RECSI 2024 del to

Null
RECSI 20.10.2024 kl 21:19 46213

Debattforum
Teknisk analyse
Kryptovaluta
Makrokalender
Grønne aksjer

Opprett ny tråd
RECSI 2024
Denne tråden er stengt for nye innlegg.
I dag kl 21:15
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
hottentott1
RECSI
31.12.2023 kl 22:57
435710
Godt Nytt År!

I fjor startet kursen på 14 og sluttet på 14, og det er greit nok tatt i betraktning at solsektoren globalt gikk i minus og ML ikke er inntektsbringende enda. Da kan man ikke forvente at aksjekursen stiger heller. Men mye positivt skjedde med REC i 2023. Yulin er solgt. Fokuset og innsatsen er rettet 100% mot anleggene i USA. ML er restartet. I løpet av 2024 skal produksjonskapasiteten forhåpentligvis opp på 100% utnyttelse. Og kanskje REC vil begynne å tjene penger?

Oppdatering 8. februar
Q4-23 er lagt fram. Yulin er solgt og pengene på konto. Butte dreier produksjonen bort fra ulønnsom polysilicon til mer lønnsomme produkter. Dette ble annonsert i en særdeles klønete børsmelding dagen i forveien og aksjekursen falt som en stein. Framdriften i ML går etter planen. Ingen nyheter av betydning ellers. Kurt Levens lover 100 - 300 MUSD i EBITDA i 2026. Kursen er 12 kr.

Oppdatering 21. mars
Årsrapporten 2023 er sluppet. Kort oppsummert av ChatGPT: "I 2023 opplevde REC Silicon betydelige fremskritt, inkludert nedbetalingen av gjeld og sikring av finansiering for anlegg og kapitalprosjekter. Gjennom langsiktige avtaler og vellykket omstart av anleggene, posisjonerer selskapet seg for suksess. Til tross for utfordringer som nedgangen i halvlederindustrien og økte produksjonskostnader, ser REC Silicon lyst på fremtiden med fokus på vekst og muligheter i kommende år. I motsetning til hottentotter er ChatGPT nøytral og objektiv i sin tilnærming, noe som betyr at den ikke blir påvirket av subjektive meninger eller følelser i prosessen med å skrive sammendraget."

Oppdatering 16. mai
Q1-24 er lagt fram. Tallene har liten interesse. Det viktigste er restart av ML og framtidig silisiumpris i USA. Framdriften i ML går etter planen, med unntak av litt innkjøringsproblemer med pakkingen og at restarten blir 10% dyrere enn tidligere kommunisert. En positiv nyhet er at det er forlenget en silanavtale til en verdi av 85 mill USD over fem år. Hvem kjøperen er framgår ikke. Ingen nyheter av betydning ellers. RECSi kunne vært mye bedre til å informere om salg. Man bør følge med på silisiumprisen, som nå er 5$ i Kina og 21$ i RoW. Hvis dekoblingen fra Kina bortfaller vil REC Silicon trolig være ulønnsom når 5-årsavtalen med Hanwha utløper. Kursen er 10 kr.

Oppdatering 21. juni
Gårdsdagens børsmelding er alvorlig. RECSI har problemer med kvaliteten på salgsproduktet. De har ikke funnet en løsning på problemet. Dvs at de ikke vil få den planlagte forhåndsbetalingen av Hanwha med det første, og kan komme i en likviditetsskvis. Kursen er 7 kr, før børsåpning.

Oppdatering 8. august
Q2-24 er lagt fram. Den var i tradisjonen tro uten store nyheter. Tallene har liten interesse. Det viktigste er at leveransene starter i september, og at ML vil ha full kapasitet innen utgangen av 2024. Presentasjonen gir interessant informasjon om ytterligere kapasitetsøkning i årene framover. Kursen er 8 kr.
Ariks
I dag kl 20:09 653

Kåre Grønn skrev Tulling
Støtter FunHouseComp 100%. Du og andre hausere sitter med et delansvar for at mange har tapt store penger. Skam deg.
unikum
I dag kl 20:23 586

Kjære meg, Kan da ikke være noen på forumet som har noe ansvar for at folk har tapt penger ? Om ledelsen gir ut for svak informasjon så har de ansvar men noen som skriver på ett forum så er du selv naive og god troende å bør ikke være på børs.
FunHouseComp
I dag kl 20:34 531

Problemet med Recsi på forum er at disse nissene som sitter å hausser har fått herje helt fritt, uten at det vært tillatt å stille spørsmål rundt deres våte fantasier. Dette har fått pågå i åresvis. På andre tråder er det en diskusjon som går begge veier, men her har de altså kuppet hele forumet, og definerer sannheten slik det passer dem selv.
Redigert i dag kl 20:36 Du må logge inn for å svare
unikum
I dag kl 20:45 486

Om du ikke sjekker haussing oppimot fakta og fundamentalt så kan man nok gå på en smell. Short er en annen ting og er mer uforutsigbart. Men de har vel tapt penger selv også. Men å skylde på ett forum blir svakt. I dette tilfelle er vel ledelsen som ikke leverer. Det bør få konsekvenser.
Kåre Grønn
I dag kl 21:07 384

Helt riktig. Derfor blir der så ekkelt med sånne FuncomIdioter og hans medsammensvorne å opptre møkkete som de gjør. Å genierklære sånne folk blir som Orban som genierklærer Trump og Putin. Troen på et selskap i Rec's setting har vært og er fortsatt lovende. Langsiktig er det gull og kursmål 100 er ikke usannsynlig. Stakkars de som selger desperat nå. Jeg er selv irritert på ledelsen pr nå. En merkelig historie hele greia så langt. De som ikke tror eller prater ned her, kom dere ut i morgen!
Redigert i dag kl 21:09 Du må logge inn for å svare
FunHouseComp
I dag kl 21:09 378

Det mange folk som har tapt store penger på denne aksjen. De er klare for å hente inn alt hva de har tapt de siste 15 årene, også taper de alt og mere til nok en gang. Det er klart at sårbare mennesker med en slik historie er lett å forføre.
Redigert i dag kl 21:11 Du må logge inn for å svare
Rule
I dag kl 21:12 359

Det er som om desperation fra bassers bare er vokset.
Jeg har alle mine aktier.
Top 20 sidder nok også
En del har snittet ned
Redigert i dag kl 21:13 Du må logge inn for å svare
Rule
I dag kl 21:23 302

Alle Q besvaret. Ofte med beregninger eller referencer. Levens gentog idag EBITDA 100-300mUSD ved fuld udnyttelse af fabrikker.
Uanset melding idag så har det ikke ændret sig - 2026 stadig det første år hvor det vil være muligt. Qcell ramper op i 2025.
Silan aftale starter 2025-Q4. Den sidste er uafhængig af granulat / Qcell problemer.
Med lidt P/E antagelser finder man at 100 NOK er muligt.
Ticomania
I dag kl 21:24 292

Kikker innom, ser at det er de samme innavlede idiotene som skriver. Fantastisk kjekt å slippe lese deres lobotomerte oppgulp.
FunHouseComp
I dag kl 21:28 261

Apropos Trump. Det gjør ikke situasjonen lettere for selskapet. Dette er begynnelsen på slutten for Recsi. Etterpå bare støv igjen, og forsmådde aksjonærer som har tapt alt.
Redigert i dag kl 21:36 Du må logge inn for å svare
Rule
I dag kl 21:36 223

robotterne blev indstillet til 5,000 NOK for RECSI og lykkes alt for godt.
lad os se hvordan stillingen er i short og top-20 om et par dage...
Rule
I dag kl 21:40 200

Told på alt import fra Kina vil gøre det lettere for Hanwha og RECSI at konkurrere.
Hanwha er helt afhængig af RECSI kan producere granulat til dem for at få Made-In-US stempel...
polion
I dag kl 21:52 146

Ja du kaller de nisser, mens jeg har kalt de unyanserte tullinger. De farligste av disse har vært de som skriver og argumenterer tålelig bra, samtidig som de bevisst unnlater å nevne mulige utfordringer som REC kan havne oppi. Altså en garantert himmelferd for oss aksjonærer. Vanskelig å glemme alle de stakkars enfoldige og påvirkelige sjelene som i sin tid innrømmet å ha gått all in i selskapet etter at hallelujagjengen nærmest skrev fettet av seg om hvor vanvittig solid REC var og hvilke avsindige kursmål de nevnte hadde. Etterlyser i så måte at alle dustehaussere legger seg paddeflate og beklager overfor alle de nevnte enfoldige.

Jeg har hatt en del disputter med bla. MorganKane her på forumet, der jeg da satte et stort spørsmåltegn kring mye av det han skrev av tåpelige «garantier». Og da han ble svar skyldig, så var den ironiske tilbakemeldingen ofte at; «jeg ler så jeg griner». Konstaterer at han nå uteblir fra forumet, men han ler vel fortsatt så han griner (vil jeg tro). Kanskje latteren nå er rette mot seg selv, og ikke mot polion – kvein kveit?

Ellers så kunne jeg nevnt nick i fleng som nå er REC-negative så det holder, samtidig som de tidligere bare så gull og grønne skoger og ikke tillot annet enn rene forumhausserier. Ja nok en gang, EN SKIKKELIG TAKK FOR SIST TIL ALLE DISSE!

PS. Hvis det hele ikke ender opp med en REC-emisjon, da vil jeg kalle det knapt utrolig. Ser dog ikke helt bort fra at Hanwha i ikke uoverskuelig fremtid har planer om en ren aksjonærvoldtekt. Større muligheter enn det de har nå, det er det vanskelig å oppdrive.
Kåre Grønn
I dag kl 22:10 68

Bare juks, merkelig dette havnet akkurat på sluttkurs 5
Redigert i dag kl 22:10 Du må logge inn for å svare
DrPepper
I dag kl 22:24 8

Analytiker frykter milliardemisjon i Rec Silicon. "Sparebank 1 Markets-analytiker Jonas Fremming frykter at Rec Silicon må gjøre en stor pengeinnhenting. I en analyse etter tallslippet kutter han kursmålet til 3 fra 6,5 kroner og gjentar en salgsanbefaling på aksjen."

https://e24.no/bors/nyheter/a/298752?pinnedEntry=298752
Redigert i dag kl 22:25 Du må logge inn for å svare