvirkning mot fagmiljøene. Mer av dette er vel det vi trenger fremover, eller?

Link: https://www.urotoday.com/images/journal_issues/EU-vol-3-issue-3-WEB.pdf
bravi
05.12.2018 kl 22:28 3490

Analysen kunne ikke hindre at kursen falt i dag også. Tror ikke det går så bra for Pho i US, ellers hadde vi hørt noe. Selskapet gjør ingenting for å støtte kursen, tyder på at de ikke har noe positivt å komme med. Det er ofte slik i biotek selskaper, jeg vet hva jeg snakker om her.

Tok en titt på Cancer.net klikket på bladder cancer diagnosis, der sto det ingen ting, null og nada, hverken om BLC eller Cysview. Samme med Bcan sine sider, står ingenting der heller. Det er lett å få for store forhåpninger når man leser på forumet her, virkeligheten er ikke slik. Skal ikke forundre meg om storparten av urologene i amerika aldri har hørt om BLC, da kan man ikke forvente et akselererende salg. Cancer.net lister opp mange metoder for diagnose på blære kreft, at de ikke nevner BLC i den sammenhengen er oppsiktsvekkende i forhold til alt vi vet som leser på forumet. Likeså den lave bruksfrekvensen på de skopene som er utplassert, ca. 1,2 ganger per uke, passer dårlig med det vi leser her. Skulle tro de legene som har brukt BLC noen ganger foretrekker den metoden men det kan de umulig gjøre med så lav bruksfrekvens. Man kan lese mange teorier og forklaringer på hvorfor kursen holder seg så lav etter at den trynet ved Q3, den viktigste grunnen tror jeg er at det går alt for sakte i US sammens med alt for store utgifter, selskapet leverer ikke som forventet.
focuss
05.12.2018 kl 21:54 3535

m73102
Jeg mistenker at en av kanskje flere grunner til den lave prisen på PHO er at det er få som i det hele tatt har lest sammendraget for fase 3 studiet. Men uansett hadde vi ikke blitt angrepet av MW så tror jeg aksjen ville ligget på 70-90 nivået nå. Synes ikke det er grunn til å lete etter andre årsaker enn MW. Q3 var helt OK det, og vel så det. Vi fikk jo vite om permanent refusjon for oupatient surveillance.
Slettet bruker
05.12.2018 kl 19:39 3688

Focuss - det du poengterer her, er nettopp årsaken(e) til at jeg også mener PHO har et stort potensiale, og her er det mange aktører som trekker i samme retning som PHO. Jeg skjønner derfor ikke hvorfor PHO på sikt ikke skal oppnå tilsvarende markedsandel i USA som i Europa (selv om det vil ta noe tid). Er det noe jeg ikke har fått med meg (som markedet ser)?

Når det gjelder analysen til Kay, anser jeg dette for å være noe mer enn kun en maskinell øvelse. Beskrivelsen/konklusjon er etter min oppfatning i samsvar med de faktiske forholdene - og resonnementene virker etter mitt syn fornuftige. Jeg synes ihvertfall at kvaliteten på denne analysen er bedre enn Edison. Uansett- "tallenes tale" er i alle fall klare, PHO er kraftig underpriset!
Redigert 05.12.2018 kl 19:46 Du må logge inn for å svare
focuss
05.12.2018 kl 18:22 3811

Thepower
Det kan jo hende at Kay vet at med BLC Cysview så får man fjernet 20% mer kreftceller og 40% mer av den farlige CIS. Så kan det hende at han i tillegg vet at med BLC Cysview så øker recurrence med 12 måneder, at pasientene ikke trenger innleggelse, at kostnadene blir refundert av Medicare og at produktet er inkludert i guidlines og med høyest anbefaling fra FDA. Så vet han vel at selskapet er gjeldfritt. Så vet han at det gjøres 1,7 millioner psystoscopier av blærekreft pasienter per år og han vet at ett kit betales med ca 1000 usd. Trenger ikke så mye tid på å lure på om potensialet i PHO er stort da. Det man da ikke klarer på ett kvarter er neppe bryet verdt å bruke tid på.
Redigert 05.12.2018 kl 18:23 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.12.2018 kl 18:03 3844

I'm not disagreeing with the analysis per se, but I don't doubt for a second that it is anything more than a generated report that is produced by putting numbers into a computer

I seriously doubt that Lee Kay knows what Cysview is irnhasndone any research into the bladder cancer market
Slettet bruker
05.12.2018 kl 17:21 3802

Denne analysen er ikke noe værre enn det makkverket Edison kom ut med, nå må dere slutte.
Bruk litt tid på simply og se hva kursmål de opererer med på andre selskaper dere har kjennskap til så vil dere se at de treffer ikke helt gæli.
Disse ordinære analyser er som regel alltid rigget av noen.
Redigert 20.01.2021 kl 22:16 Du må logge inn for å svare
focuss
05.12.2018 kl 17:18 3810

i tillegg så vet vi til og med hvor mange psystoscopier som utføre hvert år og vi vet til og med prisen på Cysview. Kun en eneste faktor som krever en vurdering og det er markedsandelen. Til og med der har vi erfaringstall fra andre vestlige land. Enklere analyse finnes ikke.
focuss
05.12.2018 kl 17:13 3824

thepower
Hva er det i analysen du er uenig i?
Slettet bruker
05.12.2018 kl 17:07 3827

Scoopfinder, have you read the analysis we are talking about?

Do you think it is a seriously researched piece of work? Honestly?
focuss
05.12.2018 kl 16:35 3877

Ett gjeldfritt selskap, med best behandling av blærekreft i USA. med 80000 nye blærekreft kreftpasienter per år, med pasienter som trenger livslang oppfølging, må jo være verdens enkleste selskap å analysere. Skal ikke rare programvaren til for å finne ut av det.

Det som er vanskeligere er å forutse hvordan markedet til en hver tid vil prise selskapet, med faktorer som shorting, børsuro, psykolog og historikk som parametere er det vanskeligere. Enn så lenge.
Computum
05.12.2018 kl 16:21 3908

Den viktigste grunnen til at guiding var utsatt var at i perioden før Q3 var det Dahl som var fungerende CEO. Han er økonom med tidligere erfaring fra en kabelprodusent. Han hadde ingen forutsetning til å gi noen holdbar guiding.
Den nye CEO har også solid økonomisk utdannelse. Men til forskjell fra Dahl har han 25 års erfaring fra helsesektoren i USA.
Ved neste presentasjon vil han kjenne Photocure godt nok til å kunne gi en ny og troverdig guiding.
Slettet bruker
05.12.2018 kl 16:19 3913

Tror heller ikke det er noe galt med analysen. Men jeg er litt overrasket over at samme analytiker kan lage mellom fire og seks analyser daglig, da må det være ting som ikke blir behandlet med tilstrekkelig grundighet.

Det fundamentale analysen påpeker ved Pho er jo sant og inntakt opplever jeg.
Scoopfinder
05.12.2018 kl 16:13 4047

Thepower:
"He has on avaergae about 4 or 5 analysis per day. There is no way that all of these are researched in any depth, they are computer generated.
As I said, it`s worth about as much as a piece of used toilet paper. "

Thepower beviser her at alle som genererer 4-5 analyser hver dag er idioter.
Selv genererer han bare bullshit om 1 aksje hver dag og er følgelig et geni.
Redigert 21.01.2021 kl 02:12 Du må logge inn for å svare
focuss
05.12.2018 kl 16:11 4058

Jeg ser ikke hva som er feil med analysen annet enn at den undervurderer og egentlig ikke påpeker potensialet og markedssituasjonen.
Slettet bruker
05.12.2018 kl 16:06 4073

Clearly, writing 4 to 5 analysis per day is an indicator not much in depth has been done, I see the number of analysis he produce every day. So the guy might be solid, but the analysis he makes not so much.

I was just happy to see a thoroughly favourable analysis after some dreadful weeks : )
bravi
05.12.2018 kl 16:05 4077

Kan ikke være mange som har tiltro til den analysen. Blir som å pisse i et åpent vindu. Kursen ned i dag også.
focuss
05.12.2018 kl 16:03 4097

Thepower
Jeg vet utmerket godt hva Simplywallstreet er. Her har de gått et skritt videre og konklusjonen er 100% logisk.
Slettet bruker
05.12.2018 kl 15:56 4107

Smånissen, no it`s not a scam. It`s a website that tries to get people to sign up for their "paid services"

Take a look at this analysis from Lee Kay. Sound familiar??

https://simplywall.st/stocks/us/capital-goods/nyse-pnr/pentair/news/why-investors-should-run-towards-pentair-plc-nysepnr/

If you type Lee Kay Simply Wall Street into Google you will come to his page on simply Wall Street. He has on avaergae about 4 or 5 analysis per day. There is no way that all of these are researched in any depth, they are computer generated.

As I said, it`s worth about as much as a piece of used toilet paper.

The bottom line anyway is who cares what an "expert analyst says. If I had followed the advise of the experts on the OSE I would have been bankrupt years ago. They all have an agenda, they all have no better idea than you or I. They simply move their targets according to what the current price is. one day they have PROSAFE "Going bust, not worth 5kr per share" the next month the same expert has turned 180 degrees and strongly recommends prosafe because of changing fundamental sin the oil market, target price 45kr. Seriously, dont care what the "experts" say
Slettet bruker
05.12.2018 kl 15:48 4130

So the whole thing is a scam? You know this to be true?
Slettet bruker
05.12.2018 kl 15:47 4135

Smånissen. Have you read the "analysis" it is just generic waffle. As I said I have hundreds of mails in my inbox FROM simply Walk Street that are basically identical to this one.

Lee Kay is just A name they put on there. Don't fall for this rubbish
Slettet bruker
05.12.2018 kl 15:38 4140

thepower

Lee Kay - analyst

Expertise: Equities, financial statement analysis, central bank policy

Investment style: Contrarian, dividend, long-term horizon, long only

Lee implemented his first trade at the age of 14, obtaining a couple of Harley-Davidson shares through his father's brokerage account. He is presently working at an investment bank. Lee also holds a bachelors degree in Advanced Statistics from the UK."
Slettet bruker
05.12.2018 kl 15:14 4176

Focuss. It is a standard generated report. They have not put more than 10 mins work into that analysis. I have hundreds of similar analysis sent to me over a year by Simply Wall Street where it says exactly the same thing.

Such reports are not negative, but they are about as useful as a chocolate fire guard
focuss
05.12.2018 kl 14:18 4286

Er det andre selskap på OSE vi kan si dette om?

" it is a company with impressive financial health as well as a excellent future outlook."

focuss
05.12.2018 kl 12:41 4419

Vi må visst til USA for å finne en analytiker som har fattet interesse for Photocure. Det burde gi Schneider gode arbeidsforhold.

PhotoCure ASA (OB:PHO) Has Attractive Fundamentals
Lee Kay December 4, 2018
As an investor, I look for investments which does not compromise one fundamental factor for another. By this I mean, I look at stocks holistically, from their financial health to their future outlook. In the case of PhotoCure ASA (OB:PHO), it is a company with impressive financial health as well as a excellent future outlook.
Slettet bruker
05.12.2018 kl 12:22 4470

Etter min oppfatning vil denne guidingen bli særdeles viktig - og jeg tror markedet "hungrer" etter ny informasjon fra selskapet når det gjelder hva en kan forvente av salget i USA, særlig etter tilgangen til surveillance. Dette viser seg gjennom den lave omsetningen - hvor det kan virke som at kjøperne er avventende.

Noe av grunnen, tror jeg, for at PHO har ventet med å komme med en ny guiding (og at en ved Q3 2018 ga uttrykk for at den nye guidingen senest ville komme ved fremleggelsen av årsrapporten) er at en nettopp skal ha det beste grunnlaget for å gi en så presis guiding som mulig (etter de siste godkjennelsene/refusjonsordning mv og utviklingen i TURBT markedet). Den vil selvfølgelig bestå av noe skjønn - men det skal være kvalitativ "gjetning" på bakgrunn av utviklingen så langt og fremtidspotensialet.

Det er vanskelig for oss, basert på informasjonen som foreligger pr i dag, å ha klare oppfatninger om innholdet i guidingen. Det vi derimot vet er at guidingen fra Q3 2017 virker kun gjelder TURBT, altså at surveillance/refusjonsordningen ikke er tatt hensyn til (som vil være et mye større marked). For øvrig har selskapet gitt uttrykk for at det vil skje en akselerende vekst - spørsmålet er hva det innebærer rent konkret.

Jeg mener at markedets prising av PHO i dag, ved en kurs på 35/36, tilsier at en rent faktisk forventer at den nye guidingen gir et dårlige fremtidsbilde enn hva dagens guiding gir uttryk for. Jeg synes det er merkelig - og har nok forventninger om en noe bedre guiding, nettopp pga tilgangen til surveillance og refusjonsordningen fra 2019 (kanskje en mellomting mellom det focuss gir uttrykk for og dagens guiding), hvilket bør være en kraftig trigger.
focuss
05.12.2018 kl 11:44 4573

Hvor fort går omlegging fra innleggelse til poliklinisk? Kan den omleggingen være det som trigger ketchup effekten? Her har jo PHO et digert marked alene.
Computum
05.12.2018 kl 11:22 4620

Tro og håp? Nei.
En guiding skal jo være en realistisk målsetting. Og såpass oversikt over mulighetene bør en ledelse ha at de kan orientere aksjonærene. Om utsiktene er dårlige så bør jo selskapet satse på noe annet.
kvekk14
05.12.2018 kl 11:11 4650

Blir vel mye preik rundt denne guidingen spør du meg. Nå har ikke jeg noen personlig erfaring på området, men jeg skjønner ikke hvordan ledelsen i Pho skal kunne fremskrive en vekst som ligger skyhøyt over dagens. Basert på hva? Tro og håp? En guiding skal selvfølgelig kunne inneholde et element av skjønn, men det er forskjell på en guiding og hva man fabler om på selgersamling.
Surveillance er et stort marked men det er også et nytt marked. Her hersker det stor usikkerhet rundt hvilken markedsandel pho kan oppnå og hvor fort det vil skje.
For min egen del er det veksttakten som jeg vurderer. Den er jo 30-40% i US men må jo helst opp endel mer, dersom det virkelig skal begynne å lukte fugl.
focuss
05.12.2018 kl 10:56 4699

Ett forhold som jeg tror er lite i bevisstheten til investorer er at den medisinsk/kommersielle infrastruktur som PHO har investert i i USA vil være av stor verdi for fusjonspartnere, oppkjøpere eller for selskap ala Combat Medical. Det er tydelig at PHO er bevisst på dette og søker å utnytte den tilleggs verdien som ligger i dette.
focuss
05.12.2018 kl 10:43 4743

Får vi en slik guiding så bør vi se 100 kroner sommeren 2019 og 300 høsten 2020 dersom ikke noe helt uventet som vi ikke ser i dag skulle dukke opp.

Det ligger ett par jokere på lur. Det ene er å se hvordan BLCC tas i bruk i first diagnosis, som ikke er inkludert, og også hvordan samarbeidet med Combat Medical utvikler seg. Potensialet i samarbeidet med Combat Medical har jeg sant å si ikke peiling på hva kan bringe. Videre så er det klart at PHO på mange måter er en oppkjøpskandidat, uten at jeg ser hvor det skulle komme fra. I tillegg så ser jeg ikke bort fra at vi kan komme inn i en fusjonsprosess, hvor PCIB ikke kan utelukkes
focuss
05.12.2018 kl 10:07 4851

For å oppsummere hva jeg synes Egberts bør forvente at Scneider leverer av oppdatert guiding for 2020:

-Markedsandel TURBT: 13,5%
-Markedsandel Surveillance : 8 %
- 2020 salg basert på 4* Q4-20 salg: ca 60 mill usd.

Klarer de levere dette så er veien åpen til 20% markedsandel i MSA i løpet av 2021-2022.
Ved 20% markedsandel bør det følge en god bonus til de ansatte.
ITinvest
04.12.2018 kl 22:24 4969

Det kom det en ny guiding, skjønner ikke hvorfor markdet har så lav forventning til selskapet
focuss
04.12.2018 kl 17:38 5189

Å doble guidingen når markedet firedobles bør ikke være mye å be om. En slik guiding vil gi kurs i området 280-300 med P/E=20. For å få den kursen så holder det selvfølgelig ikke å guide det. De må levere det og markedet må tro at veksten vil fortsette. Å forvente videre vekst fra en markedsandel på 8% burde ikke være krevende. Vet ikke hva slags vurderinger MW gjør, men tror neppe det går på inntjeningspotensialet til PHO fremover. Det går mer på at: Kursen har gått mye-de tjener ikke penger-her ligger mye tro og håp-svak aksjonærmasse-liten aksje- for oss med muskler er det ett lett bytte å presse ned kursen på.
focuss
04.12.2018 kl 15:31 5336

Når vi ser på helse gevinst og økonomisk gevinst som BLC Cysview gir så synes jeg regneksempelet over med 13,5 % andel i TURBT og 8 % i surveillance ikke virker som en urimelig målsetting fra styreformann å gi til Schneider som et realistisk strekk mål. Altså ett mål om USA salg i 2020 på 60 m USD. Handlekraften hos sykehusene er det som setter begrensninger. Vi burde informere Egberts og gjøre det klart at mindre enn dette er ikke hva vi forventer. På tide å vise at investeringer i USA og lederskifte kommer aksjonærene til gode.
focuss
04.12.2018 kl 15:19 5382

Rockpus
Det er jo som du sier at noen i det siste har regnet litt på hva som vil bli resultatet dersom de leverer i henhold til eksisterende guiding og kommet til at selv det vil gi bra kurspotensial. Dette tror jeg skyldes at man nå har et bedre bilde av kostnadene og grunnet det så ser det bra ut med opprinnelig guiding.
focuss
04.12.2018 kl 15:07 7292

Rockpus
Nå var det ikke slik at det var krystallklart at guidingen når den kom kun var basert på TURBT. For min del var jeg i den tiden veldig begeistret for fase 3 studiet som jo forholder seg til Surveillance og hvis ikke fase 3 studiet ville ha større gjennom slag en det som guidingen viste så hang ikke guidingen på greip. Selv i dag er det ikke krystall klart hva Hestdal egentlig la til grunn i guidingen. Surveillance var jo ikke godkjent på det tidspunktet. Skal ikke utelukke at han hadde lagt inn et lite risket bidrag fra Surveillance , da det ville vært merkelig om de ikke fikk FDA godkjennelse med de overbevisende resultatene.
Londonmannen
04.12.2018 kl 15:00 7309

Vel, Rockpus jeg er ikke en av dem som har påstått de, så her retter du spørsmålet til feil person.

Jeg er av den oppfatning av at selskapet vil komme med en ny guiding, og den kommer ifølge uttalelser fra ledelsen senest ved fremleggelse av årsresultatet for 2018. En ny guiding MÅ dekke både TURBT markedet og surveillancmarkedet og følgelig vil en ny oppdatert guiding bli betydelig bedre enn den som i dag ligger i bordet som gjeldende. Jeg tror nok at den er noe å se frem til, selv om vi ikke skal forvente hallelujastemning. Har lært meg at slik stemning er vi best til å lage selv vi som er på forumet.
rockpus
04.12.2018 kl 14:23 7371

"samt at en del markedsaktører ble forledet til å tro at ledelsen gjentok guidingen for 2020, da måtte det nesten resultere i korreksjon."

Og nå venter vi at dersom denne guidingen blir gjentatt ved Q4, så skal kursen korrigere opp igjen..

Skal ikke gnage mer på dette nå. Det er bare litt morsomt å se hvordan argumentasjonen endres. Det er jo ikke lenge siden denne omtalte guidingen ble sett på som et symbol på hvor elendig ledelse vi hadde som ikke forsto potensialet i sitt eget selskap.
focuss
04.12.2018 kl 13:59 7457

BLC Cysview har nå en markedsandel i MSA på ca 6% for TURBT. Klarer de den YoY veksten i 2 år fremover vil de ha ca 13,5 % av TURBT i 2020. Det tilsvarer 17,5 mUSD eller 149 mNok.

Hvor rask vil veksten i Surveillance gå? Vil den gå raskere enn for TURBT fordi de starter med å gå på sykehusene som er kjent med flexscope og Cysview fra registereringsstudiet og sykehus som er kjent med Cysview fra TURBT og i tillegg er besparelsene i Surveillance større og den relative forbedrede behandlingen er betydelig. Ja da velger jeg å tro at Cysview i surveillance vil kunne vokse fort. Hvis vi antar de greier en markedsandel på 8 % innen 2020 så vil inntektene bli 43,2 mUSD eller 367 mNOK.

Et slikt scenarie vil gi samlet inntekt i USA i 2020 på 60,7 MUSD eller 516 mNok. Det må vi si oss fornøyd med. Så kan jo de som har lyst se på hva kursen blir da ved P/E=20.
Londonmannen
04.12.2018 kl 13:52 7466

Vel, når enkeltes forventinger tydeligvis var basert på direkte misoppfattelser, så var det vel ikke direkte overraskende at kursen korrigerte en del tilbake. Det ble f.eks hevdet at focuss hadde fremsatt kursmål på kr 1900,-. Men det var ikke et kursmål, men et kurspotensiale focuss presenterte, et kurspotensiale basert på 20% markedsandel i USS. Dette for å anskueliggjøre mulighetsrommet som eksisterer for PHO basert på at selskapet har markedsandeler som ligger skyhøyt over dette i enkelte europeeisk land. Han kunne gjerne satt frem tall for et kurspotensiale basert på 50% markedsandel. Det er teoretisk beregning av hva markedet kan komme til å prise PHO til dersom selskapet skulle oppnå 20% markedsandel.

Vi var vel i tillegg flere som tok styreformann og Bellete sin foroverlent holdning på Q2 presentasjonen til inntekt for en akselrerende vekst i utplassering av antall scope. Men når dette ikke slo til, samt at en del markedsaktører ble forledet til å tro at ledelsen gjentok guidingen for 2020, da måtte det nesten resultere i korreksjon. Den er vi nå gjennom og man kan begynne å se fremover igjen. Så får vi heller ta det som kommer som hyggelige overraskelser i stedet for å spekulere i optimistiske anslag som skjelden blir innfridd.
rockpus
04.12.2018 kl 13:46 7486

m73102

Det er lett å se seg blind på tall og logikk når man investerer i aksjer. Dermed glemmer man gjerne den faktoren som ofte betyr mest: Psykologi

Rent logisk gir nok en opprettholdelse av dagens guiding et godt grunnlag for kursstigning fra dagens kursnivå. Mitt poeng er dog at dersom ny guiding ikke økes bl.a. som følge av surveillance bidrag, vil mange av de som Dtt kaller "smånisser" bli skuffet og dermed forhindre en kursøkning.
Tiden er ofte den verste fiende for denne type selskap.
Slettet bruker
04.12.2018 kl 13:36 7516

Jeg har kommet relativt sent inn i PHO - og var en av de som ikke hadde alt for store forventninger til Q3. Jeg mener fortsatt at Q3 var helt ok (men noe klønete presentert) - og at kursfallet var en sterk overreaksjon (hvorledes jeg har valgt å kjøpe en relativt stor post i PHO), samtidig som at jeg skjønner at det er lett å selge seg ut når en sitter på en stor urealisert gevinst og kursen begynner å falle. Dagens kurs gir i alle fall ingen grunn til å ha store forventninger til Q4 og ny guiding - og jeg mener at vil den nye guidingen gi uttrykk for samme omsetning i 2020 som dagens guiding, bør det være en stor trigger basert på dagens kurs. Dagens guiding forholder seg kun til TURBT - og det blir merkelig dersom den nye guidingen ikke tar innover seg surveillance (og refusjonsordningen fra 1. januar 2019) og at en bør se enda bedre utsikter. Det er uansett spennende å følge med - og det er ikke lenge til vi er i 2019...

Takk for gode innspill/spørsmål Rockpus - fortsett med det:)