Nordea legger ned Investor 01.11.2024 hvilke plattform er bedre?

Stigendekurs
NORDEA BANK 11.10.2024 kl 14:58 12360

Nordea Investor
1. november 2024 stenges Nordea Investor. Etter denne datoen vil du finne de samme tjenestene for kjøp og salg av aksjer og fond samlet på ett sted i mobil- og nettbanken.
Per dags dato 11.10.24. er det som ligger i nettbanken ikke brukervennlig. De kjører ut / informerer om dette selv om plattformen på ingen måte er klar.
Kan ikke forstå at de gjør det.
Jeg vil trolig skifte til en bedre bruker plattform.
Investor til Nordea har vært kosteffektivt å bruke, men med problemer tidligere som de nå har fått bedre kontroll på. Så derfor er dette overraskende.
Fluefiskeren
07.01.2025 kl 11:22 313

Nei, det er jo nå bare en del av den vanlige nettbanken. De har nok gjort slik for at de som er vant til Nordea Investor skal finne frem.
HALLOA
07.01.2025 kl 11:15 320

Ble behagelig overrasket når jeg så Nordea investor linken igjen - den som ble nedlagt 1.november.
Kom lett inn med brikken, men skuffelsen ble stor når den nye plattformen kom opp i stedet.
Heter plattformen igjen, Nordea investor ?
upsidedown
04.01.2025 kl 15:53 495

Det har du rett i. Hadde en delvis fylt ordre i PEN og ville endre limit. Da ble den ordren lukket og i sum ble det to kurtasjer. Det var en funksjon jeg brukte mye i Investoren som nå er borte.

Blir vel mer Nordnet i fremtiden. Har fortsatt kundeforholdet, men likte heller ikke deres omlegging i sin tid. Skal flytte noen midler og har besluttet å ta gevinst og prøve ut deres Zero.
Redigert 04.01.2025 kl 15:55 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
03.01.2025 kl 14:30 735

Jeg hadde vel Nordea Investor bare i 2-3 år. Jeg syntes den fungerte helt utmerket. En svært sjelden gang nede, men det har du nok også på andre plattformer. Frustrasjonen var i hvert fall tidligere stor for de som benytter DNB.
HALLOA
03.01.2025 kl 14:20 747

Dette er forferdelig irriterende.
Denne feilen har vært med siden starten.
Ser ut til at de ikke er i stand til å rette dette.

Er neppe lov og bytte plattform uten og kvalitetssikre en ny.
Den gamle Nordea investor slet vel også med graverende feil i start fasen som de aldri
klarte og rette opp. Derfor så de seg nødt til å skrote denne helt. Nordea hadde en gjennomgang av
sine kontoer like før de la ned Nordea investor.
cm punk
03.01.2025 kl 12:28 809

https://e24.no/privatoekonomi/i/93MbRE/nordea-sendte-ut-aarsoppgaver-til-feil-person

Må være verdens mest kundefiendtlige bank
Redigert 03.01.2025 kl 12:29 Du må logge inn for å svare
PSI- Investor
03.01.2025 kl 11:13 845

Det er en helt utrolig dårlig løsning i Nordea nå, og kan ikke se at det har skjedd noe siden denne nye versjonen startet heller. Viser ikke riktig kurser alltid heller selv om det står realtime.
Av en eller annen grunn har de begynt å daglig, minst, å spørre hva jeg synes om nettbanken, og jeg trykker 1 stjerne hver gang. Ingen som lurer på hvorfor.
I bedriftsbanken deres har de nå bestemt seg for at når jeg betaler (har foretatt ordinære betalinger) fra ett selskap til ett annet, begge selvstendige AS, så er det en overføring! Derfor ingen bilag i nettbanken på dette.
Viken79
03.01.2025 kl 10:38 881

Jeg har fått gode tips om Nordnet og da spesielt Zero investeringskontoen. Med handel fra den vil man utsette skatt til man tar beløpet ut fra konto. Det fungerer som en aksjesparekonto, men i motsetning til for eksempel aksjesparekonto hos Nordea kan man med Zero konto også handle fra Euronext Growth.
nhydro
03.01.2025 kl 10:35 901

Jeg skal også ut av Nordea. Er det noen grunn til at du har valgt Nordnet fremfor f.eks. DnB
Viken79
03.01.2025 kl 10:32 911

Investeringskonto Zero er opprettet på Nordnet idag. Nå skal jeg ut av den drittbanken Nordea! Ikke nok med at de har valgt å gå over til den elendige løsningen for handel av aksjer, men når man får slike feilmeldinger i tillegg.. da er det nok.
Octagon
03.01.2025 kl 10:22 941

Status nå for alle som handler er både på PC/MAC og i Mobilbank...

"Oops, something went wrong
Det oppstod en feil hos oss, så vi kan ikke vise noen opplysninger for øyeblikket. Prøv igjen senere."
HALLOA
09.12.2024 kl 10:57 1311

Den nye aksjeplattformen mangler det meste.
Den gamle fungert bra på slutten, men var skremmende dårlig i starten den og.
De sliter fortsatt med "etterdønninger" der (erstatnings krav) Nordea tror vel at de løste problemet med å legge ned Investor.

Den nye plattformen kan umulig ha gått igjennom kvalitetssikring hvis det finnes slike krav.
Fluefiskeren
09.12.2024 kl 10:16 1344

Det høres som en dårlig strategi. De burde tvert om legge dette godt tilrette hvis de ikke ønsker en kundeflukt.
Springer
09.12.2024 kl 10:14 1354

Den savner jeg også. Har sendt innspill om at jeg ser stort rom for forbedring her. Vil bli overrasket hvis de får til noe. Alt som lages i dag skal passe i en app på telefonen. Da mister man rett og slett oversikt. Tror faktisk Nordea bevisst satser på kunder som ikke gidder å ha oversikt, de er lettere å flå i det skjulte.
Viken79
09.12.2024 kl 08:36 1410

I den gamle nettbanken til Nordea hadde de en fin tjeneste hvor man lett kunne sjekke realisert avkastning på aksjehandel i valgt periode. Er det noen som vet hvordan/hvor man kan sjekke dette nå?
tuja
01.12.2024 kl 11:33 1618

Er handelsplattformen i DNB bra. Får du opp flere ordrenivå på kjøp/salg, samt at ordren blir effektuert på millisekundet du legger inn ordre? Kan det sammenliknes med f.eks Nordea Investor?
Stigendekurs
01.12.2024 kl 11:25 1625

Da har jeg skiftet til DNB, for en lettelse!! Så oversiktlig ingen utkastelser og må logge inn igjen hele tiden. osv osv...
Jeg angrer på at jeg holdt ut en hel mnd. i Nordea
Koster kanskje noen kroner mer per transaksjon det skal jeg stå i for å slippe irritasjon som ikke er bra.
Oppretter og vps konto i Nordnet for å sjekke ut der og.
Å ja artig måte nordea bruker for å flytte aksjer mellom vps kontoer, utrolig at det er mulig å bruke ett så steinalder opplegg i dagens verden.
Ellers gikk overføringen kjapt det skal de ha.
JeanPaul
27.11.2024 kl 15:26 1762

Ja man må ringe meglerbordet slik som før, helt latterlig. Synkroniseres ikke automatisk ofte nok
nhydro
27.11.2024 kl 15:23 1769

Det går an å ringe til dem og be om at beløpet blir aktivert.
Octagon
27.11.2024 kl 15:05 1791

Helt korrekt, det viser umiddelbart i konto oversikten, men i motsetning til andre tilsvarende tjenester går det av helt uforståelige grunner noen timer før
beløpet er tilgjengelig for handel.
Thesistulling
27.11.2024 kl 14:52 1807

Selv om de står der......og har gjort det noen dager....
Må vurdere ny bank til aksjehandel etterhvert hvis dette ikke blir bedre.
Det blir jo bare verre og verre etter hver eneste gang de innfører noe nytt.
Kunne de ikke bare tatt litt betalt for en god løsning, og beholdt fornøyde kunder?

Viken79
27.11.2024 kl 14:45 1815

I den gamle nettbanken til Nordea hadde de en fin tjeneste hvor man lett kunne sjekke realisert avkastning på aksjehandel i valgt periode. Er det noen som vet hvordan/hvor man kan sjekke dette nå?
oto1
26.11.2024 kl 11:17 1907

Ja, det går kjapt i oversikten.

Å faktisk kunne handle for pengene, se det er noe annet..
Fluefiskeren
26.11.2024 kl 11:04 1736

Og overføre penger mellom to konti går da nærmest umiddelbart.
Stigendekurs
26.11.2024 kl 10:43 1754

oto1 skrev.: Hvorfor skal det f. eks ta flere timer å overføre penger fra en konto til ask?
I NON tar det ca 3 sek så er pengene tilgjengelig for handel.
Og har man solgt, er pengene klar for reinvestering? Nope. Det tar en dag.
Nordea er verre enn steinalderen, for det var bedre løsninger da.
Dette opplever jeg og og det er frustrerende å overføre penger fra aksje konto og til bankonto og visa versa.
Er det her de tar inn penger så de kan ha en rimeligere kurtasje.
HALLOA
26.11.2024 kl 08:14 1826

Det var mye tull med det gamle Investor systemet i startfasen også.
Nordea har slitt med ettervirkninger av dette i flere år.
De hadde nettopp en renselses kur i alle sine systemer. Fant vel ut at det beste var å skrote Investor.
Mange tapte vel penger her.
The Observer
26.11.2024 kl 04:45 1891

Hvorfor holde på med slikt tull? Det finnes andre markedsaktører hvor alt er på stell. Dropp Nordea. Slutt å klag, bruk deres markedsmakt.
Aaleby
25.11.2024 kl 22:58 1963

Har løst problemet via en tredjepart, appen Tasker som sørger for at skjermen forblir aktiv så lenge man er inne på Nordea-appen. Burde dog ikke vært nødvendig.
Fluefiskeren
25.11.2024 kl 22:27 1985

Ja, denne utkastingen er en pest og plage. På den vanlige nettbanken kan man knapt gå på do føt man er kastet ut. Det var det på denne nye plattformen også, men de forlenget den en del etter at jeg hadde klaget. På NordeaInvestor kunne man stille denne selv. Jeg brukte en time. Det er mye kortere nå uten at jeg har tatt tiden.

De har jo lovt å forbedre plattformen, men ikke når. Mulig de nå har nok å gjøre med integreringen av Danske Bank sine personkunder. Heldigvis er jeg ikke noen veldig aktiv aksjonær så jeg kan leve med dette en stund, men hvorfor i allverden fjernet de NordeaInvestor? En ny sjef som måtte markere seg?

EDIT: Det er mulig å forandre ordren uten å bli kastet ut. Det har i hvert fall funket for meg.
Redigert 25.11.2024 kl 22:29 Du må logge inn for å svare
HALLOA
25.11.2024 kl 22:15 2011

Dette er på steinaldernivå.
"oppdaterte" kurser gjemmer seg og samsvarer ikke.
Din kurs gjennomsnitt fungerer ikke på alle aksjene.
Ikke mulig å endre innlagt kjøp/salg - du blir da kastet ut og må starte på nytt.
Blir ofte kastet ut av programmet på tidsbruk og må logge på igjen.
Investor var 10 ganger bedre.
Fluefiskeren
25.11.2024 kl 21:46 2043

Jeg har da ikke skrevet at Nordea har en krone i kurtasje.

Minstekurtasjen deres er 29 kr og høyeste er 149 kr. Dette er lavt i forhold de jeg har sammenlignet med.

Hovedårsaken til at jeg gjerne vil beholde Nordea er at dette er min hovedbank. Det er her jeg har min dagligbank, min bufferkonto og mine innskudd. Synes alt fungerte perfekt med Nordea Investor så hvorfor de skulle fjerne denne er meg en gåte.

aslla
25.11.2024 kl 21:27 2063

Helt riktig Springer - den gamle nettbanken hadde dette på plass. Det vi blir servert nå er bare noe forbanna tull.
Nordea har zero fokus på investorer - nada betydning for dem.
Springer
25.11.2024 kl 21:20 2082

Den aktivitetsfanen gir kun oppsummering av handlene. Handler du mye og vil se totalhandel i en aksje i et gitt tidsrom, så er ikke muligheten der lenger. Det var den faktisk i den gamle nettbanken som de la ned.
Gitarhelt1
25.11.2024 kl 21:20 2080

Synes Nordnet ofte et vanskelig å komme inn på fra mobilen. Bare henger ved ansiktsgjenkjenning
oto1
25.11.2024 kl 20:59 2106

Er vel en stund siden Nordea hadde 1 kr i kurtasje.

I Nordnet kan du velge minikurtasje om du handler for beskjedne beløp per handel.
Da er kurtasjen kr 29 for handler opp til ca 20.000 (20.000 gir kurtasje 30).

Delv har jeg Private banking på de mest brukte kontiene og da har jeg minstekurtasje 39 opp til ca 110.000 per handel.
Noe som holder i massevis for meg.
Jeg har likevel valgt minikurtasje på noen konti der jeg handler sjelden og for småbeløp (IPS f. eks der jeg for det meste reinvesterer utbytter).

Har Nordea og, har vært kunde der siden 2000, men bruker den så sjelden at jeg nesten må lære den på nytt hver gang jeg handler der. Utelukkende reinvestering av utbytter, og det er en plage hver gang.
Hvorfor skal det f. eks ta flere timer å overføre penger fra en konto til ask?
I NON tar det ca 3 sek så er pengene tilgjengelig for handel.

Og har man solgt, er pengene klar for reinvestering? Nope. Det tar en dag.

Nordea er verre enn steinalderen, for det var bedre løsninger da.
Gitarhelt1
25.11.2024 kl 19:02 2156

Helt ok den løsningen de har nå.
Aaleby
25.11.2024 kl 18:49 2175

Fungerer helt greit. Oversikt over historiske kjøp og salg finnes under fanen aktivitet.
nhydro
25.11.2024 kl 17:40 2210

Skulle ønske at den siden som viser de aksjene du følger, ble oppdatert automatisk
Fluefiskeren
25.11.2024 kl 16:19 2269

På tide å oppsummere litt:

Så vidt jeg vet har ingenting blitt oppgradert siden lansering av ny plattform.
Jeg har ikke begynt å like den noe mer.
Spesielt savner jeg en oversikt over historiske kjøp og salg. Savner også gjennomsnittlig inngangskurs selv om jeg kan regne den ut selv.

Er det noen som er fornøyd med endringene?

Er det noen som har byttet plattform og kan komme med en anbefaling? Jeg teller på knappene nå hvorvidt jeg skal bytte.
Redigert 25.11.2024 kl 16:25 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
15.11.2024 kl 15:20 2533

Ingen forbedringer foreløpig. Savner fortsatt en oversikt over mine transaksjoner og snittkurs for de enkelte aksjer.
Stigendekurs
05.11.2024 kl 15:13 2964

Jeg har vært Nordea kunde lenge, da de startet Investor (før den mener jeg det var trader den het) var den og svært mangelfull.
Det var store nedetider og mye feil i mange år.
Jeg klagde skriftlig og muntlig. Jeg var sikker ikke alene.
For å si det som det var det tok åresvis før den var stabil, det er kun de siste år (2-3 år) at den har vært stabil.
Cartr
05.11.2024 kl 15:01 2975

Jeg benyttet anledningen til å klage som du la ut og oppfordret dem til å gå tilbake da mange var missfornøyd. Jeg sa også at jeg vurderte å flytte alt til Nordnet men vil vente å se litt.

Så jeg gjentar kommentaren til Fluefiskeren på forrige side og alle som er missfornøyd kan klage her. Det er lov å sende inn anonymt

Fluefiskeren: "Nordea har noe som heter «ris og ros». Jeg brukte den for å si min mening. Oppfordrer andre til å gjøre det samme"
https://www.nordea.no/om-nordea/ris-ros-klager.html
Redigert 05.11.2024 kl 15:03 Du må logge inn for å svare
Cartr
05.11.2024 kl 14:51 2985

Det skjer store endringer i NORDEA denne måneden. Alle privatkundene fra Danske Bank flyttes over og de endrer en del på systemet, men som du ser på svaret fra Fluefiskeren på forrige side så holder de på med nye løsninger og forbedringer. Gi det litt tid. Hvis ikke er Nordnet bank, etter min mening, en fin plattform for aksjehandel.
Redigert 05.11.2024 kl 14:57 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
05.11.2024 kl 11:12 3070

Laveste verdi på en terning er 1 så terningskast null skal la seg godt gjøre.

Jeg gir dem litt tid før jeg flytter. Har de rimeligste kurtasjene med min relativt lave aktivitet. Dette går på deres anseelse. Kan ikke være bekjent av det.

Skjønner rett og slett ikke vitsen. Hvorfor vil de ikke ha den gamle når den var så bra? De skal tydeligvis ha alt inn i nettbanken, men hvorfor forandre alt? De kunne jo bare flytte den inn.
ultramarin
05.11.2024 kl 10:44 3096

Nordea, klart den dårligste plattformen å handle aksjer på. Utrolig, snakker om å gå tilbake i tid. Elendig, terningkast 0
MaxMekker
05.11.2024 kl 09:25 3141

Hvor ble det av aksjedesken en kunne ringe til ?
Finner ikke et eneste telefonnummer jeg kan ringe og få ut min vrede på :)
Bare den chatboten Nova... :(
MaxMekker
05.11.2024 kl 09:23 3147

På forsiden "Sparing og investering" skroller du ned , og på høyre side ser du knappen "Aktivitet". Trykk på denne også må du trykke på transaksjoner.
Hardly
04.11.2024 kl 18:43 3296

På den gamle investor hadde man mulighet til å se historikk på kjøp og salg av aksjer.
Denne klarer ikke jeg å finne på den nye DOS versjonen.
Håpløs hele greia.
Tror jeg heller går over til Nordnet.