RECSI 2024 del to

Null
RECSI 20.10.2024 kl 21:19 19464

Debattforum
Teknisk analyse
Kryptovaluta
Makrokalender
Grønne aksjer

Opprett ny tråd
RECSI 2024
Denne tråden er stengt for nye innlegg.
I dag kl 21:15
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
hottentott1
RECSI
31.12.2023 kl 22:57
435710
Godt Nytt År!

I fjor startet kursen på 14 og sluttet på 14, og det er greit nok tatt i betraktning at solsektoren globalt gikk i minus og ML ikke er inntektsbringende enda. Da kan man ikke forvente at aksjekursen stiger heller. Men mye positivt skjedde med REC i 2023. Yulin er solgt. Fokuset og innsatsen er rettet 100% mot anleggene i USA. ML er restartet. I løpet av 2024 skal produksjonskapasiteten forhåpentligvis opp på 100% utnyttelse. Og kanskje REC vil begynne å tjene penger?

Oppdatering 8. februar
Q4-23 er lagt fram. Yulin er solgt og pengene på konto. Butte dreier produksjonen bort fra ulønnsom polysilicon til mer lønnsomme produkter. Dette ble annonsert i en særdeles klønete børsmelding dagen i forveien og aksjekursen falt som en stein. Framdriften i ML går etter planen. Ingen nyheter av betydning ellers. Kurt Levens lover 100 - 300 MUSD i EBITDA i 2026. Kursen er 12 kr.

Oppdatering 21. mars
Årsrapporten 2023 er sluppet. Kort oppsummert av ChatGPT: "I 2023 opplevde REC Silicon betydelige fremskritt, inkludert nedbetalingen av gjeld og sikring av finansiering for anlegg og kapitalprosjekter. Gjennom langsiktige avtaler og vellykket omstart av anleggene, posisjonerer selskapet seg for suksess. Til tross for utfordringer som nedgangen i halvlederindustrien og økte produksjonskostnader, ser REC Silicon lyst på fremtiden med fokus på vekst og muligheter i kommende år. I motsetning til hottentotter er ChatGPT nøytral og objektiv i sin tilnærming, noe som betyr at den ikke blir påvirket av subjektive meninger eller følelser i prosessen med å skrive sammendraget."

Oppdatering 16. mai
Q1-24 er lagt fram. Tallene har liten interesse. Det viktigste er restart av ML og framtidig silisiumpris i USA. Framdriften i ML går etter planen, med unntak av litt innkjøringsproblemer med pakkingen og at restarten blir 10% dyrere enn tidligere kommunisert. En positiv nyhet er at det er forlenget en silanavtale til en verdi av 85 mill USD over fem år. Hvem kjøperen er framgår ikke. Ingen nyheter av betydning ellers. RECSi kunne vært mye bedre til å informere om salg. Man bør følge med på silisiumprisen, som nå er 5$ i Kina og 21$ i RoW. Hvis dekoblingen fra Kina bortfaller vil REC Silicon trolig være ulønnsom når 5-årsavtalen med Hanwha utløper. Kursen er 10 kr.

Oppdatering 21. juni
Gårdsdagens børsmelding er alvorlig. RECSI har problemer med kvaliteten på salgsproduktet. De har ikke funnet en løsning på problemet. Dvs at de ikke vil få den planlagte forhåndsbetalingen av Hanwha med det første, og kan komme i en likviditetsskvis. Kursen er 7 kr, før børsåpning.

Oppdatering 8. august
Q2-24 er lagt fram. Den var i tradisjonen tro uten store nyheter. Tallene har liten interesse. Det viktigste er at leveransene starter i september, og at ML vil ha full kapasitet innen utgangen av 2024. Presentasjonen gir interessant informasjon om ytterligere kapasitetsøkning i årene framover. Kursen er 8 kr.
Null
21.10.2024 kl 15:54 3161

Jeg tror vi ender på en ny LOD i dag i sluttauksjonee.
Hva denne meldingen som kom i dag betyr, ja si det.vet ikke hva jeg skal tro pr nå men det er vel ikke helt bra iallefall.

Det som er mest håpløst er at man ikke sier noe om noen ting utover at leveransen ikke er godkjent, og man ikke vet når det skjer heller....

Jeg tror jeg skriver en melding til IR kontakt i dag å spørr. så får vi tro de kan gi et svar som er litt mindre ullent.


Candelstick
21.10.2024 kl 17:36 3000

Tollerne har nok pirket i varene med dokosten, så det er like greit å sende en ny testbatch. Eller betale tollerne for å få prioritet.
Null
21.10.2024 kl 17:47 2962

Jeg sender en mail til IP kontakt i kveld
Sist jeg sendte kom det svar dagen etter, men kan vel ta litt lengre tid denne gangen siden det sikkert er mange som vil sende noen velvalgte ord.

NULL
Carrera
21.10.2024 kl 17:52 2947

Om/når det kommer en positiv melding og kursen spretter opp 20% - Ja,da er vi der vi var før helgen!
2 skritt fram og 2 tilbake.
Dagens melding tok helt brodden av det momentet kursen var inne i.
VaderTrader
21.10.2024 kl 17:52 2944

Bra , mange som har sendt Mail . Svært uryddig fra ledelsen nå, nesten som at de ønsker denne utvikling mtp tidspunkt for annonsering og tidligere utydelige meldinger som kan mistolkes . Detter er ikke greit som de forvalter våre penger !!
Redigert 21.10.2024 kl 17:53 Du må logge inn for å svare
cad
21.10.2024 kl 17:53 2946

Jeg tror vi bør lese mellom linjene når vi leser info fra Rec. Nå sies det at det er stoppet i tollen. Hvor mange uker trenger tollen, og hvor, og hvorfor, for at dette skal kunne innføres i angitte land. Dersom konglomeratet Hanwha er angitte mottaker, forundrer det meg at det store industikonsernet ikke får ut en vareprøve i løpet av en dag eller to. Her synes det å ta mange uker. Jeg tror ikke tollverden eller forholdet mellom myndighetene og et stort industrikonsern fungerer så dårlig. Nb. Tidligere sa rec at kunden hadde "godkjent" kvaliteten. Slik jeg leser dette legger Rec nå langt mer vekt på usikkerheten om kvaliteten, og det kan være smart å lese dette som om dagens produkt ikke er tilfredsstillende. Jeg undrer meg hvem som er kvalitetssikrer, når dennes sikring, synes å overstyre både rec og qcell. Hva gjør at produktets spesifikasjon innen Hanwha/qcell konglomerat ikke kan godkjennes i Usa? Jeg antar at slik test ikke må utføres av alle mulige produkter, og ingredienser. Det føles ubehagelig å ikke kunne stole på informasjon og gitte data.
Candelstick
21.10.2024 kl 18:05 2910

Ja, har prøvd å dykke litt i Hanwha Corp og hva finansmarkedet i Asia sier om dem. Spekulasjoner går om de klarer å betjene gjeldsgraden sin, tiltross for oppjustert kredittscore(som godt kan være oppnådd urettmessig). Utover det er det litt av noen typer i familedynastiet som har innflytelse og skandalene har vært tett.

Den som graver finner gull.
Artige
21.10.2024 kl 18:05 2919

Aldri i verden om det er tolla som er problemet. Forrige utsettelse var også bare en bortforklaring ispedd litt positivt for å begrense kursen. Enten klarer de ikke å produsere eller så er mottaker ikke klar. Er jo helt katastrofe selskap.
VaderTrader
21.10.2024 kl 18:11 2898

Levens og IR burde være i etterforsket , dette er alvorlig markedsmanipulasjon hvis de utsetter med diverse vage kommentarer uten håndfast info.

Finnes ikke ord for hvor utrolig skuffet jeg er over hvordan Rec ledelsen oppfører seg , meldingen idag hadde fint gått å melde 1-2 uker siden , å vente til siste liten når man veit at det ikke kommer snarlig løsning er kynisk og arrogant ovenfor aksjonærene !

Stoler ikke lenger på disse folkene og er overbevist at Levens er kjøpt og betalt !
Redigert 21.10.2024 kl 19:15 Du må logge inn for å svare
Stabukk
21.10.2024 kl 18:24 2831

Siste tids optimisme har fått et skudd for baugen. Har ikke fått svar fra IR-kontakt i hvilket land siste test skal gjøres. Ser e24 bruker «USA-trøbbel» som begrunnelse for dagens kursras. I og for seg rett nok, siden fabrikken ligger der. I USA satses det stort både politisk og industrielt i Rec sine bransjer, men selskapet sliter med å passere målstreken for første ML-leveranse, inntil vdere med toll-trøbbel i et annet land.

En kan jo tro på den optimistiske vrien av e24 sin kommentar, men gjerne lese hele teksten fra Johann D. Sundberg:

https://e24.no/boers-og-finans/i/Gywzwm/vi-faar-tro-at-recs-gull-sitter-fast-i-tollen

«Ved utgangen av andre kvartal hadde Rec Silicon en netto rentebærende gjeld på 313,9 millioner dollar. Det er åpenbart at gjelden trenger å bli redusert på et eller annet tidspunkt», skriver Johann D. Sundberg.

Men de som stolte på hans kommentar 15. november 2023, har ikke mye å takke Sundberg for. Kjøp denne dagen ble gjort på ca. kurs 14,02. Det er også samme kursen vi gikk og ut på hele 2023 sett under ett. Sundberg viser beleilig nok ikke til sin tidligere kommentar. Fredag så det ikke så galt ut for Rec på OB, men etter raset i dag er kursen ned vel 40% i år. Her er e24-kommentaren fra nov. i fjor:

https://e24.no/boers-og-finans/i/onoL9g/hvis-du-noen-gang-skal-kjoepe-rec-silicon-er-det-naa

«Hvis du noen gang skal kjøpe Rec Silicon, er det nå (Tittel)
Nå skjer det som aksjonærene i Rec Silicon har ventet på i årevis». (Ingress)

Nå får vi bare håpe på mer informasjon snarest, blant annet om toll-trøbbel som blir løst. Og helst info ved Q3 den 7. nov. som gjør at andre aksjonærer enn Hanwha får bedre holdepunkt for om de skal bli sittende i denne aksjen eller ikke.
tomsa
21.10.2024 kl 19:58 2525

Hanwha Corporation er et stort sørkoreansk konglomerat med virksomheter innen kjemi, forsvar og energi, og er en av de største forretningsgruppene i Sør-Korea. Gjennom sitt datterselskap Hanwha Solutions har de blitt en viktig aktør innenfor solenergi og fornybare energiprosjekter. Selskapet har kjøpt en 17 % eierandel i REC Silicon, et norsk-amerikansk selskap som produserer polysilisium, en viktig komponent i solcellepaneler. Dette er en del av Hanwhas strategi for å bygge en amerikansk solenergiverdikjede og redusere avhengigheten av kinesiske leverandører, spesielt etter handelstvistene mellom USA og Kina .

Det har imidlertid vært noen kontroverser rundt Hanwhas eierskap i REC Silicon. Enkelte investorer har uttrykt bekymring for mulige interessekonflikter, ettersom Hanwha nå kontrollerer flere ledd i solenergiindustrien, noe som kan gi dem konkurransefortrinn på bekostning av andre aktører . Selv om Hanwha ikke har vært anklaget for kriminelle handlinger, har de, som mange store konglomerater, blitt gransket for sin selskapsstyring og forretningspraksis i fortiden.

Samlet sett er Hanwhas engasjement i REC Silicon en del av deres ambisjon om å bli en global leder innen fornybar energi, spesielt innen solcelleteknologi.
VaderTrader
21.10.2024 kl 20:05 2508

Maffia selskap , skjønner hvorfor Lodbrok var bekymret . De har infiltrert styret , kvittet seg kjapt med den som var kritiske i tillegg har de innsatt koreanere i ledelsen som ikke snakket engelsk hvis man leser uttalelser fra ansatte i ML .

I styret sitter det 2 st fra Hanwha og i ledelsen er CFO og CSO fra Hanwha relaterte selskap . Hvis dette ikke er påfallande nok .

Nå kan vi takke oss selve for å ikke stemme inn Lodbroks representant i styret når dette var aktuell . Da hadde det vært en vaktbikkje i styret . Nå er det fritt frem for Hanwha å herje på som vi har sett til nå.

Dette er bare så sykt det kan bli

https://recsilicon.com/about-us/who-we-are/
Redigert 21.10.2024 kl 20:13 Du må logge inn for å svare
tomsa
21.10.2024 kl 20:15 2462

Artikkelen omhandler stabiliteten i polysilisiumprisene globalt, spesielt foran den kommende antidumping-avgjørelsen fra det amerikanske handelsdepartementet. Avgjørelsen vil påvirke import av solceller og moduler fra Vietnam, Kambodsja, Malaysia og Thailand, med tollsatser som kan variere betydelig. Dette skaper usikkerhet for kjøpere, og forsinkelser i solprosjekter har allerede begynt å dukke opp.

Denne avgjørelsen kan få konsekvenser for REC Silicon og Qcells i Carterville, ettersom begge aktører er involvert i produksjonskjeden for solenergi i USA. Dersom nye tollsatser øker, kan det påvirke forsyningslinjer og prisstrukturer for materialene disse fabrikkene er avhengige av. Qcells, som allerede har et tett samarbeid med REC Silicon, kan måtte revurdere forsyningsstrategier basert på hvordan antidumping-avgjørelsene påvirker markedet.

En videre opptrapping av avgiftene kan også presse amerikanske produsenter til å øke den lokale produksjonskapasiteten for å unngå høye importavgifter, noe som kan komme REC Silicon til gode med økt etterspørsel etter amerikanskprodusert polysilisium. Dette vil potensielt styrke hele den nasjonale solenergisektoren i USA.

https://pv-magazine-usa.com/2024/10/21/polysilicon-prices-remain-stable-ahead-of-u-s-department-of-commerces-anti-dumping-ruling/
VaderTrader
21.10.2024 kl 20:18 2456

Greit det men før dette skjer har Hanwha overtatt REC for fillepris, dette har vært deres intensjon fra starten de har bare jobbet sakte og strategisk med å kjøre kursen i senk for å overta billig . Nå har de lånt ut så mye at de snart kan ta over uten at minoritetsaksjonærene får være med på reisen videre . Dette er bare så utstudert som det bare går. Skal det reageres må det gjøres nå og aksjonærene må vise muskler , vise at de ikke finner seg i dette
VaderTrader
21.10.2024 kl 20:23 2455

Hanwha er kjent for å være kjeltringer

Hanwha accused of keeping share prices low

Protests have been continuing since last month in front of Hanwha Group Chairman Kim Seung-youn's house in Gahoe-dong, central Seoul, run by a group of minority shareholders of Hanwha Corp., the conglomerate's de facto holding firm, according to the Korea Stockholders Alliance, Thursday.

The alliance, which consists of retail investors here, has collaborated with Hanwha Corp.'s minority shareholders, who claim that Kim has been restraining the company's stock price intentionally to keep it low so he can avoid higher taxes when he hands over control of the group to his three sons.

https://m.koreatimes.co.kr/pages/article.amp.asp?newsIdx=330728
cad
21.10.2024 kl 20:26 2470

Er det reguleringer i selskapet, som gjør at ikke sentrale personer i selskapet har nevneverdig med aksjer og ikke kjøper aksjer?. Normalt er jo et sikkert tegn at ledelsen viser intetesse og fremtidsutsikter med eierskap. Hva er greia her med REC? Ikke kjøper dem på 6 kr, ikke på 10 kr. Hvorfor ikke? Er de usikre på fremtidens verdier?
Gottmos
21.10.2024 kl 20:26 2482

Du säger dig hittat något när du gräver 😀
Kanske du kunde dela med dig till oss andra på tråden om skandalerna och annat .
Tacksam om du kan dela länken/länkar till dina observationer. De vore gull
VaderTrader
21.10.2024 kl 20:30 2454

Hanwha , kriminelle , maffia-familie

Hanwha Family’s History of Crime Again Brought to Light

SEOUL, Jan. 9 (Korea Bizwire) – Saturday’s arrest of Hanwha Group Chairman Kim Seung-youn’s third son, Kim Dong-seon, has once again brought to attention the somber history of criminal convictions that the chaebol family has suffered over the years.

http://koreabizwire.com/hanwha-familys-history-of-crime-again-brought-to-light/73631

tomsa
21.10.2024 kl 20:45 2445

Tollsatser:
Obs!! 27.11.24
Den avgjørelsen som ble tatt 27. september 2024 omhandler innføringen av foreløpige mottiltak mot import av solceller og moduler fra land som Vietnam, Malaysia, Kambodsja og Thailand. Den amerikanske handelsdepartementet fastsatte motregulerende tollsatser (CVD), som varierer fra 0,14 % til 292,61 %, avhengig av selskap og region. Denne avgjørelsen fokuserte på subsidier fra disse landene som potensielt skader amerikansk industri. Imidlertid ventes en ny, mer avgjørende antidumpingavgjørelse 27. november 2024, som vil kunne føre til langt høyere tollsatser.
For mer informasjon om de kommende antidumping-avgjørelsene og hvordan dette kan påvirke solenergiindustrien, inkludert tollsatser og handelspolitikk, kan du følge med på oppdateringer fra U.S. Department of Commerce og solenergipublikasjoner som PV Magazine. Du finner også spesifikke detaljer om avgjørelsene som allerede er tatt, samt kommende beslutninger, i bransjerapporter og analyser.

Du kan lese mer her: pv-magazine-usa.com.
Redigert 21.10.2024 kl 20:46 Du må logge inn for å svare
tomsa
21.10.2024 kl 20:51 2423

Så dagens snutt på FA, Molnes utfallet seg om REC igjen

Jeg har sans for Molnes og denne gangen er han ikke anbet en objektiv! Det er høy risiko, vi er prisgitt Hanwha, det er fare for emisjon. Men dette er ikke nytt for noen her.
Det Molnes også indikerer er at det kan være god butikk men vi vet for lite om avtalen. Min oppsummering er at Molnes også lar det skinne litt lys i mørket, om Kamala vinner valget, om du har dype nok lommer og kanskje mer enn litt is i magen 😂
tomsa
21.10.2024 kl 21:01 2353

At eier eller styreleders sønner roter det til i fylla trenger ikke berust selskapet er korrupt 🤔 Men det sier muligens noe om kultur og ukultur som kan treffe styrerommet
Stabukk
21.10.2024 kl 22:20 2104

Siste avsnitt er interessant. Prøver selv å lage en argument-liste for å ha is i magen til å sitte videre. Hanwha har investert ca 2,8 mrd kr i sine 33,33 prosent, pluss garantier for lån. Regner inntil videre med at de kjøper poly fra Rec, men ser risikoen for emi. Men de vil vel og prøve å forsvare å ha kjøpt aksjene for kurs 20????
Må logge av nå, men prøver å lage en liste med egne argumenter for å sitte i ro. Andre må gjerne bidra. Tror vi har tid til det før det blir emi!
tomsa
21.10.2024 kl 23:09 1965

QCells har RD center i Tyskland, Malaysia og Sør Korea

https://us.qcells.com/birth-of-sustainable-future/
SPXL
21.10.2024 kl 23:16 1980

Vi får lytte til Molnes, han ser realistisk på ting og ikke slenger ut helt ville hause teorier som flere her gjør. Trump vinner valget og hva vil det si for recsi.
Redigert 22.10.2024 kl 00:32 Du må logge inn for å svare
tobo581
21.10.2024 kl 23:38 1905

Tror ikke denne Trump (ikke trumf) er så interessert i miljøvennlig industri. Jo, kanskje hvis han eier den selv, men det gjør han ikke. Wait and see....
FunHouseComp
22.10.2024 kl 01:23 1779

Molnes er ganske sikkert mere klarsynt en det sterkt blendende trossamfunnet som mangler alt gangsyn på Hegnar Forum. Vi får håpe han tar fram pennen sin i morgen.
Redigert 22.10.2024 kl 08:06 Du må logge inn for å svare
cad
22.10.2024 kl 06:00 1638

Jeg undrer meg når qcell fabrikken forventer å ha full produksjon, for det er ikke usannsynlig at Recs1 levering vil da kanskje være 3-4 mnder før. Vi snakker da kanskje om 1 levering i januar februar. Jeg ser at ved 1 levering skal REC motta 50 mill USD. Beløpet samsvarer med kortsiktige lån på 50 mill USD som har forfall juni 2025. Er dette tilfeldig? Informasjon om trenering av kvalitetsvurdering pga toll var ubehagelig. Og det var den nok for REC også. Toll vil ha taushetsplikt overfor avsenderen REC, så REC har da fått informasjonen fra andre, for jeg tror ikke de har produsert cases selv.. Det kan da være at en mottaker av prøven har interesse av trenering. Hvis modifikasjonen nå ikke såkalt godkjennes, må REC gjennom ny runde med vareprøve og kanskje toll. Tiden flyr og Rec kan vel benytte tid til å forbedre anlegg, forbedre produktkvalitet og øke kapasitet. Men REC vil trenge penger, og mye, og kansskje i flere mnder uten inntekt i ML.Jeg beklager sterkt å.måtte si at jeg tror Funhouse kan ha rett om emisjon. Jeg ser ikke bort fra at Rec vil trenge mye penger fort, og at det blir en rettet emisjon. Da vil enkelt/e aksjonærer kunne få mange aksjer til en lav pris, og dagens aksjeeieres verdi synker. Er det dette scenarioet short ser. Er det dette lederne i Rec, som ikke har aksjer frykter? Jeg vet ikke. Å hva med qcell. Hvordan er tidsplanen der? Hva med produltkvalitet og godkjenning. Jeg føler meg usikker på tidsperspektivet. Noen mnder utsettelse på bygging av en så Tor fabrikk, sikre produktet, lskaffe folk, å lære opp kan ta tid. Gi oss mer konkrete data. Så vi ser milepælene og fremtiden, de neste månedene og 1 året i alle fall, for det bør man ha relativt klarhet ved. Dog tror jeg at det går bra på sikt for Rec og eiere. Men jeg beklager å si det, men jeg er sikker på at rapport i november og kanskje også årsresultat og rapport blir lite hyggelig lesning. Jeg krysset fingrene for neste års utvikling, og tror eierne kan smile bredt i 2026, men det er kun spådom. Lykke til eiere.
Redigert 22.10.2024 kl 06:52 Du må logge inn for å svare
Null
22.10.2024 kl 06:46 1542

De bør vel kanskje bli enige om å sende vareprøvene til et annet sted som har en litt mer liberal tollmur....

Noe jeg ogås tenker på er hvorfor skjer dette stadig at man må "finne på" slike grunner til utsettelse?
Det hadde vel vært bedre og sagt at mottaker ikke er klar til å ta i mot våre prudukter før til jul så vi må vente med leveringen.

Som det blir sagt litt lengre opp her så er det som er bekymringsfult at intektene uteblir, og det neste som er litt beklagelig er at man har en "garanti" for levering av alt man kan produsere i ti år til en "fastsatt pris" som skal gi en fin bunnlinje.....
Det som nå er utfordringen for selskapet er vel at man trenger penger inn for å holde produksjonen i drift.

Dersom det skal gjennomføres en emisjon så MÅ det komme noe ut i forkant med garantier om levering, det enkleste er vel å starte leveringen NÅ, men mottaker ussetter og utsetter. Avtalen skulle vel hatt en setting om hva som skjedde når RECSI var klar til å levere og mottaker ikke kunne ta i mot...


Her står vi å tenker på hva som kan komme til å skje, ikke vet jeg men tror dette løser seg men diten renner og pengene..
Stabukk
22.10.2024 kl 06:54 1544

Hanwha-styret i Rec prioriterer tydeligvis at deres datter-selskap Q-Cells skal slippe å få innkjøp av poly inn i sitt regnskap før absolutt nødvendig, noe Levens ser ut til å rette seg etter. Samtidig opplyses 13. sept. at Rec nå produserer «for commercial shipment», som da er poly som Hanwha SKAL betale for, en eller annen gang. Røkke og Aker hentet vel i sin tid inn 1 mrd kr til restart av ML på kurs ca 10,80. Så gikk kursen opp i ca 16,40 og Røkke klarte å selge med en bra premie for 20 kr aksjen. Kan vi da regne med at Hanwha ikkje garanterer for flere lån, men legger 1 mrd inn i Rec på kurs 7-8 og får økt sin eierandel? Da kan en vel kanskje se for seg kurs 10-15 ut i 2025 eller 2026? Med produksjon allerede i gang og økt salg av silangass i 2025, må jo Rec følge loven og oppskrive et ML som er nedskrevet til 0. Kan en viss oppskriving komme i regnskapet for Q4? Så kan vi vel håpe på litt bedre tall fra Butte når ulønnsom produksjon nå er lagt ned og bemanningen er slanket.

Imøteser tilbakemelding på disse tanker etter å ha fordøyd gårsdagens børsmelding.
Silan
22.10.2024 kl 07:15 1473

Økt eierandel utløser budplikt.
Nsxnsx
22.10.2024 kl 08:30 1188

Tror man at HS vil la seg utvanne i en emi etter at dem allerede har sett at investert beløp har mer enn halvert seg ? Er vel en grunn for at dem stadig låner ut mer penger....de kaster mer penger etter dårlige penger....og det tror jeg dem vil fortsette med. Trenger Recsi mer....så får dem et nytt lån fra største eier. HS har ikke "råd" til å la seg utvanne....etter at dem har gjort en av tidenes dårligste investeringer. Når det er sagt tror jeg det er mer sannsynlig at vi får et bud på hele selskapet....og det tror jeg har vært planen hele tiden. Vi skal bare tynes ned noen kroner til....ved hjelp av nye konstruerte utsettelser.....de MÅ ta inn tapet.
Nsxnsx
22.10.2024 kl 08:35 1148

Nå er det faen med på tide at ledelse begynner å handle aksjer i eget selskap for å vinne tilbake litt tillitt.
Ikke_viktig
22.10.2024 kl 08:36 1155

Jeg tror det at i det øyeblikket de melder at produksjonen er oppe å går og leveringer har startet og vil fortsette kontinuerlig så vil aksjekursen gå såpass mye opp at de ikke lenger vil være i minus på investeringen.

Og det finnes grenser for hvor lenge tollen holder på varer så den "unnskyldningen" holder ikke lenge da det er såpass mange som kommer til å hive seg på telefonen til finanstilsynet, SEC, FBI og gudveithva for å anmelde dem!
Ikke_viktig
22.10.2024 kl 08:36 1169

Det er vel kun de uavhengige som kan handle aksjer uten at det utløser budplikt?
Redigert 22.10.2024 kl 08:37 Du må logge inn for å svare
VaderTrader
22.10.2024 kl 08:42 1133

Et rottent spill dette !
Kåre Grønn
22.10.2024 kl 08:44 1116

Tålamod!! Tenk litt lengre kanskje? Alle her skal jo bare ha kortsiktige gevinster. Det råtne er ikke Rec, men skribentene og "analytterne"...
Redigert 22.10.2024 kl 08:47 Du må logge inn for å svare
Silan
22.10.2024 kl 08:47 1099

VaderTrader skrev Et rottent spill dette !
Mener du råttent? I så fall har du kanskje helt rett. Det er ofte akkurat det spillet på Børsen er.
Ticomania
22.10.2024 kl 08:51 1044

De eneste som er råtne her er REC. CEO er nå tatt i løgn, hvilket selskap opptrer slik?
Candelstick
22.10.2024 kl 08:52 1049

De fleste kortsiktige solgte vel igår. Derivatene blir vel innløst idag. Tipper tolltullet løser seg, men hvor skal Hanwha få $50mill fra? De har ikke cashbalance å ta ifra.
cad
22.10.2024 kl 08:53 1051

Jeg tolker hendelsene slik. Levens opplyste til oss, at 1 leverig ville bli utsatt, når han sa når endring skjer, og når vi vet den skjer. Nå opplste han at posten trenerte. Det er ikke noe Levens har diktet opp tror jeg, men han er meddelt det av andre. REC kan ikke sjekke det, for toll har taushetsplikt overfor avsender. I tillegg styrket Levens modifikasjonen og sådde nå langt større tvil om kvalitetssikringen. jeg tolket utsagnet til at produktet ikke blir godkjent. Jeg er usikker på om vi får bekreftlse på at produktet ikke er godkjent, men ser det som mulighet for at det har skjedd, slik at produktet må endres. Jeg skal ikke spekulere i intensjonen til mottaker. Men ser det desverre som mulighet at vi etter noen uker eller mnder får beskjed om at endelig er produktet godkjent. En slik prosess vil medføre dages produksjon IKKE er tilfredsstillende, og jeg vet ikke hva som skjer med den. Men QCell betaler ikke for dagens ikke godkjente varer. Videre kan vel ikke REC produsere de neste mnd til nevnte mottaker. Da produktene kan bli forkastet. Vi har ikke fått informasjon om andre mulige mottakere. Jeg er i tvil om hvor lang tid det tar før Qcells fabrikk anses for å være i full produksjon. For jeg antar at QCells ferdige fabrikk, klar for stor produksjon, nettopp er nøklen til REC sine inntekter. Hanwha har størst interesse for å minimere EGNE kostnader. Jeg håper ikke denne hypotesen er riktig, men jeg ser den ikke som usannsynlig. For jeg forstår nå at vi IKKE kan stole på informasjonen, og jeg tror ikke REC har kontroll, men noen utenfor dem. Vi er sårbare her.