RECSI 2024 del to

Null
RECSI 20.10.2024 kl 21:19 121066

Debattforum
Teknisk analyse
Kryptovaluta
Makrokalender
Grønne aksjer

Opprett ny tråd
RECSI 2024
Denne tråden er stengt for nye innlegg.
I dag kl 21:15
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
hottentott1
RECSI
31.12.2023 kl 22:57
435710
Godt Nytt År!

I fjor startet kursen på 14 og sluttet på 14, og det er greit nok tatt i betraktning at solsektoren globalt gikk i minus og ML ikke er inntektsbringende enda. Da kan man ikke forvente at aksjekursen stiger heller. Men mye positivt skjedde med REC i 2023. Yulin er solgt. Fokuset og innsatsen er rettet 100% mot anleggene i USA. ML er restartet. I løpet av 2024 skal produksjonskapasiteten forhåpentligvis opp på 100% utnyttelse. Og kanskje REC vil begynne å tjene penger?

Oppdatering 8. februar
Q4-23 er lagt fram. Yulin er solgt og pengene på konto. Butte dreier produksjonen bort fra ulønnsom polysilicon til mer lønnsomme produkter. Dette ble annonsert i en særdeles klønete børsmelding dagen i forveien og aksjekursen falt som en stein. Framdriften i ML går etter planen. Ingen nyheter av betydning ellers. Kurt Levens lover 100 - 300 MUSD i EBITDA i 2026. Kursen er 12 kr.

Oppdatering 21. mars
Årsrapporten 2023 er sluppet. Kort oppsummert av ChatGPT: "I 2023 opplevde REC Silicon betydelige fremskritt, inkludert nedbetalingen av gjeld og sikring av finansiering for anlegg og kapitalprosjekter. Gjennom langsiktige avtaler og vellykket omstart av anleggene, posisjonerer selskapet seg for suksess. Til tross for utfordringer som nedgangen i halvlederindustrien og økte produksjonskostnader, ser REC Silicon lyst på fremtiden med fokus på vekst og muligheter i kommende år. I motsetning til hottentotter er ChatGPT nøytral og objektiv i sin tilnærming, noe som betyr at den ikke blir påvirket av subjektive meninger eller følelser i prosessen med å skrive sammendraget."

Oppdatering 16. mai
Q1-24 er lagt fram. Tallene har liten interesse. Det viktigste er restart av ML og framtidig silisiumpris i USA. Framdriften i ML går etter planen, med unntak av litt innkjøringsproblemer med pakkingen og at restarten blir 10% dyrere enn tidligere kommunisert. En positiv nyhet er at det er forlenget en silanavtale til en verdi av 85 mill USD over fem år. Hvem kjøperen er framgår ikke. Ingen nyheter av betydning ellers. RECSi kunne vært mye bedre til å informere om salg. Man bør følge med på silisiumprisen, som nå er 5$ i Kina og 21$ i RoW. Hvis dekoblingen fra Kina bortfaller vil REC Silicon trolig være ulønnsom når 5-årsavtalen med Hanwha utløper. Kursen er 10 kr.

Oppdatering 21. juni
Gårdsdagens børsmelding er alvorlig. RECSI har problemer med kvaliteten på salgsproduktet. De har ikke funnet en løsning på problemet. Dvs at de ikke vil få den planlagte forhåndsbetalingen av Hanwha med det første, og kan komme i en likviditetsskvis. Kursen er 7 kr, før børsåpning.

Oppdatering 8. august
Q2-24 er lagt fram. Den var i tradisjonen tro uten store nyheter. Tallene har liten interesse. Det viktigste er at leveransene starter i september, og at ML vil ha full kapasitet innen utgangen av 2024. Presentasjonen gir interessant informasjon om ytterligere kapasitetsøkning i årene framover. Kursen er 8 kr.
thief
07.11.2024 kl 09:16 3710

Ja, denne rapporten var KATASTROFE!!Så var et lett valg å ta dette tapet,og finne andre alternativer.De har NULL kontroll,og pengene renner ut.Nå virker det som de har liten tro på at testen godkjennes også.Samt at de vil trenge store mengder ny kapital.Nå har jeg faktisk ikke troa på at Hanwha stiller opp så mye lenger.Rec tegner jo et dystert bilde av situasjonen fremover, også mtp kontrakten med hanwha. Nei,dette ble skivebom for LEVENS!
Slettet bruker
07.11.2024 kl 09:19 3689

Hau, hau hvor det går sørover!!!

Som forventet. Nå har virkeligheten gått opp for aksjonærene. Det måtte skje før eller siden.
Redigert 07.11.2024 kl 09:23 Du må logge inn for å svare
MaxMekker
07.11.2024 kl 09:21 3685

Tror du ikke Hanwha hadde kontoll på ståa i REC, føre dem ga sitt siste lån her om dagen ??
unikum
07.11.2024 kl 09:21 3714

Kjøpte ett lodd på 5,2, heftig start kurs, markedet frykter vel ny emisjon om den blir grisete så er vel ikke sikkert det med eiere med kapital.
tomsa
07.11.2024 kl 09:27 3641

Den som har penger og guts til å gå motstrøms nå kan muligens gjøre et kupp 🤔
thief
07.11.2024 kl 09:29 3623

Er helt klart noe som ikke stemmer her.De var jo klare på at produktet var bra nok,og at en test bare var en formalitet.Nå tegner de et helt annet bildet.Virker veldig usikre på ALT.En feilet test,er spikeren i kista.Da må de ha enorme summer inn,for å begynne på nytt.Denne rapporten var så dårlig man kunne få den.Tallene var som forventet,men guidingen fremover var KRISE
Slettet bruker
07.11.2024 kl 09:30 3625

Ble det ytrer usikkerhet ved den kontrakten
Nsxnsx
07.11.2024 kl 09:37 3533

Et bud på selskapet er nok nært forestående.....ALLE hadde vel sagt ja til 10,- pr dato, men ingen hadde takket ja til 20,- den dagen det ble kjent at ML fabrikken skulle åpne igjen.....
Kåre Grønn
07.11.2024 kl 09:43 3474

:))) sånn er det
thief
07.11.2024 kl 09:44 3479

Slide 9! Vet feilet test er det risk for at REC må reforhandle vilkår og betingelser i kontrakten med hanwha. Og de må hente mye kapital. Da må de på en måte begynne på "nytt" Det kommer til å ta tid og kreve enormt med kapital. Samt at de allerede har mye utestående til Hanwha. Tror ikke de bare får nye lån,som de har gjort mange ganger nå.Da kommer nok en annen løsning, som neppe er veldig bra for småaksjonærer. Men har man fortsatt troa,sitter man.Jeg kasta korta lett på denne rapporten.Mye verre enn man kunne forestille seg.Null kontroll.
Slettet bruker
07.11.2024 kl 09:55 3505

Hanwha eier dem og Levens nevnte igjen Ebitda i 2026. Så dette er nok overreaksjon. All inn på 5.50 her. Dog forsto jeg det var kvalitetsproblem. Så de kjørte to Produksjonslinjer....også den tidligere som de fravek
Redigert 07.11.2024 kl 09:58 Du må logge inn for å svare
thief
07.11.2024 kl 10:03 3589

Ja,hjelper ikke småaksjonærene at ebitda er den samme i 2026,som guidet før.Det er veien dit,som nå er VELDIG usikker. Må de bruke hele 2025 til å få orden på ting,forsvinner det milliarder av nye kroner.Man ser jo hvor mye de brenner nå.Da blir det ikke bare nye lån fra Hanwha, da må de finne en annen løsning.Er det som er litt krise nå.Feiler testen,så kan godt Ebitda være bra i 2026,men med rævkjørte småaksjonærer!
RLB76
07.11.2024 kl 10:04 3584

Denne historien om Tollvesenet som ønsker å teste selv høres jo helt utrolig ut.
Slettet bruker
07.11.2024 kl 10:04 3649

Hvor ser du Hanwha oppi dette fantasi-scenarioet?
Redigert 07.11.2024 kl 10:05 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.11.2024 kl 10:19 3636

Tja ......hva blir løsningen. Time will show....selskapet har nå en verdi på 2,3 mrd....Det synes å være lavt spør du meg:-)Antar at de som sitter long ikke selger. Men kan nok være at en 3-4 prosent av aksjonærene nå selger for kr 5.........Jeg føler selv det er letter å kjøpe da aksjene er høyt og det er positiv flow........og har motstand mot å kjøpe når andre verdsetter lavt...det være seg i boligmarked eller aksjer:-)
Redigert 07.11.2024 kl 10:26 Du må logge inn for å svare
unikum
07.11.2024 kl 10:20 3650

Penger på bok vil de mest sannsynlig brenne opp i løpet av året om de ikke får i gang salget sitt. Lånevilkår begynner vel snart å renne ut. Ser heller ikke ut som om short har kjøpt seg opp ennå så tja penger trengs i mnd fremover..
KommersK
07.11.2024 kl 11:09 3423

Kjøpte noen REC-aksjer i dag. Litt spenning må man ha i livet.
Slettet bruker
07.11.2024 kl 11:26 3549

Nå skal dere få en subjektiv tolkning. Jeg ble skremt av Butte. Forøvrig var jo Levens i god blid form. Han var fornøyd og fremst blid. Så det var ingen slagen superbekymtet leder jeg hørte. Han sa kun det vi viste fra før, og var således ærlig. Jeg følte Rec tok på seg alt ansvar og svarmalte rundt egen situasjon, og la nøytral støtte hjelpe funksjon hos qcell og Hanwha. Tidslinje og fullproduksjon er usikker, og kvalitet må på plass. Thats all. Så får vi håpe at finansieringen kommer på plass. For neste kvartal blir jo ikke bedre:-) men dette visste og vet vi:-)når det gjelder Butte...kanskje dem pynter bruden
Redigert 07.11.2024 kl 11:33 Du må logge inn for å svare
Rule
07.11.2024 kl 11:26 3512

Jeg er dybt uenig. Har du overhovedet lyttet præsentationen igennem...?
Levens har sku styr på sit shit og hvad de driver med - hatten af for det - alle nødvendige resultater er ikke faldet på plads endnu

Vedr præsentation:
*timeline for opstart forløb og problemer gennemgået super grundigt og ned imange detaljer - thumps up
*som del af det gjorde Levens det 100% klart at RECSI er den begrænsende faktor i opstarten og at få 1ste leverance igennem, det har ikke noget med Qcell at gøre
*de kan endnu ikke producere til den spec. de har i kontrakten
*de har nu modificeret den ene linie for at forsøge om de kan løse problemerne
*de kører den nuværende linie med "fall-back" løsningen hvor de har "løst" det primære impurity problem
*"fall-back" er løsningen med "isolation" af deres primære impurity problem, hvilket leder til en relax af specifikationen som kunden har accepteret in principle
- men det står da lysende klart at de kontraktuelle forpligtigelser så også må løsnes, finde en fælles løsning og ikke "pay or take"
*den fulde løsning er fortsat at levere til fuld specifikation
*de skal alligevel op på fuld specifikation og endnu højere op i kvalitet på længere sigt
Gudin
07.11.2024 kl 11:46 3526

Jeg tar denne Q3 presentasjonen med knusende ro, vi visste hva som kom, og dermed er det ingen overraskelse. Jeg ser nå på Recsi som den aksjen som kan gjøre meg rik om ett par år, det eneste jeg trenger å gjøre er å ikke få panikk - og ikke selge. Jeg er i skrivende stund ned ca. 61%, men det kunne ikke brydd meg mindre. Benytter anledningen til å fylle på mer da jeg ikke har planer om å stå med skjegget i postkassen når maskineriet går for fullt. Sitter riktignok long, og tror at denne aksjen kommer til å fly om ikke så altfor lenge. Ser på det som ett bombesikkert case for og i fremtiden. Tror heller ikke at Hanwha kommer til å utføre en griseemisjon da de kjøpte seg inn på 20kr; de kommer heller ikke til å slutte å gi lån til RECSI da vi er så nært mållinjen. Etterspørselen er der, og jeg har enda kursmål 100.

Hau hau
Slettet bruker
07.11.2024 kl 11:59 3659

Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. At det fremdeles er mulig å holde fram på denne måten, er meg totalt uforståelig. Stockholm syndromet X 100. En forsøplet sekt som fornekter virkeligheten. Ødelagt i sitt ånds og sjelsliv for alltid.
Redigert 07.11.2024 kl 12:02 Du må logge inn for å svare
Rule
07.11.2024 kl 15:00 3408

kurs 50 ultimo 2025 ( Qcell leverancer og ML på full kapacitet )
kurs 100 ultimo 2026 ( Silan Technologies + andre batteri anode leverancer )
Kåre Grønn
07.11.2024 kl 15:26 3512

Selge nå er i hvert fall helt sykt...
WHeisenberg
07.11.2024 kl 17:41 3404

Tenk så forbanna mange naive aksjonærer i dette tivoli selskapet at de ikke klarer å samle seg til et engang!
Eneste disse er flinke til å sitte her døgnet rund og klage over ditt og datt. Og ledelsen juger rett til vårt ansiktet og de slipper unna uten noe konskvens. De har jobbet grundig mot denne veien, med alle de utsettelsene og de helvetes formuleringene i børsmeldingene. De vet hva de holder på med men vi resterende aksjonærer er naive og sitter i båten til den synker.

Er det ikke mulig å samle seg til et nå for h..?
Våken opp og slutt å tro på det de sier mer. Vi må kreve avgang av denne ledelsen som har kostet oss og selskapet enorme summer.
Redigert 07.11.2024 kl 17:42 Du må logge inn for å svare
Stabukk
07.11.2024 kl 19:35 3204

Pareto hadde for noen år siden kursmål på 37, som steg for steg er redusert til 8, kanskje lavere etter dagens skrell. Tro du Pareto er helt på vidda? Har selv tenkt å bli sittende og vurdere stoda i desember. Kunne forstått et kursmål på 20, men akkurat nå synest også det altfor optimistisk etter mitt syn.
Slettet bruker
07.11.2024 kl 19:45 3183

Du er vel den siste som skal komme med råd for hva folk bør gjøre. Ser ikke fanden på flat mark. Mange som har gått i fella de siste årene på grunn av deg og dine likemenn.
Kåre Grønn
07.11.2024 kl 19:49 3181

Tulling
Ariks
07.11.2024 kl 20:09 5221

Støtter FunHouseComp 100%. Du og andre hausere sitter med et delansvar for at mange har tapt store penger. Skam deg.
unikum
07.11.2024 kl 20:23 5157

Kjære meg, Kan da ikke være noen på forumet som har noe ansvar for at folk har tapt penger ? Om ledelsen gir ut for svak informasjon så har de ansvar men noen som skriver på ett forum så er du selv naive og god troende å bør ikke være på børs.
Slettet bruker
07.11.2024 kl 20:34 5120

Problemet med Recsi på forum er at disse nissene som sitter å hausser har fått herje helt fritt, uten at det vært tillatt å stille spørsmål rundt deres våte fantasier. Dette har fått pågå i åresvis. På andre tråder er det en diskusjon som går begge veier, men her har de altså kuppet hele forumet, og definerer sannheten slik det passer dem selv.
Redigert 07.11.2024 kl 20:36 Du må logge inn for å svare
unikum
07.11.2024 kl 20:45 5081

Om du ikke sjekker haussing oppimot fakta og fundamentalt så kan man nok gå på en smell. Short er en annen ting og er mer uforutsigbart. Men de har vel tapt penger selv også. Men å skylde på ett forum blir svakt. I dette tilfelle er vel ledelsen som ikke leverer. Det bør få konsekvenser.
Kåre Grønn
07.11.2024 kl 21:07 4999

Helt riktig. Derfor blir der så ekkelt med sånne FuncomIdioter og hans medsammensvorne å opptre møkkete som de gjør. Å genierklære sånne folk blir som Orban som genierklærer Trump og Putin. Troen på et selskap i Rec's setting har vært og er fortsatt lovende. Langsiktig er det gull og kursmål 100 er ikke usannsynlig. Stakkars de som selger desperat nå. Jeg er selv irritert på ledelsen pr nå. En merkelig historie hele greia så langt. De som ikke tror eller prater ned her, kom dere ut i morgen!
Redigert 07.11.2024 kl 21:09 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.11.2024 kl 21:09 5012

Det mange folk som har tapt store penger på denne aksjen. De er klare for å hente inn alt hva de har tapt de siste 15 årene, også taper de alt og mere til nok en gang. Det er klart at sårbare mennesker med en slik historie er lett å forføre.
Redigert 07.11.2024 kl 21:11 Du må logge inn for å svare
Rule
07.11.2024 kl 21:12 4993

Det er som om desperation fra bassers bare er vokset.
Jeg har alle mine aktier.
Top 20 sidder nok også
En del har snittet ned
Redigert 07.11.2024 kl 21:13 Du må logge inn for å svare
Rule
07.11.2024 kl 21:23 4977

Alle Q besvaret. Ofte med beregninger eller referencer. Levens gentog idag EBITDA 100-300mUSD ved fuld udnyttelse af fabrikker.
Uanset melding idag så har det ikke ændret sig - 2026 stadig det første år hvor det vil være muligt. Qcell ramper op i 2025.
Silan aftale starter 2025-Q4. Den sidste er uafhængig af granulat / Qcell problemer.
Med lidt P/E antagelser finder man at 100 NOK er muligt.
Ticomania
07.11.2024 kl 21:24 4965

Kikker innom, ser at det er de samme innavlede idiotene som skriver. Fantastisk kjekt å slippe lese deres lobotomerte oppgulp.
Slettet bruker
07.11.2024 kl 21:28 4941

Apropos Trump. Det gjør ikke situasjonen lettere for selskapet. Dette er begynnelsen på slutten for Recsi. Etterpå bare støv igjen, og forsmådde aksjonærer som har tapt alt.
Redigert 07.11.2024 kl 21:36 Du må logge inn for å svare
Rule
07.11.2024 kl 21:36 4918

robotterne blev indstillet til 5,000 NOK for RECSI og lykkes alt for godt.
lad os se hvordan stillingen er i short og top-20 om et par dage...
Rule
07.11.2024 kl 21:40 4922

Told på alt import fra Kina vil gøre det lettere for Hanwha og RECSI at konkurrere.
Hanwha er helt afhængig af RECSI kan producere granulat til dem for at få Made-In-US stempel...
polion
07.11.2024 kl 21:52 4889

Ja du kaller de nisser, mens jeg har kalt de unyanserte tullinger. De farligste av disse har vært de som skriver og argumenterer tålelig bra, samtidig som de bevisst unnlater å nevne mulige utfordringer som REC kan havne oppi. Altså en garantert himmelferd for oss aksjonærer. Vanskelig å glemme alle de stakkars enfoldige og påvirkelige sjelene som i sin tid innrømmet å ha gått all in i selskapet etter at hallelujagjengen nærmest skrev fettet av seg om hvor vanvittig solid REC var og hvilke avsindige kursmål de nevnte hadde. Etterlyser i så måte at alle dustehaussere legger seg paddeflate og beklager overfor alle de nevnte enfoldige.

Jeg har hatt en del disputter med bla. MorganKane her på forumet, der jeg da satte et stort spørsmåltegn kring mye av det han skrev av tåpelige «garantier». Og da han ble svar skyldig, så var den ironiske tilbakemeldingen ofte at; «jeg ler så jeg griner». Konstaterer at han nå uteblir fra forumet, men han ler vel fortsatt så han griner (vil jeg tro). Kanskje latteren nå er rette mot seg selv, og ikke mot polion – kvein kveit?

Ellers så kunne jeg nevnt nick i fleng som nå er REC-negative så det holder, samtidig som de tidligere bare så gull og grønne skoger og ikke tillot annet enn rene forumhausserier. Ja nok en gang, EN SKIKKELIG TAKK FOR SIST TIL ALLE DISSE!

PS. Hvis det hele ikke ender opp med en REC-emisjon, da vil jeg kalle det knapt utrolig. Ser dog ikke helt bort fra at Hanwha i ikke uoverskuelig fremtid har planer om en ren aksjonærvoldtekt. Større muligheter enn det de har nå, det er det vanskelig å oppdrive.
Kåre Grønn
07.11.2024 kl 22:10 4893

Bare juks, merkelig dette havnet akkurat på sluttkurs 5
Redigert 07.11.2024 kl 22:10 Du må logge inn for å svare
DrPepper
07.11.2024 kl 22:24 4848

Analytiker frykter milliardemisjon i Rec Silicon. "Sparebank 1 Markets-analytiker Jonas Fremming frykter at Rec Silicon må gjøre en stor pengeinnhenting. I en analyse etter tallslippet kutter han kursmålet til 3 fra 6,5 kroner og gjentar en salgsanbefaling på aksjen."

https://e24.no/bors/nyheter/a/298752?pinnedEntry=298752
Redigert 07.11.2024 kl 22:25 Du må logge inn for å svare
Rule
07.11.2024 kl 22:29 4821

Tredie største post i RECSI holdes af proff. value investor i US:
Water Street Capital invests on behalf of its partners primarily in publicly traded companies across all industries. Investment decisions are based on proprietary research with a long-term perspective and a value orientation.
https://wscapital.com/
Rule
07.11.2024 kl 22:37 4789

Jeg havde en kort drop-out i presentationen omkring Butte delen. Vil lytte den igennem igen. Vedrørende Butte viser de på side-13 i presentationen en pie-chart nederst højre, hvor de viser at available capacitet i 2025--> kan blive "MS Anode", som må betyde MonoSilan til EV/batterier.
Aftalen med Sila skulle vel køre ud af ML.
Så hvem taget det slot som de p.t. bygger Butte om til...? For de bruger vel ikke penge på capacity expansion, hvis der ikke er en kunde. Så kan de da bare ligge polysilicon delen ned...?

https://www.nordnet.dk/markedet/nyheder/10b7b0ed-dc2e-42d3-b8a9-aac2c29cbe75
Under the terms of the agreement, REC will supply Sila with high-quality, US-produced silane for use in the production of Sila's breakthrough anode material, Titan SiliconTM, from its manufacturing facility in Moses Lake, Washington.
Redigert 07.11.2024 kl 22:38 Du må logge inn for å svare
Stabukk
07.11.2024 kl 22:48 4848

Mener Fremming da at emi kan komme på kurs 3? Skjønner det som sies om at nye lån neppe er veien å gå. Litt vanskelig å være optimist etter dagens Q3-nedtur. Samtidig har vel Hanwha gitt Levens «kniven på strupen» med 25 MUSD ekstra og et tydelig ønske om å kutte i driften og få første leveranse på plass. Skjer leveransen i februar, kan jo Rec kanskje ha nok penger uten emi? Første halvår begynner vel også ML å levere gass til Sila. Som gir gir inntekter, pluss at Butte kommer i normal drift etter revisjonsstans. Men muligens for optimistisk scenario?
Kvike11
07.11.2024 kl 22:49 4907

Du har ret.
De ved at Butte også bliver en god forretning.
Nu skal " tolderen" i land ??? klares,
Det virker som om recsi er ligeglad, med forsinkelsen, det er mit indtryk, når jeg har været i kontakt med dem.
Inden længe kan der komme nye aftaler og produktionen er ,igang kunne godt være Qcell har en finger med i spillet,
så er det strafbart, men hvordan og hvem skal straffe dem
Store handeler fortsætter i de sidste minutter på borsen, har gentaget sig i et stykke tid,
det burde finanstilsynet se på.