RELEVANT OG NY INFO FRA GRAVERNE PÅ DISCORD

Slettet bruker
PLT 14.10.2024 kl 10:01 1475

Oppretter en ny tråd der jeg tenker å kopiere inn gode innlegg, relevant info som blir publisert på discord.

***********************************************************************************************************************

Dag N. Derpå — Today at 9:49 AM
Dobling av produksjonskapasitet!

Det er ikke bare antall ansatte som har økt med 50 % siste året. Nå ser det ut som produksjonskapasiteten også er doblet!

poLight har mellom 2021 og 2024 totalt produsert noe over 1 million TLens. (Ref. CMD.) De siste kvartalene har final test blitt omtalt som flaskehalsen i produksjonslinjen. Og produksjonskapasiteten har blitt rapportert å være 0,5 til 1 million TLens i måneden. For å doble dette har ny testmaskin vært nødvendig. Noe som har hatt en ledetid på 9 - 12 måneder.

Produksjonskapaditetsmålet ble for 2022 satt til 1,5 millioner TLens i måneden. (Ref. Q3 2021). Men da dette ikke ble oppnådd, hovedsaklig på grunn av den begrensede testkapasiteten, måtte de gjøre investeringer og tiltak i Q4 2022. (Ref. kvartalsrapporten.)

Søk i globale shippingdata viser nå at denne maskinen ble sendt fra Optofidelity i sommer. En stor maskin på halvannet tonn og verdi på $267,650 ble sendt. Det er med andre ord stor grunn til å tro at produksjonskapasiteten med dette nå er doblet til minst 1,5 millioner TLens i måneden. Det vil si flere linser i måneden enn poLight har produsert til sammen fra 2021 frem til i dag...
Øyvind Isaksen har bekreftet at testmaskinen gjelder en investering tilbake i tid og at den har vært nødvendig for å oppnå den produksjonskapasiteten de trengte/ hadde bestilt. Som dere ser av bilde fra forsendelsen har den beskrivelsen: PR43134 01 LENS SORTER II, så det er i grunn ikke noe tvil..
Produksjonskapasitet oppdateres løpende på kvartalsrapporter og den nye informasjnen passer med uttalelser fra tidligere kvartalsrapporter fra 2021-Q3 og frem til I dag. Gir en oppsummering av uttalelser fra kvartalsrapportene på slutten av denne meldingen.

Selv om testmaskin nå er på plass kan ikke Øyvind Isaksen uttale seg om konkrete tall på ny produksjonskapasitet før på Q3. Så foreløpig er produksjonskapasitet på 1,5M i måneden min antagelse. Det er uansett ingen tvil om at denne sorterings/ testmaskinen nå er på plass i produksjonslokalene hos assembly partner Tong Hsing på Filippinene. Og at poLight nå står klare for enda høyere produksjon. Men hvor høy produksjonskapasitet det faktisk er, får vi først svar på på Q3.

Jeg la frem hele historikken fra kvartalsrapporter og -presentasjoner og viste til eksportdataene. I tillegg til å bekrefte at det var en test- og sorteringsmaskin fra en investering tilbake I tid, fikk jeg følgende kommentar siden han ikke kunne bekrefte produksjonskapasitetsdobling:

”Jeg er imponert over hvor tett du klarer å følge oss – imponerende og motiverende! Du får komme med et kapasitetsspørsmål på Q3 – kommer du?”
Alle får avgjøre selv hvor mye de legger i denne informasjonen. Men selv kan jeg ikke annet å ta det som ekstremt positivt. Tenk at de potensielt har rigget seg for en månedlig produksjonskapasitet som potensielt er større enn totalt produserte TLens siden 2021!! Satser på det blir nok å gjøre for alle nyansatte fremover!

Dette er informasjon delt på tidligere kvartalsrapporter som jeg mener sannsynliggjør en ny produksonskapasitet på 1,5 millioner TLens i måneden:

2021-Q3: "By mid-2022, assembly partners are expected to have a planned monthly capacity of around 1,500,000. Material flow (e.g. wafers) and final test capacity is planned accordingly."
2021-Q4: Final test oppgis å være flaskehals i produksjonslinjen og ny testmaskin oppgis å ha en ledetid på 6 – 12 måneder.
2022-Q4: "The increase in Property, plant and equipment as at 31 December 2022 is primarily due to investments of NOK 5.5 million in additional final test equipment”
2023-Q2: Produksjonskapasiteten blir oppgitt å være mellom 0,5 og 1 million per måned, fortsatt på grunn av flaskehals i final test.
2023-Q4: Produksjonkapasitet mellom 0,5 og 1M i måneden gjentas.

Ut fra dette konkluderer jeg altså med at investeringen fra Q4 2022 nå er fullført gjennom leveringen av den nye testmaskinenen i sommer. Og om målsetningen var 1,5 millioner Tlens i måndeden mener jeg vi har grunn til å tro at dette er den nye produksjonskapasiteten. Endelig svar på det får vi nå på Q3!

Dag N. Derpå — Today at 9:49 AM
Dobling av produksjonskapasitet!

Det er ikke bare antall ansatte som har økt med 50 % siste året. Nå ser det ut som produksjonskapasiteten også er doblet!

poLight har mellom 2021 og 2024 totalt produsert noe over 1 million TLens. (Ref. CMD.) De siste kvartalene har final test blitt omtalt som flaskehalsen i produksjonslinjen. Og produksjonskapasiteten har blitt rapportert å være 0,5 til 1 million TLens i måneden. For å doble dette har ny testmaskin vært nødvendig. Noe som har hatt en ledetid på 9 - 12 måneder.

Produksjonskapaditetsmålet ble for 2022 satt til 1,5 millioner TLens i måneden. (Ref. Q3 2021). Men da dette ikke ble oppnådd, hovedsaklig på grunn av den begrensede testkapasiteten, måtte de gjøre investeringer og tiltak i Q4 2022. (Ref. kvartalsrapporten.)

Søk i globale shippingdata viser nå at denne maskinen ble sendt fra Optofidelity i sommer. En stor maskin på halvannet tonn og verdi på $267,650 ble sendt. Det er med andre ord stor grunn til å tro at produksjonskapasiteten med dette nå er doblet til minst 1,5 millioner TLens i måneden. Det vil si flere linser i måneden enn poLight har produsert til sammen fra 2021 frem til i dag...
Øyvind Isaksen har bekreftet at testmaskinen gjelder en investering tilbake i tid og at den har vært nødvendig for å oppnå den produksjonskapasiteten de trengte/ hadde bestilt. Som dere ser av bilde fra forsendelsen har den beskrivelsen: PR43134 01 LENS SORTER II, så det er i grunn ikke noe tvil..
Produksjonskapasitet oppdateres løpende på kvartalsrapporter og den nye informasjnen passer med uttalelser fra tidligere kvartalsrapporter fra 2021-Q3 og frem til I dag. Gir en oppsummering av uttalelser fra kvartalsrapportene på slutten av denne meldingen.

Selv om testmaskin nå er på plass kan ikke Øyvind Isaksen uttale seg om konkrete tall på ny produksjonskapasitet før på Q3. Så foreløpig er produksjonskapasitet på 1,5M i måneden min antagelse. Det er uansett ingen tvil om at denne sorterings/ testmaskinen nå er på plass i produksjonslokalene hos assembly partner Tong Hsing på Filippinene. Og at poLight nå står klare for enda høyere produksjon. Men hvor høy produksjonskapasitet det faktisk er, får vi først svar på på Q3.

Jeg la frem hele historikken fra kvartalsrapporter og -presentasjoner og viste til eksportdataene. I tillegg til å bekrefte at det var en test- og sorteringsmaskin fra en investering tilbake I tid, fikk jeg følgende kommentar siden han ikke kunne bekrefte produksjonskapasitetsdobling:

”Jeg er imponert over hvor tett du klarer å følge oss – imponerende og motiverende! Du får komme med et kapasitetsspørsmål på Q3 – kommer du?”
Alle får avgjøre selv hvor mye de legger i denne informasjonen. Men selv kan jeg ikke annet å ta det som ekstremt positivt. Tenk at de potensielt har rigget seg for en månedlig produksjonskapasitet som potensielt er større enn totalt produserte TLens siden 2021!! Satser på det blir nok å gjøre for alle nyansatte fremover!

Dette er informasjon delt på tidligere kvartalsrapporter som jeg mener sannsynliggjør en ny produksonskapasitet på 1,5 millioner TLens i måneden:

2021-Q3: "By mid-2022, assembly partners are expected to have a planned monthly capacity of around 1,500,000. Material flow (e.g. wafers) and final test capacity is planned accordingly."
2021-Q4: Final test oppgis å være flaskehals i produksjonslinjen og ny testmaskin oppgis å ha en ledetid på 6 – 12 måneder.
2022-Q4: "The increase in Property, plant and equipment as at 31 December 2022 is primarily due to investments of NOK 5.5 million in additional final test equipment”
2023-Q2: Produksjonskapasiteten blir oppgitt å være mellom 0,5 og 1 million per måned, fortsatt på grunn av flaskehals i final test.
2023-Q4: Produksjonkapasitet mellom 0,5 og 1M i måneden gjentas.

Ut fra dette konkluderer jeg altså med at investeringen fra Q4 2022 nå er fullført gjennom leveringen av den nye testmaskinenen i sommer. Og om målsetningen var 1,5 millioner Tlens i måndeden mener jeg vi har grunn til å tro at dette er den nye produksjonskapasiteten. Endelig svar på det får vi nå på Q3!

LENS SORTER:
BILDE

Og ikke nok med det. Det har også blitt sendt en Wedge machine fra Norge til Fillippinene. Jeg har et lite håp om at dette kanskje kunne gjelde produksjon av Twedge, som ville vært veldig gøy. Men fikk som svar at det var utstyr de har hatt på egen lab for kvalifisering (hva nå enn det er..). Og at den skal inngå i den vanlige produksjonslinjen for TLens på Filippinene. Altså enda mer produksjonsutstyr som endes til Filippinene. Spennende å høre hva dette faktisk er.
Må si det virker svært lovende at både antallet ansatte øker med 50% og at de dobler produksjonskapasiteten nå inn mot 2025. Det må jo snart vise seg i større slagsvolumer! Det gjør uansett poLight I stand til å kvalifisere for flere høyvolumsprosjekter fremover!

BILDE

Totalt har jeg registrert følgende forsendelser relevant for poLight det siste halve året. Dette er det jeg med sikkerhet har funnet. Men det er sannsylig at jeg ikke har fått med meg alt. Så utelukker ikke at det kan være mer. Hadde bare en begrenset tilgang til PRO versjonen gjennom en demo og veilendning med en Indisk agent som ønsket å overtale meg til å kjøpe denne versjonen. Mens jeg tok Screenshots for harde livet. Synes det er veldig positivt å se så mye aktivitet. Dette er vesentlig tettere leveranser enn jeg har sett frem til nå, selv om det fortsatt er små volumer.

LANG LISTE OVER FORSENDELSER - INNLEGG SLUTT

Redigert 14.10.2024 kl 12:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.10.2024 kl 12:34 1315

Tong Hsing er poLights assembly partner. Det vil si der masseproduksjon av TLens skjer. Man kan se en video av hvordan produksjonen foregår på presentasjonen fra CMD selv om den er fra en tid tilbake. Produksjonen vises fra 02:03 eller deromkring, men hele presentasjonen til COO Marianne Sandal er igrunn verdt å se gjennom.
https://www.youtube.com/watch?v=1jQZ8gMG_rs
klaesp
14.10.2024 kl 12:43 1291

Takk for ny informasjon. Polight er spennende på kort og lang sikt.
klaesp
14.10.2024 kl 13:16 1237

https://medium.com/@steinar_polight/the-game-changer-for-brain-research-how-polights-tlens-is-enabling-new-discoveries-in-16174da5bcce

One of the most notable implementations of TLens is in the Mini2P system, a revolutionary two-photon microscope developed in collaboration with the prestigious Kavli Institute for Systems Neuroscience, led by May-Britt and Edvard Moser. The Mosers, who won the Nobel Prize in Physiology or Medicine in 2014, are known for their groundbreaking discoveries in understanding how the brain navigates space and time. Their research focuses on mapping the brain’s neuronal circuits to decipher complex cognitive functions such as memory and learning.

The Mini2P system is designed to study neuronal circuits in freely behaving animals, a method that allows researchers to observe the brain’s real-time responses in naturalistic environments. This breakthrough is pivotal because it enables the study of live, complex interactions between neurons, which is nearly impossible with traditional imaging systems that require the subject to be stationary.

poLight’s Critical Role in the Mini2P System

The TLens technology from poLight plays a crucial role in making this imaging system compact and fast enough to be used on freely moving animals. Traditional imaging systems are often too bulky and power-hungry for such setups. TLens, however, provides high-speed focus adjustment without adding significant weight or power consumption, making it ideal for head-mounted setups like the Mini2P.

In their August 2022 announcement, poLight emphasized that TLens’ high performance, coupled with its ability to operate silently and with minimal heat, ensures that it doesn’t interfere with sensitive experimental conditions. The compact design and reduced size of the lens module have allowed the Moser team to create a portable yet powerful microscope system that opens new frontiers in brain research.

Checkout:
Transcend Vivoscope to Offer Turnkey Miniature Two-photon Imaging Systems with poLight ASA Tunable OpticsWWTranscend Vivoscope to Offer Turnkey Miniature Two-photon Imaging Systems with poLight ASA Tunable Optics

Thorlabs Mini2P Imaging System Leverages poLight ASA TLens® for Optimal Neurological ImagingWWThorlabs Mini2P Imaging System Leverages poLight ASA TLens® for Optimal Neurological Imaging

poLight Enabled SEBI RT1000 Development Kits from Wooptix Now ShippingWWpoLight Enabled SEBI RT1000 Development Kits from Wooptix Now Shipping

Moser’s Team and the Nobel-Worthy Research

The involvement of the Moser team is a testament to the value that poLight’s technology brings to the scientific community. May-Britt and Edvard Moser, both professors at the Norwegian University of Science and Technology (NTNU), have dedicated their careers to unraveling the mysteries of the brain’s GPS system. Their pioneering work in the field of spatial representation and memory has relied heavily on advanced imaging techniques, and poLight’s TLens is now part of their arsenal of tools to make even more groundbreaking discoveries.

The TLens-equipped Mini2P enables the Moser team to achieve unprecedented insights into brain activity, giving them the ability to observe minute changes in neurons and their interactions as animals navigate through complex environments.

Future Implications for Neuroscience and Beyond

The use of poLight’s TLens in the Mini2P system is just the beginning. As this technology gains traction in the neuroscience community, it has the potential to revolutionize how brain activity is studied. The ability to perform high-speed, high-precision imaging in freely moving animals could pave the way for new treatments for neurological diseases and deepen our understanding of cognitive functions.

Moreover, this technology has applications beyond brain research. Its low power consumption and rapid response make it suitable for a wide range of industries, from consumer electronics to industrial vision systems. However, its current impact on neuroscience is perhaps the most compelling, as it directly contributes to life-changing research.

Conclusion

poLight’s TLens is more than just an optical component; it’s an enabler of scientific discovery. By partnering with renowned researchers like the Moser team, poLight is positioning itself at the forefront of neuroscience research, contributing to tools that could one day lead to new breakthroughs in our understanding of the brain.

For those interested in learning more, you can access poLight’s latest announcements here.

With the Mini2P system already delivering promising results, the future looks bright for poLight’s TLens technology in the realm of neuroscience and beyond. Keep an eye on this company — they might just be the unsung heroes behind the next Nobel Prize-winning discovery.

#poLightASA #TLens #Neuroscience #Mini2P #BrainResearch #AR #VR #ImagingTechnology #EdvardMoser #MayBrittMoser #Innovation

Redigert 14.10.2024 kl 13:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.10.2024 kl 14:34 930

JP Morgans handling i Polight begynner å bli interresant. Siden juni har JP Morgan SE økt nsin beholdning med mange hundre prosent, og det later til å være en langsiktig posisjon. Noen har åpenbart troen.Etter siste rest av nedsalget til svenske Industrifonden ser man at svenske kontoer hos JP Morgan fortsetter å øke. Det gjøres meget stille og forsiktig, og med tanke på at den solide utviklignen til Polight, kombinert med at den norske kronen er 10-15% svakere enn for noen få år siden, så er det kanskje ikke rart at de nå begynner å handle seg sakte opp igjen. VI finner i hvertfall banken på en solid 4. og 5. plass. på topp 50, og fortsatt langt unnan 5% flaggegrense, så vil tro at de kan komme til å fortsette å øke i tiden fremover.
klaesp
20.10.2024 kl 10:40 716

Denne hører hjemme her.

https://medium.com/@steinar_polight/unlocking-the-future-of-augemented-and-mixed-reality-with-polight-s-tlens-autofocus-technology-a043e9ee16a4

TLens® isn’t just limited to maintaining focus in AR/MR environments; it’s also instrumental in pioneering new frontiers. We´ve found strong indicators that Varjo XR-4 FE (Focal Edition), an exemplar of technological convergence, integrates TLens® to revolutionize eye gaze autofocus. This innovative approach allows for a natural and intuitive interaction where the device adjusts focus based on the user’s eye movements, enhancing both immersion and usability.
Redigert 20.10.2024 kl 10:41 Du må logge inn for å svare