SDSD - Like før verdiene blir priset inn? NAV 2,70, kurs 1,83

Frodon
SDSD I går kl 22:14 178

Verdiene er langt høyere enn dagens børskurs. Arne Fredly har hamstret aksjer her i det siste. Har Fredly handlet aggressivt pga rabatten til verdiene eller skal Spetalen/Fredly gjøre et stunt med cash for å øke verdiene igjen? Jeg håper og tror på det siste. Da kan vi få en dobbelt effekt med høyere verdier i tillegg til at rabatt til NAV går ned. Hva tror dere?

NAV ca kr 2,70, dagens kurs kr 1,834 gir nesten 50% oppside
Redigert i går kl 22:20 Du må logge inn for å svare
MHInvest
I går kl 22:24 162

Tror vi får mange svar neste uker når veien videre for Stsu blir annonsert, er vel her utbyttene fra Stsu skal tilbake tror jeg..
Redigert i går kl 22:24 Du må logge inn for å svare
Frodon
I går kl 22:30 157

Er ikke utbyttet på kr 1,10 pr STSU aksje inn i SDSD bankers? SDSD eier mer enn 50% av STSU og bestemmer jo utbyttet selv 😅
MHInvest
I går kl 22:36 150

Det jeg vil frem til er at utbyttene cashen fra Stsu skal pløyes tilbake inn i nye Stsu, hva de satser på denne gang blir spennende å se.
Redigert i går kl 22:36 Du må logge inn for å svare
Frodon
I går kl 22:41 139

Skal de børs notere et nytt selskap eller mener du at utbyttet skal tilbake fra SDSD til STSU?
MHInvest
I går kl 22:45 134

Stsu skal driftes videre ellers hadde de tømt selskapet for verdier og det ville ikke blidd gjennomført en aksjespleis. Ja jeg tror en større andel fra utbytter skal reinvesteres i Stsu.
Frodon
I går kl 22:49 125

Hva er vitsen med å utbetale utbytte da? For at styremedlem skulle få sin bonus? 😅 Da må de ha et nytt prosjekt og kjøre emisjon for å få pengene tilbake. Har du sett noe de kan investere i? Det gikk noen rykter om et mulig Spetalen kjøp i forrige mnd, som muligens var grunnen til at Fredly hamstret SDSD aksjer. Men han har ikke solgt aksjene igjen, så håper de pønsker på noe lurt 😇
MHInvest
I går kl 22:54 114

For da fikk de avsluttet tilbakebetalingen fra salget av psver, det er nettopp det jeg tror er tilfelle og har lastet opp aksjer i Stsu for å kunne delta i en eventuell emi for et bra snitt. Spetalen bøtter inn Saga, hsr posisjonert meg der også, det er noe pågang denne høsten.
Frodon
I går kl 23:06 86

Noen mulighet for at han fusjonerer noen av disse selskapene? Sannsynligvis ingen fusjon med Stsu, da hadde de heller gjort det enn å utbetale utbyttene. Er det ikke bedre å laste opp i Stsu når prospekt kommer? Kan jo hende emi blir satt langt under børskurs, slik at Spetalen blir mye større eier der?

Noe skjer ja, det er helt sikkert
Redigert i går kl 23:07 Du må logge inn for å svare
MHInvest
I går kl 23:13 74

Nei, fordi kursen bykser selvfølgelig ved positive nyheter og jeg kan tjene på salget, alle får gjøre egne vurderinger, men stå utenfor =tap garantert! Har ikke noe å tape bruker utbytte kapitalen til reinvestering.
Solan-(1)
I går kl 23:24 54

Enig med MH her. Normalt ville det vært en stor rabatt i forhold til NAV i et selskap som Stsu. Men, etter de siste dagers oppgang er det nærmest ingen rabatt. Så noe er på gang!
MHInvest
I går kl 23:28 47

Har vært lastet betydelige mengder aksjer, ingen kjøper kun for utbytte. Det er veien videre som er gulroten for 29øre denne uke..
fjellape
I går kl 23:48 27

Prising til "kassabeholdning":
I høst har børsverdien på selskapet ligget på nivå med omløpsmidler man hadde etter 2. kvartal:90 MUSD.
I 3. kvartal fikk man 100 MNOK i utbytte fra STSU, og det er forslag om utbytte på 115MNOK i 4. kvartal.

Forutsigbare resultater:
Selskapet har i tillegg 49 784 706 aksjer i DDRIL. Når kursen i DDRIL går ned, fører SDSD det som urealisert tap, som man har hatt flere kvartaler på rad. Ut fra kursutviklingen i DDRIL, er det enkelt å regne ut hvor stort tapet blir i 3. kvartal.
I disse tider setter DDRIL rigg nr 2 i produksjon, og i 1. kvartal ventes rig 3 i prod. Da kan selskapet tjene masse penger, og DDRIL er gått opp ca 62 øre hittil i 4. kvartal.
SDSD har også 100 Millionoer STSU. Ut fra utbytte og kursutvikling der, kan man regne ut gevinst for 3. og 4. kvartal.
Omløpsmidlene på 90MUSD forrenta seg med 3,6MUSD i 1. kv, og 4,9MUSD i 2. kvartal. Videre utvikling er ukjent.

Verdier:
Iflg mitt regneark, har SDSD verdier for kr 2,675/aksje, dersom omløpsmidlene er uendra fra 31. juli.
49784706 aksjer i DDRIL: kr 0,37 pr SDSD-aksje.
100000000 aksjer i STSU: kr 0,258 pr SDSD-akskje.
90,5MUSD etter 2. kvartal: kr 1,855 pr SDSD-aksje.
100MNOK i Utbytte fra STSU: kr 0,19 pr SDSD-aksje.
Når DDRIL dobbler seg fra dagens nivå, vil SDSD ha verdier for ca 3 kr/aksje, avhengig av valutakurser og utvikling av omløpsmidler, og SDSD kan føre urealisert gevinst, som kan synliggjøre verdiene.
Dersom DDRIL trenger finansiering på kort sikt, burde SDSD ha plenty med midler.
Dersom DDRIL skulle bli 0 verdt, så har SDSD fortsatt verdier på kr 2,30 pr aksje, og det ville bli slutt på kvartaler hvor man fører opp urealisert tap.

Redigert i dag kl 00:00 Du må logge inn for å svare