Lilbit / Lildog børsnotering
Hei, jeg ser at Lilbit skal børsnoteres i slutten av november og lurer på om noen her inne har mer info om aksjen, som kan være verdt og vite før en eventuell investering?
Osvaldsen
19.02.2025 kl 22:58
4273
Ligner litt på tallet i konverteringen i den4dogs og det greiene der. Har du det tallet fra noen plass?
Tenker at vi kanskje får en spleis samtidig, blir fort mange aksjer med nesten 400mill nå + det de henter til notering.
Osvaldsen
Tenker at vi kanskje får en spleis samtidig, blir fort mange aksjer med nesten 400mill nå + det de henter til notering.
Osvaldsen
Techsredna
20.02.2025 kl 12:25
4184
Om tallet er 0,46205 kr/aksje pre money så er det noe spesielt. Det er kommunisert ganske tydelig av ledelsen i selskapet at en børsnotering skal være positiv for aksjonærene. De aller fleste aksjonærer tegnet seg for 0,59 kr/aksje i 2021, en del har nok snitt under dette gjennom de utallige "mini-emisjonene" frem til idag. Men uansett, ikke en attraktiv prising gitt potensialet fremover i produktet og markedet (ref. Tractive sin posisjon). Alt under 1 kr/aksje pre money bør ses på som manglende evne fra ledelsen/meglerhus i å få frem verdibudskapet/potensialet i produktet til de større investorene i kapitalmarkedet.
sry
20.02.2025 kl 14:10
4117
Tipper IPO kursen blir 1kr+. Det blir kanskje en splitt også. 10 til 1 kanskje.
Osvaldsen
20.02.2025 kl 14:52
4083
Spesielt og spesielt, nå er det ikke ledelsen som tar seg av verdivurderingen. Uansett hva som blir kommunisert så er det markedet som bestemmer. 0,46kr vil ikke være lønnsomt for de som kun gikk inn via folkeinvest men det vil treffe mitt laveste estimat på 200mill. Nå er det vel heller ikke bekreftet at noteringskursen blir 0,46kr men det kan godt hende. Vi vet ikke utvikling i omsetning men muligheten for svært stor vekst ligger der etterhvert som de lanseres i flere markeder.
0,46kr ved notering bør vi ta positivt, det gir muligheten for oppgang fra dag 1 og ikke et ras til 0,46kr om den f.eks noteres på 0,60kr. Se positivt på det folkens 🙂
Édit: det siste der var bare et eksempel, den går seff ikke nødvendigvis ned selv om den prises høyere enn 0,46kr.
Osvaldsen
0,46kr ved notering bør vi ta positivt, det gir muligheten for oppgang fra dag 1 og ikke et ras til 0,46kr om den f.eks noteres på 0,60kr. Se positivt på det folkens 🙂
Édit: det siste der var bare et eksempel, den går seff ikke nødvendigvis ned selv om den prises høyere enn 0,46kr.
Osvaldsen
Redigert 20.02.2025 kl 14:55
Du må logge inn for å svare
Techsredna
20.02.2025 kl 16:31
4026
Ledelsen har en stor jobb å gjøre ved å kommunisere budskapet og verdien til markedet/nøkkelinvestorer sammen med meglerhusene på en god nok måte. Indirekte vil resultatet av dette påvirke prisingen. Det kjøres normalt roadshow i forkant der blandt annet ledelsen «blir grillet» av større investorer/institusjonelle aktører på kritiske spørsmål knyttet til selskapet/markedet/potensiale. På bakgrunn av interessen vil det komme et prisintervall for noteringskurs.
Osvaldsen
20.02.2025 kl 19:15
3966
Verdien settes i en prosess som kalles Due Diligence (DD). I lildog sitt tilfelle blir dette gjort via et datarom. Tenker nok det at ledelsen er tilgjengelig for hvem det måtte være. Det er flere faktorer som påvirker verdivurderingen, bla. omsetning, resultater, marked, utsikt, vekst og muligheter for vekst, interesse for produktet osv. I et sjeldent tilfelle kan det godt hende at det kommer en interessent som sier at denne skal jeg ha, kapitalmarkedet er ikke slik nå tror jeg.
Osvaldsen
Osvaldsen
Tamotama
20.02.2025 kl 19:28
3956
Grunnen til det eksakte tallet var en omgjøring av verdien på mine aksjer i Lildog under VPS oppført i Sparebank1 markets. Endringen var i går. DD kan være fullført og dette er da nederste del av range. Men føler vi mangler litt verdi her ift forventning.
Stockshold
20.02.2025 kl 20:12
3929
Finner ingen verdi på Vps for aksjene her.
Kan kanskje variere utifra megler/bank man benytter.
Noen som vet noe mer om noteringstidspunkt ?
Kapitalinnhenting skulle vel foregå i februar, men lite aktivitet å spore om dette.
Kan kanskje variere utifra megler/bank man benytter.
Noen som vet noe mer om noteringstidspunkt ?
Kapitalinnhenting skulle vel foregå i februar, men lite aktivitet å spore om dette.
Osvaldsen
20.02.2025 kl 21:06
3892
Da har jeg undersøkt litt. Kursen du nevner stemmer nøyaktig med kursen som eierne av den4dogs og lildog hotel får i oppgjøret i forbindelse med oppkjøpet, visste jeg hadde sett de tallene før 😉 Mulig dette kan ha noe med fusjonen av de 2 datterselskapene som gjøres i disse dager eller så er noteringskursen identisk. Se styreredgjørelse datert 17.01.24.
Har ingen verdi på min VPS enda, men om du har så har det nok vært en transaksjon til den kursen og da tipper jeg at det har med fusjonen å gjøre. Ellers så er caplist oppdatert med aksjebeholdning så de jobber på.
Osvaldsen
Har ingen verdi på min VPS enda, men om du har så har det nok vært en transaksjon til den kursen og da tipper jeg at det har med fusjonen å gjøre. Ellers så er caplist oppdatert med aksjebeholdning så de jobber på.
Osvaldsen
Techsredna
20.02.2025 kl 21:22
3866
Anbefaler å lese denne NHH besvarelsen fra side 11 i forhold til prising/verdsettelse på IPO. https://openaccess.nhh.no/nhh-xmlui/bitstream/handle/11250/168927/Groenberg%202011.pdf?sequence=1&isAllowed=y#page17
Tamotama
20.02.2025 kl 21:36
3838
Veldig godt poeng Osvaldsen. Trolig er dette verdien fra fusjonen som ble gjennomført i går.
Stockshold
21.02.2025 kl 13:43
3641
Tror nok vi lander en plass mellom 0.50 og 1 kr.
De går nok også for en spleis med feks 20/1 slik at kurs blir i range 7,50-15 tenker jeg.
Mindre antall aksjer og litt mindre volatilt.
Hører vel noe snart da jeg antar DD er i sluttfase.
De går nok også for en spleis med feks 20/1 slik at kurs blir i range 7,50-15 tenker jeg.
Mindre antall aksjer og litt mindre volatilt.
Hører vel noe snart da jeg antar DD er i sluttfase.
Techsredna
21.02.2025 kl 15:46
3594
Så du mener at prisen/verdien settes i DD og uten en bookbuilding prosess?
Osvaldsen
21.02.2025 kl 16:37
3568
Nei, det gjennomføres en DD for å finne ca verdien men det er ikke sagt at det blir noteringskursen.
Osvaldsen
Osvaldsen
Techsredna
25.02.2025 kl 11:58
2979
Noen som har hørt noe om BB prosessen, noe annet? De holdt fast ved februar og denne måneden runder av på fredag. Selskapet har vært litt mindre proaktive med å vise progresjon på timeline og prosess siste halve året.
Din venn
25.02.2025 kl 13:29
2942
Tror du skal smøre deg litt med tålmodighet. Har vært snakk om å gå på børs noen år nå. TTT
Techsredna
25.02.2025 kl 15:34
2876
Yes, ordet «børs» har blitt brukt i alle åndedrag siden 2021. Men grunn til å tro at det er mer realistisk nå snarlig, ledelsen har lagt hodet litt på blokka med lovnader. I tillegg til dokumentert progresjon.
Tamotama
26.02.2025 kl 18:01
2649
De går på børs ila Mars. Pengeinnhenting denne eller neste uke.
Jeg skal holde selskapet noen år til, så en måned til eller fra er ikke noe problem.
De har ansatt så mange i selskap og styre for å komme seg på børs, så det må man faktisk for å ikke gå tom for penger.
Jeg skal holde selskapet noen år til, så en måned til eller fra er ikke noe problem.
De har ansatt så mange i selskap og styre for å komme seg på børs, så det må man faktisk for å ikke gå tom for penger.
Osvaldsen
28.02.2025 kl 19:18
2291
Vil tro vi hadde hørt noe innen nå om børsnotering er like rundt hjørnet så blir ikke overrasket om det blir forskyvning.
Osvaldsen
Osvaldsen
Techsredna
28.02.2025 kl 21:17
2259
6. februar ble følgende meldt til aksjonærene: «vi holder fast ved målet om kapitalinnhenting nå i februar, etterfulgt av børsnotering på Euronext Growth.» Om ledelsen har såpass lite kontroll på timeline og prosessen, så er det litt spesielt.
Tipper det kommer en mail til uken med at det blir utsatt nok en gang, med kreative og selgende ordvalg og formuleringer der det skal hentes enda mer kapital av eksisterende aksjonærer for å holde hjulene igang.
Tipper det kommer en mail til uken med at det blir utsatt nok en gang, med kreative og selgende ordvalg og formuleringer der det skal hentes enda mer kapital av eksisterende aksjonærer for å holde hjulene igang.
Tamotama
01.03.2025 kl 09:13
2167
Jeg ser ikke at det skal være mulig om man ser på situasjonen der ute. Krigskassen må fylles opp for å vokse i markedet. Lån skal selvfølgelig også være et alternativ en kort periode.
Nei, Lildog må på børs ila Mars :-)
Nei, Lildog må på børs ila Mars :-)
Kontrære inv
01.03.2025 kl 16:45
2069
Hei,
Etter å ha gjennomgått kommentarene her på forumet og sett nærmere på selskapets nettside, virker dette som et spennende case. Om jeg har forstått det riktig, planlegger selskapet en børsnotering i nær fremtid. Vet dere hvilken megler som håndterer prosessen, og eventuelt når det vil være mulig å tegne seg før notering?
Etter å ha gjennomgått kommentarene her på forumet og sett nærmere på selskapets nettside, virker dette som et spennende case. Om jeg har forstått det riktig, planlegger selskapet en børsnotering i nær fremtid. Vet dere hvilken megler som håndterer prosessen, og eventuelt når det vil være mulig å tegne seg før notering?
Osvaldsen
01.03.2025 kl 17:03
2056
Sparebank1 Markets holder på med siste forberedelser til børsnotering. Det blir gjennomført DD og kapitalinnhenting. Gjennom kapitalinnhentingen vil være din eneste mulighet etter det jeg vet om, men da må du nok melde din interesse og stille med en del millioner vil jeg tro. Om jeg husker riktig så er målet mellom 80 og 120mill. og de kommer nok neppe til å ta i mot en drøss med småaksjonærer, de ser for seg et par større institusjonelle investoren. Så får vi se hvordan det går. Om ting går etter planen så er det børsnotering ganske strax.
Osvaldsen
Osvaldsen
Osvaldsen
06.03.2025 kl 11:14
1413
Ja, vi får vel bare gå utifra at det har dukket opp noe denne gangen også.
Osvaldsen
Osvaldsen
Techsredna
06.03.2025 kl 12:03
1379
Ja dessverre så vil jeg tro det har det. De kommuniserer stort sett kun med aksjonærer når det er snakk om å hente mer penger for å holde hjulene igang, og da også med veldig selgende og optimistisk tekst for å hente mest mulig. Så det kommer nok for femtende gang eller hva det er «siste mulighet før børsnotering, til en meget rabattert pris» mail ganske snart.
Osvaldsen
06.03.2025 kl 16:08
1310
Da har vi fått ny oppdatering.
Det virker som de er i stand til å tiltrekke seg både navn, erfaring og kompetanse så det er veldig positivt!
Osvaldsen
Det virker som de er i stand til å tiltrekke seg både navn, erfaring og kompetanse så det er veldig positivt!
Osvaldsen
Redigert 06.03.2025 kl 16:19
Du må logge inn for å svare
Tamotama
06.03.2025 kl 19:23
1244
Liten delay der, men de henter solid kompentanse nå. Kan fort bli verdt noen titalls millioner ekstra ved notering pga NN som de har hentet. Bra levert!
Neste melding oppdatering innen 2-3 uker. Avsluttet med rakett symbol vell og merke…..
Neste melding oppdatering innen 2-3 uker. Avsluttet med rakett symbol vell og merke…..
Techsredna
07.03.2025 kl 10:26
1122
Bra med en update ja. Selv om det ikke var spesielt mye nytt de meldte annet enn noen navn og forsinkelser. Positivt at det ikke var enda mer kritisk kapital som skulle hentes.
Osvaldsen
07.03.2025 kl 11:21
1095
Kommer ny oppdatering om 2-3uker eller om det skulle være annet nytt så det kan enda komme 😉😉
Osvaldsen
Osvaldsen
Techsredna
07.03.2025 kl 14:50
1031
Godt poeng, kan fort komme ja! Men da blir jeg litt kritisk til selskapets troverdighet og finansielle kontroll. Framforholdning på prosessen er forhåpentligvis bedre enn som så.
Tamotama
10.03.2025 kl 09:30
861
Har fått en oppdatering på aksjene mine til 0.21 øre/share i Sparebank1 Markets/VPS. Altså har det blitt gjennomført nok en transaksjon: mulig alle utlånte aksjer fra Morten som er konvertert fra gjeld til nye aksjer til denne snitt kursen?
Dersom de prises til 83.15 millioner ved kapital innhenting er det en CEO med rakett emoji som får høre det fra mange små aksjonærer…
Dersom de prises til 83.15 millioner ved kapital innhenting er det en CEO med rakett emoji som får høre det fra mange små aksjonærer…
Techsredna
10.03.2025 kl 10:27
840
Dette signaliserer garantert konvertering fra gjeld til nye aksjer med et snitt på 0,21 kr for Morten. "Emisjonene" jeg har tegnet meg på har vært på 0,3 kr aksjen, 0,18 kr aksjen og 0,15 kr aksjen.
Prising og notering på 83,15 mill skjer ikke, et seriøst meglerhus ville ikke tatt i dette oppdraget heller.
Prising og notering på 83,15 mill skjer ikke, et seriøst meglerhus ville ikke tatt i dette oppdraget heller.
Techsredna
10.03.2025 kl 10:41
821
Minner forøvrig om Tractive sin reise. De har gått i pluss fra dag 1, så at produktet/tjenesten er etterspurt i markedet og er lønnsomt er utvilsomt. Dette bør og skal gjenspeiles i prisingen til Lildog. Les denne fra 7 mars:
https://www.etribes.de/en/news/tractive-kassenzone
https://www.etribes.de/en/news/tractive-kassenzone
Tamotama
11.03.2025 kl 07:31
645
Du har nok rett. Alt under 200 millioner er flaut å ta i for meglerhusene.
Spørsmålet nå er hvor mange investorer som er klar for å spytte inn penger i en børsnotering, i en ellers veldig urolig tid.
Dog bør Europa markedet stå sterkt i mange år fremover med politikken til Trump. Svakere dollar, mer eksport og tollen blir da verre for alle andre enn USA!
Lildog står relativt greit i dette med utrulling i hele Europa mener jeg.
Spørsmålet nå er hvor mange investorer som er klar for å spytte inn penger i en børsnotering, i en ellers veldig urolig tid.
Dog bør Europa markedet stå sterkt i mange år fremover med politikken til Trump. Svakere dollar, mer eksport og tollen blir da verre for alle andre enn USA!
Lildog står relativt greit i dette med utrulling i hele Europa mener jeg.
Osvaldsen
12.03.2025 kl 20:47
448
Vil tro at det er konvertering av gjeld ja. Det er nok behandlet i GF, så kan enkelt sjekkes i innkallingen til en eller annen GF eller i protokollen.
Osvaldsen
Osvaldsen
Stockshold
12.03.2025 kl 22:19
410
Det stemmer, har ingenting med verdsettelse å gjøre.
Som de skrev i update er i fortsatt i DD prossesen, så kommer BB prosses, da kommer mere info om verdsettelse.
Tror ikke de vil ha problemer med å skaffe kapitalen, er caset godt finnes det nok aktører der ute som blir med.
Som de skrev i update er i fortsatt i DD prossesen, så kommer BB prosses, da kommer mere info om verdsettelse.
Tror ikke de vil ha problemer med å skaffe kapitalen, er caset godt finnes det nok aktører der ute som blir med.
Techsredna
I dag kl 11:53
136
Enig. Caset er på papiret bunnsolid både hva gjelder produkt/tjeneste og markedsmuligheter/potensiale (Ref. Tractive) Så at kapitalen bør sitte løst hos de rette investorene er utvilsomt. Blir bare spennende å se om potensialet blir reflektert i den endelige noteringskursen.