......................Hysj

Araber
LIFE 02.10.2024 kl 09:50 26734

https://www.stortinget.no/no/Saker-og-publikasjoner/Sporsmal/Skriftlige-sporsmal-og-svar/Skriftlig-sporsmal/?qid=100065

Nå er det vel spørsmål om hvem fra Big Pharma som har den største ryggsekken med penger
Slettet bruker
11.11.2024 kl 19:20 2067

Nej… med swingtrading mener jeg ikke all trading. Med swingtrading mener jeg swingtrading. Trading med relativt kort tidshorisont (uger og måneder), men lidt længere horisont end day-trading.

Hvis du vidste det mindste om aktiemarkedet, så ville du kende forskellen på daytrading, swingtrading og investment. Men du har for længst afsløret din uvidenhed.

Mit råd til dig er at holde dig til indeks og obligationer. Overlad det andet til de voksne.
Åtti8
11.11.2024 kl 20:06 2045

Du sikter jo til meg, og jeg har vært lastet...tja, minst et år i denne omgang. Ergo summarum rref.din innsikt i min portefølje er jeg altså en swingtrader
Åtti8
11.11.2024 kl 20:07 2049

Du sikter jo til meg, og jeg har vært lastet...tja, minst et år i denne omgang. Ergo summarum rref.din innsikt i min portefølje er jeg altså en swingtrader

De voksne, det er deg osv?
Slettet bruker
11.11.2024 kl 20:30 2038

Du sidder fast i aktien, fordi dit swingtrade gik galt. Så meget har du heldigvis indrømmet. Nu sidder du ulykkeligt og brokker dig i et forsøg på selvterapi over, at du ikke fik lavet hurtige penge. Og det er så Holters og alle andres skyld, at du ikke har forstand på investering i udviklingsselskaber.

Så kære Åtti8 aka. Ærligtalt… hold dig til indeksfonde. Det burde selv du kunne finde ud af🤗
Åtti8
11.11.2024 kl 21:25 2008

Vi sitter jo alle fast, det er jo selve poenget

Om fluen på limpapiret setter pris på en pust i bakken... så sitter den fremdeles fast?
Slettet bruker
12.11.2024 kl 07:50 1944

Nej, pointen er, at os rigtige investorer, som forstår de langsigtede perspektiver, ikke “sidder fast”. Vi har truffet et bevidst valg om at investere i en god idé og så accepteret, at man aldrig rigtig kan træffe bunden, og at vores penge ikke nødvendigvis giver kortsigtet afkast, men på lang sigt vil give massive procenter. Sådan er det at være i aktiemarkedet, når man er voksen og fatter, hvad der foregår.

Det er kun talentløse og triste swingtradere som dig, der “sidder fast”.

Hvor er det “synd” for dig, at du ikke havde penge til at snitte dig ned i en emission, som enhver idiot, der kan lægge 2 og 2 sammen kunne se ville komme. Det viser bare, at du ikke evner at tænke langsigtet, fremad og strategisk.

Men bliv du bare ved med at brokke dig herinde, hvis din skrøbelige psyke får det bedre end det. De fleste har dig nok alligevel blokeret.
Redigert 12.11.2024 kl 07:56 Du må logge inn for å svare
Åtti8
12.11.2024 kl 08:17 1923

Da skjønner jeg!

Du, som erfaren investor har gått inn rundt de 24,-... Vel vitende om at vi skulle ned mot 16

Dette gjør du av ren altruisme
Slettet bruker
12.11.2024 kl 08:56 1887

😂😂🤡🤡

For en idiot, du er. Ingen kan træffe top og bund. Det er hele pointen med at være langsigtet investor. Noget, du med alt tydelighed ikke forstår dig et hak på.
Redigert 12.11.2024 kl 10:25 Du må logge inn for å svare
Åtti8
12.11.2024 kl 11:57 1812

Jeg er mest imponert av at du kaller en horisont på ett år + for swingtrading

Og hva mener du med at jeg ikke er langsiktig? Jeg har både corn beef og ullsokker lagret bak drikkevannet (ikke under, i tilfelle lekkasje)
Slettet bruker
12.11.2024 kl 12:28 1807

Din tidshorisont BLEV til 1 år plus, da dit swingtrade gik galt. Du gik ikke ind i Lifecare med en lang tidshorisont.

Og ja, swingtrades kan godt have en tidshorisont på 1-2 år. Langsigtet er 5-10 år (minimum), kære Ærligtalt.

Tilbage på aktie-skolebænken med dig. Du har nul pejling på investering.

Og se også hellere at få skiftet nick igen. Dine udtalelser som Åtti er ved at have nået samme niveau af ubegavethed som dine udtalelser som Ærligtalt. Time to move on and hope we don’t notice😅
Redigert 12.11.2024 kl 12:30 Du må logge inn for å svare
Betonghue
12.11.2024 kl 13:06 1802

I ledelsen trengs EN MANN .........RF !!!
Åtti8
12.11.2024 kl 13:20 1824

Aha... så jeg skulle ta en kjapp trade og ble fanget... jo, slik må det være

Du snakker om type
Slettet bruker
12.11.2024 kl 14:17 1819

Ja… du skulle ta en kjapp trade og blev fanget.

Godt, at du selv indrømmer det, første skridt mod at blive klogere👍

Hvornår skifter du nick igen?
Åtti8
12.11.2024 kl 21:36 1735

Nickers skifter jeg annenhver uke

Nick skifter jeg bare når jeg blir fanget long på 1 års swing trader 🤣🤣🤣🤣

Men litt mer alvor... Vi kan vel muligens forvente en oppdatering på hvordan det går i runde 2 med hundeforsøk snart? Oppdatering på strømregningen på et ubenyttet renrom? Mye spennende i vente nå de nærmeste 12 årene
YNWA250505
12.11.2024 kl 23:07 1704

Med respekt å melde Ærligtalt/Åtti8, du er en forbanna idiot som forsøpler dette forumet. Du har ødelagt alt på Lifetråder og skulle vært utestengt nok en gang. Ærligtalt var ditt forrige nick som admin heiv på hue og ræva ut. Nå r ditt nye nick Åtti8 igang med å forsøple Lifetråder igjen. Satser på at admin også leser dette inlegget og fjerner deg nok en gang. Gi nå for helvete faen i disse patetiske innleggene dine. Nok er nok
Åtti8
13.11.2024 kl 08:04 1631

Ikke har jeg bannet

Ikke har jeg løyet, som visse andre om at produktet er ferdig testet i mennesker

Så har jeg påpekt at en hel masse mennesker har tapt en hel masse penger, og at jeg er en av dem

Du tenker at enhver som bestrider løgn samtidig som de ønsker en god nok oppgang til å komme seg helskinnet ut skal...kastes ut? Selvfølgelig ønskes jeg ut, da jeg er helt åpen på at jeg vil ut av papiret

Slik jeg ser det så skjer her 'en av to: Enten blir selskapet kjøpt opp med god fortjeneste til aksjonærene, eller så kjøres dette i grøfta da verdens beste forskere og utviklere (som de jo er) beviselig ikke mestrer børs, marked eller ivaretakelse av aksjonærverdier

Følger dere ikke med på selskapsverdien? Dere har fått med dere at Oslo børs ikke er kickstarter?
Redigert 13.11.2024 kl 08:33 Du må logge inn for å svare
Åtti8
13.11.2024 kl 09:24 1563

Blir sikkert møtt med banning og personangrep, men virker det som om markedet ble beroliget av siste oppdatering?
YNWA250505
13.11.2024 kl 10:33 1546

Nok et intetsigende innlegg somkun er støy og spam. Hold deg unna nå
Slettet bruker
13.11.2024 kl 10:33 1555

Du forstår simpelthen ikke helt simple principper om volatilitet og risikopræmie, Ærligtalt/Åtti.

Udviklingsselskaber som Lifecare er MEGET volatile og notorisk risikobetonede. Kursen er ofte fuldstændig afkoblet fra de fundamentale værdier på længere sigt, fordi markedet har meget svært ved at prissætte dette. Det har INTET at gøre med dårlig ledelse. Kursen falder og stiger ganske meget, og dette er forventet.

Så er der emissionerne. Vi er alle sammen trætte af at høre på dit amatør-brok omkring emissionerne. Finansiering er NØDVENDIGT i ukviklingsfasen, og emissioner får altså kursen til at falde. Hvis du ikke fatter det, så er du endnu dummere end du lyder. Og nej, der var ikke noget “griset” ved den emission. Det er noget, du åbenbart har behov for at sige, for at komme ud med dine frustrationer, men du har ingen beviser og ingen gode argumenter. Det var en glimrende, fuldtegnet emission, der kom på det helt rigtige tidspunkt for at sikre den fremadrettede finansiering. Det er igen kun dig, der ikke fatter det.

Du er så dum og naiv at investere i et small cap-udviklingsselskab og så blive sur over, at selskabet har brug for penge. Du er en lallende amatør, der ikke burde have lov til at investere i aktier.

Der er ingen herinde, der har truffet bunden. Det kan man ikke. Men dem af os, der ikke har jord i hovedet (ligesom dig) forstår, at vi alle sammen har et rigtig godt case for at være i grøn igen inden for 1-3 år, og at det er en risiko, der er værd at tage. Du vrøvler om det som om, at der er garantier i det her game - det er der ikke. Lifecare er ikke garanteret at blive en succes, det ved alle. Men det er kun dig, der er dum nok til at brokke dig over volatiliteten i aktiekursen og skylde skylden på en ledelse, der egentlig gør det ganske godt.

Men ja, lad blot din vrede gå ud over Holter og co. Vi ser dig alle sammen for det sølle menneske, du er. Man kan blot håbe, at admin snart giver dig sparket, så vi kan få en saglig diskussion tilbage herinde.

Personangreb? Ja, det er det. Men når, det er personen, der er problemet, kære Henning, så er det personen, vi går efter.
Redigert 13.11.2024 kl 10:38 Du må logge inn for å svare
Åtti8
13.11.2024 kl 12:44 2811

Jeg skjønner jo selvfølgelig poenget med emisjoner, men i likhet med markedets dom; så er det altså ikke enighet om at disse er verdiskapende

Har jeg sagt det er garantert dette går godt? Nei, det er det godeste YNWA som har gjort, dersom man leser seg opp på trådene. Jeg tror jo som sagt at dette IKKE ender godt, medmindre vi da blir kjøpt opp

At du ikke er kritisk til måten emisjonen ble gjennomført på, sier egentlig sitt. Det er amatøraften over hele linja, med andre ord

Igjen: Flott produkt, flotte folk. Men business kan de ikke, derfor vil jeg ut
Slettet bruker
13.11.2024 kl 12:52 2817

Jamen hvis du vil ud, så skrid. Sælg i dag, ikke i morgen.

Der kommer ikke noget “pump”, du kan sælge på. Hvis kursen stiger herfra, så er det fordi, der opstår forøget tillid til både produktet, ledelsen og indtjeningsmulighederne. Og så vil du jo pludselig ikke ud, fordi din kritik da viser sig at være fejlagtig.

Sælg i dag, så vi kan blive dig kvit. Hvis man skulle tro din analyse, så bliver kursen ikke højere herfra. Så hvorfor ikke sælge i dag?
Redigert 13.11.2024 kl 12:53 Du må logge inn for å svare
Åtti8
13.11.2024 kl 13:03 2808

Jeg håper på oppkjøp, eller sensasjonspregede meldinger i forbindelse med kommende utøvelse av opsjoner

Selvfølgelig kommer det en pump, kjenner du ikke historikken ?

Jeg har jo hele tiden sagt at jeg søker exit på neste pump, har du ikke engang registrert det før du begynte med personangrep og oppfordringer til admin om å kaste meg ut?

Og dersom kurs øker om markedet har økt tro på inntjening som du vitterlig skriver over... Hvorfor er det feil når jeg setter likhetstegn mellom fallende kurs og manglende tillit i markedet?

Du er kun en bølle som biter sin egen hale
Redigert 13.11.2024 kl 13:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.11.2024 kl 13:16 2810

Jeg har aldrig sagt, at kursfald ikke skyldes lav tillid. Dele af markedet har ikke tillid til ledelsen, fordi dele af markedet består af idioter som dig. Ergo: Kursen falder på lav volumen på grund af hysteriske, kortsigtede og ubegavede småsparer - som dig. De langsigtede sidder stille i båden.

Kursen øger, når de kortsigtede og idiotiske dele af markedet ikke længere kan påvirke kursen på sivende, lav volumen. Det sker, når (a) alle jer fjolser har solgt jer ud, eller (b) når CE kommer.
Redigert 13.11.2024 kl 13:18 Du må logge inn for å svare
Åtti8
13.11.2024 kl 13:21 2810

Idioter som meg selger jo ikke, hvordan kan da verdien falle?

Du virker jo helt frakoblet hva jeg skriver. Du påstår da at nedgang må skyldes short eller lignende?

Muligheten er vel ikke større for at nedgangen skyldes at selskapet selv ga et fåtall aksjonærer mulighet til å selge ut eksisterende beholdning, for deretter å erverve nye aksjer til en brøkdel av prisen?

Du virker ikke å ha dybde eller innsikt i nylige hendelser, men for all del, skyld gjerne på meg
Redigert 13.11.2024 kl 13:30 Du må logge inn for å svare
Piltingsrud
18.11.2024 kl 09:29 2594

Har du mulighet til å legge ut en oppdatert aksjonæroversikt Gullhaugen?
Redigert 18.11.2024 kl 09:30 Du må logge inn for å svare
Åtti8
18.11.2024 kl 10:23 2559

Da gikk det som det måtte gå, og 14 tallet ble et faktum

Vil tro dette da blir forløperen til ny bunn, rundt 13,- der den vil vake videre, avhengig av om Life sjekker egen selskapsverdi eller ei

Edit; 13- tallet var det visst

Flotte folk! Mon tro hvor stor julebonusen blir?
Redigert 18.11.2024 kl 10:25 Du må logge inn for å svare
sveipen
18.11.2024 kl 20:01 2507

Ned 10 kroner på kort tid.
Det er bare ett ord for den utviklingen.
Skuffende.
Det må snart skje noe positivt her om vi skal stoppe kurs kolapsen og få igjen troen på selskapet.
Redigert 18.11.2024 kl 20:41 Du må logge inn for å svare
sveipen
18.11.2024 kl 20:42 2564

Ned 10 kroner på kort tid.
Det er bare ett ord for den utviklingen.
Skuffende.
Det må snart skje noe positivt her om vi skal stoppe kurskolappsen og få igjen troen på selskapet.
Åtti8
18.11.2024 kl 20:51 2564

Det er åpenbart hva som må skje, men Life med tilhørende ledelse gir blanke f... i aksjonærverdier. Å påpeke dette har hittil gjort meg til en paria som ønskes død og får beskjed om å holde kjeft

Utviklingen både i tiden før emisjon og etter, har vært en etter min mening villet rasering av kurs; direkte aksjonærfiendtlig og forkastelig i sin helhet

Verdens beste forskere, produkt som er helt i toppen, men dessverre null tillit i markedet og en holdning til investorer (utenom de utvalgte garantistene) som ikke ligner grisen

De burde virkelig skamme seg, spesielt i lys av nylig notering på hovedlisten

Bånn I bøtta, med andre ord

Redigert 18.11.2024 kl 20:57 Du må logge inn for å svare
Kaaresve
19.11.2024 kl 09:54 2420

Under 10 før nyttår
Betonghue
19.11.2024 kl 13:29 2379

Ang. dette regnestykket om det amerikanske vet.markedet; Skal man selge noe som helst i US of A, må det reklameres på de store, riksdekkende TV-kanalene. De må vise en happy, logrende Pluto og en mjauende fornøyd Sylvester. Dette koster "et halvt statsbudsjett", for å ta litt i. LC er totalt blottet for ekspertise/kapital til engang å kunne drømme om noe slikt. Synd, men fakta.
Åtti8
19.11.2024 kl 14:40 2371

På ingen måte

Dersom du ser treffraten jeg har lagt inn, så er den så lav at dette nok hensyntar at kun 10 til 20 prosent av de som faktisk oppsøker veterinær og får diagnosen, vil gå for produktet. Til dette trengs det ikke reklame, kun god nok provisjon til tilbyder

Merk selvfølgelig at dette da er ren gjetning, slik selskapet selv har lagt opp til at alle aksjonærer må ty til

Redigert 19.11.2024 kl 15:07 Du må logge inn for å svare
VIC20
20.11.2024 kl 09:49 2273

Ingen problem å se på handelsmønsteret at noen pusher ned LIFE for tiden. Flott å posisjonere seg nå før rekylen opp kommer. Nyttårsrakett? Eller desemberrakett?
Skytta
20.11.2024 kl 10:21 2347

Likviditeten (omsetningen) i aksjen er veldig lav, og om du leser investorlistene på E24 så kan du selv vurdere brutto omsetning vs trading intradag og netto omsetning. Det virker også som mindre investorer kaster kortene og tar tap, og i kombo med lav interesse så vil aksjen bli ganske så tung i shortsen selv på lavt volum.

Siden du nevner rekyl og potensiell nyttårsrakett: Er det noen spesielle triggere du forventer før jul/nyttår?

Er for øvrig enig i at perioden fremover kan være riktig tidspunkt å posisjonere seg i LIFE, og/eller senke egen snittkurs for de som har muligheten til dette.