Québec to pay Questerre $4.8B for ban?

Fjellbris
QEC I går kl 22:40 3901

Starter ny tråd med denne artikkel fra 4 okt. som Tuja postet på den andre QEC tråden. Denne artikkel fortjener ny og egen tråd, Québecs innbyggere og myndigheter har fått med seg de enorme kravene fra Utica Resourses, QEC m.fl. om noen var i tvil:
…….
Québec May Have to Pay Questerre $4.8B for Utica Drilling Ban
October 4, 2024
The province of Québec, Canada, with a huge supply of Utica Shale gas sitting beneath it, passed a new law in 2022 outlawing all oil and natural gas production throughout the province (see Quebec Pulls Trigger & Commits Energy Suicide – Bans All O&G Prod.). It was a breathtaking grab of totalitarian power. It’s also energy suicide. Québec said it would pay a piddly $79.5 million (US) to expropriate the oil and gas drilling rights of companies owning those rights in the province. We’ve seen estimates that those rights are worth more than $5 billion. Questerre Energy, which owns more than 1 million acres of leases and an estimated 6 Tcf of Utica Shale reserves in the province, sued Quebec.

https://marcellusdrilling.com/2024/10/quebec-may-have-to-pay-questerre-4-8b-for-utica-drilling-ban/
Redigert i går kl 22:42 Du må logge inn for å svare
mofi1
I dag kl 11:01 1038

Det er interresant, og noe av bakgrunnen for den kurs og volumøkningen vi tross alt har sett.
Fjellbris
I dag kl 11:34 891

Ja, enig i både realisme og ydmykhet (diskusjonen med Tynnidioten lar vi bare ligge, den er helt spesiell….).
Lykke til med anken i dag.
Og…må si jeg som BIF 78 påpeker i innlegget sitt at det er noe rart å levere et krav med 3 nivåer som «Québec kan velge i». Ja, rapporten er levert til domstol, sikkert gjort så de og Québec kan se nivåene. Men, jeg også er usikker på om selve erstatnings kravet / nivået pt er levert, tror faktisk om de må gå til det skrittet (QEC og MB håper jo her fortsatt på pilot /utvinning), at det da blir et konkret beløp som også meldes i egen børsmelding, og ikke via en rapport på mange 100 sider som de slapp kl 16.10 rett før børsen stengte den dagen…. :-)

….
BIF78
I dag kl 10:43
281
Peter Sellers skrev
@BIF78, hvis du ser av rapporten til Deloitte så ser du at den er innlevert samt hvis du leser artik..
Ja det er præcis hvad jeg prøver at sige. Den er indleveret som en del af sagen. Men jeg ser ikke som et erstatningskrav. Et erstatningskrav vil typisk blive anmeldt som et beløb og ikke 3 intervaller som dommeren kan vælge imellem, når dommen skal afsiges.

Min pointe er at rapporten netop er en del af sagen, der skal støtte det erstatningskrav, som QEC senere via et beløb fremsætter.
Redigert i dag kl 11:36 Du må logge inn for å svare
unikum
I dag kl 11:43 840

Siden domstolen har ønsket å få ett økonomisk krav på bordet før anken skal behandles er også litt merkelig. Ser ikke helt den at økonomiske bildet skal blandes inn i dette foreløpig inntil man har avsagt utfall? Vil domstolen presse myndigheter til å ta en rask avgjørelse ?
Fjellbris
I dag kl 11:51 788

Enig. Jeg trodde frem til i går erstatningskravet fra QEC ikke var levert, og heller vel nå tilbake til det pga ovennevnte. Dette kravet har selvfølgelig ikke noe inne i ankesaken i dag å gjøre, men er levert i forkant av beslutning Québec lander på mtp pilot/ikke pilot for å vise nivåene. Blir det ikke pilot på QEC, fremmer de erstatnings kavet senere på bakgrunn i rapporten til Deloite.
Vi går uansett en spennende senhøst i møte!😀
Grandiz
I dag kl 12:24 627

tuja skrev Innlegget er slettet
Fungerer ikke hos meg..
tuja
I dag kl 12:28 607

Prøvde 3 ganger nå. Første gangen kom den ikke opp, men 2 og 3 gang kom analysen.
Artige
I dag kl 12:36 553

Og du tror fortsatt den skal til 2,8-3 kr hvis anken blir forkastet? Jeg tror ikke det får noen effekt.
tuja
I dag kl 12:46 489

Smeller det snart både i Iran og oljeprisen rett opp?

Israel’s security cabinet will convene on Thursday to vote on the country’s response to Iran’s ballistic missile attack, an Israeli official told CNN.

Earlier, Israeli Defense Minister Yoav Gallant said Israel’s response to Iran would be “powerful, precise, and above all – surprising.”
Peter Sellers
I dag kl 13:24 343

tuja skrev Innlegget er slettet
@tuja, jeg har prøvd flere ganger men det kommer ikke opp noe, kan du eventuelt fortelle noe om hva SPM skriver? på forhånd takk :))
tuja
I dag kl 13:32 295

Funker ikke lenger hos meg heller. Sletter innlegget.
Peter Sellers
I dag kl 13:45 234

@tuja jeg fant ett notat på xi så legger ved det her:

Noterte at SP1M i sin SOTP hadde verdi for bare Montney+ net cash på kr 3,09/aksje. M.a.o. prises QEC til ca 70% av core NAV og INGEN verdi for potensialet i Quebec/Jordan/Red Leaf
tuja
I dag kl 13:56 153

Eneste som er 100% sikkert, er at selskapet er underpriset.
OPC1000
I dag kl 14:00 135

Helt uvanlig at noe er 100% sikkert i aksjemarkedet.