NEL- Rotolyzer

Lucky
NEL 05.01.2018 kl 01:16 10102

Da skriver vi 2018 og verdenspatentet Rotolyzer til gründer og oppfinner Åge Skomsvold vil få sin introduksjon og gjennombrudd. Jeg tror at den vil komme ganske snart. Størrelsen gjør at den blir revolusjonerende samtidig som strømforbruket reduseres. Når denne offentligjøres og masseproduseres vil en komplett stasjon inkl.produksjon bli så liten at i fremtiden kan privatpersoner skaffe sin egen. NEL aksjen vil gå til himmels. At aksjen er så billig som den er no, er utrolig. At ikke flere hiver seg på forstår jeg ikke. Det er jo som å plukke penger på gata. DETTE blir stort.. Kontrakter i tillegg vil gjøre reisen enda mer fantastisk.

Løkke til ?
Redigert 19.01.2021 kl 06:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.01.2018 kl 09:00 9617

Tror det kan bli komplicerat med en egen rotolyzer hemma. Måste väl inspekteras emellanåt.

Produkten kan ha en framtid, i speciella applikationer där liten storlek är viktig.

Men det är opp till nel att få fart på roton. Grundarna till roto sa tidigt att de ville se att nel satte fart.

Så har ikke skett, så noen misstänker att nel har köpt roto för att få vekk en konkurrerande teknik. Eller att intern prestige och konkurrens gör att msn hellre promotar genuina nel-produkter.

Roto har inte haft någon nytta av att tillhöra nel till dags dato, men vi får se hvordann det blir framöver.
Tradinator
05.01.2018 kl 09:41 9497

Om NEL faller litt til nå er det et meget bra kjøp. Her er det meldingsgaranti innen kort tid, og det kan være av den store sorten. Skjer det noe her vil den gå raskt.
The Observer
05.01.2018 kl 11:18 9264

Litt mindre strøm, litt mindre volumstørrelse. Tvilen ligger på produksjonskapasitet og vedlikehold. Prisen på hydrogen er allerede gått betydelig ned siden patentet ble kjøpt.
Slettet bruker
05.01.2018 kl 11:57 9129

vad ska man ha rotolyzern til som privatperson?
Lucky
05.01.2018 kl 13:32 8973

LARRSON: Hydrogen kan brukes til andre ting også en bare å drive en bil fra A til B.
Lucky
05.01.2018 kl 14:42 8855

Det er riktig at prisen på hydrogen har gått ned og med Rotolyzer vil produksjonsuniten bli betydlig mindre. Ca.100 ganger mindre, med samme produksjon og at strømforbruket går ned er fantastisk. Hydrogen er en energibærer på lik linje med f.eks. bensin og diesel. Produksjonskostnaden ligger på omtrent det samme som for bensin og diesel med dagens priser. Så for miljøet sin del blir dette vinn vinn når vi ser lenger frem i tid.
Hydrogen er fremtiden.
Slettet bruker
09.01.2018 kl 14:54 8277

Langtidstesting pågår fortsatt og markedet vil bli oppdatert ifm neste kvartalsfremleggelse.
Slettet bruker
09.01.2018 kl 14:55 8266

Langtidstesting pågår fortsatt og markedet vil bli oppdatert ifm neste kvartalsfremleggelse.
Slettet bruker
09.01.2018 kl 15:09 8211

Ska bli intressant att höra vad de säger om roton.

Men allt annat än försäljningsstart är egentligen ointressant. De kommer aldrig erkänna om tekniken inte fungerar. Jag vill se försäljning i stora mängder.
Forforny
09.01.2018 kl 15:46 8074

Kan noen si hvor lenge dette har stått på hjemmesiden?
"In development
The upcoming Nel Rotolyzer will make the world go round.
You just wait and see!"
Uansett - ingen tvil om at det er store forventninger til løsningen. Omfattendende testing er selvfølgelig nødvendig. Typisk "nye" NEL.
Redigert 09.01.2018 kl 15:47 Du må logge inn for å svare
Lucky
09.01.2018 kl 23:11 7615

Rotolyzer:
Jeg gjenngir et innlegg ifra Egri 31.10.2017.
Dette var et veldig godt innlegg som fortjener å bli postet på nytt.
Synd jeg ikke har sett noe til Egri den senere tid.

Innlegg av: Egri (31.10.17 20:56 ), lest 1219 ganger

Ticker: NEL

Endret: 31.10.17 21:25

RE^1: NEL Rotolyzer var ved Q2 ett år forsinket - Hva nå?

"Innlegg av: OZZY (31.10.17 17:59 ), lest 482 ganger
Ticker: NEL
RE^1: NEL Rotolyzer var ved Q2 ett år forsinket - Hva nå?
tror de har skrinlagt Rotolyseren. det er hvertfall HELT STILLE om den."

SVAR: Alle som har sett Q3 presentasjonen kl 0800 i dag, VET at det du sier der er REN løgn. Du kan heller ikke gjemme deg bak antagelser eller uvitenhet, samme dag som Rotolyzer omtales på Q3 presentasjonen.

Den er som andre har sagt, ferdig med Fase 1 i produktutviklingen (da de kjøpte Rotolyzer, kjøpte de ikke et ferdig produkt som var klar til bruk, de kjøpte patantet i all hovedsak).

Rotolyzer går inn i neste trinn i selskapets veiviser for fremtidens produktutvikling, der det kan bli prispress med øket konkurranse. Da vil denne teknologien med Rotolyzer være mer ferdig utviklet, og nye konkurransedyktige løsninger tilbys i produktporteføljen. Når priskonkurransen setter inn, og man skal ned på en tredjdel av pris pr. kg hydrogen, blir man bare mer attraktiv fordi man tilbyr produkter som øker lønnsomheten til NELs kunder. De skal også gradvis implementere elektrolyse i diverse andre, gassbaserte teknologier for å fremestille hydrogen, som bl.a. fulgte med ved kjøpet at Proton. Dette kommer for fullt når vi nærmer oss eller passerer 2020, på full fart inn i fremtiden, fortsatt med det teknologiske forspranget i behold.

Det er bare helt naturlig (og veldig seriøst av NEL) å ikke avsløre detaljer rundt hvordan de skal implementere Rotolyzer, av hensyn til konkurrenter som ser misunnelig på den styrken NEL har -og får beholde- rent teknologisk og dermed på pris.

Men Ozzy har vel nå for alltid avslørt (noe mange her inne visste fra før) at han er en eneste stor negativ BLØFF når det gjelder NEL og hydrogenteknologien?!

Også andre sjarlataner uten korrekt faktakunnskap har servert bløff og ren løgn tidligere i deg, og har avslørt seg selv grundig. 

Til og med Hegnar og Haugen i dagens TV- sending her på HO klarte å demonstrere hvor lettvint og kunnskapsløst de omtaler en kommende norsk industrigigant, som bare er i startgropen. De hadde jo Løkke i studio for noen måneder siden, og stilte så mye dumme spørsml at jeg tviler på at han kommer tilbake etter den opplevelsen. Ingen ønsker om å opplyse seerne, bare fritt fram uten forberedelse. "Dette vet vi ingen ting om" er ingen ærefull rolle som intervjuer. Løkke måtte virkelig beherske seg (så det ut til) når Hegnar og Haugen avslørte hvor kunnskapsløst og lett de tar på hydrogenteknologien.

Hvis man skal forstå hydrogen som energibærer, må man forstå en mengde parametre samtidig: Produksjon, el-distribusjon/kapasitet og balansering av strømnettet, og alt om lagring av energi på gassform. I tillegg er det antagelig sterke "krefter" (les: Statoil) som liker dårlig at NEL er så mye flinkere enn dem, og har klart å bygge opp en verdensomspennede posisjon lenge før de selv er på plass. Det eneste Statoil har i Norge, er kanskje de politiske støttespillerne. 

Det de lavpannede som "disser" hydogen har felles, er en begrenset innsikt og helhets forståelse, og uten at den nødvendige ydmykhet for avgjørende fysikk og teknologiske forutsetninger, kombinert med markedsforståelse, følger med. Disse bare flåser i vei og sier mer eller mindre hva som faller dem inn til enhver tid. Eller de flørter med politikere i stedet. 

Da blir det automatisk EKSTREMT dumt å høre på for oss som liker å basere det på god kunnskap, når OGSÅ VI ønsker å "se inn i frmetiden". Det blir rett og slett så mye støy at det er nesten ikke til å holde ut.

Det er slik at tomme tønner skramler mest. Selv er de døve for støyen de lager.

Nå gir vi gass
09.01.2018 kl 23:29 7564

Hydrogen som energiformidler kommer, det er lite å stresse med tvil rundt dette. Hvis Roto reduserer kun volumet er det bra nok.
Øker det virkningsgraden i tillegg, er det en revolusjon.

"En brenselcelles virkningsgrad faller jo høyere belastningen er. Ved full belastning er den 50 prosent, eller mindre. Med et batteri kan man jevne ut effekttoppene og øke virkningsgraden til over 60 prosent. Toyota viste allerede i forrige generasjon (2008) en maksimal virkningsgrad på 64 prosent."

https://www.tu.no/artikler/trosser-virkningsgraden-derfor-produserer-japanerne-hydrogenbiler/275501

Lucky
10.01.2018 kl 01:02 7419

hydrogen vil være framtidens bilteknologi

En internasjonal undersøkelse blant sjefer i motorindustrien viser at mer enn halvparten tror at batteridrevne biler vil mislykkes.

Publisert 09.01.18 08:56 
Lars Wærstad
Journalist

KPMG, et av verdens største rådgivningsselskaper, publiserer årlig resultatet fra en undersøkelse blant 1000 sjefer i motorindustrien over hele verden.

Her i Norge har elbilen en særposisjon, mens årets undersøkelse viser at over halvparten av lederne internasjonalt tror at batteridrevne elbiler vil mislykkes kommersielt.

54 prosent tror batteribiler vil feile på grunn av utfordringer med ladeinfrastruktur. 60 prosent tror lange ladetider vil være hovedsynderen.

Over tre fjerdedeler av sjefene i bilindustrien tror heller at hydrogenbiler vil være framtidens fremkomstmiddel, og det virkelige gjennombruddet for elbiler.

http://m.side3.no/motor/motorsjefer-flest-tror-hydrogen-vil-vre-framtidens-bilteknologi/3423404415.html
Redigert 10.01.2018 kl 01:03 Du må logge inn for å svare
White Hawk
10.01.2018 kl 08:35 7115

Politikerene må våkne og ikke tvinge gjennom skifte av oljefyr innen 2020. Rotolyzer kan være løsningen. Dette tilsvarer anbefalingen av diesel bil i sin tid.
Jeg har VELDIG lyst på eget hydrogen anlegg.
OZZY
10.01.2018 kl 11:26 6849

Trist utvikling i aksjen. Faller tilbake hver dag nå. Avtalene som skulle ha vært i havn lar vente på seg.
JosefK
10.01.2018 kl 12:16 6759

Det trenger du ikke med mindre du produserer egen strøm i overflod. Om det er tilfelle og diffen mellom det å selge det tilbake til el-verket tillater investering, ja da er lagring noe du trenger.
kreinh
06.02.2018 kl 14:01 6078

Kunne vi ikke i det minste få en oppdatering på hvordan det går med utviklingen av Rotolyzeren?
Slettet bruker
06.02.2018 kl 14:35 5973

Kreinh,
Det vil jeg anta at vi får i Q1 presentasjonen om kort tid.
Slettet bruker
06.02.2018 kl 14:59 5879

Q1 rapport nå snart ??????????? I mai den kommer.
Slettet bruker
06.02.2018 kl 14:59 5878

Q1 rapport nå snart ??????????? I mai den kommer.
kreinh
06.02.2018 kl 19:33 5583

Han mener ved 4Q fremleggelse Fredag 16/2.
Redigert 06.02.2018 kl 19:39 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.02.2018 kl 20:27 5402

Beklager, mente selvfølgelig i q4 presentasjonen om halvannen uke.
janinvest
06.02.2018 kl 22:15 5239

Efter den sidste præsentation af Nel jeg har set går de fremover kun efter at levere tankstationer uden produktion af onsite brint, i stedet går de efter centrale produktionssteder til størrer anlæg og vil herfra distribuere brinten ud til tankstationer. Dette svarer også på hvorfor vi ikke høre mere til rotorlyzeren da de ikke længere satser på onsite generering af brint.
Rent teknisk er rotorlyzeren ikke det teknologi spring som mange gør den til:
* 100 gange mindre end nuværende, dette er kun hvis man sammenligner med NEL atmosfærisk anlæg, alle andre der er tryksatte har nøjagtige samme fordele.
*Mere efektive, ja evihedsmaskinen har de jo nu ikke opfundet, rent teknisk/virkningradsmæssigt er alle teknologier ens, kun et spærgsmål om hvilke temperatur og strømtæthed man kører ved.
Tror mere Rotorlyzer var en vennetjeneste eller at de manglede nyheder der kunne hive kursen lidt op kortvarig, helt tydelig at folk herinde ikke har viden inden for området.
EnklestErBest
06.02.2018 kl 22:29 5206

Snappet opp patent for å «redde verden»

En revolusjonerende oppfinnelse fra Tønsberg kan endre verden. Investor Øystein Stray Spetalen kuppet rettighetene for NEL ASA foran nesa på nølende lokale investorer.

Et lite selskap som heter Rotoboost AS, fra Tønsberg, har funnet opp en maskin som vil revolusjonere produksjonen av hydrogen. Den er vesentlig mer effektivt, og størrelsen reduseres til 1/200 av dagens maskiner. Den heter Rotolyzer.

– Det er helt forferdelig å kvitte seg med fødebarnet. Jeg har veldig blandede følelser. Håper avtalen holder vann, sier en forsiktig optimistisk oppfinner og gründer Åge Skomsvold.

To av verdens største bilprodusenter, Toyota og Hyundai, er blant dem som har sterk tro på at hydrogendrevne biler er fremtiden. Gode løsninger for enkel produksjon og fylling av biler er en av nøklene.

https://www.vestviken24.no/vv24naringsliv/snappet-opp-patent-for-a-redde-verden/s/5-83-16426

Slettet bruker
06.02.2018 kl 22:35 5192

Det var nog spetdalens idé att köpa rotolyzer. En annan galen idé han hade var att nel var verdt fra 50 miljarder till oändligt.

Nå er han borta Fra nel efter att ha mött Elon musk noen timmer.

Test av rotolyzer pågår men det blir neppe en produkt att sätta hopp till. Isåfall hade köpare redan stått i kö. Finns inget behov av roto-applikationer nu för tiden.