Nordea legger ned Investor 01.11.2024 hvilke plattform er bedre?

Stigendekurs
NORDEA BANK 11.10.2024 kl 14:58 918

Nordea Investor
1. november 2024 stenges Nordea Investor. Etter denne datoen vil du finne de samme tjenestene for kjøp og salg av aksjer og fond samlet på ett sted i mobil- og nettbanken.
Per dags dato 11.10.24. er det som ligger i nettbanken ikke brukervennlig. De kjører ut / informerer om dette selv om plattformen på ingen måte er klar.
Kan ikke forstå at de gjør det.
Jeg vil trolig skifte til en bedre bruker plattform.
Investor til Nordea har vært kosteffektivt å bruke, men med problemer tidligere som de nå har fått bedre kontroll på. Så derfor er dette overraskende.
Fluefiskeren
I dag kl 12:40 83

Nordea har noe som heter «ris og ros». Jeg brukte den for å si min mening. Oppfordrer andre til å gjøre det samme.

https://www.nordea.no/om-nordea/ris-ros-klager.html
aslla
I dag kl 12:21 108

Skuffende at nordea investor blir lagt ned - ser på det som et stort tilbakeskritt - investor har fungert bra for meg - det nye gir ikke på noen måte samme oversikt
Thesistulling
I dag kl 11:11 166

Apropos DOS, har du lagt merke til at alle nye bygg fra Storo og mot Sinsen er som snytt ut at spillet Gorillaz i gamle DOS?

Ser bare helt for jævlig ut.
🤣
Hardly
I dag kl 10:57 194

Var inne å tok en titt på løsningen.
Herregud! Denne er helt på tryne. Minner om en gammeldags DOS grensesnitt for de som er så gamle at de husker den.
Stigendekurs
I dag kl 10:52 207

Alle plattformer som er så lite utviklet vil i lang tid få voksesmerte, dvs ustabilitet noe som er veldig frustrerende når en skal handle.
Det vet jeg alt om fra tidligere innføring av den plattformen som nå er Investor.
Thesistulling
I går kl 19:48 403

Kan ikke fatte at de har tatt dette grepet, den nye løsningen er rett og slett elendig.
Octagon
I går kl 17:23 492

Bruker selv Nordea Investor og totalt sett er (var) dette en bra tjeneste.

Har også handlet aksjer i den "vanlige" nettbanken, men her mangler en hel del funksjonalitet en har i Nordea Investor.

Utrolig at en av Nordens største banker i 2024 lanserer en aksjehandels tjeneste via nettbank/mobilbank med dårligere funksjonalitet enn det en tilbød tidligere.

Jeg vil finne meg en annen plattform en Nordea nettbank tjenesten som er ribbet for funksjonalitet slik det ser ut nå..
Fluefiskeren
I går kl 16:29 548

Har kontaktet dem ang.dette
Stigendekurs
I går kl 15:11 606

Erfaringene fra forrige gang de gikk over til en ny plattform/program var store problemer i lang tid etterpå tipper det er 7-10år siden.
Det at de allerede nå signaliserer stenging om noen uker uten å ha noe å tilby annet enn det som har lagt der i nettbank over lengre tid er utrolig.
Hvordan de skal løse det med tid blir sikkert og noe rare greier, vet ikke om noen annen bank som en blir kastet ut så brutalt som i denne. (og jeg har flere andre)
Jeg snuser på DNB som jeg er kunde i, de har blitt billigere, skal gjøre ett mer dypdykk, men hadde håpet noen kunne komme med alternativer.
Kommer vel etter hvert.
Springer
I går kl 15:08 613

Enig. Den nye løsningen virker uferdig og gir ikke samme tjeneste. I Investor kan jeg hele tiden følge med på totaleksponering i aksjemarkedet. Altså jeg ser direkte hva som til enhver tid er tilgjengelig på den kontoen jeg kjøper/selger aksjer fra/til. Dette fremgår ikke på den nye løsningen.
Fluefiskeren
I går kl 15:00 632

I nettbanken blir jeg kastet veldig fort hvis jeg inaktiv og tror ikke det finnes noen funksjon hvor det kan settes.

Det er det på Nordea Investor og jeg har satt den på en time. Dette er jo noe som ikke bør lukke når man ønsker å kjøpe/selge. Også fint å følge med live på aksjene man har eller tenkt å handle.

Frykter dette blir håpløst ved omleggingen, men håper der blir tilrettelegging for dette.
Redigert i går kl 15:01 Du må logge inn for å svare
Stigendekurs
I går kl 14:53 649

Det er tydelig at du ikke har sett hva som tilbys i nettbank.
Plattform løsning er helt forskjellig.
M.Y.Peng
I går kl 08:31 778

Etter denne datoen vil du finne de samme tjenestene for kjøp og salg av aksjer og fond samlet på ett sted i mobil- og nettbanken. Du har vel nettbank ?