RECSI 2024 del to

Null
RECSI 20.10.2024 kl 21:19 107260

Debattforum
Teknisk analyse
Kryptovaluta
Makrokalender
Grønne aksjer

Opprett ny tråd
RECSI 2024
Denne tråden er stengt for nye innlegg.
I dag kl 21:15
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
hottentott1
RECSI
31.12.2023 kl 22:57
435710
Godt Nytt År!

I fjor startet kursen på 14 og sluttet på 14, og det er greit nok tatt i betraktning at solsektoren globalt gikk i minus og ML ikke er inntektsbringende enda. Da kan man ikke forvente at aksjekursen stiger heller. Men mye positivt skjedde med REC i 2023. Yulin er solgt. Fokuset og innsatsen er rettet 100% mot anleggene i USA. ML er restartet. I løpet av 2024 skal produksjonskapasiteten forhåpentligvis opp på 100% utnyttelse. Og kanskje REC vil begynne å tjene penger?

Oppdatering 8. februar
Q4-23 er lagt fram. Yulin er solgt og pengene på konto. Butte dreier produksjonen bort fra ulønnsom polysilicon til mer lønnsomme produkter. Dette ble annonsert i en særdeles klønete børsmelding dagen i forveien og aksjekursen falt som en stein. Framdriften i ML går etter planen. Ingen nyheter av betydning ellers. Kurt Levens lover 100 - 300 MUSD i EBITDA i 2026. Kursen er 12 kr.

Oppdatering 21. mars
Årsrapporten 2023 er sluppet. Kort oppsummert av ChatGPT: "I 2023 opplevde REC Silicon betydelige fremskritt, inkludert nedbetalingen av gjeld og sikring av finansiering for anlegg og kapitalprosjekter. Gjennom langsiktige avtaler og vellykket omstart av anleggene, posisjonerer selskapet seg for suksess. Til tross for utfordringer som nedgangen i halvlederindustrien og økte produksjonskostnader, ser REC Silicon lyst på fremtiden med fokus på vekst og muligheter i kommende år. I motsetning til hottentotter er ChatGPT nøytral og objektiv i sin tilnærming, noe som betyr at den ikke blir påvirket av subjektive meninger eller følelser i prosessen med å skrive sammendraget."

Oppdatering 16. mai
Q1-24 er lagt fram. Tallene har liten interesse. Det viktigste er restart av ML og framtidig silisiumpris i USA. Framdriften i ML går etter planen, med unntak av litt innkjøringsproblemer med pakkingen og at restarten blir 10% dyrere enn tidligere kommunisert. En positiv nyhet er at det er forlenget en silanavtale til en verdi av 85 mill USD over fem år. Hvem kjøperen er framgår ikke. Ingen nyheter av betydning ellers. RECSi kunne vært mye bedre til å informere om salg. Man bør følge med på silisiumprisen, som nå er 5$ i Kina og 21$ i RoW. Hvis dekoblingen fra Kina bortfaller vil REC Silicon trolig være ulønnsom når 5-årsavtalen med Hanwha utløper. Kursen er 10 kr.

Oppdatering 21. juni
Gårdsdagens børsmelding er alvorlig. RECSI har problemer med kvaliteten på salgsproduktet. De har ikke funnet en løsning på problemet. Dvs at de ikke vil få den planlagte forhåndsbetalingen av Hanwha med det første, og kan komme i en likviditetsskvis. Kursen er 7 kr, før børsåpning.

Oppdatering 8. august
Q2-24 er lagt fram. Den var i tradisjonen tro uten store nyheter. Tallene har liten interesse. Det viktigste er at leveransene starter i september, og at ML vil ha full kapasitet innen utgangen av 2024. Presentasjonen gir interessant informasjon om ytterligere kapasitetsøkning i årene framover. Kursen er 8 kr.
Seriøs
I går kl 09:41 1474

Tror kursen vil ligge mellom 3-4 kr til mye er avklart og vil anta at det kommer børsmeldinger til uken vedrørende kvalitet og prosess rundt det. Kan slå begge veier selvfølgelig men vil tro alle vil ha kvalitet. Sitter man long i REC nå fra dagens kurs og Hanwa garanterer for finansielle utfordringer så vil jeg tro REC kan havne i balanse i Q4 2025 eller tidlig i 2026.Siste kursmål er vel 3 kr og sikkert basert på verste case og utfall og velger å se på det som litt positivt.
Får se åpning mandag om jeg går inn igjen men sitter på noen kjøp på 3.3kr p.t. Det at store insvestorer øker har jo mye å si selvom det også bidrar til å senke deres total innpris og begrense tapet. Men hvis de vet det kommer en emisjon så tror jeg ikke de hadde kjøpt nå uansett. Så ser positivt på at de kjøpte seg opp.
Rec har et samfunnsansvar også og det ser nok kunder og investorer så tror alt i alt at det ender greit for REC denne gangen også
Rule
I går kl 11:42 1283

Ethvert selskab med bare lidt respekt for sig selv og sine aktionærer havde da straks indkaldt til et investor call, når de sender en katastrofe besked ud i markedet og en besked der kommer helt uden nogen form for plan eller forklaring. Bare at man skal nu se på alle mulige mitigeringer og skaffe finanser. Jeg håber da at de har køreplaner klar..? Man mistænker jo nærmest at de ikke har. Det er under alt kritik ! ! !
Og nærmest endnu værre, så kan man se på kurs bevægelser at nogen vidste noget. Og vi ser nu kursen gå op.
Og nærmest endnu værre så var de frække nok til at sende en finansiel kalender ud. Den kan de stikke op et vist sted, hvor der er totalt mørkt og så komme med noget decent information til os helt tyndslidte små aktionærer....

Rule
I går kl 11:48 1262

Ja, havde man bare nogen som helst outlook her og ordentlig information, så turde man måske købe på en dip. Kræver enorme KLUNKER - så store som vandmeloner, når alle finanhuse skriger at alt er tabt og at private skal gå væk. Så ligger jeg aktierne i skuffen og begynder at bede til Gud om jeg kunne få mine penge tilbage. Jeg begynder sku da ikke og kjøbe med arme og bjen. Havde jeg gjort, havde jeg vist mere, havde jeg kunne tjene på stigning fra bunden på 2 nok til recovery på nu 3 nok.
Redigert i går kl 11:50 Du må logge inn for å svare
Cad1
I går kl 12:22 1191

Hvor i all verden ser du at eksempelvis Erik Must har økt
MaxMekker
I går kl 12:50 1143

Tekinvestor
Stabukk
I går kl 13:38 1072

Da har sannsynligvis Must rykket opp til 6. störste aksjonær med over 4 mill. aksjer. Dette bör i alle fall vise i Rec sin egen Topp20 over helgen. Finansmedia burde kanskje be om en kommentar fra Must? Must sinn sönn er som kjent i styret for Cenate, som vil etablere seg med produksjon av batterianoder i USA. Senior kan difor ha info vi mindre aksjonærer ikke har, i forhold til at Cenate kan bli Rec-kunde.
Redigert i går kl 13:40 Du må logge inn for å svare
DjTao
I går kl 14:51 970

Christian Must økte også sin private post i REC og kjøpte ytterligere flere aksjer. Ser på Discord at det er snakk om nesten 1 million aksjer til sammen hvor Must Invest kjøpte 566,9 k nye aksjer. Det nye kjøpet gjør at Must invest nå er 5 største aksjonær i REC.
Stabukk
I går kl 15:06 930

Takker for den infoen. Da bör vel Rec selv endre "Erik Must" til "Must Invest" på sin liste? En mer alvorlig ting er at Rec ser ut til å ikke oppdatere sin liste over Topp20 godt nok. Det bör i så fall Oslo Börs få melding om og ta opp med selskapet. Mange har vel bare tilgang til denne listen. Dersom deler av markedet ikke får med seg at Topp20 trolig öker, går de vel glipp av et kjöpssignal?
Artige
I går kl 15:08 917

Interresant at han kjøper så mye. Spørsmålet er om han er long eller om han er ute snart.
Candelstick
I går kl 15:24 885

Det er vel mange som har feilberegnet hvordan Hanwha gjør business. Kun tradere vil overleve, longerne blir desimert.
Gullhaugen
I går kl 15:48 828

Han skjønner vel at problemet løser seg. De har nok satt inn rasergiret for å løse dette asap.
Seriøs
I går kl 15:59 790

Han besitter en vesentlig stor post og de har for vane å ikke trade. Vil du inn med så stor eierandel så er det noe du har troen på.
Rule
I går kl 16:29 739

har du link til discord tråden...? Har aldrig funder min vej ind til den. Er vel en mere seriøs tråd om hvad REC driver med... der mangler så bashing nuancer, så vidt man hører.
Stabukk
I går kl 18:54 515

Ja, er longer som har feilberegnet aksjen, eller må kanskje si bommet på tidsbruken fra å være på sotteseng til å levere sunne overskudd. Nå kan en gjerne spørre hvordan Q-CELLS «gjør business». Men svar gjerne kort på hvordan du mener Hanwha gjør dette, som longere skal ha feilvurdert.
Candelstick
I går kl 19:15 479

Longerne tror Hanwha arbeider for alle aksjonærenes vel og vé, men sannheten er at Hanwha er et frontselskap for asiatisk finans.
Målet er å kontrollere gjennom kreditt. Fordi kreditor går forran aksjonærer.
Bulldog
I går kl 19:24 457

Noen mener Hanwha Solutions er ute å kjører:

Hanwha Solutions Solar Power Debt Guarantee '6 Trillion'
US Market Supply and Demand Uncertainty… Sense of Crisis Growing
https://www-smedaily-co-kr.translate.goog/news/articleView.html?idxno=311185&_x_tr_sch=http&_x_tr_sl=ko&_x_tr_tl=no&_x_tr_hl=no&_x_tr_pto=sc
Candelstick
I går kl 22:32 307

Dette er selve essensen i det Donald Trump vil til livs, at store internasjonale selskap tapper USA for verdier uten å betale skatt.
Blir spennende å se hva han gjør, arbeidsplasser kontra verdiemigrering.
Stabukk
I går kl 23:19 230

Ser Hanwha Solutions-aksjen er ned ca. 60% i år på børsen i Seoul. Det er et tydelig tegn på at selskapet sliter. Det kan vel og medvirke til at Q-Cells sin kjempeinvestering i Georgia blir prioritert høyere enn å få i gang Rec-leveringene fra ML? Kan det da hende Hanwha trenger å styrke likviditeten sin like mye som Rec, og kan være mottakelig for et brukbart bud på sin andel på 33,33%? Kanskje en litt urealistisk spekulasjon, men kan selv vente til godt ut i januar på at største eier vurderer alle alternativer som synliggjør verdier og potensiale i Rec! Men Rec sin opparbeidede gjeld og første forfall i februar er unektelig et drawback. Det samme er at kursen er ned ca. 77% i år, hvis ikke det er en overreaksjon…
Candelstick
I går kl 23:46 180

Er vel bedre å ta en prat med Tuv Rheinland angående testing av photovoltic i Kina enn å håpe at Hanwha skal selge aksjeposten sin.
True
I dag kl 00:13 143

ENSU gjorde akkurat det samme. Må nesten le selv om det ikke er noe å le av, men det kan jo ikke bli mer tydelig hvordan disse folka opererer.
True
I dag kl 00:26 123

Vi burde alle være rimelige glade og takknemelige for at Trump ble valgt som President og ikke Kamala. Med Kamala hadde økonomien fortsatt lidd stort og vi hadde potensielt sett tredje verdenskrig. Trump har ikke startet sin presidentperiode en gang og allerede har økonomien og finansmarkedene skutt i været. Bitcoin gikk faktisk opp $30K+ på under 1 måned etter valget var avgjort. Det alene er helt sykt imponerende. Og i motsetning til hva alle premieklovner, spesielt på venstresiden påstår, vil Trump ha FRED, ikke krig.

Kan si mye om Trump, men at dette er det beste for USA og hele verden, hersker det liten tvil om. Hadde aldri overlevd 4 år med Kamala, den verste Visepresidenten jeg noen gang har vært vitne til. Forsøk å se ETT Kamala intervju hvor hun faktisk svarer konkret på ETT spørsmål og faktisk gir en konkret løsning bortsett fra: "We're going to tax the rich people"... At noen faktisk tar den dama seriøst er helt utrolig. Jeg hadde tatt Hillary over Kamala hvilken som helst dag og jeg er ikke spesielt tilhenger av henne heller. Joda, Kamala gjorde et greit inntrykk i debatten med Trump, men hun har ikke sjans i havet å komme med noe som helst fornuftig UTEN et manusskript og er langt ifra så kompetent som folk vil ha det til. Hun er kun nok en Politiker med tomme ord. Ikke en gang en god skuespiller.

https://www.youtube.com/shorts/-Q_bj7S7QH4
Redigert i dag kl 00:37 Du må logge inn for å svare