IOX er opp 56% på 3 dager.....
Det er noe som skjer i IOX`n nå... Omsetning på kr 413.000,- på fredag. Mer også at Aksjen er opp 51% siste mnd, fra bunnen. Pilen peker opp.
Redigert 14.10.2024 kl 22:52
Du må logge inn for å svare
EnLogisk
14.10.2024 kl 09:23
2125
Var opp 15% etter få min nå mandag morgen.. Nå er den opp 10%. Rt 3,0995. Omsetning kr 170.000 etter 22 min....Hmmmm?? Det ligger noe i lufta...
EnLogisk
14.10.2024 kl 22:55
1926
IOX ble dagens vinner på OSE igjen. Omsetningen endte på saftige kr 1.1 mill. Det er mye i IOX. Se på kurven fra bunnen og se den stabile kurven i dag. Teknisk sier opp. Endte opp solide 11%. Det virker som det er noe på gang i børsmyggen IOX nå.
Klabbeføre
15.10.2024 kl 01:20
1854
Ja her kommer vel enda en forferdelig kvartalsrapport 29. november
Morraberget
15.10.2024 kl 09:49
1658
Prisverdig tiltak ……. Å prøve å komme seg ut av hengemyra ….. EnLogisk eller Ros…
Det er intet nytt annet enn avvikling av LLA 47 og videre utvikling av dette feltet. Vikingo drives videre samt de ande feltene i Colombia som desverre har svært fallende kurve produksjonsmessig. Argentina det samme.
Takk for hypen i 2022 forresten da kom jeg meg ut med et fint overskudd etter 13 år 👍😊
Det er intet nytt annet enn avvikling av LLA 47 og videre utvikling av dette feltet. Vikingo drives videre samt de ande feltene i Colombia som desverre har svært fallende kurve produksjonsmessig. Argentina det samme.
Takk for hypen i 2022 forresten da kom jeg meg ut med et fint overskudd etter 13 år 👍😊
Redigert 15.10.2024 kl 09:50
Mdg1
15.10.2024 kl 10:43
1596
Var nok mange som hadde sittet lenge som komn seg ut i 2022. Så var det andre som gikk inn og tapte mesteparten av innsatsen. Sånn er nå en gang aksjer. Jeg skjønte aldri hypen i 2022, men det var en stor menighet som hauset aksjen koordinert og fikk lurt mange intetanende til å ta tapene som de viste måtte komme. Jeg blir ikke overrasket om selskapet blir tatt av børs under refinansieringen og at aksjonærene blir nullet. Er ikke mer å hente ved å være på børs nå som emisjoner er utelukket
Peter Sellers
15.10.2024 kl 11:17
1534
@Mdg1, det var en journalist som skrev en ganske heftig innlegg i media hvor potensialet på kurs og hvor rosenrødt det var i IOX og ikke nok med det vedkommende hadde aksjer i IOX, det burde vært rapportert til Finanstilsynet den gang men ingen tok tak i det!!
Morraberget
15.10.2024 kl 12:29
1470
Da hadde jeg snittet og snittet ned og ventet bare på en mulig god utgang. Den fikk jeg under Hypen, jukset eller bedraget den rett utpå nyåret. Da hadde jeg sittet lenge nok fast. Derfor er det også kjedelig å følge historien videre med IOX og de som nå sitter med papirtap evnt. Må selge også med tap ! Trasig opplegg. Jeg var inne i IOX ene og alene på grunn av LLA47 og der var det en lovende start med Vikingo. Men det var mye styr med de lokale og til slutt vant de lokale stammene med Duya i spissen…. Frem. Før og også etterpå har det vært mer eller mindre rar utvikling og nedadgående selskap, desverre. Men men sånn er det. Men skriver her for at ikke noen skal kaste penger inn å tape nå. Jose og kompisene har nok aldri tapt en penny 😉
Kommer det et nytt liv i IOX eller ? Jeg tviler ! Historien vil kunne si sannheten her. Det som har vært og er nå om dagen er ikke bra
Kommer det et nytt liv i IOX eller ? Jeg tviler ! Historien vil kunne si sannheten her. Det som har vært og er nå om dagen er ikke bra
Redigert 15.10.2024 kl 12:31
Peter Sellers
15.10.2024 kl 13:29
1416
@Morraberget, jeg er heldigvis ikke aksjonær i IOX det er noen år siden og har tapt bare marginalt på denne så ikke noe å gråte over.....disse som hausser denne aksjen nå burde lese analysen til Fjordmaster på Shareville så får de kanskje en liten wake up, for iflg han så snakker vi nærmest om et konkursbo og det er nok sannheten!!
Morraberget
15.10.2024 kl 14:14
1376
Det er bra når man berger pengene 👍 Ja har lest den meget gode artikkelen selv og også kommentert og supplert opplysningene der på Shearwille. Desverre sliter de mer enn godt er nå med dalende produksjon i meget gamle felt som de prøver å få opp noen fat fra. De har litt prod i Colombia men det går nedover der også. Så ja ikke mye verdi der og de har ikke penger til å gjøre store krumspring for å øke prod. Heller. Spent på hva ledelse kommer med nå …….?
klaesp
23.10.2024 kl 07:57
1041
Noen har tydeligvis en mer oppdatert info en andre?
Harde vinterforhold påvirket Interoils produksjon i august
Selskapet Interoil Exploration and Production, som driver med oljeproduksjon i Argentina og Colombia, har onsdag morgen levert en produksjonsrapport for august og september 2024.
Selskapet produserte i gjennomsnitt 2082 fat olje per dag i september, et tydelig hopp fra august da det gjennomsnittet lå på 1225 fat.
Økningen skyldes bedring i produksjonen i Argentina, som har vært påvirket av «harde vinterforhold», skriver Interoil.
Harde vinterforhold påvirket Interoils produksjon i august
Selskapet Interoil Exploration and Production, som driver med oljeproduksjon i Argentina og Colombia, har onsdag morgen levert en produksjonsrapport for august og september 2024.
Selskapet produserte i gjennomsnitt 2082 fat olje per dag i september, et tydelig hopp fra august da det gjennomsnittet lå på 1225 fat.
Økningen skyldes bedring i produksjonen i Argentina, som har vært påvirket av «harde vinterforhold», skriver Interoil.
Redigert 23.10.2024 kl 07:58
Mdg1
23.10.2024 kl 08:10
1002
Alle skjønte jo det når de ikke kom med rapport for august. September er fortsatt langt under hva produksjonen var i september 2023. Tipper det jobbes hardt i selskapet med å få en eller annen form for finansiering. Det er ingen sjanse for at de klarer å betale utsetående fordringer slik situasjonen er nå. September 2023 var prod som følger 1,317 410 mot 2024 1,014 276. Det er altså et fall i oljeproduksjon på 33% og gassprod faller 23%. Oljeprisen er også lavere, så underskuddene vil bare bli større enn de var. Q2 vil vise største underskuddet til selskapet noen sinne
I mine øyne er det absolutt en reell mulighet for at selskapet blir slått konkurs. Med dagens portefølje og uten mulighetene på LLA47 vil de aldri ha mulighet til å kunne betjene gjelden. Blir spennende å se hva Bond holders gjør mot slutten av 2025.
I mine øyne er det absolutt en reell mulighet for at selskapet blir slått konkurs. Med dagens portefølje og uten mulighetene på LLA47 vil de aldri ha mulighet til å kunne betjene gjelden. Blir spennende å se hva Bond holders gjør mot slutten av 2025.
Redigert 23.10.2024 kl 08:16
oivindl
23.10.2024 kl 09:14
908
"Det er altså et fall i oljeproduksjon på 33% og gassprod faller 23%”
Aksjekursen har vel falt enda mer.
Aksjekursen har vel falt enda mer.
Mdg1
23.10.2024 kl 09:40
857
Det er fordi selskapet har mistet LLA47 og at de har store pengeproblemer. Folk begynner å innse at det kan gå mot konkurs. De klarte ikke å tjene penger når oljeprisen var høyere og produksjon var høyere. Da er det nok lenge til de klarer å snu den negative kontantflyten og lånet på 300 mill forfaller januar 2026
Redigert 23.10.2024 kl 09:42
oivindl
23.10.2024 kl 09:55
808
Er ikke pengeproblemer og fall i produksjonen to sider av samme sak?
klaesp
23.10.2024 kl 10:02
792
Med økt produksjon I kombinasjon med nye gass kontrakter, blir det lettere å refinansiere gjeld med bedre betingelser
Peter Sellers
23.10.2024 kl 10:29
758
@klaesp, kan man i det hele tatt ta disse tallene som ledelsen legger fram som god fisk iom at de har manipulert rapport tidligere??
EnLogisk
23.10.2024 kl 17:28
619
@klaesp. Hyggelig med et kurs løft på 11% opp i dag.. En sterk close. Iox doblet produksjon i sept til 2082 fat. De får meget godt betalt for oljen i Argentina som har hatt en ellevill prisvekst på 110 % på 1 år. Nå er været bra og produksjonen øker.
-------
-------
Redigert 23.10.2024 kl 17:29
Peter Sellers
24.10.2024 kl 12:41
415
@klaesp, les denne analysen av Fjordmaster på Shareville som belyser hvor vanskelig IOX er stilt!!
Fjordmaster
for 21 t siden
Fikk en melding fra en kompis som antakeligvis har investert i IOX og han mente at produksjonstallene var betydelig bedring og nå det begynner å gå oppover… kanskje han burde se tallene på nytt.
De var helt elendige. At de har kommet litt nærmere produksjonstallene i Q1 hjelper null og niks.
Men nå kan jeg sette estimat for Q3 resultater:
Produksjon av oljeekvivalenter 788foepd er -29% fall mot Q2 nettoproduksjon.
Det er bare ca. 71 700 fat av oljeekvivalenter.
Jeg antar at inntektene er i beste tilfelle 3,9MUSD, men trolig mindre fordi det var så lte olje. Selve oljeproduksjon var i snitt omtrent 240fat per dag. Dvs. kun 22 000 fat nettoproduksjon for hele kvartalet.
Litt vanskelig å estimere driftskostnader uten å vite har de hatt fullstendig stenging i Argentina, men hvis alle kostnadene i Q2 var ca. 8MUSD, det kan gi pekepinn hva som kan forventes.
Om de kunnet på noe magisk måte halvert kostnadene for Q3, det kunnet ventes resultat som er noen hundre tusen dollar i minus, men tror ikke på det.
Jeg tror at det har vært litt mindre kostnader pga. stenginger, men lave inntekter gjør at tap trolig er i sitt beste samme som i Q2, altså -3MUSD.
Om de har ikke klart å kutte kostnader, da er tap mellom -4 og -5MUSD.
Inntektene som nevnt før blir trolig 1,5MUSD mindre enn i Q2.
Usikker om terminering av ANH kontraktene frigjør noe av midler som har vært restricted,
kanskje, kanskje ikke. Men situasjon blir mer og mer utfordrende.
I Q2 selskap hadde current assets rundt 17MUSD, hvorav 8,3 var «trades receivables».
Jeg forstår ikke hva den posten inneholder og setter spørsmålstegn er det virkelig current hele tatt.
Kontantbeholdning økte litt fordi de tok mer gjeld, og var ca. 8,9 MUSD hvorav 4,7MUSD var restricted (trolig hele beløp er relatert til lånevilkår).
Jeg estimerer at kontantbeholdning (uten restricted cash) begynner å være tom snart.
Det er usannsynlig at current liabilities har minket, så selskap lever farlig.
Fasiten kommer om ca. 1 mnd, men blir ikke overrasket om det kommer noenslags krisemeldimg fra IOX før det.
Selskap har alt for mye kortsiktig gjeld.
Det trolig må konverteres hvis kreditorene orker å ta flere sjanser.
Ser ikke bra ut denne.
Fjordmaster
for 21 t siden
Fikk en melding fra en kompis som antakeligvis har investert i IOX og han mente at produksjonstallene var betydelig bedring og nå det begynner å gå oppover… kanskje han burde se tallene på nytt.
De var helt elendige. At de har kommet litt nærmere produksjonstallene i Q1 hjelper null og niks.
Men nå kan jeg sette estimat for Q3 resultater:
Produksjon av oljeekvivalenter 788foepd er -29% fall mot Q2 nettoproduksjon.
Det er bare ca. 71 700 fat av oljeekvivalenter.
Jeg antar at inntektene er i beste tilfelle 3,9MUSD, men trolig mindre fordi det var så lte olje. Selve oljeproduksjon var i snitt omtrent 240fat per dag. Dvs. kun 22 000 fat nettoproduksjon for hele kvartalet.
Litt vanskelig å estimere driftskostnader uten å vite har de hatt fullstendig stenging i Argentina, men hvis alle kostnadene i Q2 var ca. 8MUSD, det kan gi pekepinn hva som kan forventes.
Om de kunnet på noe magisk måte halvert kostnadene for Q3, det kunnet ventes resultat som er noen hundre tusen dollar i minus, men tror ikke på det.
Jeg tror at det har vært litt mindre kostnader pga. stenginger, men lave inntekter gjør at tap trolig er i sitt beste samme som i Q2, altså -3MUSD.
Om de har ikke klart å kutte kostnader, da er tap mellom -4 og -5MUSD.
Inntektene som nevnt før blir trolig 1,5MUSD mindre enn i Q2.
Usikker om terminering av ANH kontraktene frigjør noe av midler som har vært restricted,
kanskje, kanskje ikke. Men situasjon blir mer og mer utfordrende.
I Q2 selskap hadde current assets rundt 17MUSD, hvorav 8,3 var «trades receivables».
Jeg forstår ikke hva den posten inneholder og setter spørsmålstegn er det virkelig current hele tatt.
Kontantbeholdning økte litt fordi de tok mer gjeld, og var ca. 8,9 MUSD hvorav 4,7MUSD var restricted (trolig hele beløp er relatert til lånevilkår).
Jeg estimerer at kontantbeholdning (uten restricted cash) begynner å være tom snart.
Det er usannsynlig at current liabilities har minket, så selskap lever farlig.
Fasiten kommer om ca. 1 mnd, men blir ikke overrasket om det kommer noenslags krisemeldimg fra IOX før det.
Selskap har alt for mye kortsiktig gjeld.
Det trolig må konverteres hvis kreditorene orker å ta flere sjanser.
Ser ikke bra ut denne.