Norsk Titanium innspurt 2024

Drengen
I dag kl 20:06 124

Eg har hatt ein "lyttepost" i NTI over lengere tid og etter forrige ukes dupp gikk eg inn med eit betydelig beløp i følge min skala.

2024 har vert spennende med mye nyheter og oppløftende informasjon. Men kursen har ikkje løftet seg allverdens.

Er det TR som ligger på trappen i November som "sinker" kursen eller rapporten som kom i september? Rapporten var ikkje så aller verst men skuffet vell noen på guiding, men ryktene sies at det har vert oppsving derav kommer det en rapport 30.oktober.

Nytt styremedlem skal bestemmes og dette var en spennende figur som virkelig har pondus.

Kva tenker menigheten her? Hvilken skjær i sjøen kan dukke opp framover trur dere?
Octagon
I dag kl 21:23 69

"Skjær i sjøen..."

Emisjon sannsynligvis ikke i og med at de får inn en hel del frisk kapital ved utøvelsen av tegningsretter nå i en periode i November. Kan muligens "fryse" kursen en periode. De har jo signalisert tidligere at kombinasjonen av tidligere emisjon og inntekt fra tegningsretter ville være nok til å dra selskapet frem mot "break even". Om det ikke var så så hadde de måttet oppdatert markedet om disse endrede forutsettinger.

Forsinkelser er vel høyeste risiko. Dette har de jo allerede meldt fra om og er nok i stor grad innbakt i kursen allerede. Imidlertid er solid guiding bare utsatt/forskjøvet litt frem i tid. Børsmelding viser jo også at nye muligheter dukker opp.

Det som holder kursen "sjakk matt" akkurat nå er vel en kombinasjon av forskjøvet guiding ("vi kan vente med å hoppe på toget enda litt til"..) og at utøvelsen av tegningsretter i november skal gi en periode med kurspress (" best å få dette overstått før vi kjøper...").

Men hva tror du skjer når dette snart er overstått ?

Tullete nok har til og med Investtech analysen nok påvirket en del hobby investorer siste uken.
Ren teknisk analyse bygger kun på kjent historikk i en aksje og at den skal oppføre seg som tidligere og som andre aksjer når bestemte mønstre inntreffer.

Virkeligheten og selskaps-spesifikke/fundamentale forhold har i så måte ingen betydning i TA, og hvor meningsløst er det ikke å ta bort denne faktoren når en vurderer et selskaps potensiale ?.

Bruker kun kortsiktig teknisk analyse som et av flere støtte verktøy i kortsiktige posisjoner da det kan være av interesse å avdekke om en aksje nærmer seg overkjøpt eller oversolgt m.m.

NTI er en mer lang siktig posisjon hvor jeg antar en kursdobling innen 24 mnd (om ikke mye mer) og en hver bruk av teknisk analyser er lite aktuell i et slikt perspektiv.