Questerre har innlevert kravet om erstatning

njn-
QEC 03.10.2024 kl 22:18 15367

Fra Xtrainvestor :
Questerre updates Kakwa development and files expert report for legal action in Québec
Calgary, Alberta – Questerre Energy Corporation (“Questerre” or the “Company”) (TSX,OSE: QEC) reported today on the upcoming drilling program at Kakwa North.

The Company plans to participate in three (1.5 net) wells proposed by the operator at an estimated cost of $21 million net to Questerre. Subject to equipment availability, the wells are scheduled to spud early in the fourth quarter. Completion operations are planned for the first quarter of next year. Questerre holds a 50% interest in these wells.


Vis børsmeldingen
Questerre also reported that the three (0.75 net) new wells on its Kakwa Central acreage were tied in earlier last month. Gross production from these wells over the last month is approximately 2,755 boe/d consisting of 6.8 MMcf/d of natural gas and 1,625 bbl/d of condensate and natural gas liquids. The Company holds a 25% interest in these wells. While the initial rates are encouraging, they are not indicative of the long-term performance or ultimate recovery.

Michael Binnion, President and Chief Executive Officer of Questerre, commented, “As we continue to develop the Kakwa area, we are looking forward to the new wells at Kakwa North. With success, we could see our production grow in the second half of next year. Additionally, one of these wells will test a deeper interval in the Montney formation for future development opportunities. As oil prices remain volatile, we are focused on ensuring our drilling program is well funded by our existing cash and cash flow.”

Questerre also reported that it has filed with the Québec Superior Court (Civil Division) (the “Court”) an independent expert report (the “Report”) that quantifies the economic losses that may be incurred by the Company should its licenses to explore for oil and gas be successfully revoked by the Government of Québec (“GoQ”).

The independent expert was retained by the Company’s litigation counsel on behalf of the Company to prepare the Report. The Report was prepared in connection with the legal action to assist the Court. It is solely for use by Questerre in the legal action. The Report was prepared in accordance with the Canadian Institute of Chartered Business Valuators (“CICBV”) requirements for both a Comprehensive Valuation Report and an Expert Report as defined in the CICBV Practice Standards. Based on the scope, and subject to the restrictions, qualifications, and major assumptions, under various scenarios, all of which are set forth in the Report, potential economic losses range from approximately $700 million to $4,800 million. The Report must be considered as a whole to avoid creating a misleading view. The Report has been filed on SEDAR+ and the NewsPoint service of Oslo Børs. The Report, nor any part thereof, does not form part of nor is deemed to be incorporated by reference in this news release.

Questerre notes that there is no guarantee that it will be successful in respect of its legal action against the Attorney General of Québec, the Minister of Economy, Innovation and Energy and the GoQ which is currently before the Court or that, even if successful, there is no guarantee as to the amount of damages that Questerre may recover, if any. There are no guarantees that the amounts set out in any of the scenarios of the Report will be accepted by the Court, and such amounts may be materially different than the amounts ultimately awarded to and actually recovered by Questerre, if any. Please see “Advisory Regarding Forward-Looking Statements” below.

Questerre is an energy technology and innovation company. It is leveraging its expertise gained through early exposure to low permeability reservoirs to acquire significant high-quality resources. We believe we can successfully transition our energy portfolio. With new clean technologies and innovation to responsibly produce and use energy, we can sustain both human progress and our natural environment.

Questerre is a believer that the future success of the oil and gas industry depends on a balance of economics, environment, and society. We are committed to being transparent and are respectful that the public must be part of making the important choices for our energy future.
Yzf R1
05.10.2024 kl 21:17 3971

Kommenterer aldri vaset ditt så blir med denne,vis du tar rapporten så kan en jo rekne på va innkommende blir når de nye brønner kommer i drift så fårstår ikke vordan du kan få fallhøyden så stor så legg vekk quebec å få se reknestykket dit kun på montney feltet,rekner med det blir stilt fra deg, eller ønsker jeg resten en videre fortreffelig helg
EnLogisk
I går kl 00:34 3638

Jeg gikk inn med kr 100.000,- på droppen kr 2,45, og sitter til jeg dobler/redobler investeringen. Er det ok for dere? :.-) Jeg er stålbull på kvekk nå.
Redigert i går kl 00:35 Du må logge inn for å svare
EnLogisk
I går kl 00:46 3626

Ingen vet hva bunnen er. Men jeg kjøpte mye, da dette kan bli moro, Bare å gi gass her. Alf har full kontroll til å skape en gigant.
OPC1000
I går kl 10:36 3209

Det diskuteres på en tråd med overskrift;

«Questerre har innlevert kravet om erstatning«

Noe spesielt siden det ikke er levert inn noe krav.
Men det er vel kanskje uvesentlig.
SPXL
I går kl 10:37 3203

Hvorfor er ikke kursen høyere da hvis de nye brønnene som kommer i drift er bankers, aksjemarkedet priser jo ofte aksjer etter forventninger. Er det tilliten Qec har i markedet?
smoke
I går kl 10:51 3153

Nei det er forde de er trege i pappen. Alle vil ha 1000% men de skal være fullstendig sikre, og ikke måtte vente:D Med andre ord, det skjer derfor ikke alle:D. glemte at aksjen også må bevege seg konstant oppover.
Forsiktig
I går kl 13:25 2826

Qec har økt med over 50 øre de siste to ukene. Først kom rykket fra mellom 1.8 og 1.9 opp til ca. 1.20 siste uken i september. Så kom det siste rykket på torsdag videre opp til 2.40.
OPC1000
I går kl 19:30 2413

njn- skrev Slttet
Du vurderer ikke å endre tittelen på tråden som du har startet ?
EnLogisk
I går kl 21:37 2142

Jeg tror og håper at kvekk`n får en ketchuppeffekt denne uka, for på torsdag 10.oktober eller var det 9.oktober...kan det komme BIG NEWS::::::::::
Hør på denne:
https://soundcloud.com/user-368296438/laksevakuum-miggbud-og-prematursalg
Lytt kl 15:08 Questerre publiserer kjempekravet (også senere i episoden etter 1:04:32 og 1:07:46)
Dåsemannen
I går kl 23:51 1783

I podcasten påpeker de vel også at det kan gå veldig lang tid før en rettslig prosess er ferdigstilt. Altså fortsetter sannsynligvis tålmodighetsprøven. Men samtidig konkluderes det med at QEC sannsynligvis har en ekstremt god sak mot myndighetene.
Så... Hvis det f.eks tar 3 år å vente på at 2,5 kroner blir til 70, så tenker jeg det er verd å vente på.
Mitt tips er at vi ser en gradvis oppjustering av aksjekursen i tiden fremover, og at stadig høyere bunner settes.
De 3 nye brønnene bør også bidra til økt cashflow og høyere selskapsverdi.
Oppsummert: Her ser jeg ingen grunn til å selge en eneste aksje. Sitt rolig i båten og vent tålmodig.
1013
I dag kl 07:58 1418

Enig hvis vi skal igennem alle retsinstanser inden regeringen erkender de har begået lovbrud kan det tage flere år, jeg tror regeringen venter på dommen af retsmødet den 10 okt. hvor jeg forventer de taber som sidst, sker det så kommer de med tilladelse til carbon og lander et forlig på erstatningen. så enig hold på aktierne så ser vi hurtig 5 norske.
SPXL
I dag kl 08:12 1329

Har allerede tatt år og kommer til å fortsatt ta år, regjeringen kommer nok til å trenere dette så lenge de kan.
Tarzan09
I dag kl 08:24 1253

Enig, mit tip er stadig, at QEC skal prises mellem 4 og 6 kr indenfor en overskuelig fremtid og jeg vil ikke blive overrasket, hvis vi skal teste 3 kr allerede inden på torsdag.
googleearth11
I dag kl 08:41 1147

Beklager, men det har jeg ingen tro på. Hvorfor i all verden skal Quebec inngå et forlik, når det er lite trolig at de må ut med et "best scenario-beløp" om 10 år? Kanskje bare småpenger. Nei, jeg legger aksjene mine rolig i skuffen og belager meg på et nytt femårs-perspektiv. Tar dem fram om et par år, når produksjonen i Alberta har nådd et anstendig nivå, og overskuddet kan noteres mye høyere enn i dag. Takk for meg.
Storms
I dag kl 08:42 1136

Også int dette: “ With success, we could see our production grow in the second half of next year. Additionally, one of these wells will test a deeper interval in the Montney formation for future development opportunities”
Redigert i dag kl 08:43 Du må logge inn for å svare
tuja
I dag kl 08:56 994

Blir anken avvist på torsdag, tror jeg de får tillatelse CC i løpet av høsten.
1013
I dag kl 09:34 756

Nu er jeg fuldstændig ligeglad med hvad du tror og mener. Du har åbenbart en dårlig dag idag. Den anden dag købte du og var Bull.
sigj2
I dag kl 09:37 716

Greit! Ser ut som om de fleste er fornøyde med kursen intil videre,så da får det bli sånn da 🤓
Olj1
I dag kl 09:44 657

Var noen som i en podcast i helgen sa at det kan ta tid, så da er nok det fasiten😅
Fjellbris
I dag kl 09:44 651

La oss håpe du får rett Tuja👍
Jeg tror også anken blir avvist på torsdag, og blir det ikke da pilot tror jeg myndighetene i Québec kommer på banen for å prøve å lande et forlik. Jeg har ikke noe tro på at erstatning blir utsatt i mange år. Det enorme kravet til Utica Resourses og beregningene QEC nå har utført mtp. erstatningskrav gjennspeiler at det allerede har gått svært mange år med tapte inntekter og påløpte kostnader. Skulle det gå ytterligere 3-5 år vil jo krav bare øke. Husk forbudet kom i 2018, så helt meningsløst å trenere en beslutning eller forlik nye 3-5 år for myndighetene i Québec. Men, med varslet økt produksjon nå fremover er det bare å være tolmodig og vente på avklaring pilot/erstatning, selv om det tar tid forsvarer QEC høyere kurs enn det vi ser i dag. Québec er bonusen.
Redigert i dag kl 09:47 Du må logge inn for å svare
tuja
I dag kl 09:50 606

Absolutt ett godt poeng, Fjellbris. Erstatningskrava øker år til år. Så det er en farlig strategi fra myndighetene. Tenker det beste for alle parter er utvinning innenfor strenge miljøkrav.
Storms
I dag kl 10:01 514

Point her. Nu har QEC fået en rapport fra Deloitte som opfylder alle de krav som er til sådanne rapporter.
Det er er veldig stærk kort QEC har her og nok ikke tilfældig denne blev frigivet sidste uge, veldig int tid fremover.

“Rapport fra Deloitte, konkluderer, at scenario 3 er det rigtige udgangspunkt for kompensation. "Det er vores professionelle opfattelse, at det økonomiske tab bestemt under Scenario 3 afspejlet ovenfor er det mest relevante, fordi de påståede uretmæssige handlinger fra GoQ forhindrede Questerre i at realisere yderligere værdi fra sin Québec-udforskning licenser og ejendomsrettigheder til at udnytte og udvikle de opdagede naturgasressourcer til produktion og salg til markedet"